Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Onko käytännön ajelu hankalaa..

Aloittaja hja75, 12.05.05 - klo: 18.14

hja75

Polttiksella, vaatiiko se paljon etukäteistyötä ja ajon jälkeen tehtävää työtä ?

entäs säätäminen, saako olla jatkuvasti säätämässä vai toimiiko kun on kerran säädetty ?

MarkusH

Ei vaadi paljoa etukäteistyötä. Ajon jälkeen kannataa mahdollisesti puhdistaa.
Säätämään ei yleensä joudu jos on kerran kunnolla säätänyt.

Jose.92

Itse ainakin tarkistan kaikki paikat ennen ajoa: Liitännät, filtterin, servojen toimivuus, vastarin akun jännite, Ja ajon jälkeen rasvaan auton etenkin tukivarret ja puhdistan nivelet.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"ajon jälkeen rasvaan auton etenkin tukivarret ja puhdistan nivelet.
En oo ennen kuullu et tukivarsia rasvattais :shock:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Sami L

Ainakin niihin tarttuu skeida hyvin sen jälkeen...

Niveliin ym. kannattaa kahdesti miettiä haluaako jotain rasvoja levitellä, nimittäin se yhdistettynä hiekkaan kuluttaa niveliä oikeastaan nopeammin.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

MarGox

Joka ajelun jälkeen puhdistukset, tarkastukset, öljyämiset (ilmanputsari) = 60minuuttia. Lisäksi akkujen ja hehkun lataukset. Tämä ajelu-session pituudesta riippumatta.
"Ratsioina" sillon tällöin diffit auki ja tarkistukseen ja sama iskareille. Epäsäännöllisin väliajoin.

Onpa auto valmiina sitten seuraavaan kertaan.

Seuravaan kertaan lähdettäessä - Akut paikalleen + koe käyttö -> baanalle.
Mukana on aina valmiina toinen ilman-putsari + öljyttyjä suodattimia (miniGrip) siihen - jos ajossa menee NIIN törkyiseksi.

Tuolla kiesi odottaa syys-huollon jälkeistä ajelua.
- Tarvis varmaa ostaa poltto-ainettakin . . . hmmm . .
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

hja75

Lainaus käyttäjältä: "MarGox"Joka ajelun jälkeen puhdistukset, tarkastukset, öljyämiset (ilmanputsari) = 60minuuttia. Lisäksi akkujen ja hehkun lataukset. Tämä ajelu-session pituudesta riippumatta.
"Ratsioina" sillon tällöin diffit auki ja tarkistukseen ja sama iskareille. Epäsäännöllisin väliajoin.

Onpa auto valmiina sitten seuraavaan kertaan.

Seuravaan kertaan lähdettäessä - Akut paikalleen + koe käyttö -> baanalle.
Mukana on aina valmiina toinen ilman-putsari + öljyttyjä suodattimia (miniGrip) siihen - jos ajossa menee NIIN törkyiseksi.

Tuolla kiesi odottaa syys-huollon jälkeistä ajelua.
- Tarvis varmaa ostaa poltto-ainettakin . . . hmmm . .

Juuri tuonlaisia huoltotoimenpiteitä ajattelinkin, kiitos asiallisista vastauksistanne..

copter

Itselläni normaali rutiini radalle lähdettäessä on seuraavan listan mukainen:

- starttiboksin akun lataus mikäli tarvetta
- vastariakkujen lataus
- lähettimen akkujen tarkistus
- filtterin vaihtaminen uuteen ja siihen tietty sitten sitä öljyä samalla

Radalle kun pääsen:

- sähköjen tarkistus (että kaikki toimii varmasti)
- radan tarkistus (irtokivet tms pois jne)

Ajon jälkeen:

- auton puhdistus.. boksit ja pilli irti jotta saa paremmin lian pois.

Toivottavasti ei mitään hirveän oleellista unohtunut.. :D