Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Noobikysymykset

Aloittaja SlidSlide, 25.06.05 - klo: 21.48

väinö

Lainaus käyttäjältä: nestori - 12.02.12 - klo: 20.12
Tuntuuko motissa semmoset pykälät kun pyörittelet akselista.

Mitkä pykälät?

Voisko munkin autossa olla cutoffi päällä?

nestori

Elä viiti pelleillä.

niko9877

Aika oudon näkösii nuo päät:D saaks jostai muualtki ko euro rc:St?

väinö

Hehheh :grin:
Mut kysyn viel: voiko vika olla muualla ku noparis?
ja kunnon vastaus sit :roll:

nestori

Voi mutta sano nyt tuntuko kun pyörittelet moottorin akselia siinä semmoiset pykälät.Eli ensin pyöeii kevyesti siiten tulee hieman tiukempi kohta ja sen yli kun menee pyörii taas kevyesti.

väinö


nestori

No ainakaan magneetit ei ole mennyt.Tosin voi se mottikin kuitekin olla rikki mutta epälen noparia.

väinö

Jep jep
Täytyy kattella jostain  :undecided:

extremetuner

Lainaus käyttäjältä: niko9877 - 12.02.12 - klo: 21.24
Aika oudon näkösii nuo päät:D saaks jostai muualtki ko euro rc:St?
Saa esim Race and Drift Japanista, Genki Dori dorista ja r2 hobbiesta mutta tässä ois eurorc:stä ainakin yksi aidon näköinen http://fi.eurorc.com/product/571/hobbypro-tuned-pipeset---double
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

MUSTAJARVI

Lainaus käyttäjältä: MUSTAJARVI - 12.02.12 - klo: 20.33
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 12.02.12 - klo: 20.30
Oliskohan siinä akussa jotain vikaa jos ohjauskin liikkuu hitaasti.

Mikäli se on tosiaan täyteen ladattu.

Mittaa akun jännite.

Voisiko johtua vastarista?

Unohdin vielä mainita, että kaasu/peruutus ja ohjaus toimivat hetken normaalisti toissapäivänä (ne rupesivat vain yhtäkkiä toimimaan,kun raaputin suojalakkaa pois vastarista). Vaihdoin toisen moottorin (kokeilakseni sen toimintaa) ja kaasu/peruutus eivät enää toimineet ja ohjaus muuttui taas hitaaksi. Vaihdoin saman moottorin takaisin mikä oli ollut aikaisemmin.

MUSTAJARVI

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: MUSTAJARVI - 13.02.12 - klo: 09.34
Lainaus käyttäjältä: MUSTAJARVI - 12.02.12 - klo: 20.33
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 12.02.12 - klo: 20.30
Oliskohan siinä akussa jotain vikaa jos ohjauskin liikkuu hitaasti.

Mikäli se on tosiaan täyteen ladattu.

Mittaa akun jännite.

Voisiko johtua vastarista?

Unohdin vielä mainita, että kaasu/peruutus ja ohjaus toimivat hetken normaalisti toissapäivänä (ne rupesivat vain yhtäkkiä toimimaan,kun raaputin suojalakkaa pois vastarista). Vaihdoin toisen moottorin (kokeilakseni sen toimintaa) ja kaasu/peruutus eivät enää toimineet ja ohjaus muuttui taas hitaaksi. Vaihdoin saman moottorin takaisin mikä oli ollut aikaisemmin.

MUSTAJARVI

Laitoitko sen suojalakan myös niihin vastarin liitinpinneihin? Viittais nyt siihen että ei saa tuo noparin johto kosketusta kunnolla...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

niko9877

Lainaus käyttäjältä: extremetuner - 13.02.12 - klo: 08.23
Lainaus käyttäjältä: niko9877 - 12.02.12 - klo: 21.24
Aika oudon näkösii nuo päät:D saaks jostai muualtki ko euro rc:St?
Saa esim Race and Drift Japanista, Genki Dori dorista ja r2 hobbiesta mutta tässä ois eurorc:stä ainakin yksi aidon näköinen http://fi.eurorc.com/product/571/hobbypro-tuned-pipeset---double


ok, mite nuo tulee siihe koriin kiinni? ruuveilla vai?

niko9877

kiinnostaaako jotakuta tilata mulle täältä Genki doridori liikkest' t-driftit? pelkät kumit 17.15 dollarii,

niko9877

ja tuleeks ne ruuveilla kiinni koriin nuo pakoputket?

an7t1

Tulee ruuveilla.Ei tarvitse jatkosssa kahdesti kysyä samaa asiaa...
Tamiya Pajero CC01 - Axial Wraith projekti

MUSTAJARVI

#2085
Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 13.02.12 - klo: 11.29
Lainaus käyttäjältä: MUSTAJARVI - 13.02.12 - klo: 09.34
Lainaus käyttäjältä: MUSTAJARVI - 12.02.12 - klo: 20.33
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 12.02.12 - klo: 20.30
Oliskohan siinä akussa jotain vikaa jos ohjauskin liikkuu hitaasti.

Mikäli se on tosiaan täyteen ladattu.

Mittaa akun jännite.

Voisiko johtua vastarista?

Unohdin vielä mainita, että kaasu/peruutus ja ohjaus toimivat hetken normaalisti toissapäivänä (ne rupesivat vain yhtäkkiä toimimaan,kun raaputin suojalakkaa pois vastarista). Vaihdoin toisen moottorin (kokeilakseni sen toimintaa) ja kaasu/peruutus eivät enää toimineet ja ohjaus muuttui taas hitaaksi. Vaihdoin saman moottorin takaisin mikä oli ollut aikaisemmin.

MUSTAJARVI

Laitoitko sen suojalakan myös niihin vastarin liitinpinneihin? Viittais nyt siihen että ei saa tuo noparin johto kosketusta kunnolla...

Kaipa sitä niihinkin meni.

Edit: Yritin puhdistaa niitä, mutta tilanne ei korjaantunut

kössi

Olen ajatellut ostaa omaan autooni kyoshon lazer zx-5 tehokkaamman moottorin. Mitkä on harjattoman ja harjallisen moottorin hyvät/huonot puolet? Mitä moottoria tai comboa suosittelisitte autoon?
Kyosho Lazer zx-5

Heuli

Harjallisia moottoreita ei kannata enää harkitakaan, ainoa hyvä puoli niissä on mielestäni kaasutuntuma mutta ne vaativat huoltoa 100x enemmän kuin hiilettömät. Tuossa olisi asiallinen säädin ja moottoripaketti nelkkucrossariin: http://fi.eurorc.com/product/1154/hobbywing-xerun-sensored-brushless-combo-60a-85t

MUSTAJARVI

Lainaus käyttäjältä: MUSTAJARVI - 13.02.12 - klo: 14.26
Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 13.02.12 - klo: 11.29
Lainaus käyttäjältä: MUSTAJARVI - 13.02.12 - klo: 09.34
Lainaus käyttäjältä: MUSTAJARVI - 12.02.12 - klo: 20.33
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 12.02.12 - klo: 20.30
Oliskohan siinä akussa jotain vikaa jos ohjauskin liikkuu hitaasti.

Mikäli se on tosiaan täyteen ladattu.

Mittaa akun jännite.

Voisiko johtua vastarista?

Unohdin vielä mainita, että kaasu/peruutus ja ohjaus toimivat hetken normaalisti toissapäivänä (ne rupesivat vain yhtäkkiä toimimaan,kun raaputin suojalakkaa pois vastarista). Vaihdoin toisen moottorin (kokeilakseni sen toimintaa) ja kaasu/peruutus eivät enää toimineet ja ohjaus muuttui taas hitaaksi. Vaihdoin saman moottorin takaisin mikä oli ollut aikaisemmin.

MUSTAJARVI

Laitoitko sen suojalakan myös niihin vastarin liitinpinneihin? Viittais nyt siihen että ei saa tuo noparin johto kosketusta kunnolla...

Kaipa sitä niihinkin meni.

Edit: Yritin puhdistaa niitä, mutta tilanne ei korjaantunut

Juotin akun johdot paremmin kiinni, mutta tilanne ei korjaantunut. Mitä minun vielä kannattaisi yrittää tehdä tämän suhteen?

MUSTAJARVI

Heuli

Oletko kokeillut toisella vastarilla?

MUSTAJARVI

Lainaus käyttäjältä: Heuli - 15.02.12 - klo: 17.41
Oletko kokeillut toisella vastarilla?

Minulla ei ole toista vastaria.

Heuli

Jos ymmärsin oikein niin olet pilannut vanhan vastarin jollain suojalakalla? Jos et saa sitä toimimaan niin ei siinä muu auta kuin ostaa uusi tilalle.

samimake

Mielipiteitä/kokemuksia orion vortex mr8 1950kv kombosta eli tuosta: http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=4350&tk=2639370&q=y
Itse en ole asiantuntia ja tuommoisesta en löytänyt haulla mitään tietoa täältä. Eli lähinnä kiinnostaa onko laadukas.
.......

MUSTAJARVI

Lainaus käyttäjältä: Heuli - 15.02.12 - klo: 17.43
Jos ymmärsin oikein niin olet pilannut vanhan vastarin jollain suojalakalla? Jos et saa sitä toimimaan niin ei siinä muu auta kuin ostaa uusi tilalle.

Vihreä valo vilkkuu noparissa silloinkin, kun otan noparin vastarista irti. Tarkoittaakohan valon vilkkuminen yksinkertaisesti sitä, että nopari ei ole tarpeeksi kosketuksissa vastarin liitinpinneihin?

Heuli

Ei ole tuo noparisi minulle tuttu, mutta tuskin se vihreä valo mitään virhettä merkitsee. Todennäköisesti ilmoittaa vihreällä valolla että kaasu/jarru on nollissa. Ohjekirjasta selviää varmasti tuon valon merkitys.

MUSTAJARVI

Lainaus käyttäjältä: Heuli - 15.02.12 - klo: 18.43
Ei ole tuo noparisi minulle tuttu, mutta tuskin se vihreä valo mitään virhettä merkitsee. Todennäköisesti ilmoittaa vihreällä valolla että kaasu/jarru on nollissa. Ohjekirjasta selviää varmasti tuon valon merkitys.

Okei.

Jukis

Minusta tuo nyt kuulostaa sille että olet lakannut ne pinnit ja kun olet tunkenut noparin johdon sinne puhdistamatta niin se johdonpää on myöskin täynnä lakkaa eikä ne kaikki johdot saa kunnolla kosketusta. Siitä vaan putsaamaan myös se liitin. Onko kyseessä 2.4giganen radio?
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

MUSTAJARVI

#2097
Lainaus käyttäjältä: Jukis - 15.02.12 - klo: 19.00
Minusta tuo nyt kuulostaa sille että olet lakannut ne pinnit ja kun olet tunkenut noparin johdon sinne puhdistamatta niin se johdonpää on myöskin täynnä lakkaa eikä ne kaikki johdot saa kunnolla kosketusta. Siitä vaan putsaamaan myös se liitin. Onko kyseessä 2.4giganen radio?

Täytyy yrittää puhdistaa. Ei ole giganen.

Edit: Yritin puhdistaa, mutta tilanne on edelleen sama.

Jukis

koita kaverin radioo ja vastaria. mikäli on vastari rikki nii varmaanki joutaa samantien päivittää gigaisiin radioki?
http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1703_1705&products_id=90819 mulla on tuo radio ja ihan ok kait se on. sanwan mx3 sisukset tossa pitäisi olla..
tuolta maksaa postit 6eur tai yli 90e tilauksissa ilmainen.
taitaa ne kyoshon vastarit maksaa ton radion verran(?)
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: MUSTAJARVI - 15.02.12 - klo: 19.20
Lainaus käyttäjältä: Jukis - 15.02.12 - klo: 19.00
Minusta tuo nyt kuulostaa sille että olet lakannut ne pinnit ja kun olet tunkenut noparin johdon sinne puhdistamatta niin se johdonpää on myöskin täynnä lakkaa eikä ne kaikki johdot saa kunnolla kosketusta. Siitä vaan putsaamaan myös se liitin. Onko kyseessä 2.4giganen radio?

Täytyy yrittää puhdistaa. Ei ole giganen.

Edit: Yritin puhdistaa, mutta tilanne on edelleen sama.

Oisko liittimet laajentuneet sen verran ettei saa enää kunnolla kosketusta kun lakkaa ollut välissä...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T