Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Noobikysymykset

Aloittaja SlidSlide, 25.06.05 - klo: 21.48

jerzirccar1

#4710
Joo pääsin testaamaan.
Eli tuo 8.59 kokonais välitys.
Tuo välitys antaa ihan ok kiihtyvyyden mutta vauhtia way too little.
Eli todella hidas.
Eli joko 10.5 sisään tai ennakkoa siis.
Jerzi
Ps joo eli avoimeen mennän.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jon.lindgren

Eli luokka on M4-10 eikä S4-10.

jerzirccar1

Laitoin kaikki turpot ja taimingit tappiin ei auttanut.
Onneksi kaverilta sain gm poro koneen lainaan niin nyt yli puolet epasta prosentteja alas. TOmingit tidella pienelle ja niin myös puntsit ja nyt toimii niinkuin pitää
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Zufee

TR8Te etukardaani pääsee liikkumaan etu ja keskidiffin kuppien välillä niin paljon, että melkein putoaa etudiffin päästä. Kuppia ei pahemmin voi liikuttaa suuntaan ei toiseen. Odotan innolla kun saan auton käyttökuntoiseksi. Ei taida kauaa mennä, kun kupin pää aukeaa ja etukardaani sulostuttaa olemassaolollaan.

Klappia on aika reippaasti, etudiffin kupin päästä - viittä vailla kupista tipahtamiseen.

Neuvoja, niksejä asialle? Voiko kardaanin lukita paikoilleen.?

vilijo

Ulostulojen pohjalle sopiva muoviprikka tms. mikä estää kardaanin liukumista liiaksi.

Zufee

Kiitos. Etsin sopivan muoviholkin siispä.

Onko näihin kuiviin rattaisiin/ kardaanien kuppeihin/ vetareihin laittaa jotain voiteluaineita? Ainakin diffien spurri ja pinioni on suojassa lialta, mutta kuivana vai ei? Tuli mieleen crc kuivavoiteluaine, onko enemmän haittaa mitä hyötyä. Märät rasvat kerää kaiken pölyn ja hiekan, joten sitä ei kai laiteta mihinkään?

tulijyrä

Onko olemassa pihtiä noparin ja virtakytkimien liitttien puristeluun? Niitä ohuita johtoja tarkoitan.
Löytyykö mistään?
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Miksu L

Lainaus käyttäjältä: Zufee - 19.12.14 - klo: 23.11
Kiitos. Etsin sopivan muoviholkin siispä.

Onko näihin kuiviin rattaisiin/ kardaanien kuppeihin/ vetareihin laittaa jotain voiteluaineita? Ainakin diffien spurri ja pinioni on suojassa lialta, mutta kuivana vai ei? Tuli mieleen crc kuivavoiteluaine, onko enemmän haittaa mitä hyötyä. Märät rasvat kerää kaiken pölyn ja hiekan, joten sitä ei kai laiteta mihinkään?

Ite olen nykyään alkanut rasvaamaan kaikki liikkuvat osat autosta ja esimerkiksi vetareiden kuluminen on loppunut lähes kokonaan. Olis pitänyt jo vuonna nakki alkaa käyttämään rasvaa, niin olis säästänyt pitkän pennin varaosissa. Mielestäni paras rasva on Hudy graphite.

Lainaus käyttäjältä: tulijyrä - 22.12.14 - klo: 18.37
Onko olemassa pihtiä noparin ja virtakytkimien liitttien puristeluun? Niitä ohuita johtoja tarkoitan.
Löytyykö mistään?
Tuossa muutama.
http://www.ilmailukauppa.fi/shopnew/jamara-servoliitinpihdit-194003-p-7294.html
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=6538

Zufee

Lainaus käyttäjältä: Miksu L - 22.12.14 - klo: 20.12
Lainaus käyttäjältä: Zufee - 19.12.14 - klo: 23.11
Kiitos. Etsin sopivan muoviholkin siispä.

Onko näihin kuiviin rattaisiin/ kardaanien kuppeihin/ vetareihin laittaa jotain voiteluaineita? Ainakin diffien spurri ja pinioni on suojassa lialta, mutta kuivana vai ei? Tuli mieleen crc kuivavoiteluaine, onko enemmän haittaa mitä hyötyä. Märät rasvat kerää kaiken pölyn ja hiekan, joten sitä ei kai laiteta mihinkään?

Ite olen nykyään alkanut rasvaamaan kaikki liikkuvat osat autosta ja esimerkiksi vetareiden kuluminen on loppunut lähes kokonaan. Olis pitänyt jo vuonna nakki alkaa käyttämään rasvaa, niin olis säästänyt pitkän pennin varaosissa. Mielestäni paras rasva on Hudy graphite.

Eli pistän tilaukseen tuota. Pitääkö suojata sitten kupit, vai pysyykö hyvin paikoillaan. Hiekka ei ole ollut ongelma vissiin vetareissa, kun sinnekkin laitat.  :azn: Laitanko diffin spurriin sitä vai pitääkö koko mesta täyttää rasvalla?

Miksu L

Jos sulla on kuppeihin suojakumit, niin ainahan se on parempi, mutta ainakaan ite en sellasia ole käyttänyt. :smiley: Ylimmääräinen rasva lentää pois ja rasvaa siis laitetaan vain vähän kerrallaan. Juu ei tuosta samanlaista hiomatahnaa tule kuin muista rasvoista. Juu spurrin ja pinjonin väliin, mutta sinne diffin sisälle on sitten ihan omat litkut..


Zufee

Lainaus käyttäjältä: Miksu L - 22.12.14 - klo: 21.31
Jos sulla on kuppeihin suojakumit, niin ainahan se on parempi, mutta ainakaan ite en sellasia ole käyttänyt. :smiley: Ylimmääräinen rasva lentää pois ja rasvaa siis laitetaan vain vähän kerrallaan. Juu ei tuosta samanlaista hiomatahnaa tule kuin muista rasvoista. Juu spurrin ja pinjonin väliin, mutta sinne diffin sisälle on sitten ihan omat litkut..

Ajattelin kutistesukan päälle ja jos ei kutistu akseliin tiiviisti, niin vaikka silikonilla täyttää se aukko.

Joo, sisälle omat litkut!  :grin: tarkoitin sitä diffikotelon tyhjää tilaa, jossa spurri ja pinjoni oleskelee.
Onko tuo ainutta oikeaa, vai onko ihan perus litiumrasva esim autotarvikeliikkeestä ihan käypää matskua.? Luulisin ainakin voitelevan rc autotkin, kun kerran isotkin autot sillä voi rasvata.  :laugh:

vilijo

Grafiittirasvaa kun jostain katselet niin toimii. Löytyy motonetistäkin kulmavaihde rasvana.

Zufee

Grafiittirasva löytyi trimmeriosastolta. Kiitokset siitä.

Nyt sitten kysymystä liittimistä:
Paljon on puhetta erilaisista liittimistä netti pullollaan, ja samaten löytyi täältä ikivanha liitinthread. Olen tullut siihen tulokseen että EC5 liittimet tulevat olemaan minun valinta. Yksi kysymys toki on. Saako nämä pomminvarmoiksi liittimiksi, kuten DEANS liittimet ovat? En haluaisi saada sellaista pelkoa itselleni että shorttaan akut.

Onko näissä valmis sarjaankytkentäkaapeleissa hyvät kolvaukset valmiina? Jos vaikka katsottaisiin tätä: EC5 Sarjajohto

Vai onko vain viisainta itse rakentaa liittimet alusta asti? (jos joku on halukas, niin tottakai voisi tehdä minulle tuollaisen)

rc autoilija

Moi. Mulla on kyosho lazer zx5 jossa kyosho perfex ka-1 nopari ja le mans kone, perfex servo, 27mhz kyosho perfex ohjain ja vastari jotka vaihdoin eilen kun 2.4ghz meni rikki... ongelmana on että 2.4ghz kyosho syncro kt200 vastari vei ennen todella vähän virtaa mutta nyt kun on 27mhz niin ajoaika lyhentyy reilusti mitä tehdä?

Zufee

Nyt voi tulla hölmö kyssäri, mutta koska en tiedä vastausta, kysyn viisaammilta.

Turnigyn 5.0Ah akuissa näkyisi olevan maksimilataus 5C, joten 25Ah olis maksimi, millä vois latailla. Se ei kuitenkaan tee hyvää, joten tuo 1C on hyvä. Laturini kykenee kuitenkin 8.0Ah lataukseen.

Kysymykseni onkin: Voinko ladata akkuja tuolla 8Ah teholla? Silloin lataukseni olisi kutakuinkin 1,6C. Saisi latausta hiukan lyhyemmäksi. Noin 35-40min olisi latausaika.

Smigi

Kyllähän akkuasi voit 8 A:lla ladata. Maksimi on se 25 mutta ei minimiä ole. 0,1 A:lla voit latailla jos vaikka lomapäivinä siltä tuntuu... ;)
Traxxas Ford F-150 Raptor, Traxxas Stampede 2 wd, Asso RC18T

Zufee

Kiittää  :azn:
"Maximizing amps!"  :grin:

Zufee

Wheel nutin pinni pääsi irtoamaan kun tässä säätäessä sitä, niin tulikin mieleen että varmaankin saattaa tipahdella pihalla myös. Sopiiko laittaa kierrelukitetta pieni tippa tapin reikiin, että pysyisi paikallaan?  Vai miten muut on tämän hoitanut?  Jos tämä pinni olisi tuolla renkaan hex reiän sisällä, niin silloinhan ne ei pääsisi putoilemaan.

Hmm.. Saattaisi tuo plastidip olla myös ihan muikiaa matskua tällaiseen..

vihku

Lainaus käyttäjältä: Zufee - 16.01.15 - klo: 09.46
Wheel nutin pinni pääsi irtoamaan kun tässä säätäessä sitä, niin tulikin mieleen että varmaankin saattaa tipahdella pihalla myös. Sopiiko laittaa kierrelukitetta pieni tippa tapin reikiin, että pysyisi paikallaan?  Vai miten muut on tämän hoitanut?  Jos tämä pinni olisi tuolla renkaan hex reiän sisällä, niin silloinhan ne ei pääsisi putoilemaan.

Hmm.. Saattaisi tuo plastidip olla myös ihan muikiaa matskua tällaiseen..
Jos kyseessä TeamC 1/8 niin hexin päässä pitäisi olla kuusiokolo ruuvi jolla pinni lukitaan paikalleen.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Zufee

No kuules, kävin tarkistamassa kyseisen nurkan, josta pinni lähti irti, niin kappas kummaa siitä oli jäänyt laittamatta ruuvilukite!  :grin: Toivottavasti nyt pysyy!


male0006

Mitä eroa on harjallisella ja harjattomalla motilla? :grin:

jucca

Lainaus käyttäjältä: male0006 - 08.02.15 - klo: 14.18
Mitä eroa on harjallisella ja harjattomalla motilla? :grin:

Varmaankin leikilläsi kysyt (oletan lopussa olevasta hymiöstä). Koska olet noin 2.5 vuotta foorumilla pyörinyt niin vastaus on varmastikin jo tähän mennessä löytynyt ...kai.

male0006

Lainaus käyttäjältä: jucca - 08.02.15 - klo: 16.43
Lainaus käyttäjältä: male0006 - 08.02.15 - klo: 14.18
Mitä eroa on harjallisella ja harjattomalla motilla? :grin:

Varmaankin leikilläsi kysyt (oletan lopussa olevasta hymiöstä). Koska olet noin 2.5 vuotta foorumilla pyörinyt niin vastaus on varmastikin jo tähän mennessä löytynyt ...kai.

Jooh.. se on pitkä tarina.. konella oli rc10 auki ja kävin vessassa ni kaveri oli silläaikaa..  :grin: :grin:

TheArska

...kyllä kyllä..  :roll:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Zufee

Tuota tuota. Noobikysymyksen puolelle laitan, koska en löytänyt topikkia tälle.

Radioon NiMh akut. Onnistuuko käyttö? Jännitehän näissä on vain 1,2V?

Joskus ostin salamaan ladattavat AA paristot 1700mah oli muistaakseni kapasiteetti, mutta 1,2V oli liian pieni. Salama ei käynnistynyt.


Mutta onnistuuko radion kanssa käyttää näitä? Lipo-akkua en taida laittaa enää, koska poijjankloppi pilasi jo yhden  :grin:

Perusparistot tulee pitkässä juoksussa kalliimmaksi ratkaisuksi, mitä lipo/ladattavat AA akut.

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: Zufee - 11.02.15 - klo: 15.27
Tuota tuota. Noobikysymyksen puolelle laitan, koska en löytänyt topikkia tälle.

Radioon NiMh akut. Onnistuuko käyttö? Jännitehän näissä on vain 1,2V?

Joskus ostin salamaan ladattavat AA paristot 1700mah oli muistaakseni kapasiteetti, mutta 1,2V oli liian pieni. Salama ei käynnistynyt.


Mutta onnistuuko radion kanssa käyttää näitä? Lipo-akkua en taida laittaa enää, koska poijjankloppi pilasi jo yhden  :grin:

Perusparistot tulee pitkässä juoksussa kalliimmaksi ratkaisuksi, mitä lipo/ladattavat AA akut.

Kyllä radiot toimii ihan perus ladattavilla AA-akuilla.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Pastirolli

Ladattavia paristoja löytyy myös 1,5v jännitteellä. Kannattaa ostaa sellaiset niin ei ohjan heti huuda tyhjiä pattereita.
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

jon.lindgren

Joissain ohjaimissa (Sanwa, muista en tiedä) voi valita akun jännitteen. Manuaalista selviää miten jos valikosta ei löydy.

AO68B

Rupesin autoa (1/16 Slash) purkamaan ja huomasin, että 1,5mm kahdessa ruuvissa avain pyöri tyhjää. Tarkemman tarkastelun jälkeen huomasin, että toinen ruuveista oli täynnä hiekkaa eikä siksi avain saanut kunnolla pitoa puhdistuksen jälkeen lähti kyllä pois. Toinen taas oli ihan puhdas. No kokeilin kaikennäköisiä konsteja googlailin ja ainoaksi vaihtoehdoksi jäi sen pois poraaminen. Poratessa huomasin, että teräs oli liian kovaa eikä kovinkaan terä läpäissyt sitä vaikka kuinka kovaa painoi... Tuloksena 4 pilalle mennyttä poranterää rikkinäinen pinjoni sekä vääntynyt moottorin akseli. lisää purkaessani huomasin, että taas pyörii uusi 1,5mm ruuvi. Voiko olla, että vika onkin työkalussa kun olen käyttänyt auton mukana tulleita työkaluja? Ne ei vissiin oo mitenkään hirveen hyviä. Auttaisko jos ostais uudet esim.http://www.rcm.fi/arrowmax-honeycomb-allen-wrench-1-5-x-120mm-v2.html?