Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mtroniksilta harjaton yhdistelmä autoon!

Aloittaja jtnevala, 28.08.05 - klo: 15.45

jtnevala

Mtroniksilta on kanssa tullut harjaton yhdistelmä myyntiin.

ja tällaisen sivun (http://www.modelspain.com/mtvariadores.html)
tietojen mukaan jo tosta plasma sport /genesis sport yhdistelmästä
irtoaa aika mukavat tehot 504W 7 kennolla ja 432W 6 kennolla!!

Vaikka käytännössä tehot olis 250w niin,  
tällaisesta paikasta yhdistelmää saa 99 punnalla. (n. 150e)!

http://www.modelsinmotion.co.uk/category.asp?catcode=364&tamiya=258

Teemus.

tuohan on lähes mahdotonta!  :!:   :shock:   :shock:
miten vois olla muka 504 w tehoo ja vain 99£
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Catiska

Jokainenhan voi hinnoitella tuotteensa aivan vapaasti  8) Ja eihän tuo teho/hintasuhde nyt niin ihmeellinen ole, parempiakin on olemassa siinä suhteessa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Hermanni

Huomasin samalta sivustolta myös edullisen 100A säätimen, siis täältä.
GENESIS PRO - 100A brushless, sensorless car ESC 166,56 €
Hyvää noissa Mtronicsin säätimissä on että niitä ei tarvitse ulkomailta tilailla........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Catiska

No, se mitä meillä on kokemusta tuon valmistajan teholupausten pitämisessä, niin liioittelua on melko rankasti. 11-lankainen säädin kestää hädin tuskin 15 lankaisen...

Jos huomasitte, niin ilmoittavat moottori/säädinpaketissa tehot 100% kokonais hyötysuhteella... Eli, tyypillistä MTroniks tyyliä...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

jtnevala

Lainaus käyttäjältä: "brutales"No, se mitä meillä on kokemusta tuon valmistajan teholupausten pitämisessä, niin liioittelua on melko rankasti. 11-lankainen säädin kestää hädin tuskin 15 lankaisen...

Jos huomasitte, niin ilmoittavat moottori/säädinpaketissa tehot 100% kokonais hyötysuhteella... Eli, tyypillistä MTroniks tyyliä...

Joo siis selväähän se toki on nuo tehot on luultavammin teoreettisia tehoja/ täydellisen optimaalisissa olosuhteissa mitattuja.....

Mun mielestä toi kuitenkin vaikuttaa houkuttelevalta, koska on ainakin mun silmiin osuneista harjattomista auto-paketeista kaikista halvin ja
luulis sen olevan tehokkaampi kuin esim. Novakin paketin.

Jännä juttu on myös se, että mtroniks on päätynyt sensorittomaan ratkaisuun toisin kuin, nosram, lrp, novak ynm. perinteiset valmistajat.

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "jtnevala"Jännä juttu on myös se, että mtroniks on päätynyt sensorittomaan ratkaisuun toisin kuin, nosram, lrp, novak ynm. perinteiset valmistajat.

No sanoisin että Nosram, LRP ja Novak tulevat samalta "sylttytehtaalta", siksi ovat liki identtisiä keskenään.......
Nosram, LRP ja Novak ovat oikeastaan uusia valmistajia (Niinkuin on Mtroniks) harjattomien puolella, kokemusta ei vielä näillä hirveämmin harjattomista ole.
Silloin kun lennokkeihin ja veneisiin (Veneisiin myöhemmin) harjattomat tuli, oli niissäkin sensorilliset säätimet ja moottorit, niistä (Sensoreista) on päästy aikapäiviä siitten eroon kyseisellä "puolella".
Niin myös nuo "perinteiset" (Hacker, Lehner ja Kontronik) valmistajat käyttivät sensoreita ensimmäisen sukupolven moottoreissaan joskus jo 4-5 vuotta sitten, sen jälkeen on teknikka ja ohjelmistot säätimissä kehittynyt sen verta eteenpäin että sensoreita ei tarvita.
Toisekseen sensorit ovat "rajoite" uusien sääntöjen johdosta koska itse magneetille ja käämitykselle jää vähemmän tilaa kannussa, se on varmaankin rajoite noilla Novak "pohjaisilla" koneilla maksimitehoille.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Catiska

Edullinen tuo on, halvin mitä olen nähnyt. Tehot ei ole edes teoreettisia, vaan mahdottomia. Mutta, eihän nuo edes ilmoita, mikä on moottorin teho. Teho, mitä ilmoittavat, on laskettu kaavalla maksimi virta säätimen läpi x max. jännite. Moottorin tehoa en huomannut missään, eli se on täysin arvailujen varassa.

Ja tuo säätimen maksimivirta, se on hetkellistä, ei jatkuvaa. Jos sitä kuormittaa moottorilla, joka ottaa sen maksimivirran, niin sitten pitää tietää järjestelmän hyötysuhde, ennenkuin on selvillä teho. Ei edes valmistajan sivuilla ole näitä tietoja annettu. Joten teho voi olla mitä vain.

Mutta, jos siitä jostain saa selville moottorin teho tai max. ottovirran ja hyötysuhteen, niin sekin asia selviää.

Se, että siinä ei ole antureita, on aika loogista. Eipä niitä juuri mihinkään tarvita, jos säädin on kunnolla suunniteltu.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Erkko S

Mtroniksin omat sivut väittävät että 4-7 kennoa mutta brittisivuilla lukee 6-10 kennoa. Mikähän lienee totuus?

-- Erkko

Catiska

Jotenkin luottaisin valmistajan ilmoitukseen enemmän kuin jonkun kauppiaan mainoslauseisiin...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg