Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ongelma 1/8 buggyn vanteiden kestossa

Aloittaja TKi, 14.04.17 - klo: 21.49

TKi

Mulla on Arrma Typhonin vanteiden keston kanssa pieni ongelma. Alkuperäisistä vanteista yksi halkesi about 5 h ajon jälkeen. Tämän laskin vielä oppirahoiksi, kun auto teki alkuun muutaman aika miehekkään voltin...

Tilasin tuohon sitten Nanda Racing 1:8th Nanda Block Tyres On Black Dish Wheels -renkaat. Ajatuksena oli että karkeampi kuvio tuo sorapinnalla vähän paremmin pitoa. Pito tuntuikin olevan ihan eri luokkaa kuin alkuperäisillä renkailla. Nyt näillä renkailla on ajettu alle 2 h ja taas toinen takavanne on ihan kunnolla säteen suunnassa halki. Autolla on ajettu siististi sora-alustalla ilman mitään isoja kaatoja tai hyppyjä. Laitoin jo viestiä myyjälle mutten oikein jaksa uskoa sen kortin tuovan mitään apuja.

Osaako kukaan suositella kestävää rengas + vanne yhdistelmää 1/8 buggyyn? En viitsisi investoida älyttömiä rahasummia renkaisiin, etenkään jos niiden paremmasta kestävyydestä ei ole mitään takuita. Ajoalusta on pääsääntöisesti läheisen koulun hiekkakenttä, joten kuvio voisi olla vähän karkeampaa sorttia.

Flameball

Itsellä autossa alla pyörinyt yhet kiinamalliset ongelmitta (joskin näitä samoja 2 sarjaa) ja sit yhet Louisen kombot (b-ulldozer) missä about sama kuvio kuin sun nandoissa. Eikä ole levinnyt vielä mikään noista käytössä. Ei ole kyllä voimaakaan kaiketi niin paljon kuin sulla. Siinä autossa lienee se vakio 6s-liposetuppi eli renkaat ainakin saa kyytiä reippaasti. Riippuu kyllä todella paljon vanteen muoviseoksesta niiden kesto. Jos on jäykähköä ja/tai vanhaa muovia, niin ei välttämättä jousta riittävästi ja tärskyt hajottaa helpommin vanteen sillon luonnollisesti.

Jos sulla menee pelkkiä vanteita, niin kai tiedät, että renkaat voi siirtää toisiin vanteisiin kunhan vain irroittaa liimauksistaan ja liimaa toisiin uusiks. Eikä nuo perusvanteet kalliita oo esim. team c:n vanteet tais olla 8.5e pari ihan eurorc:ltä suomesta.
Schumacher Cougar KC, ABC Hobby Gambado & Kyosho Scorpion mk5

KK9

Meillä oli kisakäytössä vanteiden halkeilua ainakin Betan renkaissa, PL:n vanteista en muista olisko näin käynyt! Tosin tuo halkeilu ei haitannut menoa ja vanteet kesti sen mitä renkaiden pintakin!
Näin kylmällä tietysti tuo muovivanne halkeaa helpommin kuin lämpöisillä keleillä!

*HOKE*

Viileä keli vaikuttaa todella paljon kaikkien muoviosien kestoon.

Betan vanteita on mun käsien läpi kulkeutunu lukematon määrä ja pakko todeta että nyt saan kyllä kuulla ainoan kerran kun kukaan toteaa että on ollut halkeilua.

Olen yrittänyt päästä lavangon lauta aidastakin läpi niin että tukivarret on lennelly, mutta Beta vanne on pysynyt täysin halkeamattomana.

KK9

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 14.04.17 - klo: 23.40
Viileä keli vaikuttaa todella paljon kaikkien muoviosien kestoon.

Betan vanteita on mun käsien läpi kulkeutunu lukematon määrä ja pakko todeta että nyt saan kyllä kuulla ainoan kerran kun kukaan toteaa että on ollut halkeilua.

Olen yrittänyt päästä lavangon lauta aidastakin läpi niin että tukivarret on lennelly, mutta Beta vanne on pysynyt täysin halkeamattomana.
Meillä noita meni satunnaisesti muutama halki, sisäreunasta missä kaikkein joustavin ja ohuin kohta! Mutta kuten mainitsin ei haitannut menoa millään muotoa!

Ipperu

Lainaus käyttäjältä: Flameball - 14.04.17 - klo: 22.29


Jos sulla menee pelkkiä vanteita, niin kai tiedät, että renkaat voi siirtää toisiin vanteisiin kunhan vain irroittaa liimauksistaan ja liimaa toisiin uusiks. Eikä nuo perusvanteet kalliita oo esim. team c:n vanteet tais olla 8.5e pari ihan eurorc:ltä suomesta.

Kuuntelen mielelläni vinkit, miten saa renkaan hyvin ulos vanteelta. Ois yhdet Traxxasin renkaat, joihin voisi vaihtaa pelkät kumit. Sen verran lujassa tuntuvat olevan että en ole edes harkinnut alkaa irrottamaan.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Metsäläinen

#6
Lainaus käyttäjältä: Ipperu - 15.04.17 - klo: 12.18
Lainaus käyttäjältä: Flameball - 14.04.17 - klo: 22.29


Jos sulla menee pelkkiä vanteita, niin kai tiedät, että renkaat voi siirtää toisiin vanteisiin kunhan vain irroittaa liimauksistaan ja liimaa toisiin uusiks. Eikä nuo perusvanteet kalliita oo esim. team c:n vanteet tais olla 8.5e pari ihan eurorc:ltä suomesta.

Kuuntelen mielelläni vinkit, miten saa renkaan hyvin ulos vanteelta. Ois yhdet Traxxasin renkaat, joihin voisi vaihtaa pelkät kumit. Sen verran lujassa tuntuvat olevan että en ole edes harkinnut alkaa irrottamaan.

Asetoni on varmasti helpoin metodi kumien irroittamiseen vanteilta.
Pidät renkaita yön yli tiiviissä kannelisessa astiossa, jossa on asetonia.

Eurorc myy GRP 1/8 renkaita ne on hinta/laatu suhteeltaan erinomaisia. Parempia tai vähintään yhtä hyviä kuin monet yli hinnoiteltut merkit.

Ipperu

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 15.04.17 - klo: 12.26
Lainaus käyttäjältä: Ipperu - 15.04.17 - klo: 12.18
Lainaus käyttäjältä: Flameball - 14.04.17 - klo: 22.29


Jos sulla menee pelkkiä vanteita, niin kai tiedät, että renkaat voi siirtää toisiin vanteisiin kunhan vain irroittaa liimauksistaan ja liimaa toisiin uusiks. Eikä nuo perusvanteet kalliita oo esim. team c:n vanteet tais olla 8.5e pari ihan eurorc:ltä suomesta.




Kuuntelen mielelläni vinkit, miten saa renkaan hyvin ulos vanteelta. Ois yhdet Traxxasin renkaat, joihin voisi vaihtaa pelkät kumit. Sen verran lujassa tuntuvat olevan että en ole edes harkinnut alkaa irrottamaan.

Asetoni on varmasti helpoin metodi kumien irroittamiseen vanteilta.
Pidät renkaita yön yli tiiviissä kannelisessa astiossa, jossa on asetonia.

Eurorc myy GRP 1/8 renkaita ne on hinta/laatu suhteeltaan erinomaisia. Parempia tai vähintään yhtä hyviä kuin monet yli hinnoiteltut merkit.

Kiitos vinkistä! Taidan suunnata motonettiin...
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

TKi

Kiitos kaikille vinkeistä. Pitääpä vähän tutkia noita mainittuja vaihtoehtoja. Nuo vanhat renkaat tulee varmasti siirrettyä jossain vaiheessa uusille vanteille mutta tässä kohtaa mennään vielä valmiiksi liimatuilla renkailla.

durangoteam

Itse olen irrotellut vanhoja renkaita vanteilta laittamalla ne hetkeksi uuniin. Hanskat käteen ja renkaat irtoaa tosi helposti vanteilta. En tosin tiedä haurastuuko kumi, jos meinaa niitä vielä käyttää toisilla vanteilla.
Dnx8, detc410, Typhon, JQ, Serpent

TKi

Lainaus käyttäjältä: durangoteam - 16.04.17 - klo: 16.19
Itse olen irrotellut vanhoja renkaita vanteilta laittamalla ne hetkeksi uuniin. Hanskat käteen ja renkaat irtoaa tosi helposti vanteilta. En tosin tiedä haurastuuko kumi, jos meinaa niitä vielä käyttää toisilla vanteilla.
OK. Eikös yksi keino ole myös renkaiden keittäminen?

Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla


Loomis

Olen kokeillut keittää, laittaa uuniin ja asetonia :) uunista tulee aivan järjetön haju, keittämisessä menee tuhottomasti aikaa ja jotkut vantet eivät tykkää. Paras tapa itselle on ollut laittaa purkin pohjalle vähän asetonia ja rekaat. vuorokauden jälkeen repii sellaiset kohdat auki mitkä lähtee nätisti ja seuraavana päivänä loput. kumit lähtee puhtaasti irti.

TKi

Lainaus käyttäjältä: Loomis - 18.04.17 - klo: 12.35
Olen kokeillut keittää, laittaa uuniin ja asetonia :) uunista tulee aivan järjetön haju, keittämisessä menee tuhottomasti aikaa ja jotkut vantet eivät tykkää. Paras tapa itselle on ollut laittaa purkin pohjalle vähän asetonia ja rekaat. vuorokauden jälkeen repii sellaiset kohdat auki mitkä lähtee nätisti ja seuraavana päivänä loput. kumit lähtee puhtaasti irti.

OK, eli asetonikylvyllä mennään..  :azn: