Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

rikkooko talvi ajo rc-auton

Aloittaja Rasse185, 05.07.05 - klo: 08.40

Rasse185

mullan on madi  uskaltaako sillä ajaa talvella?. :roll:

Jose.92

Kyllä itse ajelen savagella mutta teen ekana pienet tusaukset siihen. Avaan servot, suihkutan sinne sellaista piirilevy lakkaa ja laitan tiiviste mommoä niihin luukkujen kanteen. Vaihdan täys synteettiset öljyt iskareihin mitkä eivät edes jäykisty pakkasesssa. Laitan sitä tiiviste mommöä myöskin vastari kotelon saumoihin. Sitten en aja yleensä kuin silloin kun on jotain lähelle 1 aste pakkasta.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Paraislainen

Kyllä uskaltaa! Mulla on pikkuinen 1:10 sähkiscrossari eikä lumi sille mitään pahaa oo tehny. Kunhan muistat kuivata kunnolla ajon jälkeen niin ei hätää :wink:
Ei näin...

Jose.92

Todellakin. Ei kannata ajaa siis kahta kertaa päivässä. esim sellain että ajat aamulla, viet sulamaan pesuhuoneeseen sitten lähdet taas illalla ajamaan. En suosittele koska auto ei kerkeä kuivamaan. Sulatuksesta että ota vastari ja akku irti. Sitten laita keula pystyssä johonkin seinää vasten.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Catiska

Ja jos sinulla on muoviosia pyörän ripustuksissa, niin muista, että muovi haurastuu pakkasessa, eli vähän normaalia enemmän varovaisuutta ajamiseen. Muuten talvella on hauska ajella ja suttailla.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

MarkusH

Joo ja talvellä korit eivät kestä :|  Nimimerkillä: korinsa halkaissut...

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Joo ja talvellä korit eivät kestä :|  Nimimerkillä: korinsa halkaissut...
Ei ne kestä muutenkaan! :lol:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Catiska

Minunkin Losin kori lyhenee peräpäästään uhkaavasti. Kohta sitä ei saa kiinni koritolppiin  :(
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

SlidSlide

Ja se yks tärkeimmistä asioista unohtu melkein kaikilta. Muista lämmittää kone hyvin ja perusteellisesti, varsinkin kovilla pakkasilla!! Kone pitää lämiittää jo periaatteessa keskikesän helteillä ja sit kun vertaa talven -20C. Jos heti lähtee rässii täysillä ennen lämmitystä (se tuskin onnistuu ihan heti käynnistyksen jälken), kone kärsii ja tekee kivaa hierontaa koneelle.

EDIT: Huomasinpa tutun näkösen allekirjotuksen tossa. Et kai oo MarkusH varmastikkaan vieny mun allekirjotusta (ei siinä mitään pahaa. Pistit  oikeaoppisesti lainausmerkkien sisälle, vaikkakin ei siitä mitään haittaa muutenkaan ois :wink: )

MaGe90

Kyllähän lumeen uskaltaa ajaa jos vaan räjäyttää ajon jälkeen auton atomeiks ja putsaa kaiken, helposti ruostuu osia jos ei kuivaa.. :)


Ja sähköosat kannattaa suojata HYVIN..
:lol:  *
*Kokemuksella, sähköt ei tykkää vedestä! :lol:

Speeder

Paras tyyli on että jos sulla on semmonen iso lavuaari niin sinne auto väärinpäin niin vedet tippuu suoraan viemäriin ja autolle ei käy kuinkaan.
Näin tein sillon ku mulla oli ultima tosta bugista ei oo vielä talvikokemuksia, mutta innolla odotetaan.  :wink:

Ps. Joskus jopa ajoin laiskuuttani jopa ilman koria talvella, ja ei käyni mitää kunhan kuivatti huolella...