Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5

Aloittaja Joona H, 02.09.05 - klo: 19.59

Mr.MR

Lainaus käyttäjältä: "Wizu"
Se "siipiratas", mikä luultavasti vetää jäähdytysilmaa oli jumissa. Yhden siiven ja seinämän väliin oli kivi juuttunut. Hetkessähän sen irrotti mutta tympeä kuitenkin. Tänään tulee foamia hieman eteen niin päästään siitäkin ongelmasta.


Sitten kun siihen "foamia" laittaa, niin eipä vedäkään enää ilmaa, eli ei jäähdytä moottoria. Suosittelen, ettet tukkisi reikiä vaahtomuovilla, kun ei niitä kuitenkaan jaksa olla jatkuvasti olla pesemässä puhtaaksi.  Autovaraosaliikkeestä saa pienireikäistä helposti muotoutuvaa alumiiniverkkoa, joka on tarkoitettu ruostereikien paikkaamiseen. Sillä on saatu kohtalaiset suojat aikaan. Suurin ongelma, eli reiät ovat siellä kampikammion puolella. Ei niistä vetokäynnistimen rei'istä isoja kiviä mene.

Wizu

Lainaus käyttäjältä: "Mr.MR"
Lainaus käyttäjältä: "Wizu"
Se "siipiratas", mikä luultavasti vetää jäähdytysilmaa oli jumissa. Yhden siiven ja seinämän väliin oli kivi juuttunut. Hetkessähän sen irrotti mutta tympeä kuitenkin. Tänään tulee foamia hieman eteen niin päästään siitäkin ongelmasta.


Sitten kun siihen "foamia" laittaa, niin eipä vedäkään enää ilmaa, eli ei jäähdytä moottoria. Suosittelen, ettet tukkisi reikiä vaahtomuovilla, kun ei niitä kuitenkaan jaksa olla jatkuvasti olla pesemässä puhtaaksi.  Autovaraosaliikkeestä saa pienireikäistä helposti muotoutuvaa alumiiniverkkoa, joka on tarkoitettu ruostereikien paikkaamiseen. Sillä on saatu kohtalaiset suojat aikaan. Suurin ongelma, eli reiät ovat siellä kampikammion puolella. Ei niistä vetokäynnistimen rei'istä isoja kiviä mene.

Ahaaps, häätyypi tutkia lisää ja miettiä tuota verkkoa myös. Kaverikin siitä taisi eilen mainita. Kiitän.

-Riku

Hount

Lainaus käyttäjältä: "Wizu"
Sekä parisen kuvaa:
http://www.students.oamk.fi/~t3kyri01/RCKaketsu/

Ei kovin monta kuvaa koska kameramiehellä oli tekemistä savagen ja uuden motin kanssa. :) Mut jokunen ihan ok kuva tarttui kuitenkin kameraan.

-Riku

Kannattaa myös pienentää noita kuvia, kaikilla ei ole välttämättä sitä 8/2: sta millä on ihan kiva katsella tommoisia puolentoista megan jiipeggejä.

- Hount

Anzka

Minun silmiin tuo auto ei tonnin arvonen oo,ei ainakaan videon perusteella.
Entä merkki, Hpi ei buggyjä juuri valmistellu bensa värkeistä puhumattakaan,jos joku pitäisi valita niin ottaisin fg beetlen(älkää sit bajan omistajat vetäkö hernettä nenään,tämä oli vain minun mielipiteeni :wink: )


T:Anzka
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

at

Lainaus käyttäjältä: "Anzka"Minun silmiin tuo auto ei tonnin arvonen oo,ei ainakaan videon perusteella.
Entä merkki, Hpi ei buggyjä juuri valmistellu bensa värkeistä puhumattakaan,jos joku pitäisi valita niin ottaisin fg beetlen(älkää sit bajan omistajat vetäkö hernettä nenään,tämä oli vain minun mielipiteeni :wink: )


T:Anzka

Itse asiassa tuollaista bajaa pitkään hypistelleenä uskaltaisin väittää jotain muuta...  :wink:

Baja on oikeasti hienosti valmistettu auto, alustakin jopa tuntuu toimivan "normaalisti" ja suojaukset ovat voimansiirron osalta kunnossa heti. FG on enemmänkin hieman tee-se-itse tyyppinen ratkaisu, toki hieno auto sekin.

Buggyjä HPI ei tosiaan ole hirveästi tehnyt, mitä nyt Lightningia 1/10 ja 1/8 kokoisina, ja lukuisina eri versioina  :roll:

Kisoissahan HPI:n buggyjä ei taida näkyä, syystä ei mitään tietoa? Varaosien saatavuus? Yleisyys? Haju, maku, tunto? Jokin muu, mikä?

Tonni on toki tonni, vastineeksi saa täysin rtr-auton ja toisaalta eipä tuon FG:n hintakaan siitä tonnista pahemmin heitä jos mukaan laskee toimivan radiolaitteiston, päivitetyn diffin yms. rojut.

Anzka

Lainaus käyttäjältä: "at"
Lainaus käyttäjältä: "Anzka"Minun silmiin tuo auto ei tonnin arvonen oo,ei ainakaan videon perusteella.
Entä merkki, Hpi ei buggyjä juuri valmistellu bensa värkeistä puhumattakaan,jos joku pitäisi valita niin ottaisin fg beetlen(älkää sit bajan omistajat vetäkö hernettä nenään,tämä oli vain minun mielipiteeni :wink: )


T:Anzka

Itse asiassa tuollaista bajaa pitkään hypistelleenä uskaltaisin väittää jotain muuta...  :wink:

Baja on oikeasti hienosti valmistettu auto, alustakin jopa tuntuu toimivan "normaalisti" ja suojaukset ovat voimansiirron osalta kunnossa heti. FG on enemmänkin hieman tee-se-itse tyyppinen ratkaisu, toki hieno auto sekin.

Buggyjä HPI ei tosiaan ole hirveästi tehnyt, mitä nyt Lightningia 1/10 ja 1/8 kokoisina, ja lukuisina eri versioina  :roll:

Kisoissahan HPI:n buggyjä ei taida näkyä, syystä ei mitään tietoa? Varaosien saatavuus? Yleisyys? Haju, maku, tunto? Jokin muu, mikä?

Tonni on toki tonni, vastineeksi saa täysin rtr-auton ja toisaalta eipä tuon FG:n hintakaan siitä tonnista pahemmin heitä jos mukaan laskee toimivan radiolaitteiston, päivitetyn diffin yms. rojut.

no joo mutta olishan toi ainakin alussa voinut olla vähän halvempi koska hpi ei tosiaan niitä buggeja paljon oo valmistellut ja olis noitakin tullut paljon enemmäön suameen :| ,mut hieno värkki hpi:ltä noin ekoiks bansa autoiks  :wink:
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

jesi

Käytiin towerin kanssa tre-hki-tku-tre tourilla, mukaan tarttui seuraava:
http://jesi.5cyl.net/MMC_Tero/240706-baja_kotiin/

Itse kaksi fgeetä omistaneena, tuota käsissäni pyörittäneenä: en koskis pitkällä tikullakaan fgeeseen enään.
/ Jere Siirilä

jooka

Lainaus käyttäjältä: "jesi"
Itse kaksi fgeetä omistaneena, tuota käsissäni pyörittäneenä: en koskis pitkällä tikullakaan fgeeseen enään.

Mikä FG:ssä on huonommin mielestäsi? (kiitokset hyvistä kuvista!)

jesi

IMHOna kirjoittelen:
fgeetä ja bajaa kun vertaa, äkkiä tulee mielikuva että toinen on 10vuotta vanhempi, väkisin polvenpäällä väännetty ja nopeesti kasaan lätkitty.

Omaan silmääni bajassa pisti silmään monet yksityiskohdat:
- iskarit ja niiden suojat ja ennenkaikkea toimivuus.
- moottorin sijottelu, filtteri "puhtaammalla" puolella.
- pinjoni ja spurri suojattu kunnolla.
- diffi suojattu kunnolla.
- vetarit suojattuna.
- pisempi.
- jne.

Fgeeseen melkeen joutuu heti pistään parisataa teräsrattaiden ja diffisuojien, jne tiimoilta.

Nämä mielipiteet näin äkkiä käsissä autoa pyörittäneenä, innolla odotan tuloksia käytännössä.
/ Jere Siirilä

jooka

Onko ne iskarit FG:ssä sitten niin jäykät vai?

jesi

eihä beetleissä jne edes ajossa huomaa että on iskareita, sehä Pomppii renkaitten varassa ees taas ;)
Eilen viimeks painoin uuden monsterbeetlen perän maahan, niin ei noussu ylös =)

Toki siihen saa kunnolliset.
/ Jere Siirilä

jooka

Ja neki maksaa sitten ekstraa vielä. Jeps.

Jonkin verran on toi FG ollu mielessä niin sillä kyselen. Tiedä sitten tuleeko ikinä laitettua, mutta vastasuuden varalle ihan tietoja.

Divi

Tosiaan en tiedä millasta beetleä se Jere on menny painamaan mutta omassani kyllä iskareiden palautus toimii varsin hyvin kun on oikein säädetty :wink: (Odotamme innolla Baja5 vs. FG Leopard taistoa)

jesi

Eipä kumpikaan omistani sen kummosempia ollu.
Mutta jos pysytään rakentavassa keskustelussa, eikä siitä kenen isillä on isoin.
/ Jere Siirilä

Hotti

Mikäs siinä...ei baja huono varmasti ole,mutta ei diffien suojiin ja rattaisiin saa heti 200€ meneen.Omat suojat makso 0€ :P Terveiset työnantajalle :mrgreen:

Innolla odotan bajaa nähtäväksi 13.8 tampereella,en pitäisi ihmeenä vaikka olisikin nopeampi kuin mikään fg:n tuotos.
Lue=Jos on niin bajaa tilalle :lol:
-Team lapsena liian vähän leluja-

AK-78

Odotan myös mielenkiinnolla viimeistä kisaa Tampereella. Jos Baja on toimiva ja nopea tuotos, niin kyllä se vaikuttaa väkiselläkin omiin hankintasuunnitelmiin  8)
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

MarkoL

1:6 mittakaavassa tulee olemaan tiukkaa taistoa varsinkin kun Traxxaskin saa autonsa liikkeelle ja sitten kun alkaa monstereita tulla muiltakin kuin FG:ltä. Ja ei mun mielestä FG:n jousitus kovinkaan kummoinen ole. Pehmeen siitä saa mutta sellaista herkkää. Varmaan alumiinisista iskareista löytyisi apua pulmaan. Toi HPI:n vieteri/iskari yhdistelmä on toimivamman näköinen. Kiva kuulla sitten kuinka se menee oikeasti ja onko varaosat kuinka paljon halvempia kuin FG:n.

Ohi aiheen mutta kivan näköinen BJ noissa Baja kuvissa taustana. Oikeen 35-36" (?) kummit ja kierrejouset laitettu. Tainnut hieman luontoakin nähdä.

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Hotti

Omassa fg leopardissa jousitus ja iskunvaimennus toimii mutta edellisessä stadium beetlessä se kaikkea muuta kuin toimiva lukuisten säätö yritysten jälkeenkin.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Divi

:mrgreen: Olihan se beetlessäkin toimiva silloin kun sitä mulle kauppasit :lol:

Hotti

Myyntimies mikä myyntimies :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Sonic

Helvata pitää varmaan perua kaupat tuosta racerin autosta kun noin kovasti sitä haukut täällä :roll: .  Kehuhan sitä hiukan ettei ala masentamaan....
FG Stadium Beetle Pro

Hotti

No voi helvata :P Kysy muilta viime kisoissa olleilta mitä mieltä nopeudesta olivat?Ei se kovin huono voi olla jos nopeutta kehuttiin :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

AK-78

Tämä keskustelu ei kuulu tänne, mutta minun mielestä Racerin beetle stadium renkailla kulki radalla paremmin kuin moni muu FG auto.

Puolueeton mielipide toistaiseksi  :wink:
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Hotti

kiitos ak :wink:

Palataan aiheeseen.

Ei kyllä V*tunkaan hajua kuka paikalla olleista oli ak :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Duster1

Sen hajun perusteellako siellä päin tunnetaan :lol:
Axial SCX 10 TR

Hotti

Noh..joo...Enpähän viitsi lohkaista :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

jesi

Pari kuvaa:
http://jesi.5cyl.net/MMC_Tero/250706_testiajot/

Videon tynkä, (eos kenen kuvaama):
http://jesi.5cyl.net/MMC_Tero/vids/250706_bajaviteo.mpg

Käyn kuvaamassa DVeellä videoo kun palaudun ruotsista.
/ Jere Siirilä

*HOKE*

Hmmm... mikäli tossa painettiin kunnolla kaasua ja kone oli edes jotakuinkin säädöissään niin näyttäs olevan aivan yhtä laiska kuin muutkin samaa kokoluokkaa olevat.
Moooommoooo...
:|

jesi

eos kuka videolla ajoi, mutta muistaakseni radiosta kaasulle max 25% ja sisäänajossa vielä.

Toki ei pidä vertailla 1:8 krossariin.

edit:
Ja myös kannattaa sekin huomioida se että tommosessa isossa autossa on pyörivää massaa "hieman" enemmän mitä pikkukrossarissa, sekä kytkin ottaa bout 10krpm alempaa kiinni ;)
/ Jere Siirilä

Divi

HOKE: Bajan kone on laiskempi kuin FG:n mutta ei sekän laiska ole :wink:

EDIT: Nyt kun videon katoin niin eihän toi edes sudi :roll:
Videota normaalista ajosta? Näyttää muuten olevan surkee pito HPI:n nakeissa...