Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Noobikysymykset

Aloittaja SlidSlide, 25.06.05 - klo: 21.48

p-man

Lainaus käyttäjältä: Joukahainen - 16.07.15 - klo: 16.03
Jelppiä kaivataan taas kun niin hirveä määrä tietoa iskee päin kasvoja kun kaikkee lueskelee  :azn:

Eli auto Kyosho inferno GT muuttumassa sähkö muotoon. Auttakaa kokematonta sähköjen ohella eli mikä moottori ja nopari ois sopivat gt malliin?

Lipoja tuntuu olevan niin hurja määrä että menee lukemissa ihan sekaisin.. Mikäs ois sopiva akku jotta vääntöä ja ajoaikaa piisaisi?

Onkos tämä sopiva ja turvallinen laturi lipo akulle http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-TARVIKKEET-2/MaxPro-Easy-80-Multi-Charger-110419

Kaikkea asiaan liittyvää infoa otetaan vastaan ja ehdotuksia  :wink:

Sähköiksi käy mikä tahansa 1:8 combo, ei väliä onko sensorillinen vai sensoriton. Moottorin KV-luku vähän tarpeista riippuen 1900-2650KV. 2650KV kone vie tuollaista GT-autoa jo todella rajusti, mut lämpöä tietty syntyy. 1900KV koneella saa lähes saman huippunopeuden, mutta hieman rauhallisemmassa muodossa ja pienemmällä virran kulutuksella. Myös eri moottorimerkeillä on eroa toisen merkin 1900KV kone on kireempi kun toisen 2400KV.
Akuksi riittää kova kuorinen 4S lipo, noin 5000 mah ja 50C.
Konversio seteiseistä se Kyoshon oma on kallis, mutta se on myös paras. Pysyy takulla moottori kunnolla kiinni. Halvempiakin löytyy mutta osa niistä aivan käyttökelvottomia.m
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Joukahainen

Lainaus käyttäjältä: p-man - 26.07.15 - klo: 07.27
Lainaus käyttäjältä: Joukahainen - 16.07.15 - klo: 16.03
Jelppiä kaivataan taas kun niin hirveä määrä tietoa iskee päin kasvoja kun kaikkee lueskelee  :azn:

Eli auto Kyosho inferno GT muuttumassa sähkö muotoon. Auttakaa kokematonta sähköjen ohella eli mikä moottori ja nopari ois sopivat gt malliin?

Lipoja tuntuu olevan niin hurja määrä että menee lukemissa ihan sekaisin.. Mikäs ois sopiva akku jotta vääntöä ja ajoaikaa piisaisi?

Onkos tämä sopiva ja turvallinen laturi lipo akulle http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-TARVIKKEET-2/MaxPro-Easy-80-Multi-Charger-110419

Kaikkea asiaan liittyvää infoa otetaan vastaan ja ehdotuksia  :wink:

Sähköiksi käy mikä tahansa 1:8 combo, ei väliä onko sensorillinen vai sensoriton. Moottorin KV-luku vähän tarpeista riippuen 1900-2650KV. 2650KV kone vie tuollaista GT-autoa jo todella rajusti, mut lämpöä tietty syntyy. 1900KV koneella saa lähes saman huippunopeuden, mutta hieman rauhallisemmassa muodossa ja pienemmällä virran kulutuksella. Myös eri moottorimerkeillä on eroa toisen merkin 1900KV kone on kireempi kun toisen 2400KV.
Akuksi riittää kova kuorinen 4S lipo, noin 5000 mah ja 50C.
Konversio seteiseistä se Kyoshon oma on kallis, mutta se on myös paras. Pysyy takulla moottori kunnolla kiinni. Halvempiakin löytyy mutta osa niistä aivan käyttökelvottomia.m

Kiitokset näistä tiedoista, pääsi jo paljon selvemmille vesille asioissa  :grin: Mites tuon laturin kanssa, ilmeisesti kannattaa jonnin verran jo alussa siihen sijoittaa? Onkos tällä hetkellä menossa missään mitän erikoisen hyvää tarjousta johon kannattaa tarttua?

Joooti

#4892
Lainaus käyttäjältä: Joooti - 25.07.15 - klo: 22.12
Traxxasin vxl säädin/moottori kombo kyseessä. Alusta asti on ollut outoa pätkimistä liikkeellelähtiessä, pitää kaasuvivulla "pelailla" ja houkutella liikkeelle, ylämäken autoa ei saa liikkeelle pelkällä kaasulla, tarvii työntö avun. Tämä nykiminen on tasaisen pikkuhiljaa pahentunut kokoajan.

Seuraava ongelma ilmeni parisen vkoa sitten kun rata-ajelulla ei yhtäkkiä menny enää eteenpäin senttiäkään vaan ainoastaan pakittaminen onnistu. No vaihdoin moottorin pyörimissuuntaa ja jatkoin ajamista. Tarkistin vielä myöhemmin, että ei varmasti ollut race mode päällä, jolloin pakkia ei ole.

Tänään nykiminen on ollut normaaliakin pahempaa, mutta kun pääsin radalle kokeilemaan uutta 3s lipoa, muutaman kierroksen ajettua nopari alko vilkuttamaan punasta niinkun olis akku tyhjä, vaihdoin akun ja pääsin muutaman metrin kun taas nopari väitti, että akku pitäis vaihtaa. Kokeilin vielä ilman cut-offia ja sillä se pelaa.

Eli onko mulla nyt joku maanantaiversio traxxasin säätimestä. Ensin nykiminen sitten pakki rikki ja sen jälkeen lipo cut-off rikki??

Säädin ja moottori tuli RTR Stampeden mukana ja toimi siinä moitteetta, mutta sitten kun hommasin TeamC neliveto korriin ja asensin kombon siihen niin alkoi nykiminen ja vikoja alkoi ilmetä.

Mutta miten voi traxxasin säädin temppuilla näin ja olisko jollain jotain hyviä huomioita, joita en ite ole hoksannut?


Pienenä lisäyksenä, että jos painan kaasun pohjaan renkaiden olessa ilmassa ja cut-off päällä, niin silloin antaa pyörittää niin kauan että kyllästyy. Tuo lipo cutoffi menee päälle lähes heti kun autolla ajaa normaalisti mut renkaat ilmassa toimii. Mistä tuommoinen johtunee? 
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

SixStars

^ no se on taas se roottori irti akselistaan.. ei hirveen vakuuttava kone tuntuis olevan toi Velineon3500.. onhan tuota tällä foorumilla käsitelty riittävästi  :undecided:
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Joooti

Lainaus käyttäjältä: SixStars - 26.07.15 - klo: 19.04
^ no se on taas se roottori irti akselistaan.. ei hirveen vakuuttava kone tuntuis olevan toi Velineon3500.. onhan tuota tällä foorumilla käsitelty riittävästi

Viittaatko tuohon kun moottori ei pyöri enää kun toiseen suuntaan vai cut-off ongelmaan?
Testasin nimittäin toista moottoria ja sama ongelma eli ei pyöri kun toiseen suuntaan  :undecided: En päässyt testaamaan varsinaista ajamista kun oli pinionin kiinnitysruuvi pyöristyny  :grin: Pystyin kokeilemaan moottori irrallaan.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

SixStars

Okei.. no en sitten mene vannomaan.. tossa akselin irtoomisessa oli vaan nopeesti muisteltuna sama että vain kuormituksessa ( auto maassa ) temppuilee.. mut saattaapi olla se noparikin.. juotokset jossain huonot kenties.. jos noparin sisällä katkoksia, niin tuskin helposti korjattavissa - toki ne 'näkyvät' piuhat kannattaa tsekata kolmeen kertaan ainakin joka tapauksessa ettei sieltä töki kun virtaa kulkee enemmän  :undecided:
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Joooti

Kyllä vika on varmaan tossa säätimessä, on tullut avattuakin se jo pariin kertaan, eikä sieltä mitään ole nähtävissä. Pitää perehtyä siihen toisella kertaa, nyt on alkanu mennä maku.

Mulla on tuommoinen 1/8 speedpassion nopari hyllyllä, josta on kaikki kolme konkkaa mennyt. Nopari ei lähde ollenkaan päälle jos sen kytkee akkuun, johtuuko se ainoastaan siitä, kun kondensaattorit on rikki vai onko muutakin rikki? Ajattelin vaihtaa nuo konkat itse, kannattaako ja mitä pitäs vaihtohetkellä ottaa huomioon?

Kysymyksiä riittää :undecided:
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

4wdkanootti

Sähkö ei tiedä, onko ne konkat tinattu nopan piirikorttiiin, erilliseen konkkalevyyn, vai soömulla testiksi akun liittimiin.
Ostat konkat ja testaat ensin. Tinaan loppuunkuluneiden tilalle jos kannatti.
Eräs ammatikseen korjaileva ei aina irroita piiirikortista vqnhojen konkkien liitäntöjä. Koittaa jos repimällä risan konkan irti jää riittävä korvake piirikortin ulkopuolelle. Monikerroskorteissa parempi..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Joooti

Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 27.07.15 - klo: 16.03
Sähkö ei tiedä, onko ne konkat tinattu nopan piirikorttiiin, erilliseen konkkalevyyn, vai soömulla testiksi akun liittimiin.
Ostat konkat ja testaat ensin. Tinaan loppuunkuluneiden tilalle jos kannatti.
Eräs ammatikseen korjaileva ei aina irroita piiirikortista vqnhojen konkkien liitäntöjä. Koittaa jos repimällä risan konkan irti jää riittävä korvake piirikortin ulkopuolelle. Monikerroskorteissa parempi..

Konkat vaihdettu ja testiajot 1/8 kombolla ajettu, hyvin pelittää :cool: Kiitos hyvistä vinkeistä! Traxxasin tsydeemit saa jäädä joksikin aikaa hyllyille lojumaan :angry:
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

FlamingRC

Mitä kannattaisi tehdä, kun neliveto buggyn pinjonin ja spurrin väliin jää pieniä kiviä kiinni. Autossa ratassuoja, josta löysin koloja, jotka täytin kuumaliimalla, ei toimi. Kannattaisiko koko ratassuoja ottaa pois jotta kivet liikkuisi paremmin, vai pitäiskö ostaa Dusty Motors suoja tms.
Auto on Absima AB1
Team C Jekyll, Absima AB1, Speed Passion, Dynamite RC, Futaba, LRP...

ylikar-h

Mites se nyt olikaan, jos on sensoriton säädin  (Mamba XL2) ja sensorillinen moottori, voiko kytkeä yhteen ?

mikari

jotku toimii mutta eihän tuo optimi tilanne ole. kaikki moottorit ei edes toimi käsittääkseni.
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 10.08.15 - klo: 23.03
Mites se nyt olikaan, jos on sensoriton säädin  (Mamba XL2) ja sensorillinen moottori, voiko kytkeä yhteen ?

Ainakin Orionin sensoriton säädin ja Tekinin senorillinen moottori pelas hienosti yhdessä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

lameli

Morot, mikähän vikana noparissa (lrp Super spin) tai moottorissa (lrp vector k4 10,5) kun ohjaimesta kaasua painaa, niin moottori ei lähde pyörimään. Kuuluu heikko ininä välillä moottorista todennäköisesti?? Kun päärattaasta sormella pyöräyttää ja samalla ohjaimesta kaasua painaa, niin auto lähtee liikkeelle. Ja nopari alkaa vilkuttamaan ensin punaista ja sen jälkeen kaikkia kolmea lediä, jos kaasua painaa ja ei avusta käsin päärattaalta. Tämmöstä. :huh: Auto kyllä liikkuu työntämällä mielestäni ihan normaalin kevyesti. Auto lrp s10 mt.

twinkie

Lainaus käyttäjältä: lameli - 11.08.15 - klo: 23.08
Morot, mikähän vikana noparissa (lrp Super spin) tai moottorissa (lrp vector k4 10,5) kun ohjaimesta kaasua painaa, niin moottori ei lähde pyörimään. Kuuluu heikko ininä välillä moottorista todennäköisesti?? Kun päärattaasta sormella pyöräyttää ja samalla ohjaimesta kaasua painaa, niin auto lähtee liikkeelle. Ja nopari alkaa vilkuttamaan ensin punaista ja sen jälkeen kaikkia kolmea lediä, jos kaasua painaa ja ei avusta käsin päärattaalta. Tämmöstä. :huh: Auto kyllä liikkuu työntämällä mielestäni ihan normaalin kevyesti. Auto lrp s10 mt.

Noparin manuaalista löytyy nuo ledi koodit niin se saattaa selvittää tarkemmin missä vika.
vika voi olla mm.
-ohjaimen kalibrointi
-esc rikki
-moottori rikki
-moottorin ja esc välinen kosketushäiriö
-ohjain tai vastari rikki

tietysti jos moottori inisee heikosti niin kuulostaa siltä ettei moottori jaksa puskea autoa liikkelle joten vika voi olla akussa tai rattaissa. kokeilemalla esim eri moottoria kiinni jne. niin se auttaa jäljittämään vikaa.
Harrastus tauolla...

lameli

Lainaus käyttäjältä: twinkie - 12.08.15 - klo: 12.49
Lainaus käyttäjältä: lameli - 11.08.15 - klo: 23.08
Morot, mikähän vikana noparissa (lrp Super spin) tai moottorissa (lrp vector k4 10,5) kun ohjaimesta kaasua painaa, niin moottori ei lähde pyörimään. Kuuluu heikko ininä välillä moottorista todennäköisesti?? Kun päärattaasta sormella pyöräyttää ja samalla ohjaimesta kaasua painaa, niin auto lähtee liikkeelle. Ja nopari alkaa vilkuttamaan ensin punaista ja sen jälkeen kaikkia kolmea lediä, jos kaasua painaa ja ei avusta käsin päärattaalta. Tämmöstä. :huh: Auto kyllä liikkuu työntämällä mielestäni ihan normaalin kevyesti. Auto lrp s10 mt.

Noparin manuaalista löytyy nuo ledi koodit niin se saattaa selvittää tarkemmin missä vika.
vika voi olla mm.
-ohjaimen kalibrointi
-esc rikki
-moottori rikki
-moottorin ja esc välinen kosketushäiriö
-ohjain tai vastari rikki

tietysti jos moottori inisee heikosti niin kuulostaa siltä ettei moottori jaksa puskea autoa liikkelle joten vika voi olla akussa tai rattaissa. kokeilemalla esim eri moottoria kiinni jne. niin se auttaa jäljittämään vikaa.

Tuolle ledien (3kpl) vilkkumiselle ei löydy manuskasta selitystä, mutta esim. kun punainen palaa on kyseessä ylikuormittuminen/lämpeäminen. Toisaalta kun avittaa päärattaasta samalla kaasua painaen palaa noparissa normaalin tavoin vihreä led ja täys kaasulle laitettaessa vihreä + keltainen. Voisiko moottorissa olla hiekan hippuja jotka ahistaisivat siellä noin pahasti? Montulla ajettu kyllä parikertaa tälle kesää.

nestori

Harrastusta uusinta aloittelemassa, mutta mihin on hävinnyt myyntiosiosta halvat spedet ja rustlerit? 3-4 vuotta sitten kun itellä näitä viimeks oli sai rustyja ja stampedella 50 eurolla rullaavana ja satasella harjallisilla sähköillä mutta nykyäänhän nuo hinnat on ihan pilvissä eikä rullaavana noita edes näkynyt olevan.

mikari

Harjattomat on kalliita
Ja traxxas harjalliset ei taida kauheesti myydä
Kiitos 20 vuodesta!

sagee

Osaiskohan joku viisas sanoa mikä on pielessä kun ostin Sanwa MX-V radioon vastarin ja sen bindasin normaalisti, nyt toimii muuten hyvin mutta servo nykii jatkuvasti hyvin pienellä liikkeellä. Toisella radiolla/vastarilla pelasi normaalisti. :undecided:

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: sagee - 17.08.15 - klo: 18.51
Osaiskohan joku viisas sanoa mikä on pielessä kun ostin Sanwa MX-V radioon vastarin ja sen bindasin normaalisti, nyt toimii muuten hyvin mutta servo nykii jatkuvasti hyvin pienellä liikkeellä. Toisella radiolla/vastarilla pelasi normaalisti. :undecided:

Mulla on muuten sama vika mxvssä.jos pindaan minkä tahaansa vastarin niin servolla on "pulssi".vain oma alkuperäinen toimii niin kuin pitää.jos keksit syyn niin oisin kiiitollinen.ite kyllästyin etsimään syytä,melko kauan etsin ja monella eri vastarilla.vain oma toimii :shocked:

sagee

Aika jännä kun pitäisi kauppiaankin mukaan olla täysin yhteensopiva vastari, onkos kukaan muu saanu toimimaan tolla radiolla?.. :huh:
http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/radiot/vastaanottimet/sanwa-rx-371w-receiver-3-channel-2-4ghz.html

ylikar-h

Lainaus käyttäjältä: sagee - 17.08.15 - klo: 20.05
Aika jännä kun pitäisi kauppiaankin mukaan olla täysin yhteensopiva vastari, onkos kukaan muu saanu toimimaan tolla radiolla?.. :huh:
http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/radiot/vastaanottimet/sanwa-rx-371w-receiver-3-channel-2-4ghz.html

Niin, mutta onko servo yhteensopiva vastarin kanssa ?

sagee

#4912
Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 17.08.15 - klo: 20.37
Niin, mutta onko servo yhteensopiva vastarin kanssa ?
Kokeilin Tamiyan, Futaban ja kahdella eri Savöxin servolla, kaikilla sama vika..

ylikar-h

Lainaus käyttäjältä: sagee - 17.08.15 - klo: 20.41
Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 17.08.15 - klo: 20.37
Niin, mutta onko servo yhteensopiva vastarin kanssa ?
Kokeilin Tamiyan, Futaban ja kahdella eri Savöxin servolla, kaikilla sama vika..

Voin olla ihan "ulapalla", mutta jotkut vastarit vaatii digitaalisen servon, eivät toimi analogisella servolla ?
Merkillä ei niinkään väliä ?

sagee

Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 17.08.15 - klo: 20.52
Voin olla ihan "ulapalla", mutta jotkut vastarit vaatii digitaalisen servon, eivät toimi analogisella servolla ?
Merkillä ei niinkään väliä ?
Savöxin servo on kyllä digitaalinen, ei vaikutusta.. Täytyy jatkaa ihmettelyä  :angry: :tongue:

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: sagee - 17.08.15 - klo: 21.18
Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 17.08.15 - klo: 20.52
Voin olla ihan "ulapalla", mutta jotkut vastarit vaatii digitaalisen servon, eivät toimi analogisella servolla ?
Merkillä ei niinkään väliä ?
Savöxin servo on kyllä digitaalinen, ei vaikutusta.. Täytyy jatkaa ihmettelyä  :angry: :tongue:

Mankassa vika :roll:totesin ja lopetin vehtaamisen,jätin varamankaks.

Axelix

Moikka,
eka auto hankittu Traxxas Slash 4x4. Ohjain Sanwa MX-V. Akku Nimh.

1) Nopeussäätimen kalibrointi, VXL-3s.
Luulen, että kalibrointia ei ole tehty oikein, koska se meni pakkia kun antoi kaasua. Käänsin ohjaimesta kaasun REW asentoon.

Olen yrittänyt tehdä ESC kalibrointia useaan kertaan, olen katsonut monta videota jootuubista ja lukenyt foorumeita ja manuaalia mutta ei vaan meinaa onnistua.. Joten löytyisiköhän täältä apua tähän ongelmaan.

2) Ohjaus on myös väärinpäin. Muutin myös sen ohjaimesta toisinpäin, että päästiin kokeilemaan autoa.
Onkohan mulla liittimet väärinpäin vastaanottimessa. Niissä on pieni viiste toisessa reunassa, sitä ei saa laitettua toisinpäin. Vai saako?

3) Kysymys vastaanottimen AA-paristokotelosta ja on/off kytkimsestä.
Pitääkö se olla kiinni ajon aikana? Vai ottaako virrat ajoakusta?
Pitääkö tuo olla kytkettynä, kun tekee esc kalibrointia?

4) Onko esc modella väliä (sport, race, training), kun tehdään kalibrointia?

5) Nämä on luultavasti onnistuneita esc säätöjä:
- Moden sain laitettua training asentoon (kolme vilkkua) ja pakki toimii.
- Ajon aikana palaa punainen valo, pitäs olla Nimh akku asetus päällä. (Laskeva äänimerkki.)

Tällaisia mietteitä noviisilla.
terveisin  Axu

Axelix

Niin musertava vuodatus, kukaan ei uskalla vastata ;-)

Noh, kuitenkin ajamaan päästiin taas.

Toi kaasu mietityttää, kun en saa EPAsta säädettyä kaasua. Sieltä kun laittaa prosenttia pienemmälle, niin se vaikuttaa vain pakkiin. Kundilla alkaa ajolinjat olemaan jo siedettävät, että eipä tolla enää niin suurta väliä. Tiettävästi on se training mode päällä. Pitää mennä jonnekin kentälle testaamaan sitä race modea.

tturku

1) ohjeita seuraamalla pitäisi onnistua se kaasun kalibrointi oikein päin. Jos ei onnistu niin kokeile laittaa radiosta kaasu REV(erse) ennen kalibrointia
2)Ohjaus käännetään oikein päin ohjaimesta juuri tuolla ohjauksen REV asetuksella. Liittimiä ei pidä kääntää väärinpäin, palaa sähköt. Ohjeista pitäis näkyä miten laitetaan kiinni ja missä + - ja signaali
3)Riippuu noparista, normaalisti sähköautoissa nopeudensäädin työntää suoraan sähköt vastariin ja tuota patterikoteloa ja virtajohtoa ei tarvita. Ei siis tarvita myöskään kalibroinnissa. (tässäkin noparin käyttöohje kertoo)
4) racing ja training modeissa on yleensä erona että racing modessa ei ole peruutusta (Kisoissa ei saa peruttaa). Noilla 3 asetuksella vois mennä niin että training modessa on osa tehoista leikattu, sportilla löytyy vielä pakki ja racessa ei ole pakkia. Taas nopeudensäätimen käyttöohjeesta tieto.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

SixStars

En nyt tuota Traxxasin kampetta / sähköjä kokemusperäisesti tunne, mutta eikös kyseessä ole kuitenkin harjaton moottori ilman sensoria ( eli mosaan tulee vain 3 paksua johtoa, ei mitään moninapahituvirtaliitintä ) - jos näin, niin sitten vaihdat vaan mitkätahansa kaksi piuhaa toisinpäin niin saat ton moottorin pyörimissuunnan vaihdettua..

Josko sitten kokeilee noita adjusmentteja uudestaan.. jos se on sitten taas sensorillinen combo, niin sitten en tiiä enää mitään  :laugh:
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri