Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Oman polttoaineen sekoitus

Aloittaja Hjpt, 27.08.05 - klo: 20.55

Hjpt

Sekoitatteko itse polttoaineet vai ostatteko liikkeestä valmista?
Saako itse tekemällä yhtä hyvää?
Hinnassa varmaankin voittaa aika selvästi.

Mistä olette tilanneet metanolin, nitron ja öljyt?

Minkälaisia suhteita käytätte noissa aineissa? 15/15/70?
Ja sitten vielä, että minkälaista öljyä metanolin ja nitron lisäksi laitetaan?

Jose.92

Ostan itse polttoaineet autoon mutta lennokkiin sekoitan itse
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Mika R

Liikkeestä.. ja ne on pirun hyvän laatuisia (nykyään). About 30-40 egee Gallona (~4L) riippuen merkistä

J-P

Lainaus käyttäjältä: "Hjpt"Sekoitatteko itse polttoaineet vai ostatteko liikkeestä valmista?
Saako itse tekemällä yhtä hyvää?

Sekoitan itse. Kaipa tuon saa yhtä hyväksi ellei paremmaksi jos valkkaa aineet oikein(käyttää laadukkaita aineita). Tietääpähän(ehkä) mitä koneeseen tunkee.

Lainaus käyttäjältä: "Hjpt"Hinnassa varmaankin voittaa aika selvästi.

No, riippuu millasessa erässä raaka-aineet ostaa. Itse ostan yhden sekoituksen tarvikkeet kerralla(13.6L satsi valmista fuilia). Valmiille tulee hintaa ~5.36€/l, kun Esim. Sidewinder 16% maksaa Hobbypeoplessa 7,93€/litra. Jos ajaa paljon ja jaksaa sekotella niin kyllä tuolla jonkin verran saa hintaa alas.

Lainaus käyttäjältä: "Hjpt"Mistä olette tilanneet metanolin, nitron ja öljyt?

Viimeksi ostin  Kärkkäiseltä. Sanderssonassakin taitaa olla raaka-aineita myynnissä.

Lainaus käyttäjältä: "Hjpt"Minkälaisia suhteita käytätte noissa aineissa? 15/15/70?

74% metanolia(10L)
15% nitroa(2L)
11% öljyä (1.6L) 50/50 rissa/synteettinen

Lainaus käyttäjältä: "Hjpt"Ja sitten vielä, että minkälaista öljyä metanolin ja nitron lisäksi laitetaan?

Ihan risiini-öljyä(mieluusti Castrol M) ja jotain metanoliin sekotettavaksi tarkoitettua 2T-öljyä esim. Aerosave, Kendall ML-70, Motul Micro.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

pukki81

Lainaus käyttäjältä: J-P - 27.08.05 - klo: 21.39
Lainaus käyttäjältä: HjptMistä olette tilanneet metanolin, nitron ja öljyt?

Viimeksi ostin  Kärkkäiseltä. Sanderssonassakin taitaa olla raaka-aineita myynnissä.

Lainaus käyttäjältä: HjptMinkälaisia suhteita käytätte noissa aineissa? 15/15/70?

74% metanolia(10L)
15% nitroa(2L)
11% öljyä (1.6L) 50/50 rissa/synteettinen

Lainaus käyttäjältä: HjptJa sitten vielä, että minkälaista öljyä metanolin ja nitron lisäksi laitetaan?

Ihan risiini-öljyä(mieluusti Castrol M) ja jotain metanoliin sekotettavaksi tarkoitettua 2T-öljyä esim. Aerosave, Kendall ML-70, Motul Micro.

Nostamme vanhaa topiccia. Kaupoista ovat nitrot lopussa, kausi alussa ja hinnat ylhäällä.

Mikäs idea tuossa 50% rissaa laittamisessa on? Eikö tuo tuki "vehkeet"?

Edit: Mitäpäs sanotte jos lantraa ite 5% nitrolle tuota löpöä? Ajeleeko kukaan alle 25% nitrolla? Tarkoituksena siis "huvikseen" kisailu. Harrastuksen alkuvaiheessa muistan ajelleeni 10% lennokkimetukalla, ja hyvin taisi mennä.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.