Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Keskustelua koneesta: LRP Z.21R

Aloittaja Matias V, 27.04.05 - klo: 22.04

Matias V

Kuinka moni on jo hankkinut tämän koneen?
Tällä hetkellä tiedossa on vain minä itse, ja HVoltage.

Sisäänajo oli helppo ja leppoisa. Kone lähti ilman suurempia mukinoita käyntiin ku lämmitti se kuumaksi. Kun kone pörähti aluksi käyntiin, niin ei ollut mitään ongelmia. Kävi sammumatta läpi sen tankillisen.

Kun silikonia ei ollut näin nopeasti saatavilla, niin päätin jättää kaasarin + haitarikumin tiivistämättä.
Nyt 5 tankin jälkeen kun katsoo kaasarin reunaa, taikka haitarikumin ympärystää, niin täysin puhdas. Ei mitään vuotojälkiä eikä mitään.
 Huomenna koulun jälkeen täytyy rupee etsimään säätöjä silleen suurinpiirtein kohdilleen, ja viikonloppuna lavankoon hakemaan säädöt kohdilleen!

Konetta saa suomesta Power-Racingistä, ja Pro-Hobbysta.
Hintaa sillä on karvan päälle 200e.

Tähän mennessä voi sanoa vaan, että laatukone on kyseessä!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

tonnikala

Pystytkö vertaamaan konetta esim Hyperin vakio .21 koneeseen? Vääntö tehoalue jne? Onko koneella mitään jakoa esim novarossin huippukoneiden kanssa?

HVoltage

Oman kokekumseni mukaan ainakin käyntivarmuus on ihan omaa luokkaansa. Ei juuri sammuile ilman merkittävää syytä.

Nosram RS.21 on tismalleen sama moottori ja taitaa olla jopa hitusen halvempi.

Molemmat koneet on mitä ilmeisimmin SH enginesin valmistamia. Vertailkaa vaikka kuvasta
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Matias V

Tonnikala,

Muutaman hyperin koneen omistamana, voin sanoa, että tuntuu olevan enemmän vääntöä. Toki vasta 6. tankillinen on kohta röhähtämässä käyntiin, ja ruvetaan jo pikkuhiljaa menemään kohti kisasäätöjä.
Mutta eilen jo rupes tuntuu et tossa koneessa on ruutia.

Käytän tossa koneessa pillinä RB:n EFRA 9862 pilliä ja siinä mukana tullutta käyrää.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Matias V

Noniin, on aika ottaa toinen raportti ko. koneesta. Eli 2 Litran raportti:


Tein tuossa äsken koneelle rempan, ja kattelin että kaikki on OK.
Mäntä ja sylinteriputki näytti todella siisteiltä, ei ollut palanut yhtään mitään männän päälle ja tosi puhtaalle näyttää.

Tässä koneessa tuntuu olevan ruutia ihan niinku oikeesti paljon.
Keskidiffi laukes illan viimeisellä tankillisella. Ei voi mitään, huomenna uus diffi ja lauantaina lavankoon kouluttaa muita! Ainakin suoralla mennään ohi jos ei muuten  :mrgreen: .

HVoltage toisessa topicissa sanoi, että kone on vähäruokainen, niin minulla on jo vähän samanlaiset fiilikset.
Menee sellaset 6-7 minuuttia per tankki, ja alkaa olee jo neulat tiukoilla.

Tää on mun mielestä todella hyvä kone, ainakin tähän mennessä (2L takana).
Sisäänajo oli helppo, kone käymään ja neuloja auki noin kierroksen verran.
Seuraavan kerran raportoin, kun on 5L rajapyykki saavutettu.

Kysymyksiä saa esittää ko. koneesta...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Niko

Kaikki hyvin kunhan et mee musta ohi pääsuoralla vauhdissa. Saataskohan Lavangon kisaan tutka pääsuoran päätyyn? ;)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Matias V

Niko, kaverin faija on poliisi, vois kysyy jos ne tulis tutkailee nopeuksia!
Ja taitaapa meillä olla tuollainen Exelin sählytutka. Sopii varmaan tähän tarkoitukseen ihan jees. Pitää vain aidanpätkän taakse laittaa..
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Matias V"HVoltage toisessa topicissa sanoi, että kone on vähäruokainen, niin minulla on jo vähän samanlaiset fiilikset.
Menee sellaset 6-7 minuuttia per tankki, ja alkaa olee jo neulat tiukoilla.

Mulla on REX P5 ja todellakin neulat kireellä.
Eilen kellotin tankille kestoa 9,29 minuuttia.

Tällähetkellä kun piti hätäpäissään hommata toista löpöä joka on suoraansanottuna huonoa verrattuna edelliseen niin neuloja on joutunut hieman avata. Alapotku on tipotiessään, lämmöt nousi korkeemmalle ja löpöä menee reilummin. Kumitkin on ihan sileet joten sutimiseen menee liikaa polttoainetta.

Kulutus on silti siinä 8 minuutin korvissa.

Huipuissa en jää kenellekkään.

Joten joko minulla on erittäin vähäruokainen yksilö tai sitten nuo ilmoittamasi kulutukset eivät ole mitään kovin pientä.

Matias V

*Hoke*, ollaan tässä vasta hakemassa säätöjä.
Vielä voi laittaa tiukemmalle, ei lämpene kuin vasta 85-95c ja savua tulee ihan reilusti.
Launtaina katotaan sit kummal liikkuu!   :twisted:
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

HVoltage

Tuohon kiukaan ruokahaluun vaikuttaa myös moni muu asia, niinkuin HOKE jo totesikin. Mutta kyllä Lurpilla 10min rullaa ainakin XB8:N kyydissä, IMO.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

*HOKE*

Katsotaan katsotaan...
Tosiaan sen mitä tolla sonta löpöllä pääsee.

Pakko olla ylä ja ala neulat hyvin rikkaalla että auto toimii edes jotenkin.

Ps: Mulla on tällähetkellä pillinä HoBaon Pirate, joten sekin verottaa aika reilusti tuossa potkussa.

Vielä pitäis reilu gallona päristellä tota löpöä että pääsee taas kunnon aineisiin käsiks.  :x

Sami L

Mitäs soppaa se "huono" on ja mitä se "parempi"?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

*HOKE*

En viitsi näin netissä asiaa kertoa ettei kenellekkään tule paha mieli.

Niko

Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Rph

Tuli hankittua kyseinen moottori. Mitäs tulppia väki on käyttänyt ko. motissa?
mydään lennokipiruustuksia .)

Matias V

LRP R6.

Kone toimii kuin kello, vaikka takana on jo muutama pönikkä fuilia.
Alavääntöä sais olla aavistuksen verran enemmän.

10min rajapyykki menee helposti rikki. Vähän sellanen fiilis, että kun on enemmän tällä koneella ajanut, niin siitä on tullut tasaisempi ja sitäkautta parempi.
Vasta 1 tulppa rikottu, ja 2 vaihdettu ihan iän myötä...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."