Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

elektroninen nopeudensäädin

Aloittaja Juke-, 30.03.05 - klo: 16.55

Jasu92

Lainaus käyttäjältä: "juge2"Kummassakaan liikkeessä ei ollut samaa säädintä :|  Ja kun olen tilaamassa niin kai se ny pitää varmistaa että siinä on pakki  :o  Hobbylinnan kautta voi tilata towerista :mrgreen:  (ja on halvemmat hinnat)
Halvemmat? Muistathan että hinta kerrotaan 1,3 ja postikulut kaupan pääle ;)
Kai se on sitten niin että ne linkit on annettava, ja muuten, suomessa ei pahemmin myydä asson säätimiä...
Power-Racingista löytyy täysin sama säädin, A.I. Automatic Pro Reverse.
Pisteestä miltei samaa kamaa on LRP - F1 Reverse Digital (sivun viimeinen).
Yleensä jos säätimen nimessä esiintyy sana reverse, voi olla vakuuttunut että pakki löytyy, sen toimiminen onkin sitten jo toinen juttu :lol:

p.p92

Mitä tuo tarkottaa jos noparin tiedoissan lukee esim. lankarajoitus 18t. Tarkottaako toi 18t ylä-vai alarajaa? :oops:

GolluB

Lainaus käyttäjältä: "p.p92"Mitä tuo tarkottaa jos noparin tiedoissan lukee esim. lankarajoitus 18t. Tarkottaako toi 18t ylä-vai alarajaa? :oops:

se tarkoittaa sitä, että nopari kestää esimerkiksi 20t-moottoria, muttei 15t:tä

MakeH

Yleensä alarajaa, eli rajaa pienemipilankaisia ei kannata laittaa..
Kyosho Inferno MP-6

p.p92

No nyhän mää sen ymmärsin. :)  Eli ei kannata ostaa tota sonik4 eco kakskymppistä koska sen lankarajootus on 20.

Juke-

Tiiätkös Jasu92 että ne hinnat on dollareina :mrgreen:
joo o

Lassi

Lainaus käyttäjältä: "juge2"Tiiätkös Jasu92 että ne hinnat on dollareina :mrgreen:

Hinnat ovat kyllä dollari hintoja elikkä euro hinta tulee suunnilleen, kun kerrotaan dollari hinta dollarin kursilla eli noin (1 Dollaro = 0.7493 Euro). Elikkä säädin maksaisi kyllä periaatteessa 48.63e, mutta kuten Jasu92 sanoikin niin hinta on Hobbylinnan kautta towerista tilattaessa aina, muistaakseni juuri se 1.3 kertaa towerin hinta. Elikkä ~85e + Suomen postikulut jotain 1.30-5e luokkaa varmaan tollasella. Hintaa tulee siis sieltä noin 86.30-90e elikkä onko enään mitään järkeä tilata sieltä kun Power Racingilla se maksaa 89.00e. Onhan se toki ehkä parhaillaan jopa 8e halvempi tai jotain sinnepäin. Kuitenkin esim takuu asiat huomattavasti helpommat Suomesta tehdä.

Tuosta suorasta tilaamisesta en tiedä, että onko tosiaan noin halpa nopari jos pystyy ite vaikka Visa Electronilla tilaamaan vai mitä kaikkea siihen tulee kuulin sellaista, että kun kertoo noi hinnat 1.03 niin se on suunnilleen se hinta mitä tulee, kun tilaa itse suoraan kotia asti, viisaammat korjatkoon.

Juke-

Kato ku mulla pitää tilata myös kyoshoon varaosia niin tulis siinä samalla se säädin :|
joo o

Lassi

Lainaus käyttäjältä: "juge2"Kato ku mulla pitää tilata myös kyoshoon varaosia niin tulis siinä samalla se säädin :|

Juu eihän siinä muuta ole kun se takuu asia :) Muutenhan se kannattaa sielt ottaa varsinkin jos muuta on tilaamassa.

Juke-

Entä tämä :?: http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=93060 Näyttää pakkikikin olevan jos oikein ymmärsin :|
joo o

Lassi

Lainaus käyttäjältä: "juge2"Entä tämä :?: http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=93060 Näyttää pakkikikin olevan jos oikein ymmärsin :|

Jos ett tunne tarvittevas vähempi lankasta konetta tai kennoja sitten tota 6 enempää ite käytän aina 7kennoista akkua joskus 8kennoista siksi jouduin vanhaa vaihtamaan..

Juke-

Joo, en tartte enempää kennoja ku tilaan tämmösen samalla http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NOSWHAMA54 ja sitten deansin liittimet niin hyvä tulee  :mrgreen:  Ja pakkihan se tärkeä ominaisuus on ja se löytyy :!:
joo o

Lassi

Juu eiköhän toi asiansa hoida ite en enään koske noihin lähelläkään lanka määrää oleviin nopareihin, kun itellä oli pakillinen halpa nopari minkä piti kestää 13t kone niin valehtelematta 50% tehoista jäi siihen noparille ja kaikki potku hävisi :/ No "onneksi" se paloi ja ostin sitten "kisa" noparin lankarajattomana versiona enkä ottanu ees pakkia, kun ei sille ollu tarvetta sillonkaan ja pääsee voimansiirto helpommalla, kun ei tuu kokeiltua mitään tyhmiä asfaltilla pakki/eteen siirtoja.

Ite sijottasin johonkin käytettyyn "kunnon" nopariin hieman enemmän ja olisi tyytyväinen nopariin en toki sano ettei toi olis hyvä nopari. Kunhan sanoin mielipiteeni  8)

Juke-

17-lankasta aion käyttää niin jäähän tuossa vähän lankavaraa :mrgreen:
joo o

Lassi

Lainaus käyttäjältä: "juge2"17-lankasta aion käyttää niin jäähän tuossa vähän lankavaraa :mrgreen:

itellä jäi saman verran ja silti toi 50% tehojen jääminen tohon noparille 13t oli raja ja 15t oli itellä.


Niki

http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=37&products_id=957


Toi on ihan ykkönen, ajoin edellisen kupoli kisan tolla, ei tarvinnut huoltaa konetta kertaakaan koko kisan aikana, ja ennakkoa oli 8mm. Aivan ehdoton säädin.

p.p92

No mulla ei oo valitettavasti varaa tommosiin kun en käy vielä töissä. :(

Juoppo

Kysyisin säätimen valitsemisesta. Minulla on asson B4. Onko Sillä väliä minkälaisen säätimen laittaa krossiin. Pitäisikö säätimessä olla jotain tiettyjä ominaisuuksia krossiajoon. Kysyy aloittelija

Vesa

Mieluiten säädin jossa ei ole moottorirajoitusta, niin ei tule ongelmia ylikuumenemisen kanssa. Hyvä säädin on aina hyvä investointi.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Volvo

Nyt on stampedeen vaihdettu elektroninen nopeudensäädin (Carson) ja testailtu hieman sisätiloissa. Tuntuisi pelittävän ihan OK mutta tuo säätimessä oleva ilm.ohjelmointinupelon toimintaan haluaisin vielä tarkennusta eli miten tuo "ohjelmointi" suoritetaan vai ymmärtääkö säädin heti kun painat kaasun pohjaan ja perään jarrua? Eli painanko nupeloa senjälkeen kun olen painanut kaasun pohjaan?

Enskertalaista kyydissä.

Valde

Ikävä nostaa näin vanhaa topiccia ylös, mutta en viitsi nyt uuttakaan luoda. Ja wanhoista asioista tässä tavallaan onkin kysymys.

Eli mulla on kaksi vanhaa toimivaa noparia elektronista nopeudensäädintä. Ko Propon CX-4 ja Futaba MC-210CR. Futaba pakillinen, Ko Propo vain eteenpäin. Futabassa on 30A:n sulake (alkuperäisyydestä ei enää muistikuvaa) Ko Propossa ei mitään. Molemmat luultavasti valmistettu ennen 90-luvun puoliväliä. Osaisko joku arvata (tai ehkä on jopa joskus omistanut moisen) noista jotain speksejä (lanka rajoitusta lähinnä).
Schumacher Cougar 2 Works ´94

Toikkanen

Tuo Futaba kestää ainakin 20-lankaista.

Sitten oma kysymys: Mites tuossa Hara Twister 2.2 säädetään moottori jarrua?
Venom Creeper | Tamiya DB-01 Baldre | Xray T1 Rally edition