Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ajokäyntiongelma.

Aloittaja MarGox, 04.07.05 - klo: 16.21

Juuzmo

just silleen röpöttelemällä :) koitin korjata pistäällä rikkaammalle (luulin että menee laihalle ja alkaa kiertämään) ja lämmöistä ei  ole tietoa kun mittari uupuu (toistaiseksi) mutta vesi tippa testin mukaan on  melko kylmä :)
RB,the power of champions.

*HOKE*

Niinkuin sanoin niin piikimmälle sitä konetta sekä alhaalta että ylhäältä.
Toi on täysin tuttua joka sisäänajon jälkeen.

Hommaa lämpömittari niin saat oneen varmasti kunnon säätöön ja säästät pitkät pennit.

Juuzmo

juu kattelen just sellasta ;) pistin osto ilmotuksenkin tässä välillä.... mutta pistäiskö joku linkkiä että misää on halvittam mittarit? mut ei mitään bilteman löyly mittareita...
RB,the power of champions.

JK Nitro

http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPIL2HSD20&searchlink=yes&search=LäMPö&page=1

Toi on mulla ja toimii hyvin ja on vissiin halvimmasta päästä.Tinkiäkin voi jotain pois.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Tomsson

Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"juu kattelen just sellasta ;) pistin osto ilmotuksenkin tässä välillä.... mutta pistäiskö joku linkkiä että misää on halvittam mittarit? mut ei mitään bilteman löyly mittareita...
Sori offtopic, mutta Juuzmo, tule nyt ihmeessä joku ilta radalle autosi kera. Kun nyt sattumalta asut yhdellä niistä harvoista paikkakunnista Suomessa, joilla rata on. Saat varmasti kilokaupalla enemmän tietoa ja vinkkejä eikä tarvitse täältä keräillä ja odottaa tiedon tippaa sillon ja toista tällön. Olettaen että siellä on joku paikalla auttamassa.
Emme me purematta niele  :wink:
allekiroitus

Juuzmo

juu pistin yv:tä ettei topic veny turhaan... ja olisko jr-hobbyssä mittareita? kun tilaan nyt muutakin osaa sieltä joku päivä...
RB,the power of champions.

*HOKE*

Tässä on erittäin toimivaksi ja tarkaksi todettu yksilö naurettavan halvalla:
http://www.jp-nitroracing.com/index2_new.php?category=L%E4mp%F6mittarit&ryhma=PE-1

Juuzmo

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Niinkuin sanoin niin piikimmälle sitä konetta sekä alhaalta että ylhäältä.
Toi on täysin tuttua joka sisäänajon jälkeen.

Hommaa lämpömittari niin saat oneen varmasti kunnon säätöön ja säästät pitkät pennit.
nyt menee vaikeaksi... toiselta foorumilta kyselin ja sanottiin että alaneula rikkaammalle  :shock:
RB,the power of champions.

*HOKE*

No jos kone käy tyhjää korkealta ja kone käy läpättäen suht kauan niin kone on liian piikillä alhaalta, mutta jos taas esim pitkän suoran jälkeen kaasusta päästettyä kierrokset laskevat viiveellä pienen "jokelluksen" säestämänä niin on hieman rikas.

Jos se on liian piikillä niin noi tyhjäkäynti kierrokset ei yleensä meinaa laskea ollenkaan, ja kun painaa jarrua niin kierrokset putoo mut heti kun päästää jarrun irti niin kierrokset laskee taas ja alkaa se lärpätys.

Tuohon on erittäin helppo homma... Kokeile ensin piikimmälle noin 10 minsan käännöllä, ja jos kone muuttuu pahemmaksi niin käännä takas ja sit taas 10 minsaa rikkaammalle.

Muistaakseni vaan mainitsit että ei käy kuumana (vai olikohan se taas joku toinen) joten käy siis rikkaalla.

Juuzmo

En tarkastti tiedä kun mittari on vasta tulossa renkaiden kera JR-hobbystä... (onko ihan toimiva sellanen infrapuna mittari? 38€ oli hintaa  :roll: )
ja pistin konetta alhaalta rikkaammalle ja ylhäätä laihemmalle niin toimii paljon paremmin  8)  vaikuttaako alaneula lämpöihin paljonkin?
RB,the power of champions.

*HOKE*

Ei vaikuta yhtäpaljon kuin yläneula. Tietysti riippuu aina siitä kuinka pahasti se on pielessä.

Infrapunamittarillahan ne lämmöt mitataankin. Painetaan siis koneen kanteen suunnattuna suoraan tulppaan. Siis suoraan koneen yläpuolelta, tulpan juuresta.

Juuzmo

eli suoraan ylhäältä päin osotetaan tulppaa? haittaako jos se mittari ottaa kiinni kanteen?
RB,the power of champions.

*HOKE*

Suoraan ylhäältä ja pitääkin ottaa kanteen. Pidä nappia pohjassa ja katsele lukemaa sihdaten tarkasti sinne tulpan juureen.

Juuzmo

eli tulee väärin jos osuu tulpan kärkeen?
RB,the power of champions.

*HOKE*

??
Et pysty osumaan tulpan kärkeen.

Niinkuin jo sanoin niin ruoraan päältä, kanteen kiinni ja suunnattuna tulppaan.

Juuzmo

selvä  :D en ole katsos ennen pelannut näitten mittarien kanssa  :roll:
RB,the power of champions.

Hotti

Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"eli tulee väärin jos osuu tulpan kärkeen?

väkivallalla saat osumaan tulppaan :mrgreen: on siinä varmaan ohjeet mukana.....onko se nyt niin vaikee uskoa hokea :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Juuzmo

uskon uskon..oli vaan epäselvää mulle 1 homma.
RB,the power of champions.

MarGox

Lainaus käyttäjältä: "l150040"...Eli veikkaan, että sinulla vuotaa tankki tai letkut jostain kohtaa....
Juu, .. Tankissa ei ollut vuotoa mutta tankki-kaasari letkussa oli todellahieno vuoto. Löytyihän se ja samalla vaihdettu kaikki letkut (letkua on hyvä olla varalla - huomaan).
Nyt on toinen moottori ja toinen "penkissä" kasattavana. Luulin jo saaneeni säätöihin tämän "varman päälle" moottorin kun jo tankilisen sillä tuhosin, mutta. . . Nyt se lähtee Todella hyvin käyntiin - käy muutaman sekunnin ja sammuu - tai vaihtoehtoisesti pääneulan kääntelyn jälkeen se ei siedä kaasua yhtään . . ? Ja tarkasteltuani tuo paineletku täyttyy polttoaineesta . . sekä letkustoon ilmestyy ilmakuplia . .
(sivuiltasi on jo ohjeet printattu, ja ratkonta jatkuu . . mutta tälläkertaa hajosi vetokäynnistin..) -seuraavaksi vaihdetaan koko moottori taas, ja jatketaan siitä . . Se toinen motti onkin aivan eri säädöissä ja on todellakin erimoottori vaikka onkin samanlainen.

Todella suuri edistysaskel minulle on se, jotta moottori lähtee "kertalinttuusta" käyntiin. (tai lähti, kunnes vetokäynnistin jumahti)

- Tätä voi jo sanoa harrastukseksi -
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive