Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

FTT-kilpailu Vantaalle 28.-29.3.2020

Aloittaja SS, 10.12.19 - klo: 22.04

evok


Vesa

Wj-kisojen osallistujamäärät eivät ole aiempinakaan vuosina näkyneet maastosarjassa valitettavasti.

http://rc10.fi/index.php?topic=107014.msg832724#msg832724
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

jon.lindgren

Miten krossiluokkien osallistujamäärä liittyy sileän kisoihin?
Jos jollain ei ole tiedossa, iso osa talvella M10-luokkia ajavista ajaa kesällä M8-luokkia, ihan kuten C12 kuskit C8 jne. Siitä johtuu, ettei WJ-kisojen osallistujamääriä saada kesällä M10-luokien SM-kisoihin.

Näyttää siltä, että kisaa ei haluta antaa pois mutta ei pitääkään Oulussa?
Koettakaa nyt päättää, kerhokisaan tuskin tulee samaa osallistujamäärää kuin SM-kisoihin.

Vesa

Siten liittyy, että osallistujamäärät ovat siinäkin pudonneet rajuati, pitäisikö siis yhdistää vaikka m-8 sarjaan? 35-40 kuskin sm-kisoja ei kannata järjestää juurikaan. Viitattiin vaan että krossilla menee hyvin, muttei se näy sm-määrissä, ei sen kummempaa.

Ftt kisa on peruttu meiltä x 2 , johan se on aiemmin kerrottu.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

jon.lindgren

Edelleen ei mene jakeluun miksi tässä säikeessä, jossa on kai? tarkoitus keskustella perutun FTT-kisan ajamisesta Suomen ainoalla? kiinteällä radalla jauhetaan muiden luokkien harrastajamääristä.

Kisa voitaisiin ajaa jos niin halutaan. Näyttää aika... No, ei hyvältä jättää kisa ajamatta kun mahdollisuus on.
Se, että järjestäjä vetäytyi on sääli mutta parempi olisi ajaa jos mahdollisuus on.

micsa.fi

FTT-sarja vuodelle 2020 viedään läpi 7:n kilpailun sarjana, siten kun se nyt kalenteriin merkitty lajiryhmän toimesta ja sarjainfo-sivulle. Ohjeiston päivitys on vielä kesken, se saataneen kalenterin osalta päivitetyksi lähiviikkoina.

Maaliskuussa ei ajeta kisaa FTT-kilpailua. Pieni tauko sarjassa antaa kerhoille hyviä mahdollisuuksia järjesjtää kerhokisoja, parhaaksi katsomallaan luokkakokoonpanolla ja -formaatilla joko 1- tai 2-päiväisenä.

Kun tieto Ospan kisojen peruuttamisesta tuli, lähdimme selvittämään peruuntuneen kesäkilpailun osalta mahdollista korvaavaa kilpailujärjestäjää joka hienosti löytyikin RSRCA:n suunnalta. Talven osalta en nähnyt akuuttia tarvetta hakea korvaavaa kilpailujärjestäjää, koska jo syksyllä alkuperäisitä kalenteria hahmoteltaessa 5 kilpailua koettiin liiaksi osan kuskien toimesta. Myös ohjeistoon on kirjattu enintään 5 kilpailua.

Kauden 2021 FTT-sarjan osalta lisäluokkiin ja formaattiin en halua tässä kohtaa ottaa kantaa, tässä on vielä avauskisankin jälkityöt edelleen kesken. Varmaa kuitenkin on, että 1/10 touringluokat säilyvät pääfocuksena myös jatkossa.

t. Mikko, FTT-sarjavastaava

Wacky Stack Racing Team

nitropaimen

#36
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 12.12.19 - klo: 16.44
Lainaus käyttäjältä: oldfart - 12.12.19 - klo: 15.26
Aika haastelliseksi näyttää keskustelu menevän. Luokkia on kasapäin ja kuskeja 6-15 kpl per luokka.
Kyllä tuota TSP ja GT12 / C12 yhdistämistä ainakin kokeilla voisi. XRS kisa vantaalla ajettiin molempia luokkia ja mitään mainittavia ongelmia ei radan puolesta kyllä tullut.
Tässä ollaan kaikkien luokkien osalta tilanteessa että harrastajamäärät vain pienenevät.
Toivoisin että vastakkainasettelu ja keskustelu saataisiin takaisin järkevälle tasolle.

Myös erittäin iso negatiivinen asia on että keski ikä ei ole laskemassa vaan nousee joka vuosi. Tai ainakin niin tää näyttää.
Minua tietysti se ei haittaa että meitä 50kymppisiä on minun ympärillä kisoissa...
Jerzi
Täytyy hyväksyä se tosiasia että R/C harrastuksen aktiivisuus elää koko ajan. Syitä on monia, mutta tässä muutama, jolle ei voi mitään:
Taloudellinen tilanne. Jotkut katsovat että harrastaminen on KALLISTA. Riippuu siitä mihin vertaa (Karting/Purjehdus/Juniorilätkä) Tähän ajattelutapaan voi saada korjauksen Promootiolla... Esittelee RC harrastuksen verattun muihin.
Luokkia on liikaa Kannattaa keskittyä niihin luokkiin jossa on jatkuvuutta eli Niihin jossa ajetaan arvokisoja  MM-EM- SM
Kun huippukisaajat kehittyvät ja saavuttavat kansainvälisen tason, loppuu monelta motivaatio Tämä johtaa ilmiöön jonka joku kokee luokan osallistujien "vanhenemisena"
Täytyy kehittää kisatoimintaa siihen suuntaan että kaikki "palkitaan", myös uudet tulokkaat
Kerhokisaaminen ja kerhotyö  on se jossa uusia harrastajia "synnytetään" valmiiksi sarjakisa osallistujiksi

Tämä tuntuu varmaan vanhan mantran jauhamiselta, mutta voidaan osoittaa kerhoja jossa tämä on onnistunut.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

SS

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 12.12.19 - klo: 20.45
Kun tieto Ospan kisojen peruuttamisesta tuli, lähdimme selvittämään peruuntuneen kesäkilpailun osalta mahdollista korvaavaa kilpailujärjestäjää joka hienosti löytyikin RSRCA:n suunnalta. Talven osalta en nähnyt akuuttia tarvetta hakea korvaavaa kilpailujärjestäjää, koska jo syksyllä alkuperäisitä kalenteria hahmoteltaessa 5 kilpailua koettiin liiaksi osan kuskien toimesta. Myös ohjeistoon on kirjattu enintään 5 kilpailua.

Kysyttiinkö muilta seuroilta halukkuutta korvaavan sisäkilpailun järjestämiseen?


Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 12.12.19 - klo: 20.45
Kauden 2021 FTT-sarjan osalta lisäluokkiin ja formaattiin en halua tässä kohtaa ottaa kantaa, tässä on vielä avauskisankin jälkityöt edelleen kesken. Varmaa kuitenkin on, että 1/10 touringluokat säilyvät pääfocuksena myös jatkossa.

Tutkitaanko ja testataanko C-12/GT-12 -luokkien ajattamista FTT-sarjan yhteydessä?
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

evok

#38
Kun katsoo kisakalenteria on jokainen FTT ja 12Track tänä talvena peräkkäin.

Eikö ensi talvelle voisi kokeilla yhdistää viikonloppua tai kahta? Ei tarvitse jokaista. En ymmärrä täysin mattisten lainalaisuuksia ja olosuhteiden mielekkyyksiä koska en ole ikinä kunnolla kokeillut, mutta näin eri lajien kuskit voisi päästä tutustumaan toiseen luokkaan. Joku turistikuski innostuu kiiloista ja vice versa. Se, että pienessä maassa pieni harrastus ajaa omissa siiloissaan en näe harrastusta kokonaisuutta edistäväksi. Säännötkään ei kiellä FTT baanaa muutettavaksi sunnuntaiksi. Toisi lisämielekkyyttä ehkä myös pelkkää Prostockia ajaville, kun tietää että suurin osa kuskeista ei ole edellistä päivää ajanut samalla profiililla kisaa.

SS

Kaksi kysymystä, vastausvaihtoehdot kyllä tai ei. Tämähän on näin joulun alla hieman niin kuin lapsena kovaa pakettia odotellessa :azn:.

Lainaus käyttäjältä: SS - 13.12.19 - klo: 10.32
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 12.12.19 - klo: 20.45
Kun tieto Ospan kisojen peruuttamisesta tuli, lähdimme selvittämään peruuntuneen kesäkilpailun osalta mahdollista korvaavaa kilpailujärjestäjää joka hienosti löytyikin RSRCA:n suunnalta. Talven osalta en nähnyt akuuttia tarvetta hakea korvaavaa kilpailujärjestäjää, koska jo syksyllä alkuperäisitä kalenteria hahmoteltaessa 5 kilpailua koettiin liiaksi osan kuskien toimesta. Myös ohjeistoon on kirjattu enintään 5 kilpailua.

Kysyttiinkö muilta seuroilta halukkuutta korvaavan sisäkilpailun järjestämiseen?


Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 12.12.19 - klo: 20.45
Kauden 2021 FTT-sarjan osalta lisäluokkiin ja formaattiin en halua tässä kohtaa ottaa kantaa, tässä on vielä avauskisankin jälkityöt edelleen kesken. Varmaa kuitenkin on, että 1/10 touringluokat säilyvät pääfocuksena myös jatkossa.

Tutkitaanko ja testataanko C-12/GT-12 -luokkien ajattamista FTT-sarjan yhteydessä?

Kova paketti ei yleensä ollut piilottanut päätänsä pensaaseen, se löytyi kuusen alta...
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Zakko

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 12.12.19 - klo: 20.30
Edelleen ei mene jakeluun miksi tässä säikeessä, jossa on kai? tarkoitus keskustella perutun FTT-kisan ajamisesta Suomen ainoalla? kiinteällä radalla jauhetaan muiden luokkien harrastajamääristä.

Suomi jatkuu PK-seudun jälkeenkin. Kiiteitä ratoja löytyy myös Äänekoskelta ja Vaasasta.

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Zakko - 17.12.19 - klo: 08.27
Suomi jatkuu PK-seudun jälkeenkin.

Tästä asiasta voidaan olla montaa mieltä, Mun Suomeen ei kuulu edes vantaa ja espoo.

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: SS - 13.12.19 - klo: 10.32
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 12.12.19 - klo: 20.45
Kun tieto Ospan kisojen peruuttamisesta tuli, lähdimme selvittämään peruuntuneen kesäkilpailun osalta mahdollista korvaavaa kilpailujärjestäjää joka hienosti löytyikin RSRCA:n suunnalta. Talven osalta en nähnyt akuuttia tarvetta hakea korvaavaa kilpailujärjestäjää, koska jo syksyllä alkuperäisitä kalenteria hahmoteltaessa 5 kilpailua koettiin liiaksi osan kuskien toimesta. Myös ohjeistoon on kirjattu enintään 5 kilpailua.

Kysyttiinkö muilta seuroilta halukkuutta korvaavan sisäkilpailun järjestämiseen?

Ei ole kysytty, koska en nähnyt siihen tarvetta. Syksyn alkuperäisessä haussa kaikki halukkaat kerhot saivat kilpailun järjestettäväkseen, kukaan ei jäänyt kilpailua vaille. Kuten sanoin, alkuperäinen kilpailukalenteri 5:llä kilpailulla nähtiin jo liian runsaslukuisena, joten nyt Ospan peruttua en näe tarvetta ajattaa korvaavaa kilpailua.

Lainaa
Tutkitaanko ja testataanko C-12/GT-12 -luokkien ajattamista FTT-sarjan yhteydessä?

Jo kuluvan kauden kilpailuissa tämä on mahdollista, kilpailujärjestäjällä on mahdollisuus valita itse parhaaksi katsomakseen lisäluokkia sunnuntaille poron kaveriksi. Mitään keskitettyä päätöstä en lähde tässä ajamaan, lajiryhmän pitää ensin ilmaista tahtotilansa yhdistää FTT- ja 12TT-sarjat.

t. Mikko
Wacky Stack Racing Team