Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Fullspeed Lavangon radat siirtyvät

Aloittaja *remppa*, 15.06.20 - klo: 08.13

Petri_S

Kuulostaa toimivalta. Öljy sitoo saven pinnan, estää kuivan radan murenemiseen ja lohkeilun ja toisaalta estää myös saven huuhtoutumisen ja eroosion sateella. Vaatii kyllä sen että radan kaadot ovat sopivat ja vesi pääsee sateella valumaan pois rata-alueelta paikkoihin joista sitten imeytyy maaperään. Muutama lainaus keskustelusta öljytyn radan toimivuudesta;

Just to clarify it is Vegetable Oil.Delivered on a lorry in big 1000L plastic oil containers and then spread using watering cans. It's all clay. Which for your information is a bitch to work. We laid the track out, formed jumps, rolled track, watered track, rolled track, oiled track, rolled track.

What's the oil for? It binds the clay together so it doesn't break apart in bad weather and also provide a lot of traction.

Kuulostaa erittäin lupaavalta. Noi kokemukset on Englannista jossa sataa miltei aina. Vähemmän radan huoltotarvetta ja sateen jälkeen nopeammin ajokunnossa. Lähtisiköhän joku hampurilais ravintola ketju sponsoriksi ja lahjoittaisi käytettyä paistoöljyä radan öljyämiseen? Saisivat sitten Hesen tai Mäkkärin mainokset radan varteen?

Koheltaja

Ensimmäisenä kannattaa selvittää salliiko ympäristölupa kasviöljyn levittämisen maaperään.
Kylätason RC-kuski.

Juusoite

Morot,

Lavangon tilanne tosiaan nytkähtelee eteenpäin kunhan VTK saa soviteltua vielä muutamia asioita jotka koskevat meidän tulevan alueen lopullista kokoonpanoa.

Eli tämänhetkisen tiedon varjossa molemmat punaiset kopperot olisi jäämässä meidän käyttöömme.
Tilanne elää vielä ns UAUn kopperon (isompi koppi) osalta, eli se joko on jäämässä tai se puretaan, riippuu UAUn ja VTKn välisistä toimista, me emme pysty siihen tällähetkellä vaikuttamaan.

Vuokrasoppari olis tosiaan takoitus saada valmiiksi huhtikuun puolen välin tienoilla, siten että alueella päästäisiin rakennus hommiin viimeistään vappuna.

Ajatus (mulla) on ollut että Leino piirtäis rata profiilin, kunhan sadaan tässä lähiaikoina tarkka karttapohja johon päästään sijoittamaan tornit yms pakolliset rakenteet ja sen jälkeen artisti saa raamit joiden sisäpuolella tulee pysyä.

Rakennus hommiin tarvitaan jokatapauksessa talkoo voimia, mut koitetaan keksiä mistä ja miten saatais koneita mahdollisimman paljon tontille kun rata materiaaleja ruvetaan levittelemään.

Vanha alue alkaa pääasiallisesti olemaan kondiksessa lukuunottamatta turffirullia, niiden pois kuljettamiseksi meidän pitää keksiä joku ratkaisu, mielellään jo heti huhtikuun alkupuolelle. Lisäksi sen turffisilpun hävittäminen pitäis jollain ilveellä saada suoritettua siitä asfaltti kentän kupeesta.


Eli lyhyesti, mitään ei ole pomminvarmaa, mutta suunta on oikea ja eiköhän meillä ole juhannuksen tienoilla baana jossa päästään suhailemaan..... Erno työstää tätä VTKn kanssa ja pistellään tänne taas infoa kun jotain uutta ilmenee....

-Juuso



pintakaasu

#63
Moro,

onko kuvia siitä miltä Lavangossa näyttää nyt kun radat on raivattu? Siis kuvia ennen lumentuloa maahan.. Muutama kuva selkiyttää paljon paljon enemmän tilannetta kuin miljoona sanaa....
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

foursquare

Mikäs on kesän ulkoradan tilanne?
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

*remppa*

VIHDOINKIN !!

Uusi ratapaikka on varmistunut. Pitkäaikainen vuokrasopimus on allekirjoitettu eilen 24.6.2021.

Uuden radan rakennus alkaa heti, kun löydetään riittävästi hyvää savea. Paras savi on keltaista peltosavea, ns. sininen jankkasavi ei ole pitkän päälle hyvää, se on kuivuessaan kuin betonia ja murenee helposti. Pitäkää silmät auki, vinkit voi laittaa mulle.

Alue on parin sadan metrin päässä vanhasta ns. UAU:n kentällä punaisten talojen edustalla. Isompi punainen rakennus tulee olemaan meidän käytössä, sieltä löytyy vessat ja keittiö ym muita tiloja.

Kaikkien talkooapua tarvitaan, korona on syönyt budjetin pieneksi, mutta eiköhän tästä yhteispelillä selvitä.

Tiedotamme projektin toteutussuunnitelmista erikseen. Juuso Teuronen toimii nokkamiehenä.

t.pj
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Petri_S

Onko mitään uutisia radasta kerrottavana? Päästäänkö ensi kesänä saviradalle ajamaan?

insjuip

Asioita on vielä auki: missä ajetaan ja milloin. Kun Ry:n hallitukselle selviää mikä on mahdollista ja milloin, niin tiedotetaan asiasta.

Alustavasti on juteltu, että pidetään mahdollisesti keskustelu- ja tiedotustilaisuus tästä aiheesta Hakkilan radoilla. Samalla tulisi tutuksi Fullspeedin uuden hallituksen naamat ja käydään yhdessä läpi muitakin tarvittavia asioita.

Se on kuitenkin selvää, että savirata yritetään saada aikaiseksi. Ainakin sen eteen on tehty töitä ja näyttää siltä, että tehtävää ja suunniteltavaa vielä riittää.


Juha Sallmén

Kimmo S

Lavangon muistoa kunnioittaen, voisitko ystävällisesti osallistua jatkamaan Fullspeedin kasi-perinnettä osallistumalla Tattarinsuon radan talkoisiin. Apu on nyt todella tarpeen, jotta olisi pienikin mahdollisuus saada rata valmiiksi kisoihin mennessä.