Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - JMTi

#1
Vaihdoin jähmeämmät iskariöljyt. DIY- skidplate -ja etupään korotus sekä etupuskurin siirtäminen edemmäs.
#2
Moi!

Itse saavuin siihen paikan päälle juuri asfalttivedoista rustyn kanssa. Takaiskareiden säädötkin olivat sen mukaiset, puhumattakaan slickseistä renkaista. Kun kerran porukkaa oli, niin pakkohan se oli päästä suhauttamaan rustyllakin.. Melkein tiesi, että ilman vaurioita ei selvitä  :roll:

Mukavaa oli ja varmastikin piipahdan paikan päällä joskus toistekin!





#3
Niin.. Onnella ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vaan sillä miten se mattoveitsi pysyy käsissä. Kuitenkin sen verran hyvin istuu, että muutamat latauskerrat on testattu ilman ongelmia, kontakti pinta-alaa siis löytyy.

Saisi olla jokin standardi koko noissa LiPo akkujen liittimissä, ei voi olla kovin vaikeaa toteuttaa. Eipä tuollaisella muokkaamisella voi tietenkään kehua, mutta ajaa asiansa.
#4
Lainaus käyttäjältä: jperala - 09.06.10 - klo: 06.21
Lainaus käyttäjältä: topcat - 08.06.10 - klo: 22.27
Lainaus käyttäjältä: jperala - 08.06.10 - klo: 20.40
Meneekö lipoakku pilalle jos ei käytä balanced latausta ? jostain syystä laturi ei suostu omaa lataamaan vaan herjaa väärin kiinnitetystä akusta ?

Joop, itekkin latailin muutaman kerran ilman tasuria, koska laturi herjasi väärin kiinnitetystä akusta, kunnes huomasin että akun tasuriliitin oli eri tyyppiä kuin laturin vastaava. Väärä liitin kuitenkin istui väärinpäin hyvin kiinni... --> tsekkaa että tasurin navat oikeinpäin.

Saman huomasin itsekkin kun illalla asiaan paneuduin, liitin on erinlainen :) kokeilen jos menee väärinpäin paikalleen.


Itsekin törmäsin samaan ongelmaan eilen, kun kokeilin Graupnerin balancerilautaa. Lipoakun liitin oli aivan erilainen kuin laudassa. No, akku oli saatava lataukseen, joten modasin laudan liitintä mattoveitsellä. Istuu joten kuten ja toimii hyvin.

Ps.En ole vastuussa mistään vahingoista, jos joku tätä yrittää!
#5
Tällä hetkellä on ohjaimena RTR-pakkauksessa mukana tullut 27Mhz AM rimpula. Luin kyllä aiemmin tältä foorumilta, että ongelmia voisi olla edessä tuolla ohjaimella.

Kun autolla yrittää ajaa hitaasti, kuuluu rutinaa vaihdelootasta tai kytkimen puolelta. Tuo on outoa, sillä pinjonin ja spurrin välys pitäisi olla kohdillaan. Kytkimen säädöt ovat ohjeiden mukaiset. Kiristys tappiin ja siitä löysälle 3/4 kierrosta, välit on 18/86.

Ps. Pitääpä vielä katsastaa kuitenkin pinjonin ja spurrin hammasvälit, jos siellä olisi hiekanjyviä..
#6
Moi!

Asentelin eilen Rustler XL-5:n Sidewinder 5700Kv+ esc combon, akkuna Traxxasin alkuperäinen akku 8.4V ????NiMh. Calibroin ohjaimen Sidewinderin noparille. Alussa auto ei millään meinannut kulkea (kiihtyi todella surkeasti). Kun kaasun painoi pohjaan ohjaimesta, auto kulki vain pikku pyrähdyksen, vaikka kaasu oli koko ajan pohjassa. Rämpyttämällä kaasuliipasinta auto kulki vaivaisesti.

Calibroin noparin uudestaan, ei auttanut. Tämän jälkeen kokeilin vaihtaa ohjaimesta kaasun servon käänteiseksi, jonka jälkeen palautin sen aluperäiseen asentoonsa, nyt löytyi potkua.

Onglemana on nyt se, että autoa kiihdytettäessä se pätkii lähes koko ajan ja yhtäkkiä taas herää henkiin. Johdot ja juotokset olen käynyt lävitse, niissä ei pitäisi olla vikaa..