Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

mihin luokkaan?, kisoista (ja vähän muutastakin)

Aloittaja feenovi, 27.10.02 - klo: 15.47

RChullu

jos kidettä joutuu erien välissä vaihtamaan niin miten se ilmoitetaan
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

Nappe

Siis kidettä ei ensimmäisen ja viimeisen alkuerän välissä joudu vaihtaa muuta kuin erikoistapauksessa (vaikka jos on jotain häiriöitä), mutta jos on tarvetta vaihtaa niin asiasta kyllä ilmoitetaan, joko kuuluttamalla tai sitten joku järjestäjistä etsii ko.kilpailijan henk.kohtasesti käsiinsä ja ilmoittaa asiasta. Hiukan riippuu paikasta ja mahdollisuuksista. Yleensä kuitenkin kuuluttamalla.

Ennen finaaleja sitten kuulutetaan (tai muutoin tiedoitetaan) kaikille jotka joutuvat vaihtamaan kiteet ennen finaaleja.

Polttiksissa sitten näitä kuulutuksia saattaa tulla jokaisen finaalin välissä, koska polttiksissa ajetaan nousufinaaleja, jolloin aina siirtyy uusia ajajia seuraavaan finaaliin, ja kiteitä saattaa joutua vaihtaa jatkuvalla syötöllä.

Kuitenkin aina huonommin sijoittautunut vaihtaa kiteen, ja jos ei omista kuin yhden taajuuden, niin sitten on jostain saatava lainaksi joku sopiva, ellei sitten toinen (siis kenellä sama taajuus on) ole myötämielinen ja suostuu vaihtamaan kidettä vaikka ei olis pakko.

RChullu

Lainaus käyttäjältä: "Nappe"Polttiksissa sitten näitä kuulutuksia saattaa tulla jokaisen finaalin välissä, koska polttiksissa ajetaan nousufinaaleja, jolloin aina siirtyy uusia ajajia seuraavaan finaaliin, ja kiteitä saattaa joutua vaihtaa jatkuvalla syötöllä.

Toivottavasti noi muut jutut on samat polttiksissa kun on sillä silmällä tätä lukenut... :roll:
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

MattiM

No entä pitääkö etulasi olla läpinäkyvä entä muut lasit? Itse ainakin ymmärsin näin lukiessani AKK sivuilta sääntöjä. Mitenkä tuo läpinäkyvyys oikein määritellään? Omassa korissani on kaikkien lasien yli vedetty muutaman kerran mustalla sprayla nopeasti yli niin että näkymä on kuin todella vahvat aurinko lasit tämä ei taida olla läpinäkyvä vai onko?

-Tony-

MattiM: Mielestäni etulasin ja muidenkin lasien tummuusasteen voisi määritellä siten että jos pystyt lukemaan esim sääntökirjaa tai jotain muuta kivaa tekstiä lasien läpi normaalissa valaistuksessa niin silloin sävytysasteesi on onnistunut.

PJEP

Parasta on.kun tuulilasiin ei koske lainkaan,vaan antaa olla sen kirkkaana, ei tule katsastuksessa tulkintaerimielisyyksiä.

Nappe

RChullu: Kaikki noi muut jutut vissiin pätee polttispuolella, paitsi mitä nyt autojen mitoissa yms. voi olla pieniä eroja, ja ajokavio on eri, koska ajetaan nousufinaaleja, ja polttiscrossissa vielä erillinen junnufinaali ennen alkueriä.

MattiM

Onko taka ja sivu laseilla väliä ovatko ne läpinäkyvät?

Nappe

Polttissäännöistä ainakin löytyi maininta:

"tuulilasin ja muitten ikkunoiden pitää olla läpinäkyvät."

Yleiset määräykset myös kertovat:

"Autoissa on oltava ikkunoita ja korin aukkoja lukuunottamatta läpinäkymätön ja joustava muovikori"

Näistä tulkitsen että kaikkien ikkunoiden on oltava läpinäkyvät.

En edelleenkään maalais/tummentais ikkunoita jos haluaisin olla varma että auto läpäisee katsastuksen.
Pitääkö helposta asiasta tehdä niin vaikea?

SÄÄNNÖT löytyy kaikkien katseltavaksi osoitteesta:
http://www.akkry.fi/Lajit/Pienois/pien1.htm

Cruisaaja

-Tony-: Tuo sääntökirjanluku juttu aika hyvä kommentti sulta :mrgreen:  Itse ajoin viimetalven kisat omalla "hopeanuolella" aikas tummilla ikkunoilla ja  ei muualla paitsi LMM:n kisoissa asiaan puututtiin ja lopputulos oli että sain ajaa ko korilla kun siitä näkyi kupolin KIRKAAT halogenvalot läpi :shock: Ja tuokin vaan meikäläisen turhamaisuutta koska mielestäni hopeinen kori huutaa tummia ikkunoita, vai mitä mieltä Medasecin Jare on asiasta... oliko se ME...???
Sponsored by own wallet

m.e.

taitaa olla minun kesäinen Andy-Yokomon kori, jota tarkoitat. siihen liittyy pieni tarina :lol: , joka selittää voimakkaat tummennukset:

... maalarimestari (allekirjoittanut) halusi päästä nopeasti eroon maalausurakasta ja päätti vain sutaista vannehopean koriin kiinni. ensimmäisen maalikerroksen jälkeen maalarimestari huomasi unohtaneensa ikkunamaskit kahvipöytään, joten ikkunoiden maalikerroksen hiominen oli ainoa vaihtoehto sillä hetkellä.

ko. korilla, jossa ikkunat olivat "huurteessa" (siis hiotut, eivät sävytetyt), ajeltiin yksi kisa, jonka jälkeen kanssakilpailijoiden rohkaisevat (!) mielipiteet pakottivat maalarimestarin urakoimaan ikkunoihin voimakkaan tumman sävytyksen...

Juho.nordgren

En viitsinnyt tästä tehdä uutta topicia, mutta nyt asiaan. Eli minulla on moottorina Peak Starotos 17*3. Ja nyt olen ostammassa toista moottoria millä vois kilpailla kun en viitsi osallistua tuohon viriluokaan. Ei hyvä luokka aloittelialle? Nyt vaan on kysymys Vakiokone vai Syndicatekone?
Tilanne on aika "fiftyfifty". Eli jos "gurut" vois antaa mielipiteen.

VesaK

Lainaus käyttäjältä: "Juho.nordgren"Nyt vaan on kysymys Vakiokone vai Syndicatekone?
Riippuu ihan siitä, missä aiot osallistua kisoihin. Jos VAU:n kerhokisoissa (seuraava sunnuntaina 24.11.02), niin sitten ilman muuta Syndicate, koska näissä kisoissa ei TJ-10:a tällä hetkellä ole. Tosin TJ-moottorilla saa osallistua Syndicate-luokkaan.
Jos aiot kisata missä tahansa muualla, kuten Alue8-kerhocup, mitkä tahansa muut kerhokisat, tai FinnTrack, niin sitten TJ-kone on ehdottomasti oikea valinta, koska niissä ei ole Syndicate-luokkaa.

Juho.nordgren

Niin oon kyllä vielä niin aloittelia eli kai tuo syndicatekone taitaa olla se oikea valinta. Onko tietoa koska ajetaan sitä "pro stocia"? siihen minulla on jo sitten moottori, mutta kuinka usein kesällä on noita syndicate kisoja

VesaK

Lainaus käyttäjältä: "Juho.nordgren"Niin oon kyllä vielä niin aloittelia eli kai tuo syndicatekone taitaa olla se oikea valinta. Onko tietoa koska ajetaan sitä "pro stocia"? siihen minulla on jo sitten moottori, mutta kuinka usein kesällä on noita syndicate kisoja
Syndicate-luokkaa ajetaan aina ja vain VAU:n kerhokisoissa. Talvikaudella 6-7 kisaa ja kesäkaudella 4-6.

ProStockia ei ole ajettu vielä kertaakaan, vaan se on aivan uusi luokka. Sitä tullaan kokeiluluontoisesti ajamaan valtakunnallisen FinnTrack-sarjan yhteydessä täyteluokkana. Kuitenkin niin, että kun varsinaiset kilpailuluokat TJ ja TS ajetaan lauantaisin, niin ProStock (ja TSF ja C-12) ajetaan sunnuntaisin. Näihin kisoihin on oltava kilpailulisenssi. Kerho- ja aluekerhokisoissa lisenssipakkoa ei ole.

Juho.nordgren

Niin eli taidan ostaa tuon vakiokoneen. Ja sit kesäisin vois ajella myös vähän tuota pro stockia(jos siis sitä ajetaan).