Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kilpailujen aloittaminen - Tarvin apua!

Aloittaja Steege, 31.05.05 - klo: 18.19

Steege

Moi,

Minä olen 14-vuotias poika jne.
Haluaisin aloittaa RC-autoilla kilpailemisen, vielä en ole ostanut "polttis"-kamoja, mutta haluaisin vähän infoa lajista...

- Missä voi kilpailla, mitä kilpailemiseen tarvitsee, miten voi aloittaa yleensä, mitä tarvitsee jne. jne.

Jos joku ystävällisesti voisi kertoa...  :)

*HOKE*

Hmmm... no nyt tuli kerralla niin paljon kysymyksiä ettei tiedä mistä alottais...
No polttiksella pääsee ajamaan Lavangossa. (huomasin että asut keravalla, joten lähin rata on lavanko).
Kisaa pääsee ajamaan siellä missä kisat nyt yleensä ovat (ympäri Suomea).
Aloittelijan kannataa varmaan aloittaa ihan vaan kerhokisoista joka vaatii ainoastaan kerhon jäsenyyden. Kaikki kisat eivät edes sitä. (Esim HoBao cup)
SM-kisat vaativatkin jo kerhon jäsenyyden ja AKK:n pienoisautoilu lisenssin.

Tarpeet on aika vaikea luetella koska niitä on paljon.
Niitä itsestään selviä asioita en viitsi luetella joten tarvitset: polttoainetta, hehkun, laturin, kaikki tarpeelliset työkalut, mikäli koneessa ei ole vetostarttia niin startterin, ilmanputsareita+ilmanputsariöljyn, renkaita... siinähän sitä pintapuoliseti oli.

Tule vanhempien kanssa lavankoon tiirailemaan joku kaunis viikonloppu niin radalla on varmasti porukkaa iltapäivällä vinopino.
Sieltä kun sitten käy kyselemässä rohkeesti maikäläisiltä niin varmasti neuvotaan ja näytetään vaikka kädestäpitäen.

uni

Kannattaa myös lukea Vesa Koskivuon erinomainen Kisakäsikirjoitus
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Steege

Heh... Missähän tää "Lavanko" mahtanee sijaita?

uni

Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit