Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

kokemuksia harjattomista moottoreista!

Aloittaja jtnevala, 22.08.05 - klo: 09.02

4wdkanootti

Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"Nyt kysyn ihan varmuuden vuoksi, että kasvaako A määrä rinnankytkennässä, eli onko purkuvirran määrä suurempi? Kokeiltiin rinnan ja sarjaankytkentää, rinnankytkennässä auto pätki, mutta sarjassa se pätkiminen oli huomattavasti vähemmällä. Mistä tämä voi johtua?

sekä käyttöäaika amppeeritunnit, että piikkikuormitusvara amppeerit kasvavat, mutt jos kuorma on yhä iso esim välitys-syistä niin sulla voi jännite silti alentua pätkintärajalle
silloin sarjakytkennässä pätkintää ei ole mutta kiihtyvyyskään ei ole tuplan tuntusta...
onko siinä jo konkka virtajohdoissa? jollei ,lisää!
on mahdollista laittaa myös pikkunen konkka tasaamaan ohjauspuolta eli vastarin lisävirtaliittimiin bec-käytössä , samoin kuin ulkoisella servoparistoilla ajaen BK säätimillä. myös ohjausjännitteen notkunta tekee tota....
Itte en saanut bec-piirillä ruokittua kahta servoa ja noparia ilman lisäruokaa.
oli samat oireet. tosin eipä mun akutkaan antaneet tarpeeksi ämpäreitä tolle 12020:lle eli akkuja odotan ajellen pienillä 1-servosilla ja "hiljaa"
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

suiza

Nyt löytyy ämpäreitä 4wdkanootilla, tuli kokeiltua 4wd:n 8000 mah lipoo omassa sphere\3star paketissa schumi club 10 2wdssä. Tavallisella akulla lähdettäessä asfaltilla ei puhettakaan sutimisesta ,mutta lipolla auto suti ensin 1-1,5 metrii jonka jälkeen kiihtyvyys todella raju  verratuna tavalliseen akkuun.
Hyper 10TT,Clod keppi,TLT-xrc ,club 10

jesi

Noh, eipä suoranaisesti ne ämpärit sutimista lisää.
Tosin, lipossa on bout 8.4v jännite, purkuvirtaa tarjolla, niin voihan sillä laku palaakkin.
/ Jere Siirilä

Catiska

Pershana, omasta toisesta harjattomasta setistä taisi mennä säädin pimeäksi, BK:n 9920 säädin. Moottori vaikuttaisi olevan mittausten perusteella kunnossa, eli ainoa mikä selittää akillisen vaikenemisen on säätimen pimeneminen. Nyt pitäisi löytää jostain uusi, BEC-virta pitäisi löytyä, jatkuvaa virrankestoa min. 120A ja mahd. pienikokoinen, mieluusti roiskeveden kestävä...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Hepokatti

No nyt on ensimmäinen viikko takana Zaboon+Lehner 4200 moottorilla... Auto kulkee kyllä kuin eläin, mutta kasassa se ei pysy... Eikä sillä pysty oikein ajamaankaan, kun taitaa olla liian kyvyt noille tehoille...

Viikon Saldoa:
- Etu- ja takatasauspyörästöt palasina...
- Kaksi katkennutta vetoakselia
- Etu- ja takaripustukset irronneet törmäyksen seurauksesta, nämä oli kyllä ihan omaa syytä...
- Renkaista tuli slicksit... Vakio koneella kulumista ei tullut käytännössä yhtään n.30 ajokerran aikana!

Nyt autoon on tehty lukkoperä ja se on pelkästään takavetoinen. Täydellä kaasulla ei tarvitse kuin haaveilla ajavansa... Pieniä pitovaikeuksia on...

Akkuina on käytetty Meangreen 3000mah ja Nosramin 400mAh valmiita pötköjä. Säädin ilmeisesti osaa automaattisesti päästää auton liikkeelle, koska jos kaasun painaa suoraan pohjaan paikaltaan niin ensin auto miettii hitaasti liikkuen pari sekuntia ja sitten ampuu kuin raketti...

Seuraavaksi 1:8 krossariin harjatonta kiinni...

puzzle

Lainaus käyttäjältä: "Hepokatti"Täydellä kaasulla ei tarvitse kuin haaveilla ajavansa... Pieniä pitovaikeuksia on..

Eikös auto ole just ns.balanssissa ku saa kaasulla ohjailla????


Itellä oli kyöstin pta2 ja 9.6V meni renkaat yhdellä akullisella...mut pitohan alkaa vasta slikceillä :mrgreen:
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Hepokatti

Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
Eikös auto ole just ns.balanssissa ku saa kaasulla ohjailla????


Itellä oli kyöstin pta2 ja 9.6V meni renkaat yhdellä akullisella...mut pitohan alkaa vasta slikceillä :mrgreen:

Kuinkas on PTA:ssa paikat kestänyt? Zaboonhan on käytännössä PTA:n krossiversio...

JuhaH

Itse olen vaihtanut Zaboonin diffeihin karkaistut rattaat, samoin olen laittanut O-renkaat akseleiden ulostuloihin tiivisteiksi ja vaihtanut Diffirasvat öljyihin. Diffikotelo ei vielä ole täysin tiivis, mutta öljyt pysyvät riittävässä määrin sisällä. Rattaat olivat ehkä vähän hinnakkaat, mutta käynevät myöhemmin lähes kaikkiin Kyoshon 1:10 autoihin sekä Blizzardeihin.

Renkaiksi hankin RC-Pisteestä Prolinen Dirt Hawg renkaat, joihin vanteiksi samasta paikasta 1:10 krossarin takavanteet Kyoshon Hexillä. Zaboonin omat vanteet ovat halkaisijaltaan liian pieniä standardi 1:10 renkaille. Parin kesän pihasudittelusta avokalliopihalla en ole saanut silminhavaittavia kulumia renkaisiin. Krossirenkaiden piikit lähtevät samassa paikassa vajaalla akullisella.

Vetoakseleita on minullakin mennyt poikki ja olen vaihtanut niiden tilalle kardaanit; nämä ovat osoittuneet ihmeellisen pehmeiksi ja ovat menneet mutkalle ensimmäisillä ajokerroille, mutta poikki niitä en ole saanut. En kuitenkaan uskalla suositella Kyoshon kardaaniakseleiden hankkimista.

Catiska

Lainaus käyttäjältä: "Hepokatti"

Säädin ilmeisesti osaa automaattisesti päästää auton liikkeelle, koska jos kaasun painaa suoraan pohjaan paikaltaan niin ensin auto miettii hitaasti liikkuen pari sekuntia ja sitten ampuu kuin raketti...
quote]

Pikemminkin tuo kuulostaa siltä, että sinulla kyykkää akut tms.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

JupeR

Mikäli sinulla on jesin myymä Hackeri säädin niin siinä on ratas suoja ettei vedä heti täysille.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

4wdkanootti

mulla on keinut kestäneet autossa kiinni, kun vaihdoin pehmeät vakiopinnit  teräksisiin, ja 4mm pitempiin (tarjouskaupan ruuvarin metalli). Näin  menevät kiinnityskelkastaan läpi asti molemmista päistä. Lisäksi  sain (ehkä maruin alunperin?) alumiiniset navat etuakseliin.
Ristinivel-askelit on sietäneet, mutta parista vetokupista on lähteny kierteet.

Äkki-kärrynpyörät ja kulmalla takapyörälle alas hypystä tulemiset, vie mulla luvattoman usein takapyörän navan rikki.  Ideoita?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Catiska

Lainaus käyttäjältä: "jeppe"Mikäli sinulla on jesin myymä Hackeri säädin niin siinä on ratas suoja ettei vedä heti täysille.

No, mut kai tuollaiset pari sekunttia viivettä olisi vähän liioiteltua tuollaiseen suojaukseen... Pikemminkin 0,2 sek. olisi enemmän kohdallaan.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

jesi

Kyseessä on noparin softstart toiminto. Eli kun vetää lämän lattiaan, niin ajaa hetken pienellä virralla ja sitte vasta kaikki peliin.
Säästää voimansiirtoa aika paljon...
/ Jere Siirilä

Catiska

Onko muilla mennyt hermot tuon BK-elektroniksin kanssa? Viimeiksi kun tilasin sieltä harjattoman setin, niin sohlivat säätimen kanssa, laittoivat väärän. Sitten oikean tuleminen kesti viikkoja. Nyt kun taas erehdyin tilaamaan heiltä pikana tavaraa, niin viisi päivää sen jälkeen kun olin jo maksanut tavarat PayPalin kautta, he ilmoittavat yhden tavaran puuttumisesta. Siis pikana tarkoittaa minusta aika lailla erillaista palvelunopeutta. Heillä tuntuu olevan pikatilauksen käsittelyaika viikko. Normaalissa menee pelkkään lähettämiseen varmaan kaksi. Eli, varoituksen sana. Ainakin minun kokemukseni tästä firmasta on huonohkot. Luotettavuudessa ei ole ongelmia, vaan erittäin hitaassa ja kankeassa toiminnassa. Maksaminenkin on yhtä tuskaa. Ensin tulee sähköpostiin ilmoitus, jolla pitäisi maksaa tilaus. Sitten, neljä päivää maksun jälkeen tulee sähköpostiviesti, jossa pyydetään maksamaan erikseen rahdin osuus. Sitten sen jälkeen vasta aletaan arvuuttelemaan, mitä osia heillä on hyllyssä, laitetaanko jälkitoimitukseen vai palautetaanko rahoja...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Catiska

Niin, unohtui mainita, että kotisivuiltani löytyy iloinen yllätys näppäräsormiselle, harjattoman säädintä kaipaavalle kolvaajalle...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

SlidSlide

Voivoivoi.. olisin saanut sen korjatettua 100% varmasti  :cry: . Noh parempi onni ensikerralla. Toivotaan että A-P osaa hommansa :wink: .

Catiska

Nopeat elävät... Nyt A-P olli kyllä nopeampi kuin arvasinkaan. Oletin, ettei kukaan eksy pariin viikkoon sivuilleni :mrgreen:
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

SlidSlide

Totta puhut, aikainen lintu madon nappaa.

SlidSlide

Tietääkö kukaan mistä voin Suomesta ostaa heatsinkin moottorilleni? Moottori on XL kokoa, joten myös L koon 540 sinkit käy. Tässä esimerkiksi löysin jenkeistä yhden http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=RCM01 . Suomesta löyty racing factorysta pieni 280 koolla oleva http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=72 .


EDIT: Jeps, löytypä medasecista sitten kulman takaa semmonen. Onko kuitenkin olemassa muita paikkoja?

tumppi91

Oon kattellu tässä mini infernoon ny näitä harjattomia settejä:
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=102&products_id=1053
Tommonen iski silmään.Ja laskeskelin että kiertäis 9.6v 27840rpm.Tiedän että ei oo tarkotettu autokäyttöön mutta olisko tosta mihinkään?Ja riittääkö noi kierrokset auton kuljettamiseen?  :roll:

jesi

Voijolla jarrut yms vähä haussa tolla noparilla....
/ Jere Siirilä

Futaba

Eikä vauhtia olisi hurjasti, koska aivan tuota 28000rpm ei moottori rasituksessa pyöri. Jos mambaan verrataan, niin heikoinkin niistä on 1½ niin tehokas kuin tuo.
| Academy | Axial |

bluebeetle

Edit: koko topicin lukemalla selvisi aika lailla... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

HPI-man

Olisi mielenkiintoista tietää mitä nämä 1-star,2-star,3-star ja 4-star vastaa
harjallissa moottoreissa. Elikkä voisiko joku vastata tähän kysymykseen?

Futaba

Tapsa92 toisessa aiheessa sanoi, että 2-star kuljettaa autoa suunnilleen samaa vauhtia kuin 12-lankanen harjallinen, eli 1-star menee suunnilleen 15-20T rakoon, 3-star sinne alle 10T ja 4-star taitaa olla tehokkaampi, ku mikään harjallinen.
| Academy | Axial |

tapsa92

- Tapsa

Juke-

1-star 17t, 2-star 14t, 3-star 12t, 4-star 9t, 5-star 7t
Jos puhutaan oikeesta tehosta niin nuin se suunnilleen olisi. Valmistajalla on nuo tehot hieman yläkanttiin.  :roll:
joo o

HPI-man

Se riippuu myös autosta.

Duster1

Millähän tavalla kone tehoihin auto vaikuttaa?

Samat tehot siitä lähtee riippumatta siitä onko se kiinni 1/18 rc autossa vai 1/1 autossa. Kulkupuoli onkin sit eri asia.
Axial SCX 10 TR

Cruisaaja

Sponsored by own wallet