Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK

Aloittaja Rph, 15.04.05 - klo: 14.49

Master Calgar

Joo ei badlandssit taida pelittää. Crossariin varmaan recoilit ja tohon losiin taitaa nuo kuluneet gladiaattorit toimia, ku lähteny pisimmät nappulat jo pois. Ite ehtisin kolmeks.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

jukiko

Mennään kolmelta niin tuun himan kautta hakeen auton ja vehkeet ja vedän ne kalsarit vasta sitte jalkaan
OK?
PUHELIN 0451205306

Master Calgar

Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

jukiko

Ja karmee kasa kummeja mukaan .Talvitestit.
PUHELIN 0451205306

jukiko

Haloo calgari
Pitäskö mennä jo aamupäivällä ettei oo taas liian lämmintä ja märkää
PUHELIN 0451205306

Master Calgar

Lupas sadetta yöks, et voi olla märkänä kumminki, mut jos ei satele, ni kymmenen nurkil jo passais.

Olis muute hyvät rälläysmaastot räpsöön linnakepuistos. Siel vois ajella vaik tuupillakin ja trailata jos niikseen tulee, eikä oo kurasta  :tongue:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Master Calgar

Nyt kun on toi rata kurastunut taas täysin sateiden takia, eli alkaa olemaan kaudet ulvilan radalla ohi, pitäiskö järjestää joku rc miitinki jossain muissa ajopuitteissa? Joku hyvä ajelumesta, missä voisi ajella sillä kalustolla, mitä kenelläkin on.

Esimerkiksi tuo mainitsemani reposaaren linnakepuisto on sitä luokkaa, että siellä pärjää autolla, missä on touringia paremmat maasto-ominaisuudet, eli ei tarvii olla mikään supercrawleri  :tongue: Siinä samalla ajeluissa vois vähän sitten miettiä paremmin sitä, mitä ens keväänä tehdään?

Ajattelin tuommoista vaan sillä mielellä, ettei koko harrastusporukka ole täysin riippuvainen pelkästään ulvilan radan kunnosta, vaan että venytettäis harrastusta vähän sitä aitausta pitemmällekkin. Ite kun oon kiinnostunut kaikista rc vehkeistä (paitsi helikopterit ja veneet... tylsiä  :roll: ) niin en ainakaan omalle kohdalle lähde mitään rata-rajoitteita laittamaan.

Sitten taas noi sisäradat on sitä luokkaa, etteivät motivoi ajelemaan, poislukien touring-radat. Corrilla tuntuu kerettiläiseltä ajaa jotain tasaista betonia, missä satunnaisia pomppuja siellä täällä. Jos rata on sellainen, että siellä pystyy ajamaan ties millä nikolla, ei se oikein itseäni jaksa kauaa kiinnostaa  :evil:

Miten on, löytyykö rc harrastajia, jotka eivät ole riippuvaisia pelkästä ulvilan radasta (siis näin kun tuo ajokausi siltä osin on taas ohi)?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

jhelen

Heh
Vai ei masteria kiinnosta helikopterit.
Paitti tän videon jälkeen.  :grin:
FPV Racing - Crash Session!!!
Jarno
xray808e, xray 808 10 spec konversio
Mielipide on kuin P***ereikä, kaikilla on sellainen.

Master Calgar

Toi FPV onkin ainoa syy, miks kopteri vois kiinnostaa  :tongue: Muuten sitten ei noi vehkeet nappaa juur ollenkaan.

Lisäksi nyt pitää keskittyä tankin rakenteluun. 1/10 kokoluokan Pershing suunnitteilla. Jos tuon saan aikaan, niin koska kyseessä on 1/10 luokan vehje, soveltuu se täydellisesti myös Ulvilan radalle pintaa kuopimaan  :evil:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

risla

aika mielenkiintoista kopterointia.

toi linnakepuisto vois innostaa jos laittaiski blitzin takas kasaan

Master Calgar

Siel on maasto kumminki kuivaa mäntymetsää, nii ei pitäis märälläkään kura lentää. Millos mennään ruopimaan?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

risla

ite en kerkee ainakaan huomen kun autokin pitää niputtaa mutta lauantai tai sunnuntai vois sopii.
lauantai ois muutenkin pyhäpäivä, tarvii kattoo olotilan mukaan :grin:

Master Calgar

Mites, olisko huomiselle pientä linnakepuistomöyrimistä?  :tongue:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

jukiko

Toinen paikka jatkaa kautta on Järilänhiekkahemmetti. Siellä voi vetää FOFF jaksoja eli Formula Offroad tyylistä kiipeilyä laparenkailla. No ehkä ei paras juttu Blizille.

Toinen tapa vetää järilässä on se että tekee melkein mihin vaan kertakäyttöradan. Sitä voi sitte ajaaa niin kauan kun on kivaa.Käy kaikille autoille,paitsi ei crawlereille. Lapakumit alle ja menox. Auto ei sinänsää tule p*skaiseksi eikä märäksi vaan heikkaiseksi(märkää kyllä,mutta ei vetistä).

Jos siis Ulvila on liejua ja ajokelvoton, niin ehdotankin että tehdään niin etä Calgari esittlee omat mestat ja visiot ,ja joka ukko mukaan Ja jonain toisena päivänä Mennään Järilään ja mä näytän mitä mä olen kehitellyt siellä.

Jokainen voi sitte hankkia semmosta kalustoa ,mistä tykkää .Esim FOFF touhuissa ei edes pienet lumet haittaa mitään.
Kävin katsomassa yhden virallisen kisan Säkylässä ja mulla on nyt hyvä haju ,mikä tyyppisiä eli kuinka vaikeita mestoja ne ajelee niillä foffareilla.TÄ?
PUHELIN 0451205306

jukiko

Ja jos ei kelpaa ,niin ostetaan Das boot ja mennään ruotsiin ajelemaan
PUHELIN 0451205306

Master Calgar

Kyl passaa missä vaan ajelut mulle ainakin, ku vaan jengiä saa paikalle. Yksikseen on yleensä vähän tylsä ajella  :grin:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Joora

Tuli ostettua truggy niin pääsee talvellakin liikkeelle. Kyseiset Säkylän montut parinkilsan päässä kotoa. Siellä on kyllä hyvää mestaa.
P*skaa pitää kehua

Master Calgar

Joko testasit toimiiks se 1/8 bensa moottori hyvin? Täytys säkylän montuillekkin joskus joku miitinki pistää tulille... Ettei mee talvi ihan vaan epäsosiaalisissa merkeissä  :roll:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

risla

taitaa olla rata-ajot ajettu tältä kaudelta.
tarvis ostella  joku axialin häristin... kuhan vaan päättäis minkä :shocked:

Master Calgar

Jos haluaa oikeen kunnon jokapaikanhöylän, nii Wraith olis aika varma valinta. Sillä kiipeilee jo ties missä kivikoissa ja kallioilla ja lumessakin pääsee. SCX10 ei oo sekään huono. Itellä toi jeeppi on kumminkin suorittanut hyvin ja vaikkei ny mikään kivicrawleri ookkaan, ni ei sekään ihan joka paikkaan kiinni jää ja pääsee ajelemaan missä vaan.

Sen takia noi onkin hyviä vehkeitä, ku ei tarvi välittää missä ajaa, ku voi ottaa auton mukaan ja lähtee vaik metsään trailaamaan  :tongue:

Exo ja yeti sit taas taitaa olla vähän niin ja näin, ettei mitään hirveen pahoja maastoja käsittele. Rajatummat ajomahdollisuudet ja taitaa yeti ainakin olla vähän hajoovampi versio, ku siinä on enemmän koitettu saada vauhtia, vaikkei sit taas oo mikään rata-auto.

Wraithi olis oma valinta (ja semmonen täytys vielä joskus jeepin kaveriks hankkiakkin), kun voi modata sen pienellä vaivalla mihin käyttöön vaan (miinus rata-ajot...). Renkaisiin vaan painoa ja menee millasessa ruohossa tai kivikossa melkein vain.

Ainoo wraithin "huono" puoli on, et kitin tietty kannattaa ostaa ku siin tulee ne alu linkit alle, mut ohjauspalat ja ohjauslinkit on muovia (niinku servovarsikin). Kyl niilläkin pärjää ihan hyvin, mut jos lykkää jonkun voimaservon ja lähtee kivikkoon, ni napsahtelee helposti poikki.

Tossa jeep wrangler rubiconissa sit taas oli alu ohjauslinkit jo valmiina, ni ei tarvinnu päivittää ku servovarsi ja ohjauspalat alumiinisiks, ni nyt on aika pitkälti "pomminvarma" vehje. Heikko kohta oli se etuakselin yhden pisteen kiinnityslinkki, ku pallonivel kulu siten et veti läpi ittensä, mut pikkusilla prikoilla senkin sai korjattua ja nyt ei mee sekään rikki millään.

tl:dr versio: Wraith tai Jeep wrangler rubicon  :tongue:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

risla

melkeimpä taitaa tuo wraith enempi kiinnostaa ja siitä tuo poison spyder malli. vai oisko tuo rock racer parempi vaihtoehto? mene ja tiedä?

Master Calgar

Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

jukiko

Kitti ehdottomasti sanoo FOFF jeesukset

Ja sitpaitsi tiedän mistä sen saa noin 50 egee halvemmalla kun täältä

Ja sitäpaitsi Järilän montut on keskeisempi paikka kaikille kun Säkylä
PUHELIN 0451205306

risla

vaiko dingo sittenkin :shocked: autolta haen monipuolisuutta ettei tarvii ostaa joja paikkaan eri autoa. sit niitä sai olla ostamassa jo 3-4 kun m8 vieläkin harkinnnassa muuta se jää kevääsen sen hankkiminen.

sitten vielä pitäis kopteri hakkia millä vois sisällä pörrätä huvikseen.


https://www.youtube.com/watch?v=mUX2zsCywfc

Master Calgar

Omat ajatukset Dingo vs Jeep (jos nyt ihan jätetään Wraith pois ja keskitytään noihin SCX10 malleihin  :tongue: ) olis tämmöset:

Dingossa parempaa:

- Lyhyempi akselinväli (tuuman verran), mikä tarkottaa, et ylityskulma, vai miksikä sitä vois sanoa, on jyrkempi Dingolla ku Jeepillä. Runko ja maavara molemmissa on kumminkin identtinen, niin tekee se tuuma jo jotakin. Toki jeeppiin saa helposti ton myös modattua, mut vakio KITeistä ny puhelen.

- Takana ei roiku vararengas puskurin alla, eli siellä ei laahaa mitään jos lähtee jyrkkään nousuun. Jeepissä toi takarengas on aina maassa tms kiinni, jos keula nousee riittävästi (ja pystyy noilla nousemaan niin jyrkästä yli, et se perä tosiaan ottaa maahan). Dingossa siis lyhyempi persusta, ollut laihdutuskuurilla eikä laahaa  :grin:

- Vakiorenkaat. Noi Dingon ripsawit on samaa matskua kyllä kuin noi jeepin trepadorit, mut paremmalla kuviolla. Trepadorit on aika sileät verrattuna, niin ripsawit puree hieman paremmin maahan ja kiveen (toki renkaat on yks ensimmäisistä päivityskohteista, mut vakiona ripsawit on paremmat).

Entäs sitten Jeepin paremmat ominaisuudet?

- Etupuskuri on kapeempi, eli renkaan saa helpommin nappaamaan nousuissa maasta kiinni, kun tulee oikeessa kulmassa. Omas jeepissä on nyt kori, missä on orkkista leveempi keula ja huomaa eron selvästi, kun tarrautuu kiinni paljon nopeemmin (siis keula) ja jää sen takia jumiin, kuin jos vertaa orkkis koriin, mikä kapeutensa vuoksi sallii paremmin renkaan työskennellä ja ottaa "seinämiin" kiinni. Dingossa toi keula on siis leveämpi puskurin ja korin takia.

- Öööh, jeeppi on paremman näkönen... ?  :roll: No ihan mielipidekysymys eikä Dingokaan huonolta näytä. Ulkonäöt ei vaikuta ajoon sinällään mitään ja noihin on pilvin pimein uusia puskureita ja koreja tarjolla, eli ulkonäöt ulos ikkunasta orkkisosien osalta.

- Pitempi akselinväli auttaa pikkasen jyrkissä nousuissa ja laskuissa, eli ei lähe kuperkeikkaa heittämään, mut tuuman eroa ei välttämättä ees juur huomaa.

Helposti vois siis päätellä, et Dingo on parempi vehje kulkemaan ja onhan siin kieltämättä noiden KIT vertailujen perusteella parempi "koko". Miinus toi keula.

Muuten noi on identtiset, eli alu linkistöt tulee ja alu ohjauslinkit (c hubit ja ohjauspalat sit kerkee päivittää joskus). Käytännössä eroa ei rakenteessa oo ku tuuman lyhyempi Dingon akselinväli. Ja molemmissa on se "heikoin lenkki" toi etuakseliin kiinnitettävä yhden pisteen linkistö, mihin kannattaa jo heti rakennusvaiheessa lykätä pikkuset prikat molemmille puolille palloniveltä.

Eli Dingo ei olis ollenkaan huono, vaan pikemminkin jos ei ulkonäköjutuista oo kyse (niinku ite tykkään jeepistä enemmän) ni Dingo on varmaan aika pitkälti paras noista SCX10 vehkeistä. Ja kittinä kun tommosen täytyy tietty hankkia (RTR vehkeilläkin pärjää, mut mukavampi heti laittaa sähköt sisälle, mitkä on ne "parhaat") ni Dingo olis järkiostos  :grin:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Joora

Lainaus käyttäjältä: risla - 10.11.14 - klo: 01.29
vaiko dingo sittenkin :shocked: autolta haen monipuolisuutta ettei tarvii ostaa joja paikkaan eri autoa. sit niitä sai olla ostamassa jo 3-4 kun m8 vieläkin harkinnnassa muuta se jää kevääsen sen hankkiminen.

sitten vielä pitäis kopteri hakkia millä vois sisällä pörrätä huvikseen.


https://www.youtube.com/watch?v=mUX2zsCywfc

Mulla olis ylimääräisenä HBX 1/8 crawleri  :grin:
P*skaa pitää kehua

risla


jukiko

Hyvää Joulua kaikki RC hönöt.

Olin 2 kertaa radalla ajamassa Vorzalla tällä viikolla ja oli ihan sikasiistii.Jotkut Badassit, vai  mitkä ne oli, alle ja ei mitään ongelmia pidon kanssa.Megahyppyjä ei kyllä kannata vetää. :cry: :wink:
Neljän akun jälkeen auto oli kuin tiili. Jäätä sisällä niin paljon että jousitus melkein pohjassa koko ajan

Nyt on kyllä jo liikaa lunta,jos ei halua ajaa kontiais tyylillä lumen alla :shocked: :sad:
PUHELIN 0451205306

risla

onneks joulu "meni" jo :grin:

ei muutaku crawleria kehiin niin eikö se siel hanges mee? :roll:

Master Calgar

No onkos crawlerit iskussa risla ja juki?  :tongue:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]