Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Mini Inferno

Aloittaja Beris, 12.03.05 - klo: 14.46

emppu99

Osta vain ne Orionit,laadukkaimpia akkuja mitä löytyy. Tod.näk edellinen omistaja ei ole ladannut lipoja varastointi-tilaan jolloin ne pullistuivat.
EXC125

SeTTi

#1081
Tuli käytettynä taloon...

Servo sökö, osaako kukaan kertoa että löytyykö silshopista uutta, kun en noista servon ominaisuuksista mtn tiedä. Vakio sähköt ja mallia 3.johtoa

http://www.ilmailukauppa.fi/shopnew/radiolaitteet-servot-c-40_34.html

Tuo kun on suht vieressä....

Sit ihmettelin tätä hex-satsia  -->http://www.mini-inferno-webshop.de/pi1/pi4/pd42155.html

Pitäiskö tällä sopia 1/10 renkaat mini infernoon



Rc kuski

Itellä on tuommone kyseinen auto. Todella näppärä ja kiva ajaa, maksoin siitä 180€ jossa oli ohjain,akku,laturi ja auto. Ja tietenkin valmiiksi ladattu. Auto ei ole tarkoitettu kuitenkaan offroad radoille koska moottori ei kestä ja tukivarret pettää. Muuten erittäin hyvä auto :grin:

Meeme

Pojan kanssa ollaan ajettu kesän ajan parilla Mini Infernolla. Muuten toimii, mitä nyt tukivarsia on katkennut törmäysten johdosta ja pikkukivet tarttuu rattaiden väliin. Autot ovat moottoria lukuunottamatta identtisiä, toisessa on X-Speed virimoottori, toisessa vakio. Akun kestossa on kuitenkin huomattava ero. Vakiomoottorisella autolla pääsee ajamaan noin kymmenisen minuuttia, ennen kuin nopari alkaa piippaamaan. Virrat pois ja takaisin päälle, pääsee ajamaan vielä muutaman minuutin päälle. Mutta X-Speed moottorilla olevalla autolla pääsee vain parisen minuuttia, ennen kuin nopari alkaa piippaamaan. Akut on tietenkin jo vaihdettu ristiin, eli akun kunto ei selitä tätä. Näyttää siltä, että X-Speed moottorilla oleva auto ei käytä akkua samalla tavalla tyhjäksi kuin toinen auto, koska kyseisen auton akku latautuu ajon jälkeen täyteen noin puolet nopeammin. Eli jostain syystä auto näyttäisi tarvitsevat huomattavan paljon enemmän virtaa toimiakseen? Samaa selittää myös se, että auto ei lähtenyt juuri lainkaan toimimaan pattereilla. Onko tällaista tullut vastaan näissä vehkeissä ja mahtaako tämä iso jännitteen tarve viitata mahdollisesti vialliseen moottoriin tai nopariin?

KiSaVa

Lainaus käyttäjältä: Meeme - 18.08.14 - klo: 21.44
Pojan kanssa ollaan ajettu kesän ajan parilla Mini Infernolla. Muuten toimii, mitä nyt tukivarsia on katkennut törmäysten johdosta ja pikkukivet tarttuu rattaiden väliin. Autot ovat moottoria lukuunottamatta identtisiä, toisessa on X-Speed virimoottori, toisessa vakio. Akun kestossa on kuitenkin huomattava ero. Vakiomoottorisella autolla pääsee ajamaan noin kymmenisen minuuttia, ennen kuin nopari alkaa piippaamaan. Virrat pois ja takaisin päälle, pääsee ajamaan vielä muutaman minuutin päälle. Mutta X-Speed moottorilla olevalla autolla pääsee vain parisen minuuttia, ennen kuin nopari alkaa piippaamaan. Akut on tietenkin jo vaihdettu ristiin, eli akun kunto ei selitä tätä. Näyttää siltä, että X-Speed moottorilla oleva auto ei käytä akkua samalla tavalla tyhjäksi kuin toinen auto, koska kyseisen auton akku latautuu ajon jälkeen täyteen noin puolet nopeammin. Eli jostain syystä auto näyttäisi tarvitsevat huomattavan paljon enemmän virtaa toimiakseen? Samaa selittää myös se, että auto ei lähtenyt juuri lainkaan toimimaan pattereilla. Onko tällaista tullut vastaan näissä vehkeissä ja mahtaako tämä iso jännitteen tarve viitata mahdollisesti vialliseen moottoriin tai nopariin?

Veikkaan viestini #1014 kaltaista toimintaa. X-speed ottaa enemmän virtaa, joten kyykkäys tulee aiemmin. Sähköissä tuskin on vikaa.

Meeme

Lainaus käyttäjältä: KiSaVa - 25.08.14 - klo: 21.26
Lainaus käyttäjältä: Meeme - 18.08.14 - klo: 21.44
Pojan kanssa ollaan ajettu kesän ajan parilla Mini Infernolla. Muuten toimii, mitä nyt tukivarsia on katkennut törmäysten johdosta ja pikkukivet tarttuu rattaiden väliin. Autot ovat moottoria lukuunottamatta identtisiä, toisessa on X-Speed virimoottori, toisessa vakio. Akun kestossa on kuitenkin huomattava ero. Vakiomoottorisella autolla pääsee ajamaan noin kymmenisen minuuttia, ennen kuin nopari alkaa piippaamaan. Virrat pois ja takaisin päälle, pääsee ajamaan vielä muutaman minuutin päälle. Mutta X-Speed moottorilla olevalla autolla pääsee vain parisen minuuttia, ennen kuin nopari alkaa piippaamaan. Akut on tietenkin jo vaihdettu ristiin, eli akun kunto ei selitä tätä. Näyttää siltä, että X-Speed moottorilla oleva auto ei käytä akkua samalla tavalla tyhjäksi kuin toinen auto, koska kyseisen auton akku latautuu ajon jälkeen täyteen noin puolet nopeammin. Eli jostain syystä auto näyttäisi tarvitsevat huomattavan paljon enemmän virtaa toimiakseen? Samaa selittää myös se, että auto ei lähtenyt juuri lainkaan toimimaan pattereilla. Onko tällaista tullut vastaan näissä vehkeissä ja mahtaako tämä iso jännitteen tarve viitata mahdollisesti vialliseen moottoriin tai nopariin?

Veikkaan viestini #1014 kaltaista toimintaa. X-speed ottaa enemmän virtaa, joten kyykkäys tulee aiemmin. Sähköissä tuskin on vikaa.

Ehkä sitten kokeilen ruuvata vakiomoottorin kiinni. Vauhdissa ei näytä olevan pahemmin eroa.

KiSaVa

#1086
Ok. Sitten kun nälkä kasvaa, niin tuosta/noista kannattaa kääntää keskidiffi 180 astetta ja asentaa moottori taakse oikealle. Mahtuu olemaan isonkin servon kanssa. Koko vasen reuna vapautuu akkutilaksi.

RÄPSÄ

mistäs kannattaisi etsiä mini-invernoon akkupakettia. nimh akut pitäis olla, kun sellaselle löytyis laturi.

p-man

Oisko ihan Kyosholta..
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Juha-Matti


-Juho-

Liikaa Kyoshoja

RÄPSÄ

jos vaihtaa lipoihin niin tarviiko auto mitä/mitään muutoksia?

Juha-Matti

Onko noparissa lipo cut-off?
Jos ei, niin sit pitäs joku erillinen katkaisija laittaa siihen, ettei ime liian alas lipojen virtoja.
Eikös tähänkin ole jo saatavana hiiletöntä kittiä?
Esim tässä nyt ihan esimerkkinä yksi.
http://www.ebay.com/itm/Kyosho-Mini-Inferno-Brushless-Set-Motor-and-ESC-Vortex-Combo-Team-Orion-4200kv-/221267502897
Halvemmallakin saa takuulla kun etsii.
Tässä esim joku mini auto rojekti, mm edullisia hiilettömiä kittejä tuon kokoisiin autohin.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1899115

jon.lindgren

Jos vaihdat lipoihin kasvaa tehot ja auton rakenteen rajat saattavat tulla vastaan. Toki riippuu moottorista ja kuskista... Mulla oli aikanaan kolmekin noita että pikkusen kokemusta on.

RÄPSÄ

nooniiin... normaalit nimh akut hommattu. akut pelaa ihan ok, mutta nyt alkoi sitten ajelu muuten tökkiä. En osaa mutten tapahtumaa kuvailla kuin että auton sähköt kyykkää kun löysäät kaasun nopeasti. hetken kun odottaa niin alkaa taas pelaamaan. ohajus pelaa jos ei kuole koko härveli, tällöin pitää käyttää virrat pois ja sit taas pelaa pätkien. Kaikkea mitä keksin on vaihdettu, moottoreita kokeiltu 2 eriä, vastaanotin/esc paketti vaihdettu toisesta. kiteet vaihdettu. akkuja ja paristoja kokeiltu. ei pelaa sitten millään mallilla. voisko olla et kumpikin vastari esc paketti sökönä? tuntuu vaan kummalta.

jon.lindgren

Olisikohan lipo cut-off päällä noparissa? Oire sopisi...

RÄPSÄ

Ei ole lipoja autossa. Kyosholta tilasin nimi akut. Ja en usko et tossa ois mitään cut offia. Aikaisemmin ollu isommatkin akut ja ei ole ollut mitään ongelmia, vanhat akut oli vaan kadonneet vuosien varrella. Minkäslainen nopeudensäädin ym setti tuohon ois hyvä, nyt on sellainen orkkis rx/Esc yhteispaketti paikoillaan ja kaipa se on alkanu kiukuttelen. Kattelin muutamista paikoista ja hinnat oli ihan pilvissä. Tietty jos jollaki on nurkissa ylimääräsiä niin voi tarjota.

jon.lindgren

Nopari katkaisee virran nimh-akuilla tosi nopeasti jos lipo-cutoff on päällä.

Tossa olisi combo:
http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=258
Ostopaikkoja löytyy useita...

KiSaVa

Lainaus käyttäjältä: RÄPSÄ - 27.03.15 - klo: 14.44Ja en usko et tossa ois mitään cut offia
Ainakin uudemmissa on. En tiedä mitä mallia autosi on..

Lainaus käyttäjältä: RÄPSÄ - 27.03.15 - klo: 14.44Aikaisemmin ollu isommatkin akut ja ei ole ollut mitään ongelmia
Varmaankin juuri siksi ei ollut ongelmia että akut olivat isommat (ei kyykkää niin helposti).

Lainaus käyttäjältä: RÄPSÄ - 27.03.15 - klo: 14.44Minkäslainen nopeudensäädin ym setti tuohon ois hyvä.. ..Kattelin muutamista paikoista ja hinnat oli ihan pilvissä.
Minä ostaisin edelleen tämän täältä: http://www.ebay.com/itm/Hobbywing-EZRUN-Brushless-Motor-ESC-Combo-25A-18T-5200kv-1-18-1-16-RC-Car-Buggy-/171715559334?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27fb0b7fa6
Koska:
- 25A (joku malli on 18A)
- Ei postikuluja
- 5200kv, se 7800 malli menee varmaan jo turhan kovaa. Jos vielä lisää tehoa tarvitaan, niin sitten joku vääntävämpi (pidempi) kone mieluummin kuin lisää kierroksia.

Pieni tulliriski tuossa saattaa olla, mutta ei kyllä konkurssiin vie vaikka realisoituisikin.

Edit: Joo tuossahan ne 18/25A mallit olikin taulukoitu edellisessä viestissä.

KiSaVa

Meni keskitasauspyörästöltä hampaat sileäksi Mini Infernosta :sad: Osaako kukaan sanoa (varmasti) onko nuo vakiorattat .5M vai 48P "jakoinen"? Olen ymmärtänyt että nuo sopivat keskenään jotenkin, mutta kun joudun nyt uuden pinioninkin tilaamaan, niin voisin tilata kerralla sopivan.

jon.lindgren

99.5% varmuudella 48p. Muutama vuosi mennyt siitä kun noilla ajeltiin niin ei ihan varmasti muista...

SixStars

Yhtään en osaa sanoa ku oma MI kävi vaan talossa kääntymässä viime kesänä.. mutta onhan toi tuttu ?
http://scriptasylum.com/rc_speed/gear_calc.html

..josko siitä 'raadosta' vois mittailemalla/hampaat laskemalla jotenkin vielä noitten laskureiden avulla saada osumaa lähemmäs jompaakumpaa..  :huh:
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

KiSaVa

Lainaus käyttäjältä: SixStars - 21.05.15 - klo: 21.48
Yhtään en osaa sanoa ku oma MI kävi vaan talossa kääntymässä viime kesänä.. mutta onhan toi tuttu ?
http://scriptasylum.com/rc_speed/gear_calc.html

..josko siitä 'raadosta' vois mittailemalla/hampaat laskemalla jotenkin vielä noitten laskureiden avulla saada osumaa lähemmäs jompaakumpaa..  :huh:
Ei ollut tuttu, mutta nyt on. Kiitos. Raatoja ei ole oikeastaan kuin slipperiakselin isompi ratas. Muut ovat vain enemmän tai vähemmän kuluneita. Mittasin seuraavaa:
- Slipperin pienempi ratas: hyvin tasan 13.0 mm ja 24T antaa Mod 0.5.
- Nykyinen pinioni  7 mm ja 12T, antaa Mod 0.5 (tämä ei todista mitään, ei ole alkuperäinen)
- Keskidiffin ratas 21.9 mm ja 42T, antaa Mod 0.5. Jos haluaisin laskurista 48P, pitäisi arvoiksi laittaa 42T ja 23.3mm. Näin pieleen edes minä en onnistu mittaamaan :wink: Eli ...

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 21.05.15 - klo: 21.48
99.5% varmuudella 48p. Muutama vuosi mennyt siitä kun noilla ajeltiin niin ei ihan varmasti muista...
... näyttää valitettavasti nyt siltä että osui se 0.5% tapaus ;)

SixStars

Lainaus käyttäjältä: KiSaVa - 21.05.15 - klo: 22.22
... näyttää valitettavasti nyt siltä että osui se 0.5% tapaus ;)
EuroJackpot vetämään siis  :wink:
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

KiSaVa

Ei taida riittää tuo 1/200 todennäköisyys. Ja sitä paitsi joku mul*ku vei jo sen 90 milj :smiley:

SeTTi

Minkäslaista moottori/noparia suosittellaan pikku infernoon...

Nyt ajamattomassa autossa  Ultraflyn harjaton moottori,

uudella Nimh-akkupaketilla (Orionin 7,2v, 1600mah), , auto liikkuu 10.sekunttia sit hyytyy..

Olen dinosaurus ja haluan perinteiset harjallisen motin kiinni.. En noista sensorillisista nopareista ja
harjattomista jutuista mitään tiedä... Totta kirjoittaen en tiedä harjallisistakaan pahemmin,

Eli
oisko tässä nopari

http://www.ebay.com/itm/Hobbywing-Quicrun-Brushed-Waterproof-Motor-ESC-Controller-25A-1625-1-16-RC-Car-/171724054591?hash=item27fb8d203f:g:8v4AAOSwBLlVCTcW

ja motiks

http://www.ebay.com/itm/HSP-28006-Brushed-Motor-380-For-1-16-RC-Electric-Car-Buggy-Truck-Spare-Parts-/281570942757?hash=item418eef9f25:g:ZM4AAOSwQPlV~PZy

Jos joku tietää mitä laittaa autoon, ettei rattaat pauku...