Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Noobikysymykset

Aloittaja SlidSlide, 25.06.05 - klo: 21.48

Hiekkamonttu

Monsua, tms. Myös tuota DBX VE mallia ja VE Infernoa olen katsonut (kaikkia VE malleja) kuin myös Blitziä ja Bullettia. Jotkut ovat sanoneet että tossa Blitzissä on tehoton kone, onhan tuo harjallinen. DMT Ve ja tuo blitzi ja Bullet menisivät varmaan aika riittävästi (Mad force kruiser VE olisi joka kerran jälkeen hajalla, tehoa paljon ) koska olen aloittelija. Tarkoitus olisi kuitenkin harjaton, koska se kestää on tehokas ja huoltovapaa. Enkä viitsisi kuitenkaan vaihtaa moottoria hetikohta tehokkaampaan (siis jos ostaa harjallisen). 
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

jimipee

Traxxas Stampede - itellä oli kerran, kestää ihan s**tanan hyvin!
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Hiekkamonttu

We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

jimipee

Itellä oli VXL malli mutta harjallisilla 12T sähköillä ja 2s lipolla. Sekä tuo http://www.modelsport.co.uk/traxxas-stampede-vxl/rc-car-categories/60/9900/990010&ChassisID=466 on omasta mielestä halvin paikka euroopassa ja halvimmat sit kiinassa ja amerikassa...
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Voyager

VXL, eli huoleton harjaton.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Hiekkamonttu

Joo halpoja on myös nuo traxxaxset, kyoshot ja hpi:t. Tämä myös halpa paikka: http://www.modellbau-berlinski.de/Shop/tabid/78/RC-Cars-Elektro/Monstertruck/110-RTR/Stampede-VXL-RTR-Brushless-110-Monster-Truck-3608.aspx

Mielestäni Traxxas mallit ovat siellä halvimpia Euroopassa.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Tuossa Stampedessä on vain se, että se on 2wd, ja neliveto Stampedeen en raaski sijoittaa, ja olen kuullut siitä sitä sun tätä.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

nestori

#1867
Auttaako rattaiden kestoon jos laitan noparin säädöistä punchia 0:sta vaikka 20%.
E:ja tekeekö autosta rauhallisemman.

jimipee

Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 11.11.11 - klo: 21.14
Tuossa Stampedessä on vain se, että se on 2wd, ja neliveto Stampedeen en raaski sijoittaa, ja olen kuullut siitä sitä sun tätä.

Jos meinaat joka paikassa ajaa autoa säälimättä ja ilman että enemmän osia hajoaa niin osta 2wd. Molemmat kulkee ihan yhtä lujaa...
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

pijokela

Lainaus käyttäjältä: jimipee - 11.11.11 - klo: 22.53
Molemmat kulkee ihan yhtä lujaa...
Ainakin täälläpäin on paljon hiekkakenttiä ja katupintaa, joilla takavedolla on niin huono pito, ettei se kiihdy millään. Vaikka teoriassa takaveto on yhtä nopea kuin neliveto, niin monilla alustoilla takaveto ei toimi ollenkaan ja sen ajonopeus jää alle puoleen sen huipuista. Eli, jos ei ole oikeaa rataa tai muuta hyvää ajopaikkaa, voi takaveto olla aika tympeä vekotin.

Hyvällä pidolla takaveto on samoille tehoilla toki hiukan nopeampi.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

jimipee

Mut joka alustalle eri rengasta  :wink:
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

4wdkanootti

  Öö  :tongue:
Mikähän mahtas olla takatuupparikrossariin hyvä rengas ajeltaessa -10c lämmössä luistinradalla. Mieluusti nastaton,ketjuton. Ja ehkä suositus eteen myös, jotta kääntö pysyisi suhteellesen toimivana. Voisin ajoissa hommata, jos vaikka saataisiin talvi!
(toistaiseksi olen joutunut ottamaan kaapista sen nelikon tonne...)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

jimipee

No luistinradalle ehkä ei ole rengasta suunniteltu eikä tarkoitettu ajettavaksi mutta esim. jos Hiekkamonttu stampeden hommaa niin helppo siihen on nastat laittaa ja pitoa enemmän koska renkaan pinta-ala suurempi kuin tuuppikrossissa joka tarkoitettu radalle...
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

4wdkanootti

Siinä nelivetonen on ajettavissa luistinradalla ku kovilla driftirenkaillakin. Driftaamiseen takatuuppari-radio-hojattavalla en ole oppinut. 1/1 autona taas tykkäänkin takatuupparilla leikkimisestä enemmän.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Hiekkamonttu

Lainaus käyttäjältä: pijokela - 11.11.11 - klo: 23.19
Lainaus käyttäjältä: jimipee - 11.11.11 - klo: 22.53
Molemmat kulkee ihan yhtä lujaa...
Ainakin täälläpäin on paljon hiekkakenttiä ja katupintaa, joilla takavedolla on niin huono pito, ettei se kiihdy millään. Vaikka teoriassa takaveto on yhtä nopea kuin neliveto, niin monilla alustoilla takaveto ei toimi.

Jep, täällä pohjoisessa  mitään ratoja ole mutta soramonttua ja parkkipaikka kyllä löytyy.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

vilzuh

Kuinka leveitä corr- renkaat yleensä ovat?
Passiivista harrastelua

salkku00

Eli siis:auton laittaa päälle, ajaa hetken niin se sammuu. Laittaa uudelleen päälle, ajaa hetken ja sammuu taas. Tämä toistuu noin viisi kertaa jolloin auto ei enää sammu. Joten missä vika? :huh:
Nyky rc autoilijan viimeiset sanat: Jos kaikki olis mekaanista...  Traxxas Stampede 4x4 vxl

Hiekkamonttu

Onko tuota E-Firestorm mallia jotenkin erilaisia, kun tuolla JE Spares nimisessä oli jotain joka maksaa 210€ ja eri nopari, moottori. Samaisesta paikasta kalliiimpi Firestorm öbaut 285€ jossa taas eri moottori ja nopari. Toi kalliinpi näytti olevan waterproof kun taas se halvempi ei. Ymmärrämkö nyt ihan oikein?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Pete_69

Toinen taitaa olla se ihan 10t malli, joka on siis harjallisella koneella. Tuo kalliimpi on sitten varmaankin se flux:i malli, joka on siis harjattomilla sähköillä  :smiley:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Hiekkamonttu

We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Pete_69

Niinpäs onkin, en noita tuolta sivuilta viitsinyt puhelimella etsiä. Nyt kun tarkemmin katsoin, niin tosiaan erona on tuo veden pitävyys, sekä näyttäisi tuo kalliimman mallin nopari kestävän myös 3s lipoja. Mutta eikös noi fluxit oo muutenkin kestänyt 3s pakkoja? ihmetyttää vaan tuossa halvemman kohdalla, kun on ilmoitettu että voi käyttää vain 6-7 kennoisia nimh akkuja, tai 2s lipoja  :shocked:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

LorenttioRC

HPI on päivittänyt E-firestorm fluxia, uudenpi versio on vedenkestävä ja varustettu uudella korilla. Myös nopeudensäädintä on paranneltu. Vanhassa oli castlen sidewinder, uudessa on ilmeisesti sidewinder v2. Tuota vanhempaa versiota ei enään valmisteta ja muutenkin auto on huonompi, halvempi hinta selittyy sillä.

Hiekkamonttu

#1882
Joo kiitos tämä selvennys. Vettä sen kestää pitää :smiley: Onko tuossa noparissa lipo cut-offia?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Janne O

Mikä on hex? Kun en vaan oo tajunnu
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

ANY10

Pirusti kaikenlaisia hankalasti lausuttavia värkkejä

rjf

#1885
-

Jabe

Ei se päittäisvälys ihmeellistä ole, esiintyy monessa muussakin autossa. Shimmailet sen vaan sopivaksi.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-


ampperi

Eiköhän niissä ole melkein samaa tavaraa sisällä, mutta ota rengasvalmistajan lima (JConcepts), niin on varmasti hyvää. Pullosta riittää monien rengassettien liimaamiseen, koska liimaa laitetaan tosi vähän per rengas.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

vilzuh

Lainaus käyttäjältä: ampperi - 22.11.11 - klo: 17.19
Eiköhän niissä ole melkein samaa tavaraa sisällä, mutta ota rengasvalmistajan lima (JConcepts), niin on varmasti hyvää. Pullosta riittää monien rengassettien liimaamiseen, koska liimaa laitetaan tosi vähän per rengas.
Niin, mutta toinen on "ohut" ja toinen "medium".
Mediumi pitää kovemmin.
Passiivista harrastelua