Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0

Aloittaja Hotti, 13.07.05 - klo: 09.07

Teemus.

Onko mt2:sen kone takapuhalteinen ??
Voiko sen vakio pillin asentaa toiseen reilusti isompaan koneeseen vai pitääkö olla koneeseen kuuluva pilli ?
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

JK Nitro

MT 2 on sivu puhalteinen vakiona, ja en kyllä suosittele sitä pilliä yhtään isompaan koneeseen, kun tuntuu että orkkis T-15:kin ahistaa. HPI:ltä kyllä löytyy pakosarja takapuhalteiseen koneeseen, jos MT 2:een meinaa laittaa.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

JupeR

Onko enään Mt2 kuskeja?? Itse olen ostamassa kyseistä autoa!!
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

AK-78

Kyllähän niitä mt2:sia ihmisillä jonkin verran on, ittellä on myytävänä mt2.
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

waltt

Itellä ei ole enää ko. autoa...
Ihan kiva peli se on!
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Esto_r

LainaaOnko enään Mt2 kuskeja?? Itse olen ostamassa kyseistä autoa!!

Mulla on 18ss vai kysyttiinkö pelkkää mt2?
Hpi mt2 18ss

JupeR

Kumpaaki :wink:  Miten se 18ss kestää?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

waltt

kestää luultavasti paremmin ku Tavallisessa mt:ssa
18ss:ssä on muistaakseni vakiona teräksinen lautaspyörä ja ratas..
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Boltsi

Muista sitten että 18SS on ilman radioita ja servoja...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

JupeR

Lainaus käyttäjältä: "Boltsi"Muista sitten että 18SS on ilman radioita ja servoja...

Yritetään :wink:
18ss siis on vahvistettu diffi?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Esto_r

Hpi mt2 18ss

nyki

Onkos kukaan kuullu tai nähny että Rush Evoon olisi saatu onnistuneesti ujutettua pakki?
HPI Nitro Rush Evo

Dikkari

auto on  toiminut hyvin...ainoastaan rotostartti laukes aika nopsaan...kulkee vakiomotilla T-15 ihan ookoosti. ohjattavuus hyvä.hypyissä pehmeä...
mitenkähän talviajo?? :D

Boltsi

Kyllä se .18 motti tuo kummasti hymyä suupieliin :D
Eiköhän se talviajokin onnistu, kunhan muistaa suojata radiot sun muut sähköt lumelta, ja käynnistelee auton jossain lämpösessä, ja samoin jäähdyttää sen lämpösessä...
Ite ainakin meinasin ajella talvella, tosin en missään 20 asteen paukkupakkasessa...
Ei kukaan varmaan ole laittanut isompaa pannua kiinni tohon MT 2:seen
http://www.neweramodels.com/cgi-bin/item.cgi?session_id=efnejehgjmrbrqmetsqgbnryfcqbvexh&part_id=709
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

waltt

Talviajo onnistuu oikein hypin... Mä en edes kerinny suojaamaan sähköjä ku viimevuonna ensilumet tuli... :mrgreen:
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

tykki

Boltsi

Isompi pannu löytyy kyllä, mutta tuollaista muutossarjaa en raaskinu tilata, vaan rakensin sellaisen itse. Pukit tein alumiinista ja kytkinkellon kiinnityksen erilaisilla holkki+prikka viilailuilla, ja hyvinhän se on toiminut:) Jopa vaihteistot ovat kestäneet ehjinä kun hyvin tarkkaan on säädellyt välykset pois. Heh, rakensinpa muuten öljyntäyttöproputkin eteen ja taakse vaihteistoihin että saa varmistettua voitelun tarvitsematta purkaa mitään.

Aiemmin 18ss koneella sain "heavy-duty" takadiffin kerran solmuun, pinjoni ja lautaspyörä ottivat itseensä myös. Nyt uudemmilla osilla ja huolella koottuna ja shimmattuna (olemattomat välykset) rattaat tuntuvat kestävän vaikka tehoa onkin tarjolla paljon enemmän. Välys kannattaa säätää pienemmäksi kuin ohjekirja sanoo.
Ja todellakin tällä .21 koneella auto suorastaan lentää. Kulkee lujempaa kuin uskaltaa (osaa) ajaa:) Parasta antia on kuitenkin kiihtyvyys ja vääntö, joka ei ole 18ss koneen parhaita puolia.

Pari kuvaa laitoin linkillä. Ylhäällä vasemmalla on 18ss kone (ja katusäädöt) mutta muissa kuvissa on TT pro .21  
Renkaat oikealla alhaalla olevassa kuvassa masher2000. Rallikori joka näkyy kuvassa keskeneräisenä, on käytettävissä niiden katurenkaiden ja kotikutoisen "madallussarjan" kanssa.

http://putfile.com/pic.php?pic=9/24703350461.jpg&s=x4

Boltsi

Lainaus käyttäjältä: "tykki"Boltsi

Isompi pannu löytyy kyllä, mutta tuollaista muutossarjaa en raaskinu tilata, vaan rakensin sellaisen itse. Pukit tein alumiinista ja kytkinkellon kiinnityksen erilaisilla holkki+prikka viilailuilla, ja hyvinhän se on toiminut:) Jopa vaihteistot ovat kestäneet ehjinä kun hyvin tarkkaan on säädellyt välykset pois. Heh, rakensinpa muuten öljyntäyttöproputkin eteen ja taakse vaihteistoihin että saa varmistettua voitelun tarvitsematta purkaa mitään.

Aiemmin 18ss koneella sain "heavy-duty" takadiffin kerran solmuun, pinjoni ja lautaspyörä ottivat itseensä myös. Nyt uudemmilla osilla ja huolella koottuna ja shimmattuna (olemattomat välykset) rattaat tuntuvat kestävän vaikka tehoa onkin tarjolla paljon enemmän. Välys kannattaa säätää pienemmäksi kuin ohjekirja sanoo.
Ja todellakin tällä .21 koneella auto suorastaan lentää. Kulkee lujempaa kuin uskaltaa (osaa) ajaa:) Parasta antia on kuitenkin kiihtyvyys ja vääntö, joka ei ole 18ss koneen parhaita puolia.

Pari kuvaa laitoin linkillä. Ylhäällä vasemmalla on 18ss kone (ja katusäädöt) mutta muissa kuvissa on TT pro .21  
Renkaat oikealla alhaalla olevassa kuvassa masher2000. Rallikori joka näkyy kuvassa keskeneräisenä, on käytettävissä niiden katurenkaiden ja kotikutoisen "madallussarjan" kanssa.

http://putfile.com/pic.php?pic=9/24703350461.jpg&s=x4


Kerro miten teit ite sen pukin ja muut härpäkkeet :D jos vaikka jaksais ite vääntää kanssa....
Ja myös toi "madallussarja" kiinnostaisi...
Mitä renkaita ja vanteita käytät tossa "katu" versiossa???
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

tykki

Boltsi...

Se linkki jonka laitoin aiemmin, siinä kuvan keskellä näkyy alumiininen muotoiltu levy jossa on reikiä kiinnitysruuveja varten... tosin vain yksi kolmesta reijästä näkyy kuvassa:) Se levy tulee kiinni auton pohjalevyyn ja kiinnitettynä se painaa pyörien ripustuksia ylöspäin pudottaen maavaran pieneksi ja samalla esijännittää jousituksen tiukemmalle -> toimii katukäytössä paljon normaalia paremmin, eikä auto kaadu kovassakaan vauhdissa kanttaillessa.

Takana on samantyylinen levy. Vasemman yläkulman kuvassa näkyy auton takana ylimääräistä kirkasta alumiinia josta nousee muoviset tolpat rallikorin kiinnitystä varten. Se toimii samalla tavoin, eli painaa alatukivarsia ylös, ja näin madaltaa autoa ja kiristää jousitusta. Kuva on hieman vanha ja viritelmää on paranneltu tukevammaksi tuon jälkeen.

Vanteet ja renkaat on periaatteessa ihan normaalit 1/8 kokoluokan sarjat 17mm hexillä.
Edelleen viitaten samaan linkkiin ( http://putfile.com/pic.php?pic=9/24703350461.jpg&s=x4 ) Kuvan keskellä näkyy sen alumiinilevyn päällä 17mm teräshexit joilla saa 1/8 kokoluokan renkaita kiinni vapaasti  (teräksisten vieressä normaali 12mm. muovihex). Teräshexit on made by työkaveri:)

Tässä vielä kuva moottoripukeista. Vasemmalla omatekoiset prosessorin jäähdytyslevystä valmistetut jäähdyttävät pukit .18 koneelle, oikealla ss-mallin vakiopukit;

http://putfile.com/pic.php?pic=11/30516402354.jpg&s=x11

.21 koneen pukit olen tehnyt samaan tyyliin, mutta L-profiilisesta 6mm alumiinista, eikä niissä ole jäähdytysripoja. L-mallisen profiilin avulla oli helppo saada kiinnitysreijitys samoihin kohtiin alkuperäisten kanssa, vaikka itse kone onkin vakiota paljon leveämpi.
Työkaluiksi riittää mielikuvitus, porakone, rautasaha, viila ja kierretyökalu.

 Moottorin ja kytkinkellon yhteensovittelu hoitui käyttämällä scumacherin kytkinpaloja ja paria ylimääräistä holkkia + prikkaa laakerivälysten säätöön. Näin pystyin käyttämään koneen mukana ollutta Scumacherin vauhtipyörää + kytkintä ja kuitenkin hpi:n alkuperäistä kytkinkelloa.

Jos meinaa laittaa ison koneen, niin kannattanee harkita savagen vauhtipyörää ja kytkintä kaikkine tarvikkeineen ja muttereineen. Silloin käy myös mt2ss mallin kytkinkellokin suoraan siihen! Kunhan katsoo että aiotussa koneessa on samantyyppinen kampiakselin pää / kiinnitys kuin savagessa (eli akseli joka kurkistaa koneesta ulos kytkimen pädystä).

Siinäpä nuo päällimmäiset vinkit sitten oli. Ei muuta kuin rakentelemaan;)

Boltsi

Kiitos tykki valistuksesta... Eikun sitä alumiinilevyä jostain metsästämään...
Pitäsköhän kayda amiksella antamassa pojille pieni työ, jos noi 17mm hexit haluis....
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

tykki

17mm pultti on hyvä aihio alkaa rakentelemaan. Helppo kiinnittää sorviin:)

tykki

17mm pultti on hyvä aihio alkaa rakentelemaan. Helppo kiinnittää sorviin:)

JupeR

Voiks ottaa videoo .21 MT2:st?
olis kiva nähä mimmonen on :P
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Denon

Mahtuuko nuo masher2000 renkaat kääntymään ,ettei ota koppaan kiinni?

waltt

Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

JupeR

Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

waltt

Lainaus käyttäjältä: "jeppe":shock:  On niillä hintaa!!!
onhan niillä hintaa, mutta jos monsterirenkaat maksaa 1/3 enemmän kuin krossirenkaat,niin säästäähän siinä melko nopeasti...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

JupeR

Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

tykki

Lainaus käyttäjältä: "Denon"Mahtuuko nuo masher2000 renkaat kääntymään ,ettei ota koppaan kiinni?

Mahtuu ne kääntymään eikä raavi kiinni minnekään. Ja kyllähän ne maastossa on hyvät renkaat, pitää hyvin melkein kaikilla alustoilla ja on yllättävän rauhalliset/vakaat ajettavat. Nouseehan niillä maavarakin vajaat puolitoista senttiä. Välityksiä ne toki muuttaa! Vakiokoneella tuskin kannattaa mashereita asentaa, katoaa kyllä kiihtyvyys ihan. Paitsi tietysti jos vaihtaa sitten rattaita vastaavasti tiuhemmalle välitykselle.

tykki

Nii juu... mulla on yksi surkea video josta ei paljoa viisastu. Mutta jos tulee otettua parempi niin julkaisen sen sitten toki!

Denon

Joo kiitos vastauksesta pitää varmaan hommata nuo renkaat ja tiuhemmat välitykset.