Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)

Aloittaja jtnevala, 09.08.05 - klo: 11.46

Juha-Matti

Sen verta tuota kannua aamulla purin ennen töihinlähtöä ja sain kannun takaosan irti ja roottorin pihalle.
Se näyttää jotakuinkin samalta kuin tämä takapäästä purettu moottori.

Eli ei näytä että olisi pinnapulteilla tuo etupää kiinni.
Olisiko se vain niillä 4 ruuvilla mitä kannessa on.

Zufee

Miksi modata? Meinaatko että rasittuu liikaa ja nuo neljä pulttia ovat heikentämässä ominaisuuksia?

Googletappas huviksesi että onko jollain ollut tarvetta muokata uudet kierteet tuohon.. Tai saati että onko tullut moitteita nuosta vakioruuveista. En vain näkisi vaivaa itse ainakaan lähteä muokkaamaan, koska eihän näitä jatkuvasti availla.

Mantra loppuun: If it ain't broken, don't fix it.

Juha-Matti

Siis pointti on se, että tuossa kannussa on kierteen pienelle ruuville, 2,5mm kierre.
Se että haluan muokata kierteet 3mm on se takia, että tuossa kyoshon moottoripukissa on vain
2 ruuvin reiät moottorille, ei 4 kuten team c autossa on.
Sekä se, että tuossa kyoshon moottoripukissa on ne reiät 4mm kierteiselle ruuville, ja toinen on vielä uppokantaruuville, ja tuo 2,5mm uppokanta ruuvi ei kiristy siihen tarpeeksi kun meinaa tulla läpi siitä reiästä.
Ymmärsitkö pointit nyt?
Tuossa kuva tuosta moottoripukista.

Zufee


Juha-Matti

Esim team c moottoripukin mukana tulevat ruuvit ei kävisi tähän xerunin moottoriin.

Taitaa tuo team c pukkikin olla 2 pulttinen, muistelin että se oli 4 pulttinen.
Mutta kuitenkin se, että tuossa moottorissa on mielestäni alimitoitettu nuo kierteet.

Juha-Matti

Tässä filmillä castlen moottorista tuo kannun etuosa lähtee irti tuolleen nitkuttelemalla.
Castle 1410 motor disassembly
Kaikenmaailman moottoreista löytyy netistä purkuohjeet tai jotain dokumenttia, ei tästä xerunista  :undecided:

Zufee

Kertaakaan en ole vielä moittinut näitä kierteitä, vaikkakin tuntui aluksi hieman köppäsiltä kieltämättä.

Kierreteippiä ja napakka kiristys, niin hyvin on pysynyt. Jos voimalla runttaa, niin saa kaiken rikki. Pitäis ostaa tuo parempi pukki tälle truggylle, koska jos joutuu joskus irrottamaan moottorin, niin eipä tarvitse aina niitä kiinnitysruuveja irroitella, vaan riittää että kelkan poistaa. Mutta, tosi harvoin sitä moottoria irti tarvitseekaan ottaa irti, eli turhake saattais olla kuitenkin.

Modaa pois ja katso mitä tulee :)

Juha-Matti

Lainaus käyttäjältä: Zufee - 16.03.15 - klo: 09.03
Kertaakaan en ole vielä moittinut näitä kierteitä, vaikkakin tuntui aluksi hieman köppäsiltä kieltämättä.

Kierreteippiä ja napakka kiristys, niin hyvin on pysynyt. Jos voimalla runttaa, niin saa kaiken rikki. Pitäis ostaa tuo parempi pukki tälle truggylle, koska jos joutuu joskus irrottamaan moottorin, niin eipä tarvitse aina niitä kiinnitysruuveja irroitella, vaan riittää että kelkan poistaa. Mutta, tosi harvoin sitä moottoria irti tarvitseekaan ottaa irti, eli turhake saattais olla kuitenkin.

Modaa pois ja katso mitä tulee :)

Tämän waterproof jutun tuolle sensoriosalle voisi tehä, tässä on joku hobbywing 1/10 moottori kyseessä.
RC ROB - Waterproofing Xerun 3656sd (ANY SENSORED MOTOR) Part 2 of 2 --- Conformal Coating

Juha-Matti

Jep, sain vastauksen ongelmaani eurorc:ltä, kiitoksia Nikolle  :smiley:

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Juha-Matti - 16.03.15 - klo: 08.14
Ovatkohan 2,5mm kierteellä, sama kierre kuin 1/10 autojen moottoreissa.

Kaikissa 1:10 moottoreissa mitä mulla on ollut on kierre ollut M3 eikä niitä ole kovin montaa revennyt. Ja silloinkin on ruuvi löystynyt kun ei ole tarkastettu autoa ennen ajoa. Jos pitkän kannun kanssa pelottaa ettei kiinnitys kestä voi koneen alle laittaa tuen.

Mitäs Niko vastasi?

Juha-Matti

Että laittaa tohon kannun etupaneliin ruuvit ja kitkuttelemalla se siitä irtoaa, tiukka sovitus tuossa.
Tuo on vielä pitkäkannuinen..

Juha-Matti

Löytyykö mistään tälläsiä kulma banaani liittimiä, kuten kuvassa on??

devito



Juha-Matti

Löytyykö muuten rakkaasta kotimaastamme edullisia 5S lipoja?
Hobbykurkoltakin +40€ helposti tulee yhelle akulle hintaa..
Ihan joku 2000mah riittäs alkuun.

transewaves

TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Juha-Matti

Joo, mie tuon kans huomasin.
Siinä ja siinä ostaisiko vai ei, mutta kyllähän tuo voi olla ihan kelpo akkukin.


Tuli tuossa tosiaan tuo hobbywin xerun 150A nopeudensäädin ostettua.
Mietin että käykä tää perus ohjelmointikortti tähän vai onko ostettava tuo kalliimpi boksi?
Tämä mulla on siis.
http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=214
Tää on se kalliimpi.
http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=215

Zufee

Sivumennen huikkaan tästä välistä mitenkään teitä keskeyttämättä.  :azn:. Eniten kiinnostaisi nämä SPC ja SMC akut. Kumma kun näitä ei tuoda Suomeen. Löytyy kaikille sopivia akkuja..

http://rc10.fi/index.php?topic=11432.msg764156#msg764156

Juha-Matti

Just eilen luin jostain nettisivulta noista smc akuista, että osa akuista on kuulema fake tuotteita, kannattaa kattoo mistä ostaa, tiedä sitten onko huhu totta.

polyyppi

Speed Passion Reventon S noparissa motor limit on 7.5T or slover. Tarkoittaako käytännössä että voi laittaa 10T moottorin?
Kuinkas se sitten menee saman valmistajan koneissa kun niissä on R merkintä? Sama asia kuin T?

SixStars

Lainaus käyttäjältä: polyyppi - 18.03.15 - klo: 17.34
Speed Passion Reventon S noparissa motor limit on 7.5T or slover. Tarkoittaako käytännössä että voi laittaa 10T moottorin?
Kuinkas se sitten menee saman valmistajan koneissa kun niissä on R merkintä? Sama asia kuin T?

Käytännössä vastaus kysymyksiisi on kyllä  :azn:

Toki huomattava että joskus mainitaan että esim 2S-akuilla saa olla kone X.X T ( tai R ) ja sitten 3S akuilla jotain muuta - muistaakseni  :huh:
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

polyyppi

Lainaus käyttäjältä: SixStars - 18.03.15 - klo: 18.06
Lainaus käyttäjältä: polyyppi - 18.03.15 - klo: 17.34
Speed Passion Reventon S noparissa motor limit on 7.5T or slover. Tarkoittaako käytännössä että voi laittaa 10T moottorin?
Kuinkas se sitten menee saman valmistajan koneissa kun niissä on R merkintä? Sama asia kuin T?

Käytännössä vastaus kysymyksiisi on kyllä  :azn:

Toki huomattava että joskus mainitaan että esim 2S-akuilla saa olla kone X.X T ( tai R ) ja sitten 3S akuilla jotain muuta - muistaakseni  :huh:

Joo tossa muistaakseni oli että 2S akulla.

Latvian

Hi!
Who can help me? Should to bind receiver, ESC and servo,but something does not work. I am from HML, car is HPI Apache SC.

rc autoilija

Onko tossa futaba 4pl:än vastarissa mitään johon vois laittaa esim kierrosanturia että näkis kierrokset ohjaimesta?

hamietti

näin tyhmä kysymys keskusteleeko mmmv2 noppa hoppywing motin kanssa jossain oli että castlen esc ja motti  tulee toimeen ainoastaan
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Juha-Matti


Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: Juha-Matti - 05.04.15 - klo: 20.14
Uskaltasko 120A noparilla tälläistä tkin t8 2650KV mottia ajaa?
http://www.teamtekin.com/t8.html
Nopari  on hobbywing.
http://fi.eurorc.com/product/1604/hobbywing-ezrun-sc8-wp-esc

Moottorille suurin sallituin akku tuolla 2650kv lukemalla on 4S ja nopari kestää 3000kv koneen tuolla akulla niin rajoilla mennään.

Mihin autoon noi ois menosa ja minkälaisella akulla tarkoitus ajaa?
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

p-man

Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

rc autoilija

Mitä tehdä kun auto alkaa huutamaan heti käynnistyksen jälkeen? Kyseessä team orion r10 noppa ja futaba 4pl mankka.

Mölli

Lainaus käyttäjältä: rc autoilija - 09.04.15 - klo: 22.42
Mitä tehdä kun auto alkaa huutamaan heti käynnistyksen jälkeen? Kyseessä team orion r10 noppa ja futaba 4pl mankka.

Kokeile ensiksi noparin uudelleenkalibrointia.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10