Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Nitro Mt2/Nitro Mt2 SS18/Rush Evo 1.0

Aloittaja Hotti, 13.07.05 - klo: 09.07

Esto_r

Serkulla oli.... Tosi hyvä aloittelijan auto... helppo säätöinen kone... ainoana miinuksena toi lautasratas... mutta helppo korjata se vika ku prikkoja sinne väliin että saa oikean välyksen ja kyllä sitten pitäs kestää!.. 8)  kulkeekin mukavasti... Varaosia saa paljon ja tietysti kaikkea kivaa esim kaiken maailman "viri" palikkaa..
Hpi mt2 18ss

waltt

Diffit mulla kesti hyvin, mutta lautasratas paukku aika usein..
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

ladatusta

http://www.rcfun.nl/images/dscf0521.jpg  
eli siis mikä ton pienen mustan säätöruuvin tarkotus on?
onko sen tarkotus säätää tyhjäkäynti. tai siis alimmat kierrokset mille kaasari menee?

Boltsi

Lainaus käyttäjältä: "ladatusta"http://www.rcfun.nl/images/dscf0521.jpg  
eli siis mikä ton pienen mustan säätöruuvin tarkotus on?
onko sen tarkotus säätää tyhjäkäynti. tai siis alimmat kierrokset mille kaasari menee?

Tyhjäkäynnin säätöruuvi. Jos tarkoitit tuota missä on jousi.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

ladatusta

juu, sitä juuri tarkoitin. kiitos

Lempo

Paljonkos teillä on nuo lämmöt MT2 18SS autossa? Ja millä tulpilla?
Itelle ei tunnu löytyvän kunnon säätöjä.
Viikonloppuna käyn hommaamassa mittarin ja ois varmaan
hyvä tietää missä nuo lämmöt kuuluu suurinpiirtein olla, etten
kilauta konetta kun säätelen sen kanssa. :roll:

tykki

Ei ole enää 18ss moottori käytössä mun Mt2:ssa mutta edelliseltä kesältä muistelisin mittailleeni jokseenkin tällaisia lämpöjä:

n.130c Moottori käy nätisti mutta ei ota ihan huippunopeuksia ja kiihtyy jokseenkin kohtuullisesti. Hiukan kyllä näillä lämmöillä jää kaipaamaan lisää kiihtyvyyttä ja potkua...

n.150-160c Näillä lämmöillä saa koneen käymään hyvän kuuloisesti, ja jonkinlaisilla savuillakin vielä. Kiihtyy hyvin ja kulkee lujaa, mutta lämpötila on hiukan epäterveellisen korkea jo.

Tuo on mielestäni vaikea moottori saada optimaalisiin säätöihin. Eli heti kun on säätänyt koneen niin että kulkee hyvin, se alkaa käydä turhan kuumana.
Jos rikastaa siitä seoksia niin enää ei anna kunnolla tehoja.  
Epäilenpä ettei 18ss kone ole kovinkaan pitkä-ikäinen keksintö juuri tuon ominaispiirteen takia.

Kannattaisi varmaan valita tulppa pykälää kylmemmäksi kuin alkuperäinen.
Myöskin nitro% kannattanee valita mahdollisimman korkeaksi. En koskaan kokeillut muulla kuin 16% aineilla, mutta 20% voisi tiputtaa lämmöt hiukan inhimillisemmiksi.

*HOKE*

Kylmempi tulppa ja 25% (hyvä polttoaine) niin johan putoo lämmöt ja kulkee railakkaasti.

Polttoaineissa on jopa niin paljon eroja että 10 asteen lämpöero ei ole edes ihmeellistä.

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "tykki"
n.150-160c Näillä lämmöillä saa koneen käymään hyvän kuuloisesti, ja jonkinlaisilla savuillakin vielä. Kiihtyy hyvin ja kulkee lujaa, mutta lämpötila on hiukan epäterveellisen korkea jo.

Ei ole kovinkaan tavatonta että pikkukoneet käyvät 150c tienoilla parhaiten, pitää vain huolen että polttoaineessa on myös risiniöljyä voiteluaineena.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Lempo

Kiitoksia näistä vinkeistä, enköhän nyt pääse oikeisiin säätöihin koneeni
kanssa.
Kunhan saan auton taas nelivetoiseksi :D , lähti kardaanin lukitusruuvi omille teilleen perjantaina. Tällä hetkellä siis takavetoinen ja hiukan turhan ärhäkästi tuppaa pyörähtämään ympäri.
Lukitetta saa näköjään käyttää reilusti.

ldlz

Siis mt 2 on 4wd vakiona ?
Yks ois myynnissä hyvin sopivaan hintaan 130€ :).
Mutta se on 2wd? onkohan siitä joskus hajonnut etudiffi, ei myyjä tiennyt..
Mitäköhän maksaa se 18. kone? Onhan tuo 15. aika pieni kuitenkin..
E-Mail: Idlz@luukku.com

ladatusta

Vakiona on nelivetoinen. Tosta voit tiirailla paljonko maksaa se 18 kone http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=1617

ldlz

Joo eli siitä on varmaanki hajonnu nuo vetoakselit eestä ja keskeltäetenn menevä ku on vaa takavetonen, mut eikös tuo ole aika halpa (130)..?
Tulee startteri ja ohjain yms.
E-Mail: Idlz@luukku.com

Juuzmo

Tai sitten se on se nitro rush,melkein sama auto mut takavatonen ;)
RB,the power of champions.

Spin

Juuri hain postista oman ss18:n. Käytettynä siis tuo boltsi:n "tuunaama" rassi. Vielä en ole kerennyt kuin pakettia raottamaan. Töistä kun pääsen niin kehtaa hiplailla sisältöä enemmänkin  8) .

Ajeleen taitaa päästä vasta kun hobbylinna toimittaa 20%:n sidewinderin. Varastosta ei tällähetkellä löydy kuin 10%:sta quick fireä. Toki sitä tuollakin vois koittaa, muuta jos kohtuudella huomiseksi tai perjantaiksi sais sen 20%:n niin vois perehtyä hivenen auton tekniikkaan  :D .

Saakohan tuohon suomesta tilattua uusia koppia? Ja mitkä korit tuohon yleensä käyvät heittämällä? Jos jätetään siis pois laskuista hpi:n omat alkuperäiset/optio kopat.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Spin

Tänään sitten toista kertaa auto tulille tosissaan. Tähän hätään piti ajella 10%:lla quickfirellä. Tulossa 20%:sta sidewinderia.

Sain hivenen säätöapua ja auto saatiin toimintakuntoon, hivenen vielä hienosäätöä olis tiedossa. Melko luotettavasti toimi jo tuolla 10%:lla.

Auto on erittäin mukava ja helpohko ajettava. Tovin revittelyn jälkeen kyllä alkaa jo kaipaamaan lisää tehoja. Tähän kun sais suoraan kiinni isompaa moottoria, esim. moottoripukkien vaihtamisella, niin ois todella kiva ja monipuolinen kampe :D .

Tosiaan puretenin jälkeen tämä on jopa helpompi näin aloittelevalle harrastajalle. Tosin puretenissä tuntui .16 koneella olevan potkuja enempi. Mutta toisaalta siinä ei ollut pitoa, ja auto oli muutenkin kevyempi. Äänensä puolesta mt2 18ss on todella hiljainen :) .
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

tykki

Ei se moottorin vaihtaminen välttämättä niin hankalaa ole. 18 koossa löytyy vaihtoehtoja jotka on huomattavasti Hpi:n 18ss konetta väkevämpiä, eikä tarvi vaihtaa edes moottoripukkeja vaan kone tippuu suoraan alkuperäisen tilalle.

Ja pukit on helppo tehdä tarvittaessa itsekin. Tässä pari kuvaa omasta projektista liitteenä. Uudelleen oli rakenneltava mm. kaasun ja jarrun vivustot, kytkinkellon kiinnitys sekä moottoripukit. Hiukan soveltamista vaati myös se että ThunderTigerin kone on takapuhalteinen ja meinasi tila käydä ahtaaksi, ei jäänyt milliäkään ylimääräistä tilaa.

http://putfile.com/pic.php?pic=5/13218042792.jpg&s=f5

http://putfile.com/pic.php?pic=5/13218065280.jpg&s=f5

Ja tässä hiukan Hpi18ss ja TT Pro21 koneen fyysisestä koko erosta: http://putfile.com/pic.php?pic=5/13218080978.jpg&s=f5

Spin

Mikähän se ois sitten paras vaihtoehto tuossa .18 kokoluokassa kyseiseen autoon? Entä mikä viripilli tuohon istus. Ei oikein löydy kun tuohon vakio .15 mottiin noita viripillejä. Käykö kenties samat myös tähän 18ss koneeseen ?

Täytynee vielä koittaa pärjätä tuolla .18 kokoluokan koneella. En kovin ahkeara ole tekemään suurempia modifikaatioita. Tahtoo aina kaikki suuremmat projektit jäädä vaiheeseen  :oops: .

Mutta jos tosiaan tuo viripilli löytyisi sopiva, niin sillä lienee saisi hivenen tehoja lisää näin alkuun.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Jankka

Pieni vinkki tähän paikkaan on kohdallaan, ---> http://rc10.fi/viewtopic.php?t=16231 , jos haluatte autoonne potkua.

Spin

Lainaus käyttäjältä: "Jankka"Pieni vinkki tähän paikkaan on kohdallaan, ---> http://rc10.fi/viewtopic.php?t=16231 , jos haluatte autoonne potkua.

Kyllä kyllä :) . Ei vain viitsis maksaa heti perään lähes samaa hintaa, mitä maksoin koko mt2 18ss setistä :D . Ehkäpä ensi kesäksi, ellei lähde koko auto vaihtoon sitten.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

tykki

Lainaus käyttäjältä: "Spin"Mikähän se ois sitten paras vaihtoehto tuossa .18 kokoluokassa kyseiseen autoon? Entä mikä viripilli tuohon istus. Ei oikein löydy kun tuohon vakio .15 mottiin noita viripillejä. Käykö kenties samat myös tähän 18ss koneeseen ?

Täytynee vielä koittaa pärjätä tuolla .18 kokoluokan koneella. En kovin ahkeara ole tekemään suurempia modifikaatioita. Tahtoo aina kaikki suuremmat projektit jäädä vaiheeseen  :oops: .

Mutta jos tosiaan tuo viripilli löytyisi sopiva, niin sillä lienee saisi hivenen tehoja lisää näin alkuun.

Tässä olis kone jota lähtisin suosittelemaan. Omia kokemuksia ei ole mutta Rc-universen Offical Mt2-threadissa on kasapäin positiivisia kokemuksia koneesta; Edullinen, hyvä vääntö, käynnistyy helposti, helppo säätää....  

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGGP7&P=0

Ja tällaista putkea kaveriksi vois varmaan ajatella: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCPX4&P=ML

Esto_r

Hitsi oma 18ss seisoo tuolla pöydällä ku ei saa aikaseks ku on kaikkea muuta... eihän siinä nyt paljon olis mutta ei... tarttis diffien välykset prikoilla kattoo ja maalata koppa ja ostaa toiset renkaat asfaltille... No kohta ei pysty enää olemaan!!  :D

Mistäs kannattais noita prikkoja kysellä? aika pieniä ja lähinnä ohuita... tosta lahden hobbylinnasta vois kattoo ja sitte hyvinkään rc pisteestä. Kannattaako edes vaivautua pultti liikkeisiin ku taitaa olla liian paksuja?!.
Hpi mt2 18ss

Divi

linnaan vaan ja kysyt shimmiprikkoja...

zabooner

Eilen illalla sain ekaa kertaa AJAA MT2 18ss:ää. Ei ollu sisäänajon jälkeen lähteny käyntiin koska hehkutin oli aina ollu huonosti kiinni.( sen takia ollu 3kk taukoa siitä autosta...)
Mutta kun pääsin ajamisen vauhtiin niin päätti vetostartti purkautua(ei enää kelaa sisään). Kun kattelin miten sen sais avattua ni vaikutti että pitää ottaa koko takapää pois...
Kannattaako ostaa rotostartti?

Boltsi

Lainaus käyttäjältä: "zabooner"Eilen illalla sain ekaa kertaa AJAA MT2 18ss:ää. Ei ollu sisäänajon jälkeen lähteny käyntiin koska hehkutin oli aina ollu huonosti kiinni.( sen takia ollu 3kk taukoa siitä autosta...)
Mutta kun pääsin ajamisen vauhtiin niin päätti vetostartti purkautua(ei enää kelaa sisään). Kun kattelin miten sen sais avattua ni vaikutti että pitää ottaa koko takapää pois...
Kannattaako ostaa rotostartti?

Vetostartti lähtee ottamalla 4 ruuvia irti (muovikuoren joka nurkassa)... Jos roton hankit niin hanki myös kunnon akku siihen että ei v*tuta sitten akun loppuminen :) Toiset tykkää tyttärestä toiset taas äidistä ;)
Itse en suosi rotoa koska on hankala kantaa taskussa kun käy ajelemassa montulla, ja jos auto sattuu sammumaan jostain kumman syystä niin pitää taas kupittää tavaroiden luo se käynnistämään, toisin kun vetostartilla lyöt vaan hehkun kiinni (mikä kulkee kätevästi taskussa) ja nykäset käyntiin...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

zabooner

Joo kyllä rotoa on aika paljon hankalampi käyttää ja tulee vielä yksi akun lataus lisää...
Avasin vetostartin ja sieltä purkautu se ihme "metalliliuskajousi" ulos, sain sen takasin mutta jotenkin väärinpäin koska se ei vedä narua sisään , päinvastoin.
Isä käy myös tänään hakemassa Hobbylinnasta uuden filtterin koska alkuperäinen halkesi kiinnityskohdasta ja haperoitu sivusta.  :|  outoa...

äijä-84

No niin tuli pari viikkoa sitten ostettua itelle sit tuo HPI MT2 SS18 käytettynä mut kumminki. Viikonloppuna tuli sit ajettua ekan kerran ja hyvinhän se toimi, 8 tankkia tuli huristeltua ja säädöt oli kohallaan.
Yhen muutoksen tein laitoin Tiger Driverin niin ei tarvi enään nykiä.
MT 2 SS18

zabooner

Olisko jollain tahan 18ss:aan jotkut perushyvat saadot talvelle? Oon sen verran paljon menny kaikkia ruuveja saatamaan sisaanajon jalkeen etta ovat aikalaila pain prinkkalaa, tankki menee TODELLA nopeasti ja ei oikeen kiihdy. Ja kun jarruttaa taydet niin auto sammuu, sen saan kylla sitten saadettyy mutta kun sais ensin motinkin toimimaan.

Sori kun nostin vahan vanhemman aiheen.

Hotti

Just,ne on kuule auto/kone kohtaisia ne säädöt.
-Team lapsena liian vähän leluja-

*HOKE*

Neuvotaan nyt edes sen verran sitten että käännä pääneulaa kiinni.
Moottori on siis hyvin rikkaalla.
Tuo ilmenee hyvinkin tuosta maininnastasi että ei kulje kunnolla ja polttoaine kuluu nopeasti.
Eli siis pääneulaa kääntelet hyvin pienillä askeleilla kiinnipäin välillä ajaen ja todeten kuinka alkaa vaikuttaa.