Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

M8 Kaudella 2019

Aloittaja JUkka-san, 25.11.18 - klo: 18.36

JUkka-san

Rengassäännöstä on ollut keskustelua. Kausi 2019 ajetaan vielä vapailla renkailla. Etsitään sopiva vaihtoehto yksityyppirenkaaksi kesää 2020 varten. 

Metsäläinen


jerzirccar1

Onks tää toivomus kisaajilta vai kaupiailta ja onko myös nyky trendi ympäri maailman??
Itse voisin kuvitella että ei tuo positiiviseksi muutu mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Kuullostaa aikas hoocee säännöltä..
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

burtsi

Jos yksityyppirengas toimii hyvin 1/10-krosseissa, niin miksi ei kaseissa?

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: burtsi - 26.11.18 - klo: 09.30
Jos yksityyppirengas toimii hyvin 1/10-krosseissa, niin miksi ei kaseissa?

Koska tässä lajissa rengas ei ole ongelma...
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mölli

RC-faijojen rahoja säästyy kun ei tarvitse testata kaikkia kuvioita ja seoksia jokaisella radalla koska menestyäkseen on niin tehtävä.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

*HOKE*

Suoraan sanottuna täysin höpöhöpöä.

Toki jos ei vaan halua uskoa kokeneempia niin sitten niitä renkaita testaillaan ja suditellaan sinnetänne eikä homma oikein ota kulkeakseen.

Kysykääs Laurilta monellako eri renkaalla ajoi koko kautena.
Montaako testas aivan turhaan.

Suurin osa porukasta ei hyödy tuon taivaallista renkaiden testaamisesta.
He hyötyvät kysymällä lähimmältä kauppiaalta, ajamalla renkaalla mikä käteen lyödään ja keskittymällä nimenomaan treenaamiseen.

Enemmän ajavat, kokeneemmat jne kyllä testaa ne renkaat teidänkin puolesta.

Mölli

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 27.11.18 - klo: 01.14
Suoraan sanottuna täysin höpöhöpöä.

Toki jos ei vaan halua uskoa kokeneempia niin sitten niitä renkaita testaillaan ja suditellaan sinnetänne eikä homma oikein ota kulkeakseen.

Kysykääs Laurilta monellako eri renkaalla ajoi koko kautena.
Montaako testas aivan turhaan.

Suurin osa porukasta ei hyödy tuon taivaallista renkaiden testaamisesta.
He hyötyvät kysymällä lähimmältä kauppiaalta, ajamalla renkaalla mikä käteen lyödään ja keskittymällä nimenomaan treenaamiseen.

Enemmän ajavat, kokeneemmat jne kyllä testaa ne renkaat teidänkin puolesta.


Niin, siinä kakkoslausessa ne rengaskulut juurikin on.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 27.11.18 - klo: 09.00
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 27.11.18 - klo: 01.14
Suoraan sanottuna täysin höpöhöpöä.

Toki jos ei vaan halua uskoa kokeneempia niin sitten niitä renkaita testaillaan ja suditellaan sinnetänne eikä homma oikein ota kulkeakseen.

Kysykääs Laurilta monellako eri renkaalla ajoi koko kautena.
Montaako testas aivan turhaan.

Suurin osa porukasta ei hyödy tuon taivaallista renkaiden testaamisesta.
He hyötyvät kysymällä lähimmältä kauppiaalta, ajamalla renkaalla mikä käteen lyödään ja keskittymällä nimenomaan treenaamiseen.

Enemmän ajavat, kokeneemmat jne kyllä testaa ne renkaat teidänkin puolesta.


Niin, siinä kakkoslausessa ne rengaskulut juurikin on.

Joo... On aina niin kiva lukea kisarapsoja kun joku on löytänyt sen oikean renkaan millä kulkee kotiradalla. Ei auta kauppiaiden kuuntelu, rahalla saa kelvollisen renkaan mutta ei nopeinta.

En tiedä, miten isoja erot oikeasti ovat. Emme ole testanneet renkaita koska budjetti ei anna periksi. Eikä aika. Ajetaan niillä mitä on joku joskus suositellut. Välillä saattaa osua kohdalleen. Finaaliin pitäisi olla uudet renkaat ja mielummin aika-ajoonkin ja se tarkoittaa kahdeksaa kierrosta uusia renkaita jos on kaksi kuviota kahdella kovuudella. Jäähän siitä aina treenirenkaat ja seuraavaan kisaan.

Yksityyppirenkaan etu on, ettei tarvitse enää miettiä mikä olisi nopein ja pitäisikö autoa muuttaa renkaan mukaan vai mitä. Säätäminen ei lopu mutta yhden kertojan poistaminen tekee lausekkeesta merkittävästi helpomman.

Nopeat tulee jatkossakin olemaan nopeita mutta luokka on paljon helpommin lähestyttävä kun ei tarvitse olla kaikkia mahdollisesti toimivia renkaita joka kisassa. (Ei, meillä ei ole ollut kaikkia mahdollisia, vain muutamia.)

KK9

Käytännössä viime kesänä Jere ajoi kolmella eri kuviolla ja kahdella eri kovuudella! Treeneissä ajettiin kisoista jääneillä käytetyillä renkailla! Ensi kauteen on käynyt ajatuksena ajaa yhdellä kuviolla koko kesä, mutta katsotaan kuinka käy. 2020 tulee varmaan olemaan välivuosi erinäisistä syistä!

Metsäläinen

#10
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 27.11.18 - klo: 09.27
Nopeat tulee jatkossakin olemaan nopeita mutta luokka on paljon helpommin lähestyttävä kun ei tarvitse olla kaikkia mahdollisesti toimivia renkaita joka kisassa. (Ei, meillä ei ole ollut kaikkia mahdollisia, vain muutamia.)

Tällä voi olla myös paljon negatiivisiä seurauksia ja enemmänkin luotaan työntävä efekti. Ehkä pidempään ajavia ei kiinnosta enää, kun valinnanvapaus poistetaan. Kyllä helpompi kisoihin tulla kun voi lätkäistä mitkä renkaat vain alle. Minua kiinnostaisi tietää kuinka moni oikeasti tälläistä sääntöä kaipaa?

_jtr_

Kesällä kuullun perusteella iso osa kuskeista ottaa mielellään vastaan ykstyypin ja kokeilun jälkeen kannattajia tulee olemaan vielä enemmän. Kävin kesällä Lavangossa ajamassa ja Hobbyfactoryssa käydessä kyselin Hokelta että mikäs rengas radalla toimii. Sain vastaukseksi että se nyt riippuu aika paljon radan kunnosta yms, Ja niinhän se juuri epäilemättä olikin. Ykstyypillä jää myös olosuhteiden arpominen pois..

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: _jtr_ - 27.11.18 - klo: 20.49
Kesällä kuullun perusteella iso osa kuskeista ottaa mielellään vastaan ykstyypin ja kokeilun jälkeen kannattajia tulee olemaan vielä enemmän.

Epäilen suuresti. se iso kuskeista voisi tulla tähän topicciin kertomaan mielipiteensä.

_jtr_

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 27.11.18 - klo: 21.09
Lainaus käyttäjältä: _jtr_ - 27.11.18 - klo: 20.49
Kesällä kuullun perusteella iso osa kuskeista ottaa mielellään vastaan ykstyypin ja kokeilun jälkeen kannattajia tulee olemaan vielä enemmän.

Epäilen suuresti. se iso kuskeista voisi tulla tähän topicciin kertomaan mielipiteensä.

Foorumeilla huutelee monesti hyvin pieni joukko harrastajia..

Tony_L

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 27.11.18 - klo: 09.27
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 27.11.18 - klo: 09.00
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 27.11.18 - klo: 01.14
Suoraan sanottuna täysin höpöhöpöä.

Toki jos ei vaan halua uskoa kokeneempia niin sitten niitä renkaita testaillaan ja suditellaan sinnetänne eikä homma oikein ota kulkeakseen.

Kysykääs Laurilta monellako eri renkaalla ajoi koko kautena.
Montaako testas aivan turhaan.

Suurin osa porukasta ei hyödy tuon taivaallista renkaiden testaamisesta.
He hyötyvät kysymällä lähimmältä kauppiaalta, ajamalla renkaalla mikä käteen lyödään ja keskittymällä nimenomaan treenaamiseen.

Enemmän ajavat, kokeneemmat jne kyllä testaa ne renkaat teidänkin puolesta.


Niin, siinä kakkoslausessa ne rengaskulut juurikin on.

Joo... On aina niin kiva lukea kisarapsoja kun joku on löytänyt sen oikean renkaan millä kulkee kotiradalla. Ei auta kauppiaiden kuuntelu, rahalla saa kelvollisen renkaan mutta ei nopeinta.


Miten mitataan nopein rengas? Jos se on se kuvio ja seos jolla ajetaan kisan voitosta niin niitä renkaita oli ainakin viime kesänä joka kisassa saatavilla kaupasta ennen kisaa sekä kisan aikana.
Team associated RC8B3.1

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: _jtr_ - 27.11.18 - klo: 21.18
Foorumeilla huutelee monesti hyvin pieni joukko harrastajia..

Mutta varmasti suurin osa ainakin lukee, nyt olisi hyvä aika osallistua keskusteluun. :wink:

_jtr_

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 27.11.18 - klo: 21.30
Lainaus käyttäjältä: _jtr_ - 27.11.18 - klo: 21.18
Foorumeilla huutelee monesti hyvin pieni joukko harrastajia..

Mutta varmasti suurin osa ainakin lukee, nyt olisi hyvä aika osallistua keskusteluun. :wink:

Johan tosta Vaasassa infottiin viimesen kisan jälkeen porukalle, eikä siellä ainakaan mitään p*skamyrskyä noussu.. En tiedä olitko itse paikalla?

APK

Ykstyypppirenkaista oli Vaaasan Sm4 kilpailun jälkeen keskustelua palkintojen jaon jälkeen, erilaisia mielipiteitä mutta ei jyrkkää vastustusta.

Itse en näe harrastajan kannalta ykstyyppirenkaissa kuin etuja.
Jo kohta 20v sitten 1:10 krossissa siirrytty ykstyyppirenkaisiin Mm ja EM kisoissa. Efrassa Suomen ehdotus ykstyyppirenkaista ei saanut kannatusta 2018 efra miittingissä.
Taitaa olla rengasbisnes niin suuri asia että se jarruttaa sääntöä kansainvälisellä tasolla

Toivoisin ensi kaudelle ykstyyppirenkaita jo sekä sähkökasiin F1 tyylistä lähtöruudukkoa kaikkiin kilpailuihin.
Tämä kahden kisan kokemuksella,  tulevana keaänä koko sarja tavoitteena.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Potski

Moi,

En ollut Vaasassa paikalla. Joten jos mun mielipidettä ei silloin lasketa, niin ao. voi sivuuttaa.

Tavallaan tykkään rengaspelistä. Meneehän siihen rahaa ja saa menemään rahaa tasan niin paljon kuin vaan haluaa. Mutta jos rahan menon unohtaa, niin jollain tervolla tavalla saan kiksejä siitä kun onnistun lukemaan radan kehittymistä oikein ja siten valita sopivan renkaan. Yhtälailla sitten turhauttaa kun rengasruletoin itseni ulos. Suomen tasolla radat on kuitenkin jokseenkin tuttuja, niin välivarasto joka renkaita pitää olla mukana ei ole kuitenkaan mahdoton. Rahanmenokaan ei ole ongelma jos renkata saisi ostaa tarvitavissa määrin kisapaikalta. Usein kuitenkin oman kisan varmistamiseksi vapaatkin (kuten varmaan yksityypitkin) on syytä ostaa omaan varastoon jo ennen kisaa. Ideaali tilanteessa, jossa kaikkia kuivioita ja kaikkia seoksia saisi kesken kisan sormia napsauttamalla, kulurakenteessa ei ole enää suurta eroa. Tämä ei kuitenkaan tässä reaalimaailmassa ole mahdollista.

En näe vapaata rengasta omalla kohdallani ongelmana Suomessa, mutta ymmärrän kyllä, että lajista halutaan tehdä helpommin lähestyttävää. Jos katsotaan menestyviä kisoja, sarjoja ja luokkia maailmalta (eurooppa ja ameriikka), niillä kaikilla on yhteistä selkeä ja helppo lähestyttävyys. Selkeät säännöt, kulut ennakoitavissa jne jne. Tuskin tulee hetkauttamaan mun ajoja suuntaan tai toiseen, mutta varmasti hetkittäin tulen spekuloimaan tulevaisuudessakin renkaista.

Toivottavasti vaan rengasta on riittävästi saatavilla.

Samppa

P.S Ääni Holarille!! Holarin sivuvaikutuksena on aina todistettavasti myös kuskin hymy.

P.P.S Sori kirotusvireistä. En ala korjaamaan, kiinalainen wifi.

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: _jtr_ - 27.11.18 - klo: 21.38
Johan tosta Vaasassa infottiin viimesen kisan jälkeen porukalle, eikä siellä ainakaan mitään p*skamyrskyä noussu.. En tiedä olitko itse paikalla?

En ollut Vaasan kisassa, oli hieman ongelmia kerhoon liittymisen ja lisenssin saamisen kanssa jäi kesän kisat ajamatta. Mutta, jos olisin ollut olisin vastustanut todella äänekkäästi!

W-tec

Täältä ääni yksityyppi renkaalle.
Kunhan niitä on sitten oikeesti saatavilla, kun tarvetta ilmenee. Olen tässä muutamien harrastus vuosien aikana törmännyt ongelmaan, että renkaita ei ole. Tai ainakaan niitä millä pitäisi ajaa. Kaiken maailman ihmeellisiä selityksiä kyllä myyjiltä tulee, miksei renkaita ole.
Toinen asia johon kiinnittäisin huomiota. Ovat insertit, tai paremminkin renkaat pitäisi olla valmiiksi liimattu, ja kaikissa samat insertit.
Viimeiseksi hinnoittelu, toivottavasti rengas sarjan hinta muodostuu järkeväksi.

Varmasti on puolesta ja vastaan. Hieno että kokeillaan jotain uutta, aika näyttää miten käy.

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Tony_L - 27.11.18 - klo: 21.26
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 27.11.18 - klo: 09.27
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 27.11.18 - klo: 09.00
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 27.11.18 - klo: 01.14
Suoraan sanottuna täysin höpöhöpöä.

Toki jos ei vaan halua uskoa kokeneempia niin sitten niitä renkaita testaillaan ja suditellaan sinnetänne eikä homma oikein ota kulkeakseen.

Kysykääs Laurilta monellako eri renkaalla ajoi koko kautena.
Montaako testas aivan turhaan.

Suurin osa porukasta ei hyödy tuon taivaallista renkaiden testaamisesta.
He hyötyvät kysymällä lähimmältä kauppiaalta, ajamalla renkaalla mikä käteen lyödään ja keskittymällä nimenomaan treenaamiseen.

Enemmän ajavat, kokeneemmat jne kyllä testaa ne renkaat teidänkin puolesta.


Niin, siinä kakkoslausessa ne rengaskulut juurikin on.

Joo... On aina niin kiva lukea kisarapsoja kun joku on löytänyt sen oikean renkaan millä kulkee kotiradalla. Ei auta kauppiaiden kuuntelu, rahalla saa kelvollisen renkaan mutta ei nopeinta.


Miten mitataan nopein rengas? Jos se on se kuvio ja seos jolla ajetaan kisan voitosta niin niitä renkaita oli ainakin viime kesänä joka kisassa saatavilla kaupasta ennen kisaa sekä kisan aikana.

Lähinnä niin että millä kuski kokee pärjäävänsä. Yleensä oikea tieto renkaasta on ollut saatavana vasta kisan jälkeen, joskus jo ennen finaalia.

Meidän ajoihin tämä ei vaikuta mitenkään. Luulisin. Tuskin sijoituksiinkaan. Budjettiin niin että jää ostamatta ne renkaat jotka eivät toimineet... Harvinaista mutta sitäkin sattuu, pari kertaa käynyt niin.

Parasta yksityyppirenkaassa on, että kisasta yli jääneet renkaat ovat ne parhaat (ja ainoat!) mitä seuraavassa kisassa käytetään.

Potski

Lainaus käyttäjältä: W-tec - 28.11.18 - klo: 08.47
Täältä ääni yksityyppi renkaalle.
Kunhan niitä on sitten oikeesti saatavilla, kun tarvetta ilmenee. Olen tässä muutamien harrastus vuosien aikana törmännyt ongelmaan, että renkaita ei ole. Tai ainakaan niitä millä pitäisi ajaa. Kaiken maailman ihmeellisiä selityksiä kyllä myyjiltä tulee, miksei renkaita ole.
Toinen asia johon kiinnittäisin huomiota. Ovat insertit, tai paremminkin renkaat pitäisi olla valmiiksi liimattu, ja kaikissa samat insertit.
Viimeiseksi hinnoittelu, toivottavasti rengas sarjan hinta muodostuu järkeväksi.

Varmasti on puolesta ja vastaan. Hieno että kokeillaan jotain uutta, aika näyttää miten käy.

Tähän kohtaan kyllä älähdän.

Ehdottomasti niin, ettei ole väliä millä vanteella ajelee. Inserttiä jos joku jaksaa alkaa valvoa, niin siitä vaan. Mutta ehdottomasti myös itseliimatut pitää sallia. Mä en insertin vakioinnista välttämättä suurinta huolta kantaisi.

Syystä että

A) Kun joskus finaalissa rengas leipoo ratkaisu hetkellä haluan voida kävellä peilin eteen etsimään syyllisen.
B) Kun käy niin, että valmiiksi liimattu "the rengas" on maahantuojalta, tehtaalta tai tukkurilta loppu, kisat ei jää ajamatta, vaan voi ajaa bulkilla.
C) Osa kisa reissua on renkaiden liimailu perjantai iltana asennus oluen kanssa leirinuotion äärellä.
D) Jos jaksaa nähdä vaivaa, itse liimaamalla säästää melko pitkänkin pennin. Lähinnä valikoimalla fiksut vanteet ja kierrättämällä inserttejä mahdollisuuksien mukaan.

Samppa

Metsäläinen

Miksi henkilökohtaisesti vastustan yksityyppirengasta on rengas kulut. Itse tykkään ajaa GRP:n renkailla, koska
ne hinnaltaan edulliset ja toimii! Jos valitaan melkein mitkä muut renkaat tahansa kulut tuplaantuu välittömästi.
En tietenkään voi vielä tietää mitkä renkaat valittaisiin, mutta pessimisti ei pety koskaan.

burtsi

^ Hyvä pointti. Varsinkin jos rengasvalinta osuisi Pro-Lineen, olisi tuplaus listahinnoilla tosiasia. Riittäisiköhän kaikkien harrastajien yhteenlaskettu kesäkauden rengaskulutus volyymiltaan siihen, että hinta saataisiin painettua lähelle GRP:n tasoa eli noin 15€/pari vanteelle liimattuina?

Ender

Perusharrastajalle yksityyppirengas on kyllä paras vaihtoehto eli täältä ääni sille. Perustelut löytyy jo tästä ketjusta. Harmi, kun ei tule jo ensi kaudelle.

Vanne ja insertti saisivat olla vapaat.

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Ender - 28.11.18 - klo: 11.53
Perusharrastajalle yksityyppirengas on kyllä paras vaihtoehto eli täältä ääni sille. Perustelut löytyy jo tästä ketjusta. Harmi, kun ei tule jo ensi kaudelle.

Aikataulusta kommentoisin sen verran, että ensi kaudeksi YT-renkaan valinnassa olisi tullut aikamoinen kiire ja käytännössä valinta olisi pitänyt tehdä sen tiedon varassa, mitä renkaista/kuvioista/seoksista nyt tiedetään. Nyt jää kunnolla aikaa testata renkaita. Lisäksi reilun "varoaika" antaa kaikille kisaajille ajaa nykyiset rengasvarastot tyhjiin.

Ja sitten pitää ottaa myös huomioon kauppiaiden tilanne. Monella kauppiaalla on varastossa renkaita, joiden myyntipotentiaali romuttuu siinä vaiheessa kun YT-rengas valitaan. Nyt kauppiaille jää ensi kesä aikaa purkaa varastojaan. Renkaiden myyntikatteet eivät ole sitä luokkaa että renkaita voisi heittää roskiin.

Ennustan, että ensi kesän loppupuolella renkaiden saatavuus saattaa heiketä kun kauppiaat eivät halua enää täydentää varastojaan ym. riskin vuoksi. Tämä jäänee kuitenkin lyhytaikaiseksi ongelmaksi.


Wacky Stack Racing Team

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 28.11.18 - klo: 19.12


Aikataulusta kommentoisin sen verran, että ensi kaudeksi YT-renkaan valinnassa olisi tullut aikamoinen kiire ja käytännössä valinta olisi pitänyt tehdä sen tiedon varassa, mitä renkaista/kuvioista/seoksista nyt tiedetään. Nyt jää kunnolla aikaa testata renkaita. Lisäksi reilun "varoaika" antaa kaikille kisaajille ajaa nykyiset rengasvarastot tyhjiin.

Ja sitten pitää ottaa myös huomioon kauppiaiden tilanne. Monella kauppiaalla on varastossa renkaita, joiden myyntipotentiaali romuttuu siinä vaiheessa kun YT-rengas valitaan. Nyt kauppiaille jää ensi kesä aikaa purkaa varastojaan. Renkaiden myyntikatteet eivät ole sitä luokkaa että renkaita voisi heittää roskiin.

Ennustan, että ensi kesän loppupuolella renkaiden saatavuus saattaa heiketä kun kauppiaat eivät halua enää täydentää varastojaan ym. riskin vuoksi. Tämä jäänee kuitenkin lyhytaikaiseksi ongelmaksi.

Eli siis rengas on jo valittu, ei vaan pokkaa sanoa sitä vielä. Jollekin on vissiin luvattu maahantuonti oikeudet ja
renkaat loppu elämäksi, kyseiselle renkaalle, jos saa puskettua tän järjettömyyden läpi.
Kokoajan alkaa haiskahtaa enemmän siltä.

*HOKE*

#28
Lainaus käyttäjältä: W-tec - 28.11.18 - klo: 08.47
Täältä ääni yksityyppi renkaalle.
Kunhan niitä on sitten oikeesti saatavilla, kun tarvetta ilmenee. Olen tässä muutamien harrastus vuosien aikana törmännyt ongelmaan, että renkaita ei ole. Tai ainakaan niitä millä pitäisi ajaa. Kaiken maailman ihmeellisiä selityksiä kyllä myyjiltä tulee, miksei renkaita ole.
Toinen asia johon kiinnittäisin huomiota. Ovat insertit, tai paremminkin renkaat pitäisi olla valmiiksi liimattu, ja kaikissa samat insertit.
Viimeiseksi hinnoittelu, toivottavasti rengas sarjan hinta muodostuu järkeväksi.

Varmasti on puolesta ja vastaan. Hieno että kokeillaan jotain uutta, aika näyttää miten käy.

Kahden SM kärkijätkän renkaita on ollut saatavilla oikein hyvin sekä ennen kisaa että kisoissa.
Tieto on myös tullut viimeistään kisapaikalla eräharjoitusten jälkeen.

Myös renkaat joista ei ole menestys jäänyt koskaan kellään kiinni, on ollut saatavilla vuosia.

Rengasongelmat on AINA tullut porukalla vain siitä että ei ole uskottu vaan on haluttu ihan itse kokeilla jotain jonka moni kuski (jopa kauppias) on tiennyt vääräksi renkaaksi kysyjälle.
Vaihdellaan renkaita  jne jne... setuppia siinä välissä moneen kertaan ja ajaminen ei parane sitten niin yhtään oli alla mikä tahansa rengas. Lopputulos sama.

Täysin turhaa ottaa yksityyppirengasta käyttöön, koska tämä ei muuta lopputulosta yhtään mihinkään suuntaan.
Se ei ulosmittaa treenin, säätötaidon jne merkitystä yhtään mitenkään.

Se että turhan moni HALUAA kiivetä hanuri edellä puuhun ja valittaa tämän päälle että on liian vaikeeta ja kallista koko rengas show... Ei ole mikään syy estää säännöillä heidän tekemisiään jotka haluavat ajaa jollain toisella EDULLISEMMALLA vaihtoehdolla.

Ihan oikeasti kenelläkään ei voi olla kynnyksenä kilpailemaan lähtemisessä se että saa ajaa sillä mustalla ja pyöreellä joka sattuu autossa olemaan.

PS: koko 13 vuoden ajan jonka olen kiertänyt M8 kisat läpi, ei yhtä ainoaa kertaa ole oma menestyminen ollut kiinni renkaasta.
Ainoa ongelma on ULKOMAILLA koska alustasta ei ole mitään kunnollista tietoa, eikä kisapaikalta saa edes tuplahinnalla toimivia renkaita.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 28.11.18 - klo: 10.48
Miksi henkilökohtaisesti vastustan yksityyppirengasta on rengas kulut. Itse tykkään ajaa GRP:n renkailla, koska
ne hinnaltaan edulliset ja toimii! Jos valitaan melkein mitkä muut renkaat tahansa kulut tuplaantuu välittömästi.
En tietenkään voi vielä tietää mitkä renkaat valittaisiin, mutta pessimisti ei pety koskaan.

Juuri näin.

Senhän nyt jokainen osaa arvata että valittava rengas ei todellakaan ole mikään "halparengas" vaan se on tottakai ison ja hinnakkaan rengasvalmistajan valikoimasta.

Eli niille jotka haluavat ajaa edullisemmalla vaihtoehdolla joka edelleenkään ei ole este menestymiselle... heille kulut kasvavat välittömästi.

Aivan se ja sama kummalla puolella tiskiä itse olen.... Tulisiko oma edustama rengas yksityypiksi vai ei, ei vaikuta sanomisiini millään tavoin.

Kynnyksen pieneneminen on erittäin huono selitys.
Kulut on erittäin huono selitys.
Saatavuus on erittäin huono selitys.
Rengastiedon saaminen on erittäin huono selitys.

Kaikki nämä selitykset ovat ikävä kyllä vain heidän selityksiä jotka haluavat nähdä asian vaikeana, koska mitään vaikeutta ei ole koskaan ollut.