Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)

Aloittaja jtnevala, 09.08.05 - klo: 11.46

ma-de

Jos tuo akku on 2s niin tuskin päästää savuja. 5000mAh on akun kapasiteetti ja 30c kertoo maksimi purkuvirran. Näillä ei ole mitään tekemistä kestääkö nopari ja moottori. Moottori ottaa sen virran kuin tarvitsee.

S50

Lainaus käyttäjältä: ma-de - 05.10.10 - klo: 21.06
Jos tuo akku on 2s niin tuskin päästää savuja. 5000mAh on akun kapasiteetti ja 30c kertoo maksimi purkuvirran. Näillä ei ole mitään tekemistä kestääkö nopari ja moottori. Moottori ottaa sen virran kuin tarvitsee.

Ok, näin ajattelinkin. Piti vain varmistaa :)
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

*RC-hemmo*

Onko toi LRP tc spec nopari 7.5t motilla hyvä takaveto sarjaan?
Tai parempi kun vertaa SP vastaa vaan settiin.
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

S50

Ja taas jatkuu sarjassa noob kysymykset, autona edelleen tuo shark race monster rtr. Eli siis auto kiihtyy selvästi hätäisemmin pakilla, eikä jarruakaan ole oikeastaan ollenkaan. Toisaalta kun pakilta vetää kaasun pohjaan niin pysähtyy kyllä hätäisesti. Ohjaimesta on trimmit nollassa, eikä tuossa paljoa muita säätöjä olekkaan. Eikä tuota nopariakaan käsittääkseni pysty ohjelmoimaan mitenkään?
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Pete_69

Olisko ohjaimesta reverse päällä, ja moottorinjohdot väärinpäin? Jos nyt en ihan väärin muista, niin tuolla sharkkitopikissa taisi muutamilla olla jo tehtaalla laitettu nuo johdot väärin.
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

S50

#2045
Lainaus käyttäjältä: Pete_69 - 06.10.10 - klo: 08.38
Olisko ohjaimesta reverse päällä, ja moottorinjohdot väärinpäin? Jos nyt en ihan väärin muista, niin tuolla sharkkitopikissa taisi muutamilla olla jo tehtaalla laitettu nuo johdot väärin.

Jos tarkoitat tuota throtlen reverse/normal nappia niin se on kyllä normaalissa. Nyt kokeilin kunnolla täyteen ladatulla akulla niin en tiedä onko tuossa nyt niin kamalaa eroa pakilla/kaasulla(pieni kuitenkin), mutta jarrua ei silti ole kyllä juuri ollenkaan.

edit: katselin netistä löytyneitä kuvia vakiosharkista ja kyllä nuo johdotkin on samalla tavalla minulla kuin muissakin. Että tiedä häntä mikä tuossa sitten on, vai onko mikään.
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

sponge

Ostin uuden giga radion, ensimmäinen minulla. Ja haluaisinkin tietää, onko antennin virityksessä joitain ohjeita joita tulisi noudattaa, kertokaa
Muista turvaväli! 
Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

4wdkanootti

Antenni auton päässä on sen verran erilainen että johto laihenee vikan "parin" sentin matkalla. SE on varsinainen antenni, muu matka on koaksiaalijohto, siirtojohtoa. sille tila olla suorana. Muu johto kestää putkimiinuksensa takia vanhaa mallia huonommin tiukkoja mutkia
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

hamietti

#2048

sai korjattua
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

sponge

Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 09.10.10 - klo: 20.51
Antenni auton päässä on sen verran erilainen että johto laihenee vikan "parin" sentin matkalla. SE on varsinainen antenni, muu matka on koaksiaalijohto, siirtojohtoa. sille tila olla suorana. Muu johto kestää putkimiinuksensa takia vanhaa mallia huonommin tiukkoja mutkia

Voinko siis laittaa putkeen pelkän ohuen osan ja jättää muun ulkopuolelle? Iekö koaksaalijohtoa siis saa laitaa lenkille?
Muista turvaväli! 
Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

polle

Mikä nopari olisi hyvä. Hinta saisi olla korkeimmillaan 80€. Ei mielellään ulkomailta. pitäisi toimia tämän kanssa:http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39194&grpid=4306 tai tämän http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37887&grpid=4306. Tämä olisi varmaan hyvä combo:http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=43324&grpid=4306. Mutta jos ajan tuommosilla koneilla niin 7 kennoiset nimhit ei varmaan oikein jaksa liikuttaa autoa, eli joudun varmaan ostamaan lipot. Jos ostan lipot niin mitä muuta minun täytyy ostaa? Laturi on millä voi ladata lipoja, mutta tarviiko minun ostaa mitään tälläisiä:http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/64114-Adaptor-lead-for-3065RQTPXH-107725 tai tämmösiä:http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/3065XH-Graupner-Balancer-Adapter-JST-XH-103653? Onko hyvä lipo:http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-LiPo-ja-LiFe-akut/Bionic-LiPo-4000mAh-74V-30C-Traxxas-Connector-108723? Itselläni ei ole entistä kokemusta lipoista.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Bonzer


mikael.forsstrom

Moro

Kummassa koneessa on enemmän vääntöä Neu-Castle 1520 1Y 1600kv tai Neu-Castle 1717 1580kv?
Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

Bonzer

Osaako joku sanoa sidewinderin virrankeston? Castlen sivuilla lukee "more than you can handle"

SSchevy

#2054
Estimated 60- 70A continuous .
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Bonzer


4wdkanootti

Sitä joillain sivuilla myynti ilmoitukissa näkee tuon tehoiseksi mainitun.
Sen valmistaja sanoo tehosta: 2/3 mambamaxista. Ja mm on 100A jatkuvaa.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

*RC-hemmo*

Paljonko muuten tuo LRP 7.5t motti ottaa?
Entä sitten antaako tc spec paljonko?
Kun en mistään löydä noita specsejä. :(
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

gate

Mitäs tälläsistä kannattaa maksaa käytettynä?

LRP SXX Competition. Nykyään kaupassa jo versio 2

tai

LRP SPX Competition Stock Spec

Kummanvalitsisitte ja miksi? Ihan hupikäyttöön.



Chili

Mikä on vikana kun vastari ja nopari käynnistyvät kunnolla vasta kun vastariin kytkee noparin ja vastariakun, ennen toimi aivan hyvin.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

OklaMokla

Juu, olen uusi täällä foorumilla. Pitäis kai alkaa siirtyä sähköihin, kun tähänasti on nitrolla sotkenut...
Moottoreissa on yksi epäselvä kohta (harjattomissa), mottien tiedoissa ilmoitetaan esim "5.5T" ja jos oikein ymmärsin, se tarkoittaa millainen käämitys motissa on. Mutta, kumpi on tehokkaampi (edellyttäen että nopari kestää) 5,5T vai 7,5T ja mikä merkitys näillä on suorituskyvyssä?
Ps, löytyykö täältä foorumilta simppeli "kirjoita viesti" nappi ettei tarvitsisi kiertää ton lainausnapin kautta?

Kiitos vastauksista etukäteen.
129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda

Chili

''Vastaa'' nappi toimii, tosin se on lainauksen viressä :D
Oman ymmärryksen mukaan 5,t on nopeampi, kannattaa silti odottaa tietävän vastausta, tosin moottoreissa on muutenkin eroja.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

OklaMokla

Juu kiitos :)
Elikkä sitä pienempi se Turn luku on sitä nopeampi on.
129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda

rrike

Niihän se menee.
Mitä pienempi käämiluku eli turn on sitä tehokkaampi kone.
Enemmän käämejä sitä enemmän vääntöä (kiihtyy nopeammin).
Vähemmän käämejä sitä enemmän kiertää (kovat huippunopeudet).
Jos et ole kovin kokenut kuski niin tuo 5.5 on turhan tehokas moottori   :wink:
| Team Associated | LRP | Sanwa |

*RC-hemmo*

Joo, mutta tarvittava moottorin T lukema riippuu ihan siitä autosta mikä sulla on.
touring autoon joku 3.5-5.5t, nelkku krossiin 6.5-7.5t ja takavetoon 7.5-8.5t.
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

OklaMokla

Kiitän ja kummarran. Kokemusta on, mutta vain polttiksista :)
129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda

Voyager

Mitä pienempi lukuarvo, sitä kireämpi kone.
Muista tarkistaa, että noparisi kestää koneen.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: OklaMokla - 15.10.10 - klo: 15.11
Ps, löytyykö täältä foorumilta simppeli "kirjoita viesti" nappi ettei tarvitsisi kiertää ton lainausnapin kautta?



Kelpaisko siinä vieressä oleva (vastaa) nappi   :wink:

wilmo

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 16.10.10 - klo: 02.31
Lainaus käyttäjältä: OklaMokla - 15.10.10 - klo: 15.11
Ps, löytyykö täältä foorumilta simppeli "kirjoita viesti" nappi ettei tarvitsisi kiertää ton lainausnapin kautta?



Kelpaisko siinä vieressä oleva (vastaa) nappi   :wink:

Off-topic: Tämäkin kävi jo varmaan selväksi ensimmäisessä postauksessa/vastauksessa kysymyksen jälkeen..

On-topic: Axial SCX-10 tarvii uuden noparin, suosituksia?
| HoBao Hyper 10SC | Mamba Max Pro |

pijokela

Sain juuri autoni liikkeelle, joten nythän on oiva aika alkaa miettiä jotain hirmumoottoria ja nopeudensäädintä. :-)

Nettikaupoissa on paljonkin erilaisia moottoreita, mutta hiukan ihmetyttää, että 100€ tuotteesta ei välttämättä ole mitään tietoa. Usein on pelkkä T luku ja kuvasta näkee, että on harjaton. Jopa moottorin fyysinen koko jää joskus arvauksen varaan.

Millä perusteella näitä oikein ostetaan? Eikö niissä ole eroja esim. hyötysuhteessa? Valitsenko todella sopivan T luvun ja sitten otan halvimman?
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi