Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

monsteri!

Aloittaja Hotti, 25.05.05 - klo: 07.16

Toni N

Lainaus käyttäjältä: "racer"no ei :mrgreen: minkäs teet :mrgreen: no pääseepähän pommittaa monsulla :wink: mites ne savagen ylä/ala tuki varret?muovia?kestääkö pitemmän päälle?
Kestää, omiani en ole saanut kertaakaan rikki.
Tietyissä paikoissahan kyseinen materiaali pelastaa huomattavan paljon kun vahingon sattuessa materiaali antaa myöten ja joustaa. Alumiininen saattaisi napsahtaa poikki.
Mutta jostainhan ne osat aina sitten napsahtaa rikki, eli kannattaa miettiä minkä osan tahtoo hajoavan.
Tyhjä

Hotti

mimmosii ne hpi:n moottorit on säädöiltään?kestää tolkussaan?tossa kyöstissä saa passata vähän väliä :?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Nöhvö

Ihan hyvin ne säädöt ainakin mulla 25 koneessa pysy heti kun vaan sai sen säätöihin.

Catiska

Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Lainaus käyttäjältä: "racer"no ei :mrgreen: minkäs teet :mrgreen: no pääseepähän pommittaa monsulla :wink: mites ne savagen ylä/ala tuki varret?muovia?kestääkö pitemmän päälle?
Kestää, omiani en ole saanut kertaakaan rikki.
Tietyissä paikoissahan kyseinen materiaali pelastaa huomattavan paljon kun vahingon sattuessa materiaali antaa myöten ja joustaa. Alumiininen saattaisi napsahtaa poikki.
Mutta jostainhan ne osat aina sitten napsahtaa rikki, eli kannattaa miettiä minkä osan tahtoo hajoavan.

Missäs olet Savagellasi ajanut, kun et ole saanut siitä mitään rikki?? Itse en ole nähnyt vielä sellaista autoa, mikä kestäisi kunnon ajoa crossiradalla... Tietty, jos tasamaalla varovasti ajaa, niin mitään ei hajoa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Toni N

Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Lainaus käyttäjältä: "racer"no ei :mrgreen: minkäs teet :mrgreen: no pääseepähän pommittaa monsulla :wink: mites ne savagen ylä/ala tuki varret?muovia?kestääkö pitemmän päälle?
Kestää, omiani en ole saanut kertaakaan rikki.
Tietyissä paikoissahan kyseinen materiaali pelastaa huomattavan paljon kun vahingon sattuessa materiaali antaa myöten ja joustaa. Alumiininen saattaisi napsahtaa poikki.
Mutta jostainhan ne osat aina sitten napsahtaa rikki, eli kannattaa miettiä minkä osan tahtoo hajoavan.

Missäs olet Savagellasi ajanut, kun et ole saanut siitä mitään rikki?? Itse en ole nähnyt vielä sellaista autoa, mikä kestäisi kunnon ajoa crossiradalla... Tietty, jos tasamaalla varovasti ajaa, niin mitään ei hajoa.
Ja LST avautuu...
Olen pahoillani, mutta yhtään tukivartta en ole saanut rikki, en kertaakaan!
Ajoa on tasamaalla, kalliolla, niiden sekoituksella, sekä mm. krossimoottoripyörille, sekä polkupyörille tehdyillä radoilla. Prätkä radalla ainoastaan hyppyreistä ajoa, mutta nämä hyppyrit toki ovat valtavia esim. lavangon hyndiin verrattuna.
Fillariradalla muutama hyppyri heittää auton suoraan ylöspäin, toki sieltä löytyy sitten alastuloon sopiva nyppylä.
Voihan sillä olla jotain merkitystä että ajaako hyndästä suoraan metalliputkeen, vai alastulolle tarkoitettuun paikkaan  :roll:

EDIT: olet hieman Savage-vastainen? Osta moinen jos et usko kuinka hyvästä laitteesta on kyse. Tai ota yhteyttä kun olet Espoon suunnalla, niin saat omaani kokeilla.
Omistamastasi autosta en sano mitään, koska siitä ei minkäänlaista hajua ole. Mutta varmasti maineensa mukainen toimiva laite.
Tyhjä

Rph

Alumiini ei mene poikki vaan vääntyy, kestää huomattavasti enemmän kuin muovi. ja saa olla todella kova isku että vääntyy.
mydään lennokipiruustuksia .)

Toni N

Lainaus käyttäjältä: "Rph"Alumiini ei mene poikki vaan vääntyy, kestää huomattavasti enemmän kuin muovi. ja saa olla todella kova isku että vääntyy.
Jep, pitää varmasti paikkansa. Viittasit ilmeisesti tuohon aikaisemmin kirjoittamaani tekstiin. Loppuosalla tosiaan tarkoitin sitä, että tietyssä paikassa muovinen osa toimii sulakkeena, kun jotain sieltä tietyn tällin tullessa menee joka tapauksessa rikki.
Tyhjä

Rph

Joo tuossa olet oikeassa, toimii sulakkeena. Itselläni alatukivarret alumiinia ja se mitä pelkään on että hajooko tällissä C-palat vai diffikotelo. Luulen C-palojen olevan omassa autossani olevan etupäässä se sulake.
mydään lennokipiruustuksia .)

Catiska

Tonille!

Laita vaikka yv-viestillä yhteystietosi. Käyn aina välillä Espoossa työreissuilla. Voitaisiin käydä vaikka Vantaan radalla!

En tarkoita olla Savage-vastainen. Eräässä toisessa topicissa joku etsi monsua ja valitsi Savagen. Olin varmaan ensimmäisiä, jotka onnitteli hyvästä valinnasta. Hän oli ensin ostamassa Madiä...
Mielestäni Savage on hyvä auto, ei vain kaikessa maailman paras, niinkuin jotkut hokee vähän väliä, enkä tarkoita tällä sinua, en edes muista, ketkä niitä kommentteja heittelee. Tarkoitin vain, etten usko edelleenkään minkään auton tms. kestävän tarpeeksi kovaa ajoa, itsekin olen kertonut LST jutussa kyseisen auton heikkoja kohtia. Toki ajotyyleillä on eroa, toisilla hajoaa enemmän, toisilla vähemmän, mutta kaikki hajoaa kun haetaan auton rajoja. Itse en tahallani riko autoa, mutta joskus menee jotain. Nyt autoni alkaa kestää aikas kovia tärskyjä, kuten sen teräsputken 8)
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Toni N

Tätä topiccia häiritsen vielä tällä viestillä, sitten jätän omalta osaltani rauhaan.
Laitan YV:tä.
No mutta hyvä jos mielikuvani on ollut väärä mielipiteestäsi brutales, vaikka jokaisellahan on oikeus omaan mielipiteeseensä, oli se mieleinen muille tahi ei.

Onhan näitä ylenpalttisia kehujia, ja valitettavan usein ei ole minkäänlaista vertailukohtaa.
Itsellänikin ollut vain kaksi monsteria, toinen oli Savage21, ja nyt on vuorossa Savage25. Pomminkestävää autoa ei olekaan, saati sitten monsteria. Mainitsemani kohdat ovatkin vain omia kokemuksia, eikä missään tapauksessa vertailua muihin.

Metalliseen tolppaan omallani en tosin anna lupaa ajaa, niin paljon en luota minkään auton kestävyyteen ;)

Eli kaikille monsterin ostoa harkitseville voin lämpimästi suositella Savagea, muita en voi moittia enkä kehua koska niistä en omaa kokemuksia.
Tyhjä

Rph

No tänään kävi mitä pelkäsin. Hobaon C-paloista toinen taittui alle, hypystä tulin vasen renkas edellä maahan eikä kestänyt iskua, eli orikkset takaisin.
mydään lennokipiruustuksia .)

Hotti

<<<<----oli ostamassa madia---->valitsi savagen :D

se on taattua että jokaisen auton saa  rikki..ja kuten joku mainitsi..se on itestä kii...toisil hajoo useemmi ku toisil.savagen valitsin esim.koska siinä PALJON halvemmat osat kuin madissa...ja savagee on kehuttu täällä ja aika villiä menoa siellä hpi:n sivuilla niissä videoissa oli..tosin se 25:n siellä oli varmaan viritetty mut ei toi omakaan oo vakiona kun hieman reilut sisäänajot :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Hotti

onks toi siis savage 25?vakio vai mitä tehty?hyvin toi paikaltaan poistuu... :D tulis vaan se kesälomatili niin sais ite kans monsun :mrgreen: onneks jo varausmaksu hoidettu joten saa sen sit viikolla 25 :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Stumpelo

tää on aika menyttä... mutta eihan rc autoilla ylensa ajella päin puuta,tolppia tai jotain sen näköstä?  :mrgreen:
jepajee

Catiska

Näinhän se on, mutta jos crossiradalla on tuplahyppyreiden välissä, radan reunassa teräsputki pystyssä, niin kaikki on mahdollista... Vai eikö sinulla ole koskaan hyppy lähtenyt vinoon?? Ja ottaa se auto myös muillakin tavoin kovaa kyytiä radalla. Mutta oleelista oli siinä putki jutussa, että auto kesti sen, kun oli oikeat vahvistukset oikeissa paikoissa, ja siitähän tarina lähti, kun joku kyseli niitä vahvistuksia...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "brutales"Näinhän se on, mutta jos crossiradalla on tuplahyppyreiden välissä, radan reunassa teräsputki pystyssä, niin kaikki on mahdollista... Vai eikö sinulla ole koskaan hyppy lähtenyt vinoon?? Ja ottaa se auto myös muillakin tavoin kovaa kyytiä radalla. Mutta oleelista oli siinä putki jutussa, että auto kesti sen, kun oli oikeat vahvistukset oikeissa paikoissa, ja siitähän tarina lähti, kun joku kyseli niitä vahvistuksia...
Nyt on pakko kommentoida.
Kyllä minun krossini kestää ihan mukavasti hypyn johonkin "putkeen". Yhden tai kaksi kertaa mutta kolmannella kerralla alkaa jo vähän tiukkaa.. Joskus se paukahtaa kerralla joskus ei.
Ja tämä pätee kaikkiin autoihin,
Jos minulta hajoaa auto vetoan aina radallakin huonoon tuuriin. Tältä olisi säästytty jos en olisi ajanut kaasupohjassa sitä kohtaa. Mutta eihän se ole enää kivaa  :|

Stumpelo

:oops:  en oo ikinä nähny niin sanotusti aitoa crossirataa  :oops:
vaasas olis lähin  :)  pitaa kaydä kattoos joku kerta
jepajee

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo":oops:  en oo ikinä nähny niin sanotusti aitoa crossirataa  :oops:
vaasas olis lähin  :)  pitaa kaydä kattoos joku kerta
Käyppä kattoos VUA: sivuilla, sinne tehtiin taas yks hyppyri uusiks,
isompana tietysti :mrgreen:

Ps. kävin tänään ulkoiluttamassa LST:tä sielä ja hyppyrit
tuntu mukavan kokosilta :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

svart

täällä varmaan vois kysellä, kun pitäis ostaa polttismonsu TOSI ISOILLE pojille. Eli VOIMAA pitää olla enempi kuin siinä kuuluisassa pienessä kylässä. No ei se saisi hajotakkaan eka voltista tai ekasta p***a ringin pyörityksestä. Oon aatellu Gs Sut Stormia, Losin LST tai Savagea truczilla paketilla sekä cen genesisitä, tai onko jotain muuta?
Mikä on rajuin kapistus mitä kaupasta löytyisi.
Käyttö tulee olemaan varmasti sieltä rajummasta päästä mitä voiman siirtoon tulee 8)
Onko missään "puoluettomasti" vertailtu noita laitteita keskenään.
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Sakkeri91

Revokin varmaan kestää mutta koneen tehoista en sano mitään koska ei ole varmaa tietoa

jeejee

Osta samantien 1/6 26cc bensamonsteri takaveto ja voi virittä paaljon mutta porukalla on osia mennyt eli kestävyydestä en mee takuuseen.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

svart

Toi koko on turhan suuri ja painokin epäilyttää noissa kaatotilanteissa, muuten ehkä.
Mieluiten semmoisia mielipiteitä että on kokemusta (niiku aikuisten oikeesti) noista erivaihtoehdoista keskenään ettei kehuta sitä omaa vaikkei muita olis edes livenä nähnytkään.
TT:lläkin olis yks malli jossa ois .70 kone!!!!
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

svart

onks noi koneiden kiinnitykset standardisoitu että niihin voi laittaa minkä vaan mihinkä vaan?
"ekaa polttista vasta hankkimassa"
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

ossi v

Ei ole samanlaisia.
Joitain poikkeuksia lukuun ottamatta.

svart

Ok.
saakos niihin sitten mitään sovitepaloja tai vaihto osia jos koneen merkki vaihtuu
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

ossi v

Toiset moottoripukit.
Saattaa olla että joudut poraamaan auton pohjaan uudet reijät.

Jankka

Losin LST tai Savagen 4.6 bigblock ovat ainakin varmoja valintoja, sitten taas on T-Maxx joka on kanssa hyvä auto ,mut sullahan oli jo E-maxx joten varmaankin haluat hieman vaihtelua ja Revo on taas enemmänkin radalle suunnattu. Oma valintani osuisi LST:hen jos olisin monsua ostamassa ja Revo mulla on jo ennestään.

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "Jankka"Losin LST tai Savagen 4.6 bigblock ovat ainakin varmoja valintoja, sitten taas on T-Maxx joka on kanssa hyvä auto ,mut sullahan oli jo E-maxx joten varmaankin haluat hieman vaihtelua ja Revo on taas enemmänkin radalle suunnattu. Oma valintani osuisi LST:hen jos olisin monsua ostamassa ja Revo mulla on jo ennestään.
Molemmat LST ja SAVAGE 4.6 on varmaan huippuja ja mikäänhän ei oo
pomminkestävä tehtaan paketista, mutta näihin molempiin saa reilusti
viri/vahvistus osia :wink:
Mulla on LST mut sain sen vasta toissapäivänä eli vaikee sanoo
mitään mitä en oo lukenu paitsi että kesti eiliset Vaasanrata testit
moitteettomasti vaikka tuli välillä alas kuinka sattuu :mrgreen:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

svart

joo viri osiahan saa kaikkiin ja huiput riittää myöskin varmaan kaikissa yleiset asiat tiedossa mutta kun jos lähdetään soramontulle ajamaan niin mikä on ekana huipulla silloi kun pelkkä RAAKA VOIMA määrää tahdin.
Eli suoraan sanoen kone pitäis olla sitä tasoa ettei tarviis kärsiä VOIMAN puutteesta enää sen koommin. Nuo vaihtoehdot mitä elempänä mainittin
Hyviä varmasti kaikki tiedetään, mutta mikä rajuin paketti.
Revossa noi iskari systeemit vähän epäilyttaa niin siksi se on ajatuksista pois, ehkä se konekkaan oo vissiin muiden veroinen.
Gs Sut Storm
Losi LSt
Savage truckzilla paketilla
(Cen Genesis ja joku TT monsu .70 koneella) "edelliset sivuosumia"
paljoko noille ilmoitetaan tehoa? truckzillalle 4.8hv entä muut.
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

MarkusH

Sut olisi kyllä hyvä. :wink: