Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Akut ja laturit

Aloittaja MarkusH, 22.04.05 - klo: 19.26

ukki

 ajan tietysti vain täyteen ladatuilla akuilla,kyykkäämisen jälkeen  oli 3s 5000mah kennot kaikki tasan 3,82.v
Välitykset on samat kuin mainitsit tean c olevan eli 43 t diffin iso ratas ja pienin ratas 10t  ja keskellä tosiaan spurri 48 ja pinjoni tällä hetkellä 15t. Täytyypä säätää noparista ennakot ja punchit alas ja testailla vaikka huomenissa että kuinka toimii...
TEKNO EB410.2.    Xray xb4c 23

TeroP

Lainaus käyttäjältä: ukki - 29.01.14 - klo: 18.14
ajan tietysti vain täyteen ladatuilla akuilla,kyykkäämisen jälkeen  oli 3s 5000mah kennot kaikki tasan 3,82.v
Välitykset on samat kuin mainitsit tean c olevan eli 43 t diffin iso ratas ja pienin ratas 10t  ja keskellä tosiaan spurri 48 ja pinjoni tällä hetkellä 15t. Täytyypä säätää noparista ennakot ja punchit alas ja testailla vaikka huomenissa että kuinka toimii...
Eli tuo kokonaisvälitys on silloin 43/10*48/15=13,76 joka on varmaan aika sopiva 4S:lle, 6S:llä tietty voisi olla hieman pienempi, vaikkapa ~15 luokkaa joka itsellänikin on läskitruggyssä ja sen saa juurikin sitten tuolla 13-piikkisellä pinjonilla.

Nyt kun luen näitä selityksiäsi, niin enemmän ja enemmän haiskahtaa samalta kuin mitä itsellänikin kävi kaasu pohjassa kiihdytellessä Xerun comboilla, kunnes vaihdoin liittimet deanseista tuplasti enemmän virtaa kestäviin, tuommoinen kasitruggy on kuitenkin niin painava, että se helposti nappaa virtaa kiihdytyksessä kohtuulliset määrät tuolla Xerun combolla.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

ukki

Mitä liittimiä suosittelit vaihdettavaksi deanssien tilalle?  Putsailin liittimet elektroni puhdistusaineella olivat aikasta tummat ja likaisen oloiset,nyt kiiltää ja tuli napakamman oloisetkin liitettäessä akkuihin..
TEKNO EB410.2.    Xray xb4c 23

Honkkari

Missä volteis sulla nyt on cut offi? Kuinka vanhat akut on?

Lainaus käyttäjältä: ukki - 29.01.14 - klo: 17.38
testi ajot käyty tekemässä ja sama kyykähtämis ilmiö edelleen.. tosin sillä erotuksella että akuissa on virtaa saman verran kun storage modessa ollessaan. tuli vain mieleeni että kun ajelen sling shot kuokka renkailla jotka ovat isommat ja leveemmät kuin normi truggy renkaat  että olisiko tarpeellista pienentää pinjonia? tällä hetkellä 48/15 välitykset keskellä .meinasin 13t pinjonin laittaa ja tosiaan ajelen 4s ja 6s lipoilla. vaikuttaako kertynyt lumi vanteen sisäpuolella radikaalisti? muistelin vaan että kesällä eräällä kaverilla oli samanlaista akkujen kyykähtämistä kun vaihtoi isommat renkaat alle..asia korjaantui pinjonia pienentämällä.. :shocked:
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

TeroP

EC5 on aika varma ratkaisu ja niitä saa Suomesta nopeasti tarvittaessa. Käytännössä melkeinpä mikä tahansa bulletilla oleva ratkaisu on hyvä, jota ei saa helposti väärin kytkettyä. Ovat myös helppoja kolvata verrattuna deanseihin.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

ukki

Lainaus käyttäjältä: Honkkari - 29.01.14 - klo: 19.47
Missä volteis sulla nyt on cut offi? Kuinka vanhat akut on?

Lainaus käyttäjältä: ukki - 29.01.14 - klo: 17.38
testi ajot käyty tekemässä ja sama kyykähtämis ilmiö edelleen.. tosin sillä erotuksella että akuissa on virtaa saman verran kun storage modessa ollessaan. tuli vain mieleeni että kun ajelen sling shot kuokka renkailla jotka ovat isommat ja leveemmät kuin normi truggy renkaat  että olisiko tarpeellista pienentää pinjonia? tällä hetkellä 48/15 välitykset keskellä .meinasin 13t pinjonin laittaa ja tosiaan ajelen 4s ja 6s lipoilla. vaikuttaako kertynyt lumi vanteen sisäpuolella radikaalisti? muistelin vaan että kesällä eräällä kaverilla oli samanlaista akkujen kyykähtämistä kun vaihtoi isommat renkaat alle..asia korjaantui pinjonia pienentämällä.. :shocked:
cut offit 3.4v       3s lipot 3 kuukautta vanhat  2 s lipot 6 kk vanhoja..
TEKNO EB410.2.    Xray xb4c 23

ukki

Meinasin XT-90-liittimet hommata  :shocked:
TEKNO EB410.2.    Xray xb4c 23

Honkkari

Lainaus käyttäjältä: ukki - 29.01.14 - klo: 20.30
Lainaus käyttäjältä: Honkkari - 29.01.14 - klo: 19.47
Missä volteis sulla nyt on cut offi? Kuinka vanhat akut on?

Lainaus käyttäjältä: ukki - 29.01.14 - klo: 17.38
testi ajot käyty tekemässä ja sama kyykähtämis ilmiö edelleen.. tosin sillä erotuksella että akuissa on virtaa saman verran kun storage modessa ollessaan. tuli vain mieleeni että kun ajelen sling shot kuokka renkailla jotka ovat isommat ja leveemmät kuin normi truggy renkaat  että olisiko tarpeellista pienentää pinjonia? tällä hetkellä 48/15 välitykset keskellä .meinasin 13t pinjonin laittaa ja tosiaan ajelen 4s ja 6s lipoilla. vaikuttaako kertynyt lumi vanteen sisäpuolella radikaalisti? muistelin vaan että kesällä eräällä kaverilla oli samanlaista akkujen kyykähtämistä kun vaihtoi isommat renkaat alle..asia korjaantui pinjonia pienentämällä.. :shocked:
cut offit 3.4v       3s lipot 3 kuukautta vanhat  2 s lipot 6 kk vanhoja..

Ite käytän cut offia 2,8v nimittäin oma lipo antautu 3,4v cut ofilla välillä täys kiihdytykses. Itellä laparenkaat allekirjotukses olevas slashis ja välit tais olla 52/13 tai 14. Ongelma poistui tuolla 2,8v cut offilla. Ja ei akku siitä oo ainakaan mitään tuumannu. Aina lataa sen jälkeen normisti täyteen kuhan sit lopettaa sen ajelun heti ku kyykähtää tolla 2,8voltin cut offilla ettei pääse siitä alemmas voltit enää.
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

TeroP

#4598
Lainaus käyttäjältä: ukki - 29.01.14 - klo: 20.38
Meinasin XT-90-liittimet hommata  :shocked:
Nehän ne minullakin ovat, mutta EC5 kestää saman ja enemmän virtaa ja on vielä asteen helpompi työstää käyttökuntoon, eikä niitä tarvitse "hienosäätää" tiukkuuden suhteen :smiley:

Sen verran mainitsen, että akkujen liittimiä ei ehkä tuossa tapauksessa kannata vaihtaa korjauskeinona, vaikka minulla se jotain eroa aikaan saikin, kuten selitin tuolla liitin -threadissa.

Lainaus käyttäjältä: Honkkari - 29.01.14 - klo: 20.50
Ite käytän cut offia 2,8v nimittäin oma lipo antautu 3,4v cut ofilla välillä täys kiihdytykses. Ja ei akku siitä oo ainakaan mitään tuumannu. Aina lataa sen jälkeen normisti täyteen kuhan sit lopettaa sen ajelun heti ku kyykähtää tolla 2,8voltin cut offilla ettei pääse siitä alemmas voltit enää.
Kannattaa varmaan jonkinlaista jännitteen tarkkailupalikkaa käyttää akussa kiinni ja katsoa, miten alhaalla kennot oikeasti käyvät hetkellisesti, ei varmaan montaa euroa maksa jostain HK:lta jos ottaa muun tilauksen mukaan.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

ukki

dodii. kolme akkusetillistä käyty ajamassa,eikä mitään ongelmia.Pinjonin pienentäminen ratkaisi kyykkäys homman.  cut offia laskin 3.0v . ajon jälkeen kennot 3,6-3,8.v.  :azn:
TEKNO EB410.2.    Xray xb4c 23


vihku

Lainaus käyttäjältä: Manskus - 20.02.14 - klo: 20.26
Olisiko tämä --> http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__48782__Zippy_K_Flightmax_3700mah_6S1P_20C_Lipoly_Battery.html akku hyvä 1/8 4wd buggyyn vai pitääkö siinä olla isompi purkuarvo kuten tässä --> http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21358__ZIPPY_Compact_3700mAh_6S_25C_Lipo_Pack.html ?
Ottaisin itse vielä isomman purkuarvon omaavan akun, mutta eiköhän tuolla 25C akullakin pärjää. Joku tietävempi voi neuvoa tarkemmin?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

p-man

Lainaus käyttäjältä: Manskus - 20.02.14 - klo: 20.26
Olisiko tämä --> http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__48782__Zippy_K_Flightmax_3700mah_6S1P_20C_Lipoly_Battery.html akku hyvä 1/8 4wd buggyyn vai pitääkö siinä olla isompi purkuarvo kuten tässä --> http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21358__ZIPPY_Compact_3700mAh_6S_25C_Lipo_Pack.html ?

Aika pienet purkuarvot on molemmissa, ottaen vielä huomioon että noissa Hobbykingin akuissa ne ei aina ole ihan mitä luvataan.
Riippuu myös moottorista noiden riittävyys.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Kazaams

Kukaan tiedä mistä sais lipo akkuja 1/16(1/18) autoon?

emppu99

Kyllä minä ainakin tiedän;)

Hobbyking.com
EXC125

Kazaams

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 21.02.14 - klo: 16.45
Kyllä minä ainakin tiedän;)

Hobbyking.com

heha...

Jos suoria linkkejä tuotteisiin olis..

Diese-listi

SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

emppu99

Lainaus käyttäjältä: Kazaams - 21.02.14 - klo: 18.32
Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 21.02.14 - klo: 16.45
Kyllä minä ainakin tiedän;)

Hobbyking.com

heha...

Jos suoria linkkejä tuotteisiin olis..

Minun mielestäni paras neuvo on antaa kauppa valmiiksi, kyllä se akku siltä löytyy..
EXC125

kenzu

Lainaus käyttäjältä: Kazaams - 21.02.14 - klo: 16.42
Kukaan tiedä mistä sais lipo akkuja 1/16(1/18) autoon?

Eikä kukaan voi näillä tiedoilla laittaa edes suoria linkkejä sopivilla akuille.
Toi kokoluokka ei kerro minkä kokoinen akku siihen sopii.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

emppu99

Lainaus käyttäjältä: kenzu - 22.02.14 - klo: 10.17
Lainaus käyttäjältä: Kazaams - 21.02.14 - klo: 16.42
Kukaan tiedä mistä sais lipo akkuja 1/16(1/18) autoon?

Eikä kukaan voi näillä tiedoilla laittaa edes suoria linkkejä sopivilla akuille.
Toi kokoluokka ei kerro minkä kokoinen akku siihen sopii.

Ollaan kerrankin Kenzun kans samaa mieltä  :grin:
EXC125

oivaveli

oisko kellää NIMH akkuja
LRP S10 Blast TC
Tärkeintä on että menee lintassa

Kazaams

99mm x 29mm x 16mm

ja tuo on lähes maksimi mikä autoon menee.

emppu99

Lainaus käyttäjältä: oivaveli - 22.02.14 - klo: 10.46
oisko kellää NIMH akkuja

Minulla ainakin, laita YV jos tarviit.
EXC125

eetuurr

Moi! Tää on nyt ehkä vähän tyhmä kysymys mutta menkööt. Tietääkö kukaan että mistä saa Suomesta tuohon minun Hobbyking T682 laturiin semmoisen johdon millä pystyy lataamaan auton akusta? Ymmärtääkseni tuolla laturilla se pitäisi olla mahdollista? :azn:
-Eetu
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

transewaves

TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

eetuurr

Multa löyty tämmöinen piuha ja luulen että on sopiva koska natsaa hyvin laturin AC input kohtaan. (Hauenleuat on toki pienet mutta kyllä ne jotenkin auton akkuun kiinni saa)
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

hartge

lrp: 3s lipo on jostai syystä hukannut keskimmäisen kennon 1,37V miten tuon saa ladattua kun laturi ilmottaa vaan battery vol err/cell connect.. akut ei ole montaa kertaa ajetut ja lipo cutt-offi on ollut päällä...
Tamiya tt-01d m3
ex.HPI savage flux hp 1:8

tuplaesa1

Hei, muistatteko onko siitä jotain haittaa jos käyttää tupla-akku autoissa sarjaankytkettynä kahta akkua jotka eivät ole aivan täysin identtisiä ominaisuuksiltaan? Eli akkujen mallit on samat 5Ah 65-130c 3s nanotechit, mutta toinen on hieman vanhempi ja pullistuneempi, Gens-Acen laturi näyttää vastukseksi tälle akulle 7milliohmia ja uudemmalle 4milliohmia.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

kenzu

Akut siinä voi mennä pilalle. Nopari ei kyllä ota siitä itseensä.
Akut ei vaan tyhjene tasaisesti eli toi huonompi akku kuluu loppuun nopeammin.
Älä aja niitä tyhjiksi koska suurella todennäköisyydellä toisen akun kennot tyhjenevät liikaa ennekuin lipo cut tulee päälle.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Miksu L

Lainaus käyttäjältä: hartge - 28.02.14 - klo: 17.54
lrp: 3s lipo on jostai syystä hukannut keskimmäisen kennon 1,37V miten tuon saa ladattua kun laturi ilmottaa vaan battery vol err/cell connect.. akut ei ole montaa kertaa ajetut ja lipo cutt-offi on ollut päällä...

Tämä sitten omalla vastuulla!
Laita laturille nimh ohjelma ja yritä herätellä tasausliittimestä vain sitä alijännitteeseen päässyttä kennoa ja kokeile välillä lähteekö latamaan lipo ohjelmalla normaalisti.