Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)

Aloittaja jtnevala, 09.08.05 - klo: 11.46

Miksu L

Mutta vaikka moottori olisikin valmistajan antamissa rajoissa, niin kyllähän noparin pystyy kuitenkin liian pitkillä välityksillä rikkomaan ja mistä sen tietää mikä se liian pitkä välitys sitten on. :grin:

En tiedä, mutta täälläpäin haistellaan lämpöjä ja virtoja ja valitaan moottori sen mukaan. :grin:

Diese-listi

Castle myy tuota noparia 4000kv 4pole moottorin kans niin eiköhän se tuon toronkin kestä. Mutta combon lisätiedoissa on ettei saa käyttää 4S akkua isompaa tuolla moottorilla.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Honkkari

Noparihan siinä ei yleensä mene kun vedetään aavikko väleillä  :wink: Vaan moottori ylikuumenee.
Kv arvo annetaan siksi koska mitä isompi kv , sitä enemmän kierroksia per voltti. Mitä enemmän kierroksia per voltti , sitä enemmän amppeereja se vaatii. Tällöin nopari ylikuumenee ja pahimmassa tapauksessa tuhoutuu.

Lainaus käyttäjältä: Miksu L - 23.01.14 - klo: 20.01
Mutta vaikka moottori olisikin valmistajan antamissa rajoissa, niin kyllähän noparin pystyy kuitenkin liian pitkillä välityksillä rikkomaan ja mistä sen tietää mikä se liian pitkä välitys sitten on. :grin:

En tiedä, mutta täälläpäin haistellaan lämpöjä ja virtoja ja valitaan moottori sen mukaan. :grin:
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Master Calgar

Huomasin tuossa, kun meinasin lähteä ajelemaan lässykälläni hieman jäälle (sentti lunta ja aaaaaaavaa jäätynyttä ulappaa :D), että sehän mokoma hyytyi välittömästi, kun koitti ajaa.

Kylmyys ilmeisesti tekee tepposiaan tuolla, kun lämpimällä ei tuota ongelmaa ollut. Joten, mietin tässä että auttaako asiaan, jos lykkään autoon tuon castlen 10 amppeerisen becin?

Sähköinä siis lässykässä on Xerunin SCT Pro combo, se siis 1/10 sct ja 1/8 buggy vehjes.

Tarkennuskysymys: pystyykö noihin sähköihin sekottamaan tuota beciä ilman mitään vaaroja?

Oma elektroniikan tuntemus ei riitä ihan siihen, että osaisin itse sanoa, lähteekö tuollainen hyytyminen sillä, että noparin enää tarvitse puskea sähköä vastarille (jossa tietysti servo ja ylimääräinen tuuletin) vaan saisi ihan  keskittyä syöttämään ahnasta moottoria :P
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Miksu L

#5434
En oikein jaksa uskoa että vika olisi bec:ssä. Olihan akku lämmin kun lähdit ajamaan? Kylmänä lipot ei paljon virtaa ulos anna. Mutta jos tosiaan autoon laitat ulkoisen becin, niin noparin vastarijohdosta punainen johto irti.

Master Calgar

Lainaus käyttäjältä: Miksu L - 30.01.14 - klo: 22.26
En oikein jaksa uskoa että vika olisi bec:ssä. Olihan akku lämmin kun lähdit ajamaan? Kylmänä lipot ei paljon virtaa ulos anna. Mutta jos tosiaan autoon laitat ulkoisen becin, niin noparin vastarijohdosta punainen johto irti.

Joo, akku oli lähdössä lämmin, kun suoraan sisältä heitin jäälle (talo aivan rannassa) eikä tehoja antanut juuri mitään alusta asti.

Tuon johdon muistan, että se pitäisi ottaa pois. Tähän ei vissiin noparin oma konkka (eikös ne ollut noita "sisäänrakennettuja" mollukoita...) vaikuta mitenkään haitallisesti becin olemassaoloon?

Tuo vika siis tarkalleen kuvailtuna oli sellainen, että auto ei ottanut huippunopeutta missään vaiheessa (kun hitaasti lähti kiihdyttämään, ettei liikaa renkaat lyöneet tyhjää) ja n. 10-15sekuntin kuluttua hyytyi samaan tyyliin, kuin lipo cutoff olisi iskenyt päälle, ja sammui hetkeksi, kunnes taas sai sen 15sekuntia hyristellä vajailla tehoilla.

Aika tylsästi sitten kylmyys kyllä kyykyttää akkua :P
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Honkkari

En jaksaisi uskoa että kylmyys kyykyttää noin pahasti. Itsellä hardcase lipo akku , ladattu varmaan 200 kertaa ja se ei oo moksiskaan kylmyydestä. Pihalla -20 ja tuolla 5-10cm lumes vedän baanua laparenkailla. Eli lipon pitäis olla todella huonokuntoinen et kylmyydestä noin kangistuu. Koitappa sisällä vaikka autokädessä kaasuttaa että ottaako silloin kunnolla kierroksia. Tietty kuormaahan siinä ei silloin ole mut jos silloinki kyykkää niin ei johdu kylmyydestä.
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

kumitarzan

mulla oli sama homma assossa mut viak löyty sit sähköistä oli 1 koneen liitin murtunut   :angry:
uudet tinailut ja avot hyvin pöllyttää  :laugh:

Miksu L

Lainaus käyttäjältä: Master Calgar - 31.01.14 - klo: 01.30
Tuon johdon muistan, että se pitäisi ottaa pois. Tähän ei vissiin noparin oma konkka (eikös ne ollut noita "sisäänrakennettuja" mollukoita...) vaikuta mitenkään haitallisesti becin olemassaoloon?


Noparin oma konkka ei vaikuta becin toimintaan millään tavalla haitallisesti. Nopari nauttii vaan siitä, että kuumana kesäpäivänä käytetään ulkoista beciä..Ai mistä tiedän? No oon kysyny siltä. :smiley:


Master Calgar

Lainaus käyttäjältä: Honkkari - 31.01.14 - klo: 01.48
En jaksaisi uskoa että kylmyys kyykyttää noin pahasti. Itsellä hardcase lipo akku , ladattu varmaan 200 kertaa ja se ei oo moksiskaan kylmyydestä. Pihalla -20 ja tuolla 5-10cm lumes vedän baanua laparenkailla. Eli lipon pitäis olla todella huonokuntoinen et kylmyydestä noin kangistuu. Koitappa sisällä vaikka autokädessä kaasuttaa että ottaako silloin kunnolla kierroksia. Tietty kuormaahan siinä ei silloin ole mut jos silloinki kyykkää niin ei johdu kylmyydestä.

Kokeilin sisällä tuota, samalla akulla, ja hyvin otti kierrokset, vaikka antoi kaasua pidemmänkin aikaa.

Tuo akku on ladattu varmaan vasta jotain 40-50 kertaa max ja säilötty aina storage-latauksella (lataus balancella).

Tarkistin nuo liittimetkin ja kolvaukset, mutta ei niissäkään vikaa löytynyt  :sad:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

kumitarzan

onko sulla toisia akkuja? tai mahollista lainata joltain kaverilta? sais ainakin akut varmistettua että toimii

Master Calgar

Lainaus käyttäjältä: kumitarzan - 31.01.14 - klo: 17.09
onko sulla toisia akkuja? tai mahollista lainata joltain kaverilta? sais ainakin akut varmistettua että toimii

Joo, mulla on neljä noita Gens ACEn  7000 mAh 50C akkuja, ja kaikilla tekee samaa täydessä latingissa.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: Master Calgar - 31.01.14 - klo: 20.37
Lainaus käyttäjältä: kumitarzan - 31.01.14 - klo: 17.09
onko sulla toisia akkuja? tai mahollista lainata joltain kaverilta? sais ainakin akut varmistettua että toimii

Joo, mulla on neljä noita Gens ACEn  7000 mAh 50C akkuja, ja kaikilla tekee samaa täydessä latingissa.

Tuo vika kuulostais siltä että jostain kumman syystä nopari luulee akkua 3S akuksi. Onko cut-off säädetty mihin volttimäärään? Jos 2.8v per kenno niin silloin tuo vois olla mahdollista.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Master Calgar

Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 31.01.14 - klo: 22.15
Lainaus käyttäjältä: Master Calgar - 31.01.14 - klo: 20.37
Lainaus käyttäjältä: kumitarzan - 31.01.14 - klo: 17.09
onko sulla toisia akkuja? tai mahollista lainata joltain kaverilta? sais ainakin akut varmistettua että toimii

Joo, mulla on neljä noita Gens ACEn  7000 mAh 50C akkuja, ja kaikilla tekee samaa täydessä latingissa.

Tuo vika kuulostais siltä että jostain kumman syystä nopari luulee akkua 3S akuksi. Onko cut-off säädetty mihin volttimäärään? Jos 2.8v per kenno niin silloin tuo vois olla mahdollista.

Noparinkin tarkistin ja siellä on kyllä ihan oikein nuo asetukset 2S akkua varten. Alkaa olemaan vähän mystinen vika  :tongue:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Miksu L

Kokeiles vielä niin, että lasket auton lattialle ja pidät kädellä autosta kiinni kun kaasuttelet samalla renkaat sutien.
Näin saat hiukan keinokuormaa sähköille ja jos kaikki toimii ok, niin akku hetkeksi ulos tai pakastimeen ja kokeilet saman uudelleen. Ps.renkaisiin voit pyörittää esimerkiksi teippiä jos lattia alkaa palamaan. :grin:

TeroP

Huomasin  eilen ajojen jälkeen Savöxin servoni rutisevan, kun servoa pyörittää käsin vääntäen servohornista (tai kääntää renkaita käsivoimin) kun virrat eivät ole päällä. Ääni kuulostaa "rutinalta" tai "ripinältä" eli vähän samanlaiselta kuin siellä olisi rattaiden välissä hiekkaa tai muuta roskaa.

Tämän vuoksi avasin tuon servon ja napsin rattaat irti ja puhdistin ne bräkcleenillä ja tarkistin mahdolliset kulumat rattaista, mutta eipä noissa mitään näyttäisi olevan? Tarkistelin myös mahdolliset muut roskat raittaiden alla olevista paikoista yms, servon moottoria en tosin saanut irti kuorista. Kurkistelin kuorien välistä vähän sinne sisään ja näyttäisi, että siellä on vielä pari ruuvia pitämässä servon yläkuorta kiinni sisäpuolella, vaikka moottorin etupuolelta olevat kaksi ruuvia irti saakin, joten jätin väkisin auki repimisen suorittamatta.

Rutina kyllä jokseenkin kuuluu ja tuntuu samassa kohtaa, eli servon ollessa noin keskiasennossa, joka viittaisi niihin hammasrattaisiin, vaikka niissä ei kulumaa näy saati lohjenneita hampaita. En ole ihan varma siitä, että onko tuosta miten paljon haittaa, varsinkin kun suurin osa ajelusta on bashaamista, mutta tosiaan nuo rutinatkohdat tuntuvat käsin servoa kääntäessä, joten luultavasti niistä jotain haittaa on.

Olen varmistanut, että tuo rutina ei johdu servohornin alla olevista hiekanjyväsistä tai vastaavista, vaan se tulee nimenomaan servon sisältä joko rattaista tai moottorilta. Voisikohan vika mahdollisesti olla siinä coreless moottorissa, vai olisikohan noissa hammasrattaissa sittenkin jotai mätää? Paljon vanhempi käytettynä ostettu identtinen servo ei pidä minkäänlaisia rutinoita ja on sulava, kun sitä operoi käsivoimilla, joten jotain mätää tuossa uudemmassa tosiaan on.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Jopz

#5446
Olin lumihangessa ajelemassa tunnin verran ja kaikki toimi hyvin. Purin autosta akun ja korin ja jätin sen kuivumaan lämpimään talliin.

Nyt kun akut on ladattu, kytkin ne kiinni niin auto ei reagoi ohjaimeen lainkaan? Nopeudensäätimessä palaa välillä vihreä, välillä punainen, välillä ei mitään, suurimman osan ajasta punainen valo tooooodella himmeästi. Akkuja kokeillut 4kpl, niin täyteen ladattuina kun vajainakin.

Kaikki akut ehjiä (1,7ah-2,2ah 2s), Nopari vxl3m?

Edit:
Siis nopari toimii aivan kuten pitää (vihreä syttyy, pystyy ez napista vaihtamaan tilojen välillä yms) niin kauan kun ohjain on pois päältä. Kun ohjaimeen laittaa virrat menee nopari "jumiin". Myös ohjaimen akut on täynnä eikä resetointi/uudelleen ohjelmointi siis onnistu

Honkkari

Toimiiko ohjausservo kumminkin normaalisti eli jos käännät ohjaimesta , kääntyykö renkaat?
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Honkkari

Lainaus käyttäjältä: Master Calgar - 31.01.14 - klo: 23.36
Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 31.01.14 - klo: 22.15
Lainaus käyttäjältä: Master Calgar - 31.01.14 - klo: 20.37
Lainaus käyttäjältä: kumitarzan - 31.01.14 - klo: 17.09
onko sulla toisia akkuja? tai mahollista lainata joltain kaverilta? sais ainakin akut varmistettua että toimii

Joo, mulla on neljä noita Gens ACEn  7000 mAh 50C akkuja, ja kaikilla tekee samaa täydessä latingissa.

Tuo vika kuulostais siltä että jostain kumman syystä nopari luulee akkua 3S akuksi. Onko cut-off säädetty mihin volttimäärään? Jos 2.8v per kenno niin silloin tuo vois olla mahdollista.

Noparinkin tarkistin ja siellä on kyllä ihan oikein nuo asetukset 2S akkua varten. Alkaa olemaan vähän mystinen vika  :tongue:

Saatko cutoffia kokonaan pois kys. noparista? Jos saat niin kokeele ihan täydellä akulla muutama veto pihalla ilman tota cutoffia ja laita sen jälkeen takas ja raportoippa miten toimi. Jotain siellä nyt tapahtuu kun kylmyys iskee.
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Jopz

Lainaus käyttäjältä: Honkkari - 04.02.14 - klo: 23.43
Toimiiko ohjausservo kumminkin normaalisti eli jos käännät ohjaimesta , kääntyykö renkaat?

Eipä toimi ohjaus eikä kaasu :/

Purin koko auton osiin ja nyt vaikuttaisi siltä että servo on rikki... Kaasu toimii kun servo ei ole kiinni mutta servon kun kiinnittää alkaa valoshow ja kaasukin lopettaa toimintansa? Voiko rikkinäinen servo aiheuttaa tuollaista?

Jos joltakulta löytyy suomesta tällaista tai vastaavaa http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11627__tgy_390dmh_high_performance_mg_digital_servo_extra_strong_5_4kg_11sec_22_5g.html sopuhintaan ja vielä tälle viikolle... saa ilmoitella :)

Honkkari

Lainaus käyttäjältä: Jopz - 05.02.14 - klo: 00.34
Lainaus käyttäjältä: Honkkari - 04.02.14 - klo: 23.43
Toimiiko ohjausservo kumminkin normaalisti eli jos käännät ohjaimesta , kääntyykö renkaat?

Eipä toimi ohjaus eikä kaasu :/

Purin koko auton osiin ja nyt vaikuttaisi siltä että servo on rikki... Kaasu toimii kun servo ei ole kiinni mutta servon kun kiinnittää alkaa valoshow ja kaasukin lopettaa toimintansa? Voiko rikkinäinen servo aiheuttaa tuollaista?

Jos joltakulta löytyy suomesta tällaista tai vastaavaa http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11627__tgy_390dmh_high_performance_mg_digital_servo_extra_strong_5_4kg_11sec_22_5g.html sopuhintaan ja vielä tälle viikolle... saa ilmoitella :)

Kyllähän se voi saada jos servo on jotenkin oikosulussa ja jos toimii ihan normaalisti ilman servoa niin hyvin suurella todennäköisyydellä servo rikki, tosin voihan se olla vastarinkin kanava tai portti jotenkin hajalla. Jos löytyy jonkun näköinen toinen servo niin koita laittaa vaan kiinni ja toimiiko sen jälkeen normaalisti.
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Miksu L

Entä laakerit? Kannattaa nekin tarkistaa, niistäkin yleensä kuuluu rahinaa kun ovat lopussa.

4wdkanootti

Laakeri pitäisi ääntä muuallakin kuin liki keskiasennossa. Omassa mittasin tönärillä rattaitten halkaisijaa, ni kymppi puuttui juuri ioimman rattaan keskiasento-alueelta. Sirsin stopparia ja keskitin potikan nyt uuteen kohtaan kehällä. Paljon enemmän laitoin rasvaa. Hiljanen tuli.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

TeroP

Laakerit on kunnossa, eikä niitä ole kuin tuossa isoimmassa rattaassa. Stopperin siirtämiseen tarvitsisi porailla varmaan itse reikää tuohon isoimpaan rattaaseen, se rahina saattanee kyllä olla kyseisestä rattaasta kiinni, koska sitä rahinaa ei tuntuisi olevan jos pistän ensimmäisen servon moottorille tulevan rattaan kiinni ja pyöritän sitä sormilla. Pitäisi varmaan tarkistaa vaihtorattailla ekaksi tuo toimivuus, mutta toisaalta sen minkä olen tuon avaamis+puhdistus+rasvaamisoperaation jälkeen ajellut, niin eipä tuolla sinällään tuntuisi olevan pihasuttailussa vaikutusta.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

4wdkanootti

Lumikelillä ohjaus muuttuu raskaammaksi. Servo lämpenee. Jos et ota lumia pois kun jätät kuivumaan, ni servo saattaa imasta vettä sisään. Vesi oikkaroi....   avaisin itte.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Jopz

Juuh, servohan tuosta on rikki.

Purin servon paloihin, vähän kun servon moottoria avittaa sormella niin lähtee pyörimään ja valot lopettavat vilkkumisen mutta moottori ei jaksa lähteä pyörimään ilman pientä avustusta kuin joka kymmenes kerta...

Eli uutta tilaukseen. Onko uusi servo kuinka tarkka ominaisuuksien tahi kokonsa suhteen?

kksaffy

Voiko nopeudensäädin polttaa moottorin..? :shocked:

Eli mulla menee moottoria kun leipää.. Ja täytyis keksiä mistä johtuu..

Nopeudensäädin on SP Reventon pro.
Eka palanu kone oli Lipotech XR 8.5T ja toinen Orca TX 8.5T..

Auto on TLR 22. Vaihteisto on todella herkkä.. Välitys on 21/78 ja ohjekirja neuvoo et 22 pinjoni ok tolla
Moottorilla.  Ennakot säätimestä 2 (max8).. Punchit ykkösellä..
Auto pysähtyy mitään ennakolta varoittamatta ja pari sekuntia niin rupee savu nouseen..
Ja aika alku akusta, eli ei pitkää ajoo takana..

Onko noi välit kuitenkin pitkät..? Rata on syheröinen.. Nokian sisärata, sama missä WJ ajettiin..
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: kksaffy - 09.02.14 - klo: 15.13
Voiko nopeudensäädin polttaa moottorin..? :shocked:

Eli mulla menee moottoria kun leipää.. Ja täytyis keksiä mistä johtuu..

Nopeudensäädin on SP Reventon pro.
Eka palanu kone oli Lipotech XR 8.5T ja toinen Orca TX 8.5T..

Auto on TLR 22. Vaihteisto on todella herkkä.. Välitys on 21/78 ja ohjekirja neuvoo et 22 pinjoni ok tolla
Moottorilla.  Ennakot säätimestä 2 (max8).. Punchit ykkösellä..
Auto pysähtyy mitään ennakolta varoittamatta ja pari sekuntia niin rupee savu nouseen..
Ja aika alku akusta, eli ei pitkää ajoo takana..

Onko noi välit kuitenkin pitkät..? Rata on syheröinen.. Nokian sisärata, sama missä WJ ajettiin..
AInakin Orcan voi suurella todennäköisyydellä korjata näin: http://rc10.fi/index.php?topic=39325.msg696309#msg696309 Kyllä nopari voi polttaa moottorin, kannattaa tarkistaa juotokset ettei ole missään oikosulussa tai jotain...
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

kksaffy

^ Ei taida Maxxi tosta koneesta enää mihinkään olla.. :grin:
Siellä on semmosta ruskeaa tahmeaa mössöö joka paikassa..liimaa tai jotain..? :shocked:

Johdot eivät olleet oikosulussa/kosketuksissa toisiinsa.. Paitsi noparin päässä oli ilmeisesti
Tehtaan jäljiltä juotettu konkan johdot niin lähelle toisiaan et ovat kiinni.. Mut johdot ehjiä
Eli eriste välissä...

Siis on mahdollista et ilman et johdot ovat huonosti tai muuta ulkoista syytä, nopari voi polttaa
Sen moottorin..?
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: kksaffy - 09.02.14 - klo: 18.55
^ Ei taida Maxxi tosta koneesta enää mihinkään olla.. :grin:
Siellä on semmosta ruskeaa tahmeaa mössöö joka paikassa..liimaa tai jotain..? :shocked:

Johdot eivät olleet oikosulussa/kosketuksissa toisiinsa.. Paitsi noparin päässä oli ilmeisesti
Tehtaan jäljiltä juotettu konkan johdot niin lähelle toisiaan et ovat kiinni.. Mut johdot ehjiä
Eli eriste välissä...

Siis on mahdollista et ilman et johdot ovat huonosti tai muuta ulkoista syytä, nopari voi polttaa
Sen moottorin..?
Toi on kyl käynyt TODELLA kuumana :0
Kyllä noparissa taitaa olla joku ongelma. Jos mahdollista kokeile toista noparia samassa autossa
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid