Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Jato

Aloittaja Joona H, 08.02.05 - klo: 20.17

MarkusH

Ainakin itse olen havainnut Jaton nopeammaksi... Traxxasin TRX .15 on tehokas moottori, tai mikä lie siinä jatossa onkaan :)

Jankka

Eiköhän tämä anna hiukan suuntaa:




MarkusH

No jopas :shock:  Mahtaako pitää paikkaansa? Aika valtava tuo 90km/h nopeus noin pienelle autolle :shock:

Hotti

Moni on sanonut että jerzin jato meni LUJAA :shock:  suorilla syksyllä ulvilassa.Eiköhän se ainakin tarpeeksi kulje.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Hermanni

Tuohon hintakeskusteluun vielä, silloin kun olin Stampedea tilaamassa Towerhobbiesilta olisi jo siitä olleet postikulut yli 90$ (Auto maksoi "toverissa" alle 170$), tuosta selvisi jo laskematta että suomesta ostettuna oli halvempi (Maksoi sillon Suomessa joku 250€).
No tuli tuossa tarkistettua paljonko Jaton Suomeen toimituskulut on, International Surface (2 to 6 weeks, käytännössä tuo 6 viikkoa) 32.69$, International Air (10 to 30 days, käytännössä 4 viikkoa) 48.14$, UPS Worldwide Express (2 päivää luvataan...) 92.65$.
Ja tulli laskee auton hintaan myös toimituskulut, kun alveja ja tullimaksua peritään.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Catiska

Lainaus käyttäjältä: "racer"Moni on sanonut että jerzin jato meni LUJAA :shock:  suorilla syksyllä ulvilassa.Eiköhän se ainakin tarpeeksi kulje.

Juu, lujaa meni suorilla, ei nyt kuitenkaan varmaan ihan noin kovaa, kuin mitä mainoksissa ilmoittavat. Jato näyttää kuitenkin ihan kelpo peliltä, mutta ei sillä radalle kannata lähteä monsujen kanssa kisaamaan, niinkuin joku haikaili. Totuus kuitenkin on, että Ulvilassakin Jato oli monsujen jaloissa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Hermanni

Jatossa hämää vielä toisekseen se että se on todella hiljainen täydellä kaasullakin, se "vie" vauhdin tunnun pois (Tuntui melkeempä kuin "sähkis" olisi suoralla vilahtanut ohi).
Ainakaan ulvilassa Jatosta ei "monsujen" seassa kuulunut pahemmin koneen ääniä (Varsinkin kun muutama Savage "äänteli" kuin vanha Saab Draken jälkipoltin päällä).....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Jankka

Noh, neliveto vastaan takatuuppari radalla ei kai siinä paljon toisinkaan voi käydä, mut yksikään monsu ei pärjänny suoralla ja olihan se huvittavan näköistä kun monsut ajeli välillä Jaton yli  :lol:

MarkusH

Joo, näin ensimmäisen kerran Jaton silloin Ulvilassa, täytyy sanoa että se oli ns. hiljainen paholainen pääsuoralla :D

kaosti

Mutta suhteellisen nöyrä renkaan alla ^^. Kivastihan jerry sitä käskytteli siellä. Ei ois omassa vanttuussa pysynyt muuta kuin roudarinteipillä.

waltt

Joo, Jerzi vei 1/8 monstereita 100-0 pääsuoralla jatolla, Muuten meni hienosti, mutta tuppas jäämää sinne isompien alle mutkissa...
Ei tainnu jerzin eturenkaat olla ihan jaton vakiot...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

SeC8

Herätetääs keskustelu taas.

Mistä mahtaisi saada 2.8" renkaita Jatoon? Sabesta kattelin ja kaikki oli 2.2" tai sitten 3.5" En tahdo mitään "raksan" omia kiekkoja vaan jotain missä olisi pitoa. Tai siis ei noista muista "raksan" renkaista ole tietoa, vakioista vain. Nyt löytyy kyllä kiekot mutta ne on 2.2" vanteissa ja kivet jumittaa menoa. Vapaana siis olisi Jaton vakio vanteet jotka kaipaavat kumia ympärilleen.

Ja toinen asia. Jato muka kestävä, haha. Ei kestä edes nokkakolaria Robben Buggyn kanssa  :D

No osia odotellessa ja jos vaikka pääsisi ennen lumia vielä ajeleen.

Vielä kolmas tuli mieleen. Saako Revon takapakarin jotenkin Jatoon patentoitua?

-= Rahalla saa ja Jatolla pääsee =-

Nikke92

Meinaat Revon renkaita? Kyllä ne siihen pitäs mennä heittämällä jos Jatossa on myös 14mm hexi.
Traxxas Revo 2.5

SeC8

Mitä kattelin ni Revossa on 3.8" renkaat, mut Jatossa on vakiona noi 2.8" kiekot. Joskos noi Revon renkaat sitten hankkii niin tarviiko kytkinkelloa tai pääratasta vaihtaa?

Tykki peli toi Jato kyllä on. Ihan riittävä ensikertalaiselle.

Nikke92

Pitää vaihtaa mun mielestä välityksiä lyhyempiin. Korjatkoon viisaammat. Ainakin fg:ssä "joutuu" vaihtamaan lyhyemmät välitykset kun laittaa monsterin renkaat esim. off road beetleen.
Traxxas Revo 2.5

Mika R

tottakai pitää vaihtaa lyhyempi välitys jos renkaat ovat isommat

SeC8

kellosta vai päärattaasta vai molemmista?

Nikke92

Traxxas Revo 2.5

Mika R

Täh?
Siis joko pienempi kello tai isompi  pääratas. Tietty voi vaihtaa molemmat mutta ei se välttämätöntä ole.

Catiska

Tuo renkaan suurennos on aika iso, eli voi hyvinkin joutua vaihtamaan molemmat, ellei pelkän kellon vaihdolla saa riittävän hitaita välityksiä. Etenkin, jos kello on jo valmiiksi jotain 13-hampaan tietämillä...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

Onhan se niinkin
Pääasia ettei vaihda molempia samaan suuntaan ;-)
Eli kelloa pienemmäksi ja pääratasta isommaksi

SeC8

Kiitos vastauksista.

Niin miten ois saiskos tuon Revon takapuhalteisen pillin ängettyä jollain konstilla Jatoon?

Tai onko Jatoon muuta takapuhalteista pilliä kuin se 2 reikäinen susi? Siis semmonen mikä toimii kuin junan vessa :)

Joel P

#82
e.

maggonen

Jato on 2WD. Ja toi 3.3 versio on ihan hullu ostos. 3.3 moottori kuljettaa revoa ihan tarpeeksi eli henkilökohtasesti en ostais jatoa 3.3 moottorilla koska se kulkis yksinkertaisesti liikaa.

Joel P

#84
e.

Duster1

Tehoa ei ole koskaan liikaa. Laittaa vaan tiheän välityksen jos nopeus pelottaa ja sit lähtee kuin hauki rannasta.
Axial SCX 10 TR

Joel P

#86
e.

*HOKE*

Ömh...
Itse olen tuollaisella autolla yrittänyt ajella, kuten myös erittäin moni muukin krossikuski.

Ei vaan tule mitään.
Vaikka oli parhaat mahdolliset takarenkaat paikalla, setuppia paranneltu jne niin ei vaan pysy räpylässä.

Jopa ykkösvaihde oli otettu pois käytöstä ettei tiehen välittyisi liikaa tehoa.

Jossain kentällä Jatolla pääsee kivasti, mutta rataa on mahdoton kiertää... Eli myöskin pihoilla on todella vaikea mitään fiksua kurvailua harrastaa.

Niin ja puhun siis tuosta normaalista jatosta jossa ei ole edes tuota uutta isompa moottoria.

Joel P

#88
e.

*HOKE*

No asvaltilla tuolla pystyy jo ehkäpä ajamaan.
Vauhtia sillä kylläkin on sitten vähintään tarpeeks ihan kokeneempaankin käteen.

Itseasiassa jos tarkkoja ollaan niin en suosittelis tuota autoa oikeastaan kellekkään.
Mielummin ihan mikä muu tahansa niin on enemmän käyttötarkotuksia ja pysyy mielenkiinto.