Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Cen Genesis Racing!

Aloittaja Matias V, 18.02.05 - klo: 21.29

jannejun99

ei mun tartte usko mitään kun mulla on näyttää kuitti mistä tuo auto on ostettu sitten jos tulee kaupat ja se on tilattu ulkomailta...ja kuitti on...hahahahaha
nopeus ja vääntö on valttia...!!! vai mitä ja tietenki iso kone...!!!

uni

Hitsi.. ihanku mä kuulisin banjon iloisen helinän jossain lähimaastossa..  :roll:
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Siis ainut mitä mulle tulee mieleen että on käynyt on.
Mäntä jäänyt yläkuolokohtaan jumiin koska kone on sisäänajamaton ja täten erittäin tiukka.
Ja vauhtipyörä on vai yksinkertaisesti löysällä.

Eli ei muuta kun vauhtipyörän kiristys, tulppa veks (siis kokonaan pois)
ja pihdeillä kääntää vauhtipyörästä männän irti yläkuolokohdasta.

Niin tuttua hommaa viimekesästä kun kaverin kanssa ekoja polttiksiamme yritimme sisäänajaa.

Mulle ei koskaan tullut mieleenkään että mitään ois hajonnu.
Ei niin voi ajatella heti jos joku juttu ei toimi niinkuin haluaisi sen toimivan.

Toi on ihan totta, kerran jäi yhdessä pannussa mäntä yläasentoon sisäänajotankillisen päätteeks. Kun motti jäähtyi sehän jämähti siihen niin kiinni ettei toiveita saada mäntää irti pyörittämällä. Sitten lähti kun puhaltimella lämmitin lohkon tulikuumaksi ja sen jälkeen mäntä pyörähti ihan nätisti kuolonkohdan yli. Onko kyseinen tyyppi kokeillut lämmitää lohkoa; en usko minäkään että mitenkään olis leikannut kiinni, se on ihan eri juttu.

999

ei jartsa ole aino joka myy genesiä tiedoks vaan jr-hobby myy kans ja ei ole hankala tilata ulkomailta...!!!mäntä oli juminut yläkohtaan...
ruukataanko laittaa uusi..vai ajetaanko sillä samalla.. mutta kun on takuu.. niin eikö kuuluis laittaa uusi mäntä ja s.putki

solar4

Lainaus käyttäjältä: "999"ei jartsa ole aino joka myy genesiä tiedoks vaan jr-hobby myy kans ja ei ole hankala tilata ulkomailta...!!!mäntä oli juminut yläkohtaan...
ruukataanko laittaa uusi..vai ajetaanko sillä samalla.. mutta kun on takuu.. niin eikö kuuluis laittaa uusi mäntä ja s.putki

Huoh. Ei. Sitä sattuu ja se on ihan normaalia. Vauhtipyörästä pyörittämällä (jos ei muuten niin moottoria ensin lämmittämällä) sen männän saa taas liikkelle. Moottori ei ole siis rikki, se on vain niin uutuudenkireä että saattaa tehdä vastaavaa. Samaa tapahtuu paljon myös pienemmissä .12 ja .21 moottoreissa.

Käytä hakuohjelmia, etsi tietoa aiheista "jumittaminen yläkuolokohtaan" tai yleensäkin "yläkuolokohta" niin tiedät asiasta enemmän.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

*HOKE*

No oi herranisä.

Eikö mun viestiä luettu ollenkaan.

Se on TÄYSIN NORMAALIA että mäntä jää jumiin yläkuolokohtaan kun on sisäänajamaton kone.

Se ei ole rikki, viallinen tai muutenkaan vioittunut.

Jos sulle vaihdettais uus mäntä ja sylinteriputki niin se olis vähintäänkin yhtä tiukka.

Lopeta nyt jo toi vouhottaminen ja aja se konees sisään niinkuin kuuluu.

Kuten on jo niin monesti tässäkin topickissa sanottu niin vika ei ole autossa vaan käyttäjässä.

NYT AJAMAAN SIITÄ.

999

no kyllä käyttäjässä ei ollut mitään vikaa vain auto kävi liian kuuma..ja sitähän ei saa säätää sisään ajossa....

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "999"no kyllä käyttäjässä ei ollut mitään vikaa vain auto kävi liian kuuma..ja sitähän ei saa säätää sisään ajossa....


Just just...

Eli siis edelleen KÄYTTÄJÄSSÄ vika. EI AUTOSSA.

*HOKE*

Ja banjon kiertäminen tolla tyylillä mitä teet on naurettavaa.
Saat kohta ikuisen banaanin.

Midder

En tiennytkään ettei lämpötiloja ei voi itse kuski säätää  :)

Olbe

ajatteleppa nyt hetki hiljaa noita puheitasi ! "ei saa säätää" ---> jos auto käy kuumana !  
vaikka minäkin alottelija olen näissä asioissa niin olisin kyllä avannut pääneulaa tossa tilanteessa ! viisaammat vahvistakoon...
Junnumestari 2007

*HOKE*


999

no jartsa sano mulle ettei saa säätää kun ajaa sisään...
ja eikä autosta huomannut että se käy kuumana ajoin yhden suoran pinta kaasulla ja jumas.kiinni heti..niin ei siinä paljon kerkee tekeen..

999

ja mitä oisin voinut tehdä että se ei olis jumassu.. kiinni..hääh kun siitä ei huomannut mitään.. että se käy kuuma... kun kerkee yhden suoran ajaa pinta kaasulla n.5m en usko että se kävi ylikuumana... kun ei mittaria ...niin huono homma sanoa...

*HOKE*

No jos se kone on kuumentunut liikaa niin se on ollut pahasti laihalla ja sillon pitää todellakin säätää konetta rikkaalle ja äkkiä.
Eli pääruuvia auki ainakin kierroksen.

Koneen pitää olla ekoilla tankeilla niin rikkaalla että polttoainetta roiskuu putkesta, eikä meinaa pysyä kunnolla käynnissä eikä ota kierroksia.

Sit käännetään neulaa pikkusen kiinni ja ajetaan hyvin hissukseen tasaisella alustalla (itse ajoin asvaltilla) Ja kone on edelleen niin rikkaalla että ei meinaa kulkea yhtään mihinkään.

Sit ruvetaan hiljalleen kiristelemään ruuvia kunnes joskus lähemmäs kymmenen tankin kohdalla aletaan olemaan vasta lähellä oikeeta yläneulan säätöä.

Vasta tämän jälkeen kun auto kulkee jo kunnolla eikä ole laihalla tai liian rikkaalla,
säädetään alaneula kohdilleen.

Mutta nyt kekityt vain siihen sisäänajoon kunnolla ja otat rauhassa vaikka auto ei osaisikaan lukea ajatuksiasi. (Tarkemmin ajateltuna hyvä että ei osaakkaan)  :lol:

999

jaa.. en tienyt tuota jartsa sanoi mulle vain että ei saa säätää kun ajaa sisään..niin en tietenkään koskenut mihinkään...

*HOKE*

Jartsa on varmasti tarkoittanut että ei saa säätää laihemmalle, eikä hakeakkaan oikeita säätöjä.

Monesti on kuitenkin hyvä ensin päräyttää kone käyntiin ihan tehdassäädöillä  helpon käynnistyvyyden takia ja kun auto on käynnissä niin pidetään se kaasulla käynnissä ja käännetään pääruuvia kierros (tai enemmän, riippuen koneesta) auki jolloin koneen käynti alkaa kuulostaa lähes Harley-Davidsonilta ja putkesta lentää kaaressa polttoainetta.

Tietysti tuo neuvo että ei saa säätää on aloittelialle ihan hyvä ettei heti mennä turaamaan koko konetta ihan metsään jo ennenkuin se on edes sisäänajettu.

Flawa

Mites kaiffareilla on nämä Genesikset toimineet.
Itselläni olisi tuomoinen mahdollisesti tulossa.

Entä mitä osia on menyt rikki / mikä tuntuu huteralta?

Kiitokset jo etukäteen!

*EDIT*
Niin ja mitä löpöä olette käyttäneet, itse ajattelin 20% Cool Power Heliä, olisiko tuosta mihinkään?

Yippo

Hommasin sitten pienenä herätteenä otsikon mukaisen pirssi. Ite en käyntiin saanut ekaa kertaa, vaan kaveri kävi auttamassa. Kaks tankkia tyhjennettiin silloin. Seuraavana päivänä tyhjensin kaksi tankillista, mutta sen jälkeen en ole saanut käymään kunnolla. Lähtee välillä kyllä käyntiin, kierrokset nousee melko korkealle ja sitten sammuu. Eli ihan kuin kävisi laihalla ja sitten bensa loppuisi. Kysymys kuuluukin että missä asennoissa kunkin neulan tulisi sisäänajossa olla. Epäilisin että ne on vähän hukassa nyt.

99999

juu, minäkin tilasin gensun. minkälainen tulppa siin on? oisin etukäteen jo varannu tulppia ettei niistä kiinni jää.

Yippo

Lainaus käyttäjältä: "99999"juu, minäkin tilasin gensun. minkälainen tulppa siin on? oisin etukäteen jo varannu tulppia ettei niistä kiinni jää.

On tulppia riittävästi. Ei ole siitä kiinni. Kaasarin purin äsken kokonaan kun oli aavistus että siellä olisi tukos mutta ei ollut mitään.

Tripe

Jaahans.

Pistetääs tänne viimeaikaisten pelleilyjen :mrgreen:  perään vähän hauskempaakin asiaa.

Genesiksen_Uudet_Vaatteet

Ja mielipiteitä kiitos.

ropsan

Mikä polttoaine? Luultavasti liikaa riciiniöljyä. Tukkinut paikat keltaisella kalvolla! Niin on käynyt muutamalle muulle!
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Tripe

Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"Nythän tuo näyttää jo autolta. Kori vain saisi olla ehkä hiukan vielä matalemmalla..

Juu se on kuvassa ylimmässä asennossaan, että näyttää isommalta. Mainostetaanhan tuota sentään monstereiden monsterina :mrgreen:

Tripe

Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Lainaus käyttäjältä: "brutales"Onko tuossa vakiosäädöissää jousitus ja vaimennus? Näyttäsi pompottavan aika kovasti, ja pito karkailee sen vuoksi hyvin herkästi. Maastossa toimisi löysemmät jouset ja ehkä jonkin verran jämäkämpi iskunvaimennus.

Juu. Ihan vakio jousitus, ylä-iskarikin paikallaan.
Ensi kerralla kokeillaan ilman yläiskaria. ainakin jousitus lisääntyy.

Yhdessä kuopassa olisi ilman yläiskaria voinut tullakkin näitimmin ylös.

Ensikerralla ilman.

PS: oli niin hauskaa että säätäminen unohtui, oli vielä jäykistin palatkin kiinni iskareissa! Ihan oikeassa olit ^^

Onkos jo kokeiltu ilman yläiskaria? Ja jos on, niin miten on vaikuttanut?

Yippo

Lainaus käyttäjältä: "ropsan"Mikä polttoaine? Luultavasti liikaa riciiniöljyä. Tukkinut paikat keltaisella kalvolla! Niin on käynyt muutamalle muulle!

Cool Power Heli 15%. Ei ainakaan näy koneessa mitään kalvoa.

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "Tripe"
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Lainaus käyttäjältä: "brutales"Onko tuossa vakiosäädöissää jousitus ja vaimennus? Näyttäsi pompottavan aika kovasti, ja pito karkailee sen vuoksi hyvin herkästi. Maastossa toimisi löysemmät jouset ja ehkä jonkin verran jämäkämpi iskunvaimennus.

Juu. Ihan vakio jousitus, ylä-iskarikin paikallaan.
Ensi kerralla kokeillaan ilman yläiskaria. ainakin jousitus lisääntyy.

Yhdessä kuopassa olisi ilman yläiskaria voinut tullakkin näitimmin ylös.

Ensikerralla ilman.

PS: oli niin hauskaa että säätäminen unohtui, oli vielä jäykistin palatkin kiinni iskareissa! Ihan oikeassa olit ^^

Onkos jo kokeiltu ilman yläiskaria? Ja jos on, niin miten on vaikuttanut?

Hyvin skulasi, tuli enemmän joustoa, ei kipannut niin helposti ympäri!

Duster1

Miks siinä on se viides iskari, jos se kerta huonontaa auton alustaa?
Axial SCX 10 TR

Stumpelo

eikös Savage Big Block oo saman tyyppisel moottoril?
vai onko tää gene juttu ny sit se paras?
jepajee

Sakkeri91

Savage SS BB on .28 tai .27 koneella tässä on .46.