Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Cen Genesis Racing!

Aloittaja Matias V, 18.02.05 - klo: 21.29

Tonijuopperi

joo ei se kummiskaan niin kestävä ole ku savage. mutta ei se nyt mikään aivan susikaan ole. En odottanut paljoa siltä, mutta olen ollut tyytyväinen. :D
Olen. Ajattelen - Ajan. En ajattele.

pfohr

Tässä taas hieman kuvia..
Päivitetty alumiiniset ylätukivarret eteen ja taakse,Nova RC kansi,Crowd Pleazer 2.0 kori ja BowTie renkaat Velocityn vanteilla..
Kunhan saan puuttuvat osat pääsen taas ajelemaan :)

http://img.photobucket.com/albums/v329/pfohr/Kuva005.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v329/pfohr/Kuva004.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v329/pfohr/Kuva003.jpg

Yippo

Vähän hailakka sulla tuo korin maalaus. Mulla sama kori, samat renkaat ja vanteet.. Hexoja odotellessa... Autosta päivitetty alumiiniksi vain ohjauksen center link. Vahvempia akseleita kaipaisin... Täytynee alkaa virittämään itse jotain jos ne ei meinaa rata-ajoa kestää..

pfohr

Lainaus käyttäjältä: "Yippo"Vähän hailakka sulla tuo korin maalaus. Mulla sama kori, samat renkaat ja vanteet.. Hexoja odotellessa... Autosta päivitetty alumiiniksi vain ohjauksen center link. Vahvempia akseleita kaipaisin... Täytynee alkaa virittämään itse jotain jos ne ei meinaa rata-ajoa kestää..

Sen on tarkoituskin olla "hailakka"..
eli läpikuultävä candy sininen :)
malttamattomana odottelen vielä muutamaa osaa jotta saan ajoon kun on lomakin..

Yippo

Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"En tiedä saako mainostaa mutta JR-HOBBY on paikka mistä ne tilasin..

Oliko JR:llä hexojakin jo? JR Hobbystä olen ainakin itse kaiken tähän mennessä paria osaa lukuunottamatta hommannut.

Siis ensiviikolla lupailivat minullekkin nuo hexat ja vanne/rengassetit.
Eli siis ensiviikolla ilmeisesti on heillä noita hexoja.

Joo, ei oo kun melkein kuukausi mennyt mutta huomenna noita pitäisi olla.Ja sitten testaamaan miten BowTiet toimii.

Casull

Ostin viimeviikolla uuden Genesiksen. Tähän mennessä se vaikuttaa huonolaatuisimmalta
autolta, mitä minulla on koskaan ollu.
Ennen ensimmäistä käynnistysyritystä huomasin siinä mm. seuraavia puutteita:
Servot eivät tosiaan ole varmaan edes 5-kiloisia. Renkaat ei paketista ottaessa kääntyneet
kuin ihan vähän, eikä renkaiden maassa ollessa ollenkaan. Vaihdoin
ohjausservon 8-kiloiseen digiservoon, alkoi voima riittää huomattavasti
paremmin. Samalla muutin muutin hieman servojen vipusuhteita
että renkaat kääntyisivät edes jonkin verran.

Radiolaitteet ovat varsinainen häiriönpesä, ohjausta kun vääntää niin kaikki
muutkin servot pomppii ihan holtittomasti laidasta laitaan.
Sama homma kun kaasuttaa.

Sitten koitti jännittävä ensikäynnistyshetki.
Tein niinkuin ohjeissa neuvottiin ja kas, sehän lähti käyntiin.
Kävi hetken ja sammui kuin seinään mahtavan takapotkun seurauksena.
Yritin saada autoa noin tunnin pysymään käynnissä, aina sama homma,
käy 5s ja sammuu niinkuin seinään. Nyt sormista puuttuu nahat, käynnistysnaru on
poikki ja mieli musta.

Jos joku on tällaisen keksinnön saanu käyntiin niin olisin todella kiitollinen,
jos kertoisi että miten???!
Mikä on tyhjäkäyntineulan sisäänajoasetus? Käyttöohjeissa sanottiin että täysin
auki ja siitä 2,5 kierrosta sisään. Mitähän tuo tarkoittaa suomeksi...
Jos neulan ruuvaa täysin auki, se lähtee irti.
Käytänkö vakiotulppaa vai mitä? Kokeilin myös OS:n 5:sta.
Millä polttoaineella tätä kannattaisi yrittää saada käymään?
Ja jos tämä joskus alkaa käydä niin voiko noille surkeille radiolaitteille tehdä
muuta kuin heittää menemään?

Lopuksi totean enimpien teiniviisastelujen välttämiseksi että olen 3-kymppinen,
7 vuotta harrastanut rc-autoilua, kaikki akut oli ihan varmasti
täynnä, tulppat ehjiä, polttoaine ihan tuoretta (Morgan cool power 20%),
en löytänyt muista topiceista yksiselitteisiä säätöohjeita, enkä aio hankkia
Savagea.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Yippo

Tuo ensimmäinen käynnistys on hankala. Tyhjäkäynnin neulan sisäänajoasetus on jotakuinkin ruuvin kanta servovarren tasalle (tarkoittaa siis sitä että kanta tasalle sen osan pinnan kanssa johon sitä ruuvataan ja siitä 0,5-1 kierros auki. Suomennos tuosta on täydellisen väärä, olen siitä JR:ää huomauttanut mutta mitään ei ole ilmeisesti asialle tehty.

Tulppana sisäänajoon kannattaa käyttää OS 8 tai jopa 3sta. Itse en saanut ekaa kertaa käyntiin vaan kaveri kävi auttamassa. Homma tehtiin silti väärin ja kone ajettiin sisään puolella kaasulla ja nyt sen kanssa on ongelmia.

Servot ovat todella hitaita 4 kennon vastarinakulla, siksi tein itse uudet 5 kennoisen paketin, ja liikkuu vilkkaammin mutta myönnetään että silti aika heikosti. Paketin vakioradioon ja vastariin koskin sen verran että laitoin ne takaisin pakettiin. 20% löpö voi olla vähän turhan metanolirikasta käsittääkseni sisäänajoon (eka polttis mullakin ja sähköjä olen kyllä harrastanut 10vuotta).

Kyllä se siitä.

l150040

Lainaus käyttäjältä: "Casull"Mikä on tyhjäkäyntineulan sisäänajoasetus? Käyttöohjeissa sanottiin että täysin
auki ja siitä 2,5 kierrosta sisään. Mitähän tuo tarkoittaa suomeksi...
Jos neulan ruuvaa täysin auki, se lähtee irti.

Tämä on kyllä erittäin kummallinen ohje jos se on juuri noin päin. Olisiko mahdollista, että se olisi kuitenkin neula täysin kiinni ja sitten 2,5 kierrosta auki. Tähän asti kaikissa ohjeissa on asia esitetty näin päin. Tämä olisi siten ensimmäinen kerta noin päin. En siis ole koskaa nähnytkään kyseisiä ohjeita, joten arvailen vain.

99999

radiolaitteet oikestikkin joutaa roskiin, jos ei jaksa vaihtaa trimmien, kaasun ja ratin potikoita niin ainakin minä oisin heittäny meneen. potikoiden vaihdon jälkeen keskinkertainen varakapula... yli kymmenen vuoden kokemuksella gensu lähti ekalla käyntiin, piti sammuttamalla sammuttaa tankkaukseen ja jäähytykseen. ainoastaan alaneulan hienosäätöä sisäänajossa. jos totta puhutaan niin mulle sattu yksilö joka passas käyttämääni polttoaineeseen ja vallitsevaan ilmastoon eli toisinsanoen hyvä tuuri. alaneula on mulla tasopinnasta n.1,5mm näkyvissä, fuili tosin 16%modeltechnics eli tästä ei tainnu olla mitään apua. apua oisin minäkin vailla eli vieläkin se käypänen rasva gensun keskidiffiin 7000 ofna:n rasva ihan liian lirua, samaten ku 100000 kyoshon rasva. sain lopulta kyoshon omaa tcd diffiöljyä mut sekin lirua, liekkö vain lisaaine silikoonirasvan sekaan.

Yippo

Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Lainaus käyttäjältä: "Casull"Mikä on tyhjäkäyntineulan sisäänajoasetus? Käyttöohjeissa sanottiin että täysin
auki ja siitä 2,5 kierrosta sisään. Mitähän tuo tarkoittaa suomeksi...
Jos neulan ruuvaa täysin auki, se lähtee irti.

Tämä on kyllä erittäin kummallinen ohje jos se on juuri noin päin. Olisiko mahdollista, että se olisi kuitenkin neula täysin kiinni ja sitten 2,5 kierrosta auki. Tähän asti kaikissa ohjeissa on asia esitetty näin päin. Tämä olisi siten ensimmäinen kerta noin päin. En siis ole koskaa nähnytkään kyseisiä ohjeita, joten arvailen vain.

On se ainakin ihan väärin suomennettu. Ameriikan kielinen vastine kuuluu: 2,5 turns in from flush.

Mutta käsittääkseni menee aina laihalle tyhjäkäynnillä noinkin.

pfohr

Tässä olis taas kuvia









Kommentteja vaan..
Alle tulee ne Bow-Tiet kunhan saan ne hexat joskus..

Jartsa

Komeet alu-osat  :)

Juuzmo

kertokaas että miten se 4-pyörä ohjaus toimii? kääntyykö hyvinkin sillä?
RB,the power of champions.

Casull

Kyllä niissä ohjeissa sanottiin nimenomaan että alaneulaa 2.5 kierrosta täysin aukinaisesta kiinnippäin.
Pitää tänään kokeilla paremmin uusilla säädöillä, josko se nyt suostuisi jopa
pysymään käynnissäkin...

Kaveri osti samaan aikaan samanlaisen, eikä sillä ole ollu muita ongelmia kuin
ettei auto kestä hypätä. Muuten toimii kuulemma loistavasti mutta heti kun auto
pomppaa kymmenenkään senttiä ilmaan niin sammuu kuin seinään. Käy jopa
katollaan mutta jos sen pudottaa esim parinkymmenen sentin korkeudelta niin sammuu.
Sama homma kun sitä käsissä heilauttaa terävästi ylöspäin.
Sisäänajo oli ollu ihan läpihuutojuttu, vaikka oli kaverin eka polttis.
Eikä sillä ilmeisesti ole ollu mitään ongelmia radioidenkaan kanssa.

Kukahan myisi minulle edullisesti hyvät 3-kanavaiset radiolaitteet kun kerran
noilla Cenin omilla ei tee mitään?  :|
Alkaa tulla pikkuhiljaa liian kallis koko vehkeestä... :mrgreen:

Nelipyöräohjauksesta jaan kokemuksia kunhan nyt ensin pääsisin edes vähän
ajamaan pelkkien etupyörien ohjaamana.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Hevimies

Flush tarkoittaa myös tasakorkerkea, tasapintainen yms eli jos kääntää ruuvin tasalle reunan kanssa ja siitä sen 2,5 kierrosta?

99999

nelipyöräohjauksesta hyviä kokemuksia. haittana vois sanoo joutuu oikeesti perehtymään pyöränkulmiin et sillä voi ajaa. on näet tehostava vaikutus sinne takapäähän eteenpäin ajettaessa. tee tämä ihan etupyöräohjauksen kera, kokeile ajaa pakilla täyttä ja tee pieni ohjausliike, todennäkösesti seuraa aikamoinen volttisarja. eli aika holtitonta alkuun :D

Hotti

tässä yhteydessä se "flush"=samassa tasossa kuin.eli tuolla jossa ylempänä-->2.5turns in from flush=2.5 kierrosta kiinni kaulan tasosta.ja se "kaula" on=syvennys johon ruuvi uppoaa....josko ymmärrätte mitä yritän kertoa... :?
-Team lapsena liian vähän leluja-

pfohr

Minullakin oli jossain vaihteessa 2,5 kierrosta sisällä mut ei se niillä toiminut.
Alaseosruuvi kannan tasalla eli just tasalle ja pääsuutin täysin kiinni ja sieltä 3 3/4 osaa auki kokeile noita.

99999

ottakaa sit huomioon et polttoaineissa on viskositeetti eroja esim. modeltechnics on jäykempää ku moni muu ja näin ollen tarvii isomman kanavan saavuttaakseen oikean ilma/löpö seoksen. samasta asiasta johtuen jotkut fuilit lämmittävät konetta enemmän kun toiset eli puhutaan fysiikanlaista nimeltä kitka. en yritä olla ylipätevä vaan jakaa ne harvat asiat teidän kanssanne joista tiedän.

Jartsa

Minulla on Genesiksessä alaruuvi auki keskikohdasta sen 1.5 kierrosta ainakin! Hyvin lähtee ja jaksaa hienosti kiertää alakierrokset enenkuin siirrytään jo alueelle jossa yläneula vaikuttaa, se taas onkin suht kireällä!  :D

Yippo

Lainaus käyttäjältä: "racer"tässä yhteydessä se "flush"=samassa tasossa kuin.eli tuolla jossa ylempänä-->2.5turns in from flush=2.5 kierrosta kiinni kaulan tasosta.ja se "kaula" on=syvennys johon ruuvi uppoaa....josko ymmärrätte mitä yritän kertoa... :?

Niinpä, kyllähän tämä on jo saatu selville mutta ongelma tuollaisessa säädössä on ettei se enää saa bensaa tyhjäkäynnillä :-) Jostain muistelen lukeneenin että oikea säätö on hyvin lähellä "flushia" tai siitä auki suuntaan 1-1,5 kierrosta.

Lainaus käyttäjältä: "99999"ottakaa sit huomioon et polttoaineissa on viskositeetti eroja esim. modeltechnics on jäykempää ku moni muu ja näin ollen tarvii isomman kanavan saavuttaakseen oikean ilma/löpö seoksen. samasta asiasta johtuen jotkut fuilit lämmittävät konetta enemmän kun toiset eli puhutaan fysiikanlaista nimeltä kitka. en yritä olla ylipätevä vaan jakaa ne harvat asiat teidän kanssanne joista tiedän.

Tämän takia ei ainakaan kannata polttoainetta vaihtaa jos kaikki toimii hyvin. Sitten ei yhtäkkiä mikään toimikaan.

Casull

Noniin! Otin noista ehdotuksista karkean keskiarvon alaneulan säädöksi ja kokeilin
mitä tapahtuu. Kone kävi heti hienosti tyhjäkäyntiä 2 ensimmäistä tankillista. :D
Huomenna jatketaan! Tai yöllä töissä, olis ainakin hieman viileämpi ilma...
Kiitos kovasti neuvoista! :mrgreen:
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Temetski

Kun tässä on nyt puhuttu alaneulan säädöstä niin se 2.5 kiekkaa kiinni on se säätö mikä mikä testaajilla on ollut  Sisäänajon jälkeen 20%nitrolla. Käsittääkseni...
||Team Magic B8RS || Futaba || PSR || GRP || Tornado ||

Temetski

Nyt on sitten ekat kokemukset Gensusta tosin pukin päällä 2 tankkii...tehtaalla oli säädetty tosi hyvin ja lähti heti käyntiin tosin...eri tulpalla. Oli koneessa kiinni valmiiks sökö cenin tulppa joten laitoin team infinityn medium tulpan.
||Team Magic B8RS || Futaba || PSR || GRP || Tornado ||

Juuzmo

Onko genesiksessä muoviset ohjaus palat? Aattelin kun ne on vissiin aika heikkoa tokea muissakin Cenin autoissa kun mullakin hajos ST2:desta sellanen  :roll:
RB,the power of champions.

Temetski

Ne näyttää kyl muovisilta mut ne saattaa olla hiilikuidulla vahvistettua yms.
||Team Magic B8RS || Futaba || PSR || GRP || Tornado ||

99999

huvitti vähä ku joku sano et gensussa lussu kone :D  millähän muulla motilla 8kg painava auto keulii??? tottahan se on et gensun mosa on matalaviritteinen enkä ite jaksa uskoo et siinä viittä heppaa ois normaali olosuhteissa mutta vääntöö kai siinä on. koetan laittaa omasta rojektista kuvia ens viikolla. päällä fg truckin kori, levennetty, pitennetty, korotettu ja omavalmisteiset "jäykät" akselit nelipyöräohjauksella.

Casull

Nyt on Gensu sisäänpörrätty tyhjäkäynnillä ja ensimmäiset ajotkin on takana.
Nyt sitten alkaa vasta se todellinen säätösirkus....
Miten muilla nämä käy tyhjäkäyntiä?
Eli siis käykö tasaisesti kuin sähkömoottori vai hiukan röpöttäen niinkuin 2-tahtikone?
Mun auto röpöttää siihen asti kun kone on kunnolla lämmin ja sen jälkeen se
välillä ottaa pikku spurtteja, eli käy niinku sähkömoottori ja paljon kovemmilla
kierroksilla.
Aikaisemmat autot mulla on ollu kaikki sellaisia joissa tyhjäkäynnillä ei ole juuri
merkitystä, eli niin laiskoja että voi kaasun lyödä laakista pohjaan.

:mrgreen:
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Temetski

Tyhjänkäynti kierrokset oli vähän liian korkeella mut säädin niitä alemmas harmi vaan kun 4 tankin tyhjäkäynnin jälkeen sammuessaan kone junttas kiinni(ei leikannu kiinni) syynä todennäköisesti liian rikkaalla=risiiniöljy jumittaa männän. Se kyl saatiin irti sieltä se mäntä mutta täytyy viel puhistaa moottori ennen kuin jatketaan :D . Toivottavasti ei vaan ny väljentyny se kone...

Edit:Onneks on rahaa  :twisted:
||Team Magic B8RS || Futaba || PSR || GRP || Tornado ||

Juuzmo

Lainaus käyttäjältä: "99999"huvitti vähä ku joku sano et gensussa lussu kone :D  millähän muulla motilla 8kg painava auto keulii??? tottahan se on et gensun mosa on matalaviritteinen enkä ite jaksa uskoo et siinä viittä heppaa ois normaali olosuhteissa mutta vääntöö kai siinä on. koetan laittaa omasta rojektista kuvia ens viikolla. päällä fg truckin kori, levennetty, pitennetty, korotettu ja omavalmisteiset "jäykät" akselit nelipyöräohjauksella.
*HOKE* sitä sanoi... vertasi kyllä sitä myllyä krossareiden kierroslukuihin  :roll:
RB,the power of champions.