Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

kokemuksia harjattomista moottoreista!

Aloittaja jtnevala, 22.08.05 - klo: 09.02

_valtsu_

Mitenniin kv-arvo ei voi pitää paikkaansa? 2800 ei kyllä ole kovin korkea, jos vertaa esim novakin 8.5 koneeseen, jonka kv on 5000. Tuo 2800kv vaatii enemmän jännitettä, että saadaan kunnolla tehoja ulos.

apophis

Motin jonka luulin ostaneeni kv piti olla 4600. Paketin mottia ei edes hobbycityn sivuilla ole olemassa. Tosiaan tuon 9.5T saman näköisen motin kv arvo on 2800. Mutta paketissa ollut motti oli tarran mukaan 8.5T :wink:

Mutta mysteeri on, että minne amppeerit menee, jos akku kestää saman aikaa, mikään ei lämpene ja auto ei kulje?!?

Vertailumotteina on ezrun 9T ja Castlen 4600kv motit.
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

hairbrushless

Sanokaas gurut, asso tc5r/xray t2 sopiva edullinen combo?

On niin milijuuna vaihtoehtoa ettei oikein aukea. Ratana on varmaan raisio/turku, neulahuopa. Ne jotka ovat ko. radoilla ajaneet, tietävät profiilin ja olosuhteet.

_valtsu_

Lainaus käyttäjältä: apophis - 07.10.09 - klo: 21.36
Motin jonka luulin ostaneeni kv piti olla 4600. Paketin mottia ei edes hobbycityn sivuilla ole olemassa. Tosiaan tuon 9.5T saman näköisen motin kv arvo on 2800. Mutta paketissa ollut motti oli tarran mukaan 8.5T :wink:

Mutta mysteeri on, että minne amppeerit menee, jos akku kestää saman aikaa, mikään ei lämpene ja auto ei kulje?!?

Vertailumotteina on ezrun 9T ja Castlen 4600kv motit.


Et ole kertonut mihin moottoriin tätä uutta vertaat. Kiinamottien hyötysuhde on varmasti huonompi, kuin laatumottien. Pienemmällä kv:lla voi käyttää pidempää välitystä, ilman lämpö ongelmia.

apophis

Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 08.10.09 - klo: 18.08
Lainaus käyttäjältä: apophis - 07.10.09 - klo: 21.36
Vertailumotteina on ezrun 9T ja Castlen 4600kv motit.

Et ole kertonut mihin moottoriin tätä uutta vertaat. Kiinamottien hyötysuhde on varmasti huonompi, kuin laatumottien. Pienemmällä kv:lla voi käyttää pidempää välitystä, ilman lämpö ongelmia.

Luetaan ne viestit loppuun asti! Vertailukohtaa siis on.
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

_valtsu_

Pitää vissiin tilata aika optikolle.

No tuo castle on varmaankin parempi hyötysuhteeltaan. Pidempää välitystä vaan kokeilemaan, kunhan et polta moottoria.

Jabe

Lainaus käyttäjältä: hairbrushless - 08.10.09 - klo: 11.39
Sanokaas gurut, asso tc5r/xray t2 sopiva edullinen combo?

On niin milijuuna vaihtoehtoa ettei oikein aukea. Ratana on varmaan raisio/turku, neulahuopa. Ne jotka ovat ko. radoilla ajaneet, tietävät profiilin ja olosuhteet.
Kannattaa melkein heittää sama kysymys tuonne Turun Urheiluautoilijoiden foorumin alta löytyviin rata topikkeihin.
Tuohon moottorin valintaan vaikuttaa omat ajotaidot. Siellä kun on (ainakin oli) ajoajat hitaille, nopeille ja kisakuskeille.

Jollei tuo Turun Urheiluautoilijoiden foorumi näy "Muut" alla niin yhteyttä HVoltage:en.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

JiiPee

Jollain on varmaan kokemusta mikä naarasliitin menee parhaiten tohon Ezrunin koneeseen. Liitimet on samat kuin tuossa koneessa.
Ovat tosi lyhyet.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Duster1

Varmaankin ovat 3.5mm?

Nartulla ei niin väliä, kunhan ei vaan pohjaa eikä sekään haittaa jos vetää suojaa loppujen päälle :lol:
http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?cPath=23_44&products_id=49

Axial SCX 10 TR

JiiPee

Näyttää juurikin oikeilta, kiitoksia. Monien kauppojen liitinkuvat on niin surkeita että on vaikee sanoo käykö ne.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä


Jabe

Tuossahan lukee että sopii EVO3 moottoriin ja kun valmistaja on Speed Passion niin sopii Speed Passionin nopariin.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

jiksu

#1932
Kappas vain.... :roll:
Tulipahan varmistettua asian.

Edit: Täytyy vielä varmistaa kun en päässyt selvyyteen, että onko tässä noparissa: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-GranTurismo-20-LPF-Blue-Star-108256
sisäistä LiPo-vahtia??
-tauolla-

DTFin

Lainaus käyttäjältä: jiksu - 10.10.09 - klo: 15.00
Kappas vain.... :roll:
Tulipahan varmistettua asian.

Edit: Täytyy vielä varmistaa kun en päässyt selvyyteen, että onko tässä noparissa: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-GranTurismo-20-LPF-Blue-Star-108256
sisäistä LiPo-vahtia??
Onhan tuossa.
Pelkään pimeää, hämähäkkejä ja Vaasan radan triplaa!
Tamiya | Novak | Speed Passion | GM | Futaba | Savöx

jiksu

-tauolla-

camshaft6

ko.nopariin saa ohjelmoitua mukana tulevalla kapulalla,kennokohtaisen katkaisujännitteen.
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

DTFin

Lainaus käyttäjältä: jiksu - 10.10.09 - klo: 23.12
Lainaus käyttäjältä: DTFin - 10.10.09 - klo: 22.45
Onhan tuossa.

Kiitoksia! Mistä muuten löysit/tiesit tuon?
Omistan tuosta pykälää vanhemman version ja olen käyttänyt 2.0:an ohjetta.

http://www.speedpassion.net/upload/Apparel/file/e8fe3c8a290c4c90e6347f2d4123b456.pdf

Kuten tuossa yllä todetaan niin tuolla kapulalla pystyy ohjelmoida lipo cut-offin kätevästi kuten määrittää muutkin parametrit.
Pelkään pimeää, hämähäkkejä ja Vaasan radan triplaa!
Tamiya | Novak | Speed Passion | GM | Futaba | Savöx

OV

Lainaus käyttäjältä: JiiPee - 09.10.09 - klo: 18.01
Jollain on varmaan kokemusta mikä naarasliitin menee parhaiten tohon Ezrunin koneeseen. Liitimet on samat kuin tuossa koneessa.
Ovat tosi lyhyet.

Vahvistetaan vielä eli on 3,5mm. Ite meinaan juuri tein tohon adapterin missä on naaras 3,5mm ja uros 4mm niin sain mamba maxin ilman johtojen vaihtoa kiinni.

hpi racing

mulla kun on firestromissa tommonen quark roadster 65 a nopari  niin kestääkö se 8.4 volttisen nimh akun.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Futaba

Googleen ku kirjottaa noparin mallin, ni saa vastauksen muutamassa sekunnissa yhteyden nopeudesta riippuen...

http://www.toughracing.com/zc126d/index.php?main_page=product_info&products_id=323

Lainaa
►for car
►Cells : Ni-Cd 5~18 cell / Lithium 2~6 cell
►Continuous : 65A ( @Full throttle, 25°C)
►Surge : 90A/design spec 150A(@10 secs)
►Switching Rate : 38KHz
►Resistance : 0.00073Ω+ 0.00073Ω
►Break : Realistic ABS( Proportional )
►Low Voltage Cut-Off : Automatic
►High temperature Cut-Off : about 110~120°C
►Reversible : Completely Yes (Without change any wire)
►Timing Adjust : Automatic
►Turbo : 2~5% POWER UP with throttle 110%
►Safety : Full safety Mode with Master Recognition
Competition Mode with delayed Master Recognition
(Programmable with throttle position whenever power on)
►Program : On board Program button and colorful 4 LED
►BEC : 5V/3A
►Size : 48 X 34 X 19 mm (Without wire)
►Weight : 65 gram (Without wire)
made in korea
| Academy | Axial |

hpi racing

mutta tarkottaako tuo ni-cd samaa nimh kohalla.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Heuli

Ei se nopari sitä erota että onko siellä sähkönsyöttäjänä nicd, nimh tai lipo, kunhan vain jännite osuu tuolle alueelle niin on ok.

hpi racing

| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Futaba

Tänään ilmeni kahdessa GM evo3 moottorissa sama jännä vika, ja nyt tarttis vähän apua analyysiin. Eli eilen itseasiassa ekan kerran oireili, kerran kävi niin, että renkaat vaan nytkähti, kun kaasutti. Hetken ihmettelin ja sitten tönäsin autoa samalla kun painoin kaasua, lähti liikkeelle. Loppuilta meni siltä osin ongelmitta.

Tänään ongelma äityi niin pahaksi, että vaihdoin moottorin, ja oletin sensorin menneen sököksi edellisestä. Taas mentiin ilman ongelmia, kunnes akun loputtua pysähdyin radan reunalle, ja lähdin korokkeelta hakemaan autoa. Taas ei tapahtunut mitään, ennen kuin tönäsin autoa.

Onko nyt käynyt niin, että kaksi samanlaista moottoria (eri käämityksellä tosin) menivät samalla tavalla rikki samana päivänä, vai voiko nopari rikkoa moottorissa olevan sensorin? Moottorin vaihdon jälkeen toimi tosiaan niin ku pitääki, mutta pari akullista meni ja taas pätkäsi. Noparina Speed Passion GT 2.0 Pro, moottoreina GM Evo3 7.5T ja 5.5T.

Ilmeisesti tommonen pätkäsy, mikä käytännössä siis moottoria pyöräyttämällä menee ohi, liittyy melko varmasti sensoriin?
| Academy | Axial |

redman

Lainaus käyttäjältä: Futaba - 26.10.09 - klo: 22.16
Onko nyt käynyt niin, että kaksi samanlaista moottoria (eri käämityksellä tosin) menivät samalla tavalla rikki samana päivänä, vai voiko nopari rikkoa moottorissa olevan sensorin? Moottorin vaihdon jälkeen toimi tosiaan niin ku pitääki, mutta pari akullista meni ja taas pätkäsi. Noparina Speed Passion GT 2.0 Pro, moottoreina GM Evo3 7.5T ja 5.5T.
Ilmeisesti tommonen pätkäsy, mikä käytännössä siis moottoria pyöräyttämällä menee ohi, liittyy melko varmasti sensoriin?

Kokeilitko vaihtaa sensorijohtoa?
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Futaba

#1945
Kokeilin juuri, ei auttanut.

E: vaihdoin taas kerran uuden moottorin, toimii. En vain tiedä uskallanko ajaa tolla, vai rikkooko toi nopari tonkin koneen? Eli kumpihan nyt todennäkösempää, et nopari rikkoo moottoreita, vai että moottoreista meni molemmista sensori samana päivänä :/
| Academy | Axial |

Duster1

Axial SCX 10 TR

Futaba

Ei uskalla, taidan siirtyä tohon losin settii ja katotaa miten speed passionin pulma ratkeaa.
| Academy | Axial |

jon.lindgren


svart

#1949
onko noissa kiina koneissa kaikissa toi päädyn kiinnitys yhtä terveestä. Sharkista kaksi konetta hajonnut jo parissa viikossa kun ei noi koneen taka kannet pysy nipussa.

Eli onko noissa HobbyKingin koneissa myös "parempia koneita"
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE