Mikähän johto tuossa on oikeen irronnut, kun toinen pää lähtee vaihteistosta ja toisessa päässä on sininen liitin. Johdot ovat siis samanlaisia kuin vastaanottimeen tulee servoista eli puna-valko-mustia.
Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaa
Katsopas uudestaan sinne kaasuttimen kurkkuun ja paina jarrua.
Jos se aukko katoaa taas näkyvistä jarruttaessa niin sen takia se sammuu.
Itselläni kävi samallalailla mutta jos en nyt ihan väärin muista niin vika oli joko throttle tai brake trimmissä tai sitten kaasu/jarrulinkki oli jotenkin väärin.
Mutta katso sinne kurkkuun ja seuraa miten kaasu/jarrulinkki liikkkuu, vääntääkö jotain väkisin tai jotain sellaista ja voit myös säädellä noita trimmejä samalla niin näät niiden vaikutuksen siihen kaasuluistiin jarruttaessa.
Ei se enää kaukana ole että se pelaa.
Lainaus käyttäjältä: monster_rc - 20.05.10 - klo: 00.44
Lataus cyclet tarkoittavat akun täyteen lataamista ja purkamista, en tiedä missä kohdassa tämä mainitaan ja mihin liittyen, mutta ainoa vaikutus, mikä sillä olisi, olisi se, että akku herää ja toimii hieman tehokkaammin, kuin pränikkänä.
Millä laturilla lataat akkusi?
Lainaus käyttäjältä: monster_rc - 19.05.10 - klo: 19.05
Otapas ilmanputsari kokonaan irti että näät suoraan sinne kaasuttimen kurkkuun.
Siellä pitäis näkyä n. yhden millin kokoinen aukko siinä kaasuttimen luistin ja sen imuaukon reunassa.
Jos ei tuota aukkoa näy niin tyhjäkäyntiruuvia muistaakseni kiinnipäin ruuvaamalla saat tuon aukon tulemaan näkyviin.
Jos tuota aukkoa ei näy niin ei varmasti käy tyhjäkäyntiä yhtään.
Lainaus käyttäjältä: Penguin - 09.05.10 - klo: 11.29
Suosittelen laittamaan alkuperäiset Traxxasin liittimet. Nuo kopiot on huonoja, niissä ei pysy kosketuspinnat paikallaan ja joissakin kosketuspinnat ovat liian lyhyitä, kun on säästelty raaka-aineessa. Itse kerran sorruin kopioihin kun piti "säästää" ja hermot niiden liittimien kanssa meni ja yksi akkukin meinasi palaa, kun kosketuspinnat irtosivat liittimestä. Todellisuudessa piti ostaa sekä ne halvat (kopiot), että hyvät (alkuperäiset) ja säästöstä ei ole siinä asiassa enää tietoakaan.
Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 08.05.10 - klo: 21.59
Mutta ei meillä lasketa harrastukseen kuluvan rahan määrään. Tässä menee kuitenkin raha hyvään osotteeseen vrt. oisit kattomassa Jari Sillanpään konserttia tai dokaamassa lähiyrjölässä..
Lainaus käyttäjältä: polle - 08.05.10 - klo: 16.25
Danze: Tämmöinen akku pitäisi sopia stampedeen: http://www.hobbylinna.com/yuntong-5000mah-hard-case-lipo-p-21372.html.
Lainaus käyttäjältä: Penguin - 07.05.10 - klo: 23.39
Niin jos sä tilaat auton, jonka mukana tulee 7-kennoinen akku, niin sillä mukana tulevalla laturilla ei voi ladata kuin 7-kennoisia NiMH-akkuja.
Jos se akku tulee oikeasti samoilla posteilla, niin se tietty vaikuttaa asiaan. Usein ne postikulutkin kuitenkin nousevat samalla eli kannattaa tarkistaa.
Hyvä yhdistelmä on ollut Hobbycitystä
- akku: Turnigy 5000mAh 2S 20C Lipo Pack
- laturi: Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ accessories
- virtalähde: IMAX Power Supply 100~240v 5A
Ymmärrän toki että usein näihin akkuihin ja latureihin ei enää auton jälkeen riitä rahaa. NiMH-pötköakkujen kanssa vaan joutuu kantamaan niin paljon rahaa sinne akkukauppaan, jos ei tasaa niistä kennoja aina ennen latausta ja sekin vaatisi omat laitteensa. Lisäksi se auton mukana tuleva laturi on hidas. Todella hidas. Auton mukana tulevan 3000 mAh akun lataamiseen menee 8 tuntia, joten tuon linkittämäsi 5100 mAh akun lataamiseen menisi jo 13 tuntia 40 minuuttia.
Lainaus käyttäjältä: Penguin - 07.05.10 - klo: 23.10
Ei voi ladata, se laturi soveltuu vain 7-kennoisten NiMH-akkujen lataamiseen, kuten laturissa ja käyttöohjeissa mainitaan. Näin ainakin uusimpien Stampede-mallien mukana tulevat laturit. Jos laturi on tullut 6-kennoisen akun kanssa, niin sitten se sopii.
Tuo akku käy muuten Stampede VXL:ään, mutta tuo Tamiya-liitin pitää vaihtaa suurempia virtoja kestävään, esim. VXL:ssä käytettyyn Traxxas High Current -liittimeen. Mikään adapteri ei kelpaa, sillä se adapteri ei poista tuota Tamiya-liitintä.
Tuolla samalla rahalla saisi Hong Kongista LiPo-akun, joka on paljon helpompi käyttää, niin että akku kestää käyttökertoja.