Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Suomen suurin kerho tappamassa kansainvälisen talvisähkökrossin

Aloittaja JoukoH, 28.08.17 - klo: 19.34

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 31.08.17 - klo: 10.44Niissä, ainakin Vaasassa ulkomaisten kuskien mukaan, ollaan ajettu radalla jolla ei ole pitoa ollenkaan.

Vaasassa ei tuupissa urarenkaat edes pyörinyt välillä kun oli niin liukasta...!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

hmort

-Henry Mort

VHY

Kyllä harmittaa kovaa pyytetöntä työtä tekevien aktiivien (erityisesti Remppa) puolesta lukea tälläista roskaa. Mielipiteitä radan pinnasta varmaan on puoleen ja toiseen mutta tällaisia itkupotkuraivareita ei odottaisi keneltäkään yli 3 vuotiaalta.

Ville

iippo777

Lainaus käyttäjältä: VHY - 01.09.17 - klo: 22.36
Kyllä harmittaa kovaa pyytetöntä työtä tekevien aktiivien (erityisesti Remppa) puolesta lukea tälläista roskaa. Mielipiteitä radan pinnasta varmaan on puoleen ja toiseen mutta tällaisia itkupotkuraivareita ei odottaisi keneltäkään yli 3 vuotiaalta.

Ville
Olen itse 100% samaa mieltä, mutta toivon kaikkien näkevän jotain hyvää asiassa, eli itse pidän provosoivaa otsikkoa ja siitä herännyttä keskustelua kokonaisuudessaan hyvänä lanseerauksena FullSpeedin tulevan talven hallin tiedotukselle sekä osoituksena, että foorumi elää.

Yt. Iipppooo

mikko.air

Suurella ilolla otan uutisen talven ajopaikasta, oli krossialusta mikä tahansa. Turistiradalle löytyy kyllä käyttäjiä, esim. itse aloitan gt-12 kisailun tulevalla kaudella. Millaisilla renkailla m2-10 kuskit ajaa betoniradoilla? Toivottavasti schumin uusi cactus on sen verran kestävä, että mattoja voidaan harkita jossain vaiheessa, mutta pääasia on että pääsee ajelemaan talvipakkasilla. Onko halliprojekti kuollut ja kuopattu?
-Mikko

*remppa*

Lainaus käyttäjältä: mikko.air - 05.09.17 - klo: 18.13
Onko halliprojekti kuollut ja kuopattu?

Ei todellakakaan!

Hallin rakennustyöt aloitetaan heti kun loppurahoitus saadaan kasaan. 90% rahoituksesta on jo olemassa, loput 75 000 € pyritään saamaan kasaan tämän syksyn ja talven aikana. Tavoite olisi saada rakennustyöt alulle jo nyt syksyllä, mutta viimeistään ensi keväänä.

Osakeanti on parasta aikaa käynnissä. Kiinnostuneet voivat olla minuun yhteydessä, kerron mielelläni lisää.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Yobb4

Lainaus käyttäjältä: hmort - 01.09.17 - klo: 15.03
Tossa Schumacher uusi Cactus rengas minkä pitäis kestää matolla http://www.neobuggy.net/2017/09/01/schumacher-cactus-tyres/



Ajettu 17x5min tuuppia Hudy Arenan EOS ryijyillä. Ekat 10 vetoa kierrosaika pysyi samana, niidenkään jälkee kierrosaika ei huonontunut montaa kymppää. Sivuttaispito ei katoa samanlailla kuin Minipinnissä joten rengas pysyy ajettavana paljon pidempään.
EuroRC | Xray | HobbyWing | Hudy | Highest | EV-Peak | T-Shades | https://www.facebook.com/joelvalanderrc/

Ender

Facebookin SC -ryhmässä on keskustelua siitä, että Hakkilaan olisi mahdollisesti tulossa EOS-matto.

Onko tälle jotain tarkempaa aikataulua vai onko tämä vain suunnitelmissa?

Itse odotan tuota EOS -mattoa innolla, kun ei ole tullut hankittua betonille sopivaa kalustoa.

*remppa*

Lainaus käyttäjältä: Ender - 29.11.17 - klo: 15.20
Facebookin SC -ryhmässä on keskustelua siitä, että Hakkilaan olisi mahdollisesti tulossa EOS-matto.

Onko tälle jotain tarkempaa aikataulua vai onko tämä vain suunnitelmissa?

Itse odotan tuota EOS -mattoa innolla, kun ei ole tullut hankittua betonille sopivaa kalustoa.

Asiaa on harkittu mutta päätöksiä ei ole vielä tehty. Pyritään päättämään lähiaikoina.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

pintakaasu

Toivottavasti pysytään betonissa kun betoniradalla ajaminen on vaan niin mahtavaa!!! Mattoradalla ei millään saa kunnollista krossituntumaa, ei millään.
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: pintakaasu - 29.11.17 - klo: 20.44
Toivottavasti pysytään betonissa kun betoniradalla ajaminen on vaan niin mahtavaa!!! Mattoradalla ei millään saa kunnollista krossituntumaa, ei millään.

Kyllä betonilla ajaminen muistuttaa enemmän driftausta kuin krossia.

Mölli

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 30.11.17 - klo: 06.20
Lainaus käyttäjältä: pintakaasu - 29.11.17 - klo: 20.44
Toivottavasti pysytään betonissa kun betoniradalla ajaminen on vaan niin mahtavaa!!! Mattoradalla ei millään saa kunnollista krossituntumaa, ei millään.

Kyllä betonilla ajaminen muistuttaa enemmän driftausta kuin krossia.

Viikonloppuna on sitten osallistujamäärältään talven isoimmat driftikisat tulossa.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Potski

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 30.11.17 - klo: 07.39
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 30.11.17 - klo: 06.20
Lainaus käyttäjältä: pintakaasu - 29.11.17 - klo: 20.44
Toivottavasti pysytään betonissa kun betoniradalla ajaminen on vaan niin mahtavaa!!! Mattoradalla ei millään saa kunnollista krossituntumaa, ei millään.

Kyllä betonilla ajaminen muistuttaa enemmän driftausta kuin krossia.

Viikonloppuna on sitten osallistujamäärältään talven isoimmat driftikisat tulossa.

Ja kahtena edellis kautena meillä oli kauden suurimmat puppelihyppely kisat. Pointti oli?

transewaves

Lainaus käyttäjältä: Potski - 30.11.17 - klo: 07.58
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 30.11.17 - klo: 07.39
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 30.11.17 - klo: 06.20
Lainaus käyttäjältä: pintakaasu - 29.11.17 - klo: 20.44
Toivottavasti pysytään betonissa kun betoniradalla ajaminen on vaan niin mahtavaa!!! Mattoradalla ei millään saa kunnollista krossituntumaa, ei millään.

Kyllä betonilla ajaminen muistuttaa enemmän driftausta kuin krossia.

Viikonloppuna on sitten osallistujamäärältään talven isoimmat driftikisat tulossa.

Ja kahtena edellis kautena meillä oli kauden suurimmat puppelihyppely kisat. Pointti oli?
Ei aina kannata valittaa valittamisen ilosta.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

IIVONEN

Kyllä autourheilussa vauhti ja pito ovat lajin perus asiotita näihin  aina pyritään kilpailussa .  Niitä ei tällä hetkellä betonilla ajaessa löydy. Löytyy vain renkaiden voimakas manipulointi saadakseen autolle kohtuullisen pidon.

bcan

Lainaus käyttäjältä: IIVONEN - 30.11.17 - klo: 08.57
Kyllä autourheilussa vauhti ja pito ovat lajin perus asiotita näihin  aina pyritään kilpailussa .  Niitä ei tällä hetkellä betonilla ajaessa löydy. Löytyy vain renkaiden voimakas manipulointi saadakseen autolle kohtuullisen pidon.
Aika rankasti yleistetty toteamus. Jos noin olis niin kaipa esimerkiksi kaikki rallitkin ajettais asfaltilla.

Kesällä ajetaan saviradoilla jossa ei aina olla lähelläkään sitä pitoa mitä sopivasti pidotetuilla "liukkailla" sisäradoilla on.

Betoniradoilla tuo renkaitten manipulointi on aika pitkälti ainakin itelle sitä että niitten kulutuaste on radalle sopiva kun taas mattoradoille tuunatuissa renkaissa on näkynyt varsin villejä pinnien leikkaus ja pikaliima virityksiä. WJssähän tuollainen tuunaus on kielletty mutta maailmalla vedetään aika överiksi välillä tuo kikkailu

Fakta vaan on että joku tykkää mattokrossista ja joku liukkaammalla pinnalla ajosta, jokaisella lienee oikeus omaan mielipiteeseensä ilman että sitä pitää muiden suuremmin arvostella
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Mölli

Lainaus käyttäjältä: Potski - 30.11.17 - klo: 07.58
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 30.11.17 - klo: 07.39
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 30.11.17 - klo: 06.20
Lainaus käyttäjältä: pintakaasu - 29.11.17 - klo: 20.44
Toivottavasti pysytään betonissa kun betoniradalla ajaminen on vaan niin mahtavaa!!! Mattoradalla ei millään saa kunnollista krossituntumaa, ei millään.

Kyllä betonilla ajaminen muistuttaa enemmän driftausta kuin krossia.

Viikonloppuna on sitten osallistujamäärältään talven isoimmat driftikisat tulossa.

Ja kahtena edellis kautena meillä oli kauden suurimmat puppelihyppely kisat. Pointti oli?

Pointti oli, että vaikka lähes kaatopitoinen betoni on osalle harrastajista aivan mahdoton ajoalusta ja jatkuvan valittamisen aihe, niin osallistujatilastoissa se ei onneksi näy.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 30.11.17 - klo: 09.37
Pointti oli, että vaikka lähes kaatopitoinen betoni on osalle harrastajista aivan mahdoton ajoalusta ja jatkuvan valittamisen aihe, niin osallistujatilastoissa se ei onneksi näy.

Jos betoni on kaato pitoinen, niin miksei suoraan ajeta matolla? Oman mielipiteen esittäminen ei ole valittamista. :wink:

Metsäläinen


Lainaus käyttäjältä: Mölli - 30.11.17 - klo: 09.37
Pointti oli, että vaikka lähes kaatopitoinen betoni on osalle harrastajista aivan mahdoton ajoalusta

Totuuden vääristely ja ongelmien kieltäminen ovat asioita minkä takia koko maailmassa menee päin P:tä. :angry:

Mr.MR

Onhan siellä toisella radalla matto, ja paljon pitoa. Tarvii vaan vähän toisenlaisen kaluston.  :grin:

Mutta "maastoauton" pyörä saakin vähän luistaa, ja siksi betoni on just hyvä. Osa harrastusta, että pitää opetella säätämään autoa.  :wink:

_jtr_

Lainaus käyttäjältä: IIVONEN - 30.11.17 - klo: 08.57
Kyllä autourheilussa vauhti ja pito ovat lajin perus asiotita näihin  aina pyritään kilpailussa .  Niitä ei tällä hetkellä betonilla ajaessa löydy. Löytyy vain renkaiden voimakas manipulointi saadakseen autolle kohtuullisen pidon.

Mattocrossi ja ura-autoilu taitaa olla ainoita autourheilumuotoja mailmassa jossa juuri muissa luokissa oleellinen renkaalle talteen saatu pito on korvattu epätodellisella, tavallaan mekaanisella tartunnalla.. Mun mielestä valmistajatkin joutuivat menemään autojen kehityksessä suuntaan jossa pidon hyödyntäminen säätämällä muutettiin liian pidon aiheuttamien ongelmien ohittamiseen... :grin:

Silppa

Onhan juttuja taas... Betonilla ajaminen itsessään ei se ongelma ole vaan rengas. Se pitää olla kulutettu pidotettu ja kuu oikeassa asennossa lämpötila yms... Jos olisi rengas mikä paketista uutena niinkuin kaikissa muissa autourheilu lajeissa on yleensä se nopein ei ongelmaa olisi. Matto ajaminen tekee sen mahdolliseksi ja siihen on myös kehitetty kestävä uusi rengas tänä vuonna. Matto radan tekeminen ei kestä kauaa ja se on mahdollista tehdä melkein mihin vaan (urheilusalit hotellit yms) ilman lattian pidotuksia ja siivous talkoita ajojen jälkeen.

Ainoa asia mikä betonilla ajamisessa itseäni hirvittää on ns pizza ländit missä auton sähköt saa kyllä kyytiä  :afro:
#LAR

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Silppa - 30.11.17 - klo: 12.53
Onhan juttuja taas... Betonilla ajaminen itsessään ei se ongelma ole vaan rengas. Se pitää olla kulutettu pidotettu ja kuu oikeassa asennossa lämpötila yms... Jos olisi rengas mikä paketista uutena niinkuin kaikissa muissa autourheilu lajeissa on yleensä se nopein ei ongelmaa olisi.

Nyt ollaan asian ytimessä.

Mölli

Lainaus käyttäjältä: Silppa - 30.11.17 - klo: 12.53
Onhan juttuja taas... Betonilla ajaminen itsessään ei se ongelma ole vaan rengas. Se pitää olla kulutettu pidotettu ja kuu oikeassa asennossa lämpötila yms... Jos olisi rengas mikä paketista uutena niinkuin kaikissa muissa autourheilu lajeissa on yleensä se nopein ei ongelmaa olisi. Matto ajaminen tekee sen mahdolliseksi ja siihen on myös kehitetty kestävä uusi rengas tänä vuonna. Matto radan tekeminen ei kestä kauaa ja se on mahdollista tehdä melkein mihin vaan (urheilusalit hotellit yms) ilman lattian pidotuksia ja siivous talkoita ajojen jälkeen.

Ainoa asia mikä betonilla ajamisessa itseäni hirvittää on ns pizza ländit missä auton sähköt saa kyllä kyytiä  :afro:

Tämä rengashaaste ei kuitenkaan estä kohtuullisen järkevää (ei maksimaalista tulosta hakien) ajotreeniä.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

jerzirccar1

Uusi nimike pitää olla kuin matolla ajetaan krossiautoilla.
Krossiahan se nyt ei ole minun mielestä, lähinnä hyppyturistia kuten n.10vuotta sitten joku sanoi😂😂
Se on kyllä sääli että miksi ei ole vieläkään saatu sitä sääntöä läpi että kaikki ostaa uudet renkaat järjestäjältä kisa aamuna ja renkaiden käsittely on kiellettyä.
Eikös vanteen hexi ja offsetti ole aika standardia jo..
Jos joku haluaa kusettaa kisoissa niin hyvä on jos saa siitä mielihyvää niin hienoa ja onneaa hänelle.
Kyllä on se hauskuus kaukana mitäs se on joskus ollut, tai sanotaan näin että v-86 kuin sloitin rossikisoissa käyminen niin jumalauta sitä naurettiin ja nautittiin hauskuudesta nykyään jopa videokuvaajankin pitää olla hiljaa erän aikana..
Moni teistä voi ottaa mallia kuskista nimeltään Juha Aromaa.
Prkl en löydä kaverista mitään negatiivista sanottavaa ja vaikka hänen päälle ajetaan kisassa niin jaksaa hymyillä ja olla positiivinen.
Sorry Juha...  mutta sellainen vain olet...😉😉
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Silppa

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 30.11.17 - klo: 15.10
Lainaus käyttäjältä: Silppa - 30.11.17 - klo: 12.53
Onhan juttuja taas... Betonilla ajaminen itsessään ei se ongelma ole vaan rengas. Se pitää olla kulutettu pidotettu ja kuu oikeassa asennossa lämpötila yms... Jos olisi rengas mikä paketista uutena niinkuin kaikissa muissa autourheilu lajeissa on yleensä se nopein ei ongelmaa olisi. Matto ajaminen tekee sen mahdolliseksi ja siihen on myös kehitetty kestävä uusi rengas tänä vuonna. Matto radan tekeminen ei kestä kauaa ja se on mahdollista tehdä melkein mihin vaan (urheilusalit hotellit yms) ilman lattian pidotuksia ja siivous talkoita ajojen jälkeen.

Ainoa asia mikä betonilla ajamisessa itseäni hirvittää on ns pizza ländit missä auton sähköt saa kyllä kyytiä  :afro:

Tämä rengashaaste ei kuitenkaan estä kohtuullisen järkevää (ei maksimaalista tulosta hakien) ajotreeniä.

No itseasiassa. Se että ajan radalle 1h suuntaansa ja pyörin radalla 3h uusilla renkailla niin järkevämpää reeniä saan meno ja paluu matkasta. Seuraavalla kerralla renkaat toimisi varmaankin 5x5min mutta sitten alkaisi sama pyöriminen taas. Rengas toimii vaan liian vähän aikaa 2wd autossa ainakin. Sama ongelma mikä oli viime talven bunkkerissa matolla ja minipin renkaalla. Nyt kun on uusi rengas mikä kestää niin homma toimii.

Ja ihan turha länkyttää mitään "matolla ajaminen ei kehitä ajoa" shaibaa kuitenkin kaikki tiedetään totuus. Enää on kyse siitä halutaanko asia myöntää vai ei.

Ja onhan ajaminen hauskaa. Oli se sitten maailman pahinta 80 luvulla keksittyä matto rossia tai petoni krossia. Ei kai tätä kukaan harrastaisi jos ei tää hauskaa ois hei.

#LAR

pintakaasu

Porukalta saattaa unohtua että Vantaalla on toinen niistä Suomen kiinteestä sisäradoista, joissa on krossi- sekä touringbaana. Toinen on Äänekoskella.

Olkaa tyytyväisiä siihen että teillä on hulppeet radat, joita pidetään kunnossa (pestään, mopataan, imuroidaan sekä pidotetaan säännöllisesti) muutaman henkilön toimesta ja muiden ei tarvitse kuin käydä ajamassa huokeaa kuukausimaksua vastaan, vaikka joka päivä jos haluaa. Joten nauttikaa siitä mitä teillä on ja älkääkä valittako tai rutisko turhista :grin:
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: pintakaasu - 30.11.17 - klo: 21.46
Olkaa tyytyväisiä siihen että teillä on hulppeet radat, joita pidetään kunnossa (pestään, mopataan, imuroidaan sekä pidotetaan säännöllisesti) muutaman henkilön toimesta ja muiden ei tarvitse kuin käydä ajamassa huokeaa kuukausimaksua vastaan, vaikka joka päivä jos haluaa. Joten nauttikaa siitä mitä teillä on ja älkääkä valittako tai rutisko turhista :grin:

Betonirata pitäisi imuroida ja pidottaa joka päivä, että se olisi toimiva. Siihen ei vaan taida olla resurseja niin sen takia matto olisi vaan helpompi kaikille osapuolillle. Ei turistiakaan kesällä ajeta matolla. Mitä jos turisti radalta vietäisiin matot?
TOI rengas homma on niin järjetön tossa betonilla ajossa. Ajat yhden illan renkaita sisään ja seuraavana ne toimii just sen pienen hetken sillä maksimi pidolla, mitä betonillakin haetaan. Matolla sekin on selvä homma ei tarvitse arpoa ja taikoa, eikä ketään varmasti syytellä renkaiden pidotuksesta. Uudet renkaat alle ja ne toimii niin pitkään kun ne loppu ja piste.

_jtr_

Kai Jouko ny osallistuu pikkusen reilummin kun kolmannelle radalle haetaan rahoitusta?

pitsinki

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 30.11.17 - klo: 22.17
Lainaus käyttäjältä: pintakaasu - 30.11.17 - klo: 21.46
Olkaa tyytyväisiä siihen että teillä on hulppeet radat, joita pidetään kunnossa (pestään, mopataan, imuroidaan sekä pidotetaan säännöllisesti) muutaman henkilön toimesta ja muiden ei tarvitse kuin käydä ajamassa huokeaa kuukausimaksua vastaan, vaikka joka päivä jos haluaa. Joten nauttikaa siitä mitä teillä on ja älkääkä valittako tai rutisko turhista :grin:

Betonirata pitäisi imuroida ja pidottaa joka päivä, että se olisi toimiva. Siihen ei vaan taida olla resurseja niin sen takia matto olisi vaan helpompi kaikille osapuolillle. Ei turistiakaan kesällä ajeta matolla. Mitä jos turisti radalta vietäisiin matot?
TOI rengas homma on niin järjetön tossa betonilla ajossa. Ajat yhden illan renkaita sisään ja seuraavana ne toimii just sen pienen hetken sillä maksimi pidolla, mitä betonillakin haetaan. Matolla sekin on selvä homma ei tarvitse arpoa ja taikoa, eikä ketään varmasti syytellä renkaiden pidotuksesta. Uudet renkaat alle ja ne toimii niin pitkään kun ne loppu ja piste.

Edellinen ajopaikka joka meillä oli, ja siellä betoni alusta, siihen levitettiin ihan telalla vaan tuota noin 70 litraa, eikä tarvinut muuta. http://www.tarvikkeet.fi/tuote/2758/helmamassat/kiveniskumassa-body-king-1l-kt-harmaa Monet renkaat piti slikseiksi asti, ja itse oltiin tyytyväisiä pitoon. Samalla alustalla ajettiin mineillä, ja kokeili pojat myös turistiakin siinä. Jos vuokra isäntä antaa luvan, niin muutama purkki lattiaan, ja kokeilkaa.

Kalle
Ps. Hinnasta saa hyvin pois kun ostaa useamman purkin kerralla. (Keski-Suomesta ostettiin kaikki mitä löyty  :laugh: :laugh: )
Mini M-03x4+muutama muu