Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Auto ei lähde kunnolla.

Aloittaja vesil, 20.06.05 - klo: 23.54

vesil

Mulla on ultima st ja kun sillä ajaa ja pysähtyy niin se lähtee hitaasti. Juuri on vaihdettu vespelit. Mikä on siis?

*HOKE*

Lähteekö millätavalla hiljaa? Siis lähteekö silleen wooooo ja vasta vauhtiin päästyään alkaa kiertämään ilosesti vai tuntuuko että lähtiessä röpöttää ja meinaa tukehtua?
Ekaan vaihtoehtoon lääkkeenä on kääntää heti molempia neuloja rikkaammalle (auki) ja tokaan on vastauksena säätää alaneulaa laihemmalle (kiinni).

vesil

Tossa ultimassa on vaan pääneula. Se on ohjekirjan säädöissä. Nopeilla kierroksilla kulkee ihan mukavasti.

Jose.92

eli kun heität lämän pohjaan, niin se jäkkiin siinnä noin 0,5sekunttii ja lähtee vasta sitten.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

driver

jos kuitenkin  sun kytkin ottaa liian aikasin kiinni....et jos se moooaaa ennen ku se lähtee kunnol...
CEN | RB | FUTABA |

vesil

Se siis ehkä sekan on paikoillaan, sitten se lähtee hitaasti ja puolimetriä kun on menny, niin se lähtee kunnolla.

Dustbin

Ultimassa on vakiona tuollainen 50g teräslaippa vauhtipyöränä. Eli voi olla aivan normaalia että auto vastaa kaasuun melko nihkeästi.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

vesil

No muut ultiman omistajat. Miten teillä lähtee?

Speeder

Onko autosi lähtenyt ennen tykimmin?
Lue tuolta alusta *HOKE*:n ohje ja sovella sitä autoosi.

*HOKE*

Ohjaimen tyhjäkäyntiä????? MITTT????

Ohjaimesta ei koskaan säädetä tyhjäkäyntiä.
EI... Ei koskaan.
Tyhjäkäynti säädetään vain ja ainoastaan tyhjäkäyntiruuvista.

Ohjaimesta säädetään kaasulinkki neutraali asentoon, siten että jousi painaa kurkun täysin kiinni ja linkkin jää millin parin välys. Eli siten että vaikka kaasua painaa millin tai kaks niin kaasu ei vielä aukea.

Mikäli ohjaimesta on säädetty tyhjäkäyntiä niin kone sammuu painettaessa jarrua. Siis mikäli se oikea tyhjäkäynti on niin pielessä.

Ei ole mikään ihme että täällä on niin vaikeaa neuvoa koneen säädöissä jos perusasiat ovat noin pahasti pielessä ja vielä neuvotaan toisia päin metsää...

Vähän tolkkua nyt tähän hommaan PLIIIIS.

Speeder

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Ohjaimen tyhjäkäyntiä????? MITTT????

Ohjaimesta ei koskaan säädetä tyhjäkäyntiä.
EI... Ei koskaan.
Tyhjäkäynti säädetään vain ja ainoastaan tyhjäkäyntiruuvista.

Ohjaimesta säädetään kaasulinkki neutraali asentoon, siten että jousi painaa kurkun täysin kiinni ja linkkin jää millin parin välys. Eli siten että vaikka kaasua painaa millin tai kaks niin kaasu ei vielä aukea.

Mikäli ohjaimesta on säädetty tyhjäkäyntiä niin kone sammuu painettaessa jarrua. Siis mikäli se oikea tyhjäkäynti on niin pielessä.

Ei ole mikään ihme että täällä on niin vaikeaa neuvoa koneen säädöissä jos perusasiat ovat noin pahasti pielessä ja vielä neuvotaan toisia päin metsää...

Vähän tolkkua nyt tähän hommaan PLIIIIS.
Joo tuon kyllä tiesin.  :lol:
Minulla ei kyllä sammu auto vaikka tyhjäkäyntiä olisi ohjaimesta hieman säädetty.  :roll:

*HOKE*

Minkä ihmeen takia sitä pitää mennä säätämään ohjaimesta?

Se säädetään vain ja ainoastaan ruuvista... EI MISTÄÄN MUUALTA.

Koettaa nyt vaan suoraan uskoa.

Jos koneesta on tyhjäkäynti liian alhaalla ja säätä ohjaimesta isommalle niin kone sammuu jarruttaessa.
Piste.

PJ

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Minkä ihmeen takia sitä pitää mennä säätämään ohjaimesta?

Se säädetään vain ja ainoastaan ruuvista... EI MISTÄÄN MUUALTA.

Koettaa nyt vaan suoraan uskoa.

Jos koneesta on tyhjäkäynti liian alhaalla ja säätä ohjaimesta isommalle niin kone sammuu jarruttaessa.
Piste.
Totta :!:
Savage SS 4.6 + 3-speed

Speeder

Lainaus käyttäjältä: "PJ"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Minkä ihmeen takia sitä pitää mennä säätämään ohjaimesta?

Se säädetään vain ja ainoastaan ruuvista... EI MISTÄÄN MUUALTA.

Koettaa nyt vaan suoraan uskoa.

Jos koneesta on tyhjäkäynti liian alhaalla ja säätä ohjaimesta isommalle niin kone sammuu jarruttaessa.
Piste.
Totta :!:
Itse sovelisin sen niin että hieman käänsin koneesta ruuvia ja "hienosäädin" ohjaimesta sopivaksi.

*HOKE*

Kuten sanoin...

Ei sovelleta, ei sävelletä eikä mitään muutakaan.
Jos haluaa koneen toimivan niinkuin sen pitää niin ei sähelletä.

Huoh...  :?

vesil

Nyt sain lähteen kunnolla kun säädin neulaa rikkaammalle. Nyt en tiiä vaan käykö toi kone liian kuumana. Miten ois hyvä mitata lämpöjä?

KertM5

lämpömittarilla tietenkin  :lol:
mutta toinen vaihtoehto on että tiputa pieni tippa vettä tulpan juureen ja katso kuinka kauan menee aikaa ennen kun se kiehuu pois. jos oikein muistan niin 3 sekuntia pitäis kiehuu. jos kiehuu pitempää on kone kylmä ja päinvastoin, jos tippa kiehahtaa välittömästi pois on kone liian kuuma...
ja jos sulla ei ole lämpömittaria, on aina parempi että kone käy hieman rikkaalla kun että liian laihalla

*HOKE*

No jos sä sitä tosiaan käänsit RIKKAAMMALLE niin ei se voi lämpösempänä käydä vaan just toisinpäin.

Kone menee rikkaalle jos ruuvia kääntää auki (vastapäivään) ja laihemmalle jos kääntää kiinni (myötäpäivään).

Rikkaammalla kone siis saa enemmän polttoainetta joka jäähdyttää ja voitelee ja laihemmalla taas päinvastoin.

vesil

Hups! Ajatuksissani näköjään kirjotin. Siis laihemmalle laitoin.

HelpDesk

Testaa sittä tippa juttua joka se joku väläytti jo... Liian kuumana jos käy niin säädä hieman rikkaamalle.... :)
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com