Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kumpi ihan oikeasti on parempi - HoBao vai Kyosho?

Aloittaja tux10, 05.09.05 - klo: 16.50

tux10

Tämä ikuinen kinastelun aihe joka tuottaa aina verta ja kyyneleitä.
Nyt kun tuolta vantaalta kotiin päästiin ja sm-sarja saatin ajetuksi loppuun, niin tässä vähän faktoja!

1) Junnumestarin auto : Kyosho + RB

2) Vantaan A-finaali : kahdeksan ensimmäisen joukossa, viisi Kyoshoa RB:n motilla

3) Yleisen SM-lopputilanne : seitsemän ensimmäisen joukossa, viisi Kyoshoa RB:n motilla

4) HOKE:n rooli merkin vaihdon jälkeen : nostaa A-finaalissa!!! (vaikka oli X-raylla suvereeni Ulvilassa)

"Miksi Hobao kuskit nostaa A-finaalissa ? No koska ne odottaa, että Kyoshosta tippuisi osia, jotka voisi noukkia!"
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Divi

kyllä HoBaoltakin meriittejä löytyy kun katsotaan tuolta lontoon kielisiltä alueilta :lol:

Joona H

Minä olen aina kuvitellut että nuo kisasijoitukset määräytyvät lähinnä kuskin taitojen ja moottorin luotettavuuden mukaan,eikä sen mukaan notta onko se auto Inferno vai Hyperi :wink:
Mutta minähän en ole kisakuski,joten saatan olla väärässäkin........

PS: Jos leikitään että noilla kisasijoituksilla on jotain merkitystä autojen paremmuuteen niin  :wink: :
http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=news&news_id=133

Sami L

Kyl se Xray on paras... nojoo:

Kyosho on hyvä auto, erityisesti nämä "kunnon autot" ne maksavat enemmän kuin kilpailijansa, mutta mikäli erotuksen haluaa maksaa niin mikäs siinä. Mikäli aloittelija autoa kyselee, niin en vaan järkisyihin vedoten voi kenellekkään suositella Inferno rtr:ää. Siinä pitäisi päivittää niin paljon, että autosta saisi radalla kestävän ja luotettavan. Hinta karkaakin jo siinä vaiheessa käsistä ja edelleen se auto on sama huonomaineinen "sportti".

Kyoshon isoin heikkous, erityisesti kisarassien puolella, on heikko varaosatilanne kisapaikoilla. Esimerkkinä tämä Jartsan "On meillä kolme diffiboksia, mutta ne on varattu tiimin kuskeille, jos sattuu hajoamaan."

Omasta mielestäni Kyosho ei kuitenkaan ole ihan hintansa arvoinen. Kyoshon osahinnat ovat Hobaoon verraten suhteellisen korkeat, eivät ehkä kuitenkaan niin korkeat kuin yleinen käsitys antaisi ymmärtää. Kyosho ratsastaa näillä mm-voitoilla ja voitokkaalla nimellä, mutta autossa ei vieläkään ole esim. hiilikuitua vakiona. Eikös siinä ole ristipäitä ruuvitkin? Toisissa merkeissä tulee jopa ne avaimet mukana. Itse maksoin tän hintaerotuksen Hobaoon vedoten juuri tähän laatuun ja siihen että saan varaosat nopeasti Jalakselta.

Jokainen tekee sen valinnan itse - omien mieltymysten mukaan. Joku tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, joku tykkää bemarista ja toinen mersusta...
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Jartsa


tux10

Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Kyosho ratsastaa näillä mm-voitoilla ja voitokkaalla nimellä, mutta autossa ei vieläkään ole esim. hiilikuitua vakiona. Eikös siinä ole ristipäitä ruuvitkin?

Näihin kaikkiin löytää omat syynsä!
Nuo ekassa viestissä olevat ovat ihan tuloslistasta poimittuja faktoja!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

tapsa92

Mä en ole nähnyt yhtään kyöstiä, jossa olis hiilikuitua :lol: .
- Tapsa

-PM-

ja se hiilikuitu varmaan tarkottaa automaattisesti sitä et voitat kaikki kenel ei oo hiilikuituu. ei se sitä tarkota et jos on hiilikuitu levyjä autossa ni se on automaattisesti kevyempi kuin toinen auto. pitää ensin opetella ajamaan sit miettiä et mistä saa vielä vähän pois kierrosajoista. ja aina voi ajaa paremmin. hiilikuitu ei auta ketään mitään jos ei osaa ajaa ilman virheitä. ja sen auton kulkuun vaikuttaa muut asiat paljon enemmän ku joku muutaman gramman säästö.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "tux10"4) HOKE:n rooli merkin vaihdon jälkeen : nostaa A-finaalissa!!! (vaikka oli X-raylla suvereeni Ulvilassa)

Otetaanpas huomioon että mun HoBao näki ensimmäisen kerran edes päivänvaloa lauantai aamuna kun sitä pakotin radalle.

Myös moottori (joka on sitten oma petentti... sisältää neljän eri koneen osia) ajettiin sisään lauantaina.

Kone alko toimia loppua kohden loistavasti, mutta auto on vielä hieman uutuuden jäykkä. Takapään toiminta ei ole vielä sulavaa joten auton käyttäytyminen on todella hirveetä. Ei voi sanoa minne se seuraavaksi haluaa. HUOM. Täysin sama ongelma oli myös reiskan kanssa kauden avauksessa lavangossa (joka oli sitten elämäni eka kisa missään luokassa).
Vielä Imatran kisoissa auto oli mahdoton ajaa, mutta sitten se alko olemaan jokapaikasta herkkä ja Ulvilassa päästiinkin jo ihan kivasti (vaikka en itse tyytyväinen ollutkaan.

Sen jälkeen auto on toiminut niinkuin pitää.

Eli odotettavissa on että aikasintaan turun HoBao cupissa alkaa olemaan uusi auto iskussa.

Voiko silti väittää että vaikka auto oli lähes mahdoton ajaa niin en olisi kovaa ajanut??? Jäin 2 kierrosta koska auto sammu heti alussa vauhtipyörän jysähdettyä kiveen. Kone sammu kytkin kilahti ja vauhtipyörä on entinen. Nousu paikka jäi harmittavan lähelle kun otetaan huomioon että 2 kierroksen päästä alotin takaa-ajon. Tulin neljäntenä maaliin ja eroa oli jatkopaikkaan 24 sekkaa.

HoBao on siis jopa uutena ja rimpuilevana nopea ajaa.

Kössö on järkyttävän hintainen auto... muuten hyvä, mutta varaosien saatavuus on todella huonoa kisapaikalla (ellet ole kössö turku tiimissä) ja jos satutkin saamaan niin pitää olla 3 kertaa paksumpi lompakko kuin hoban kanssa... lähes kaks kertaa paksumpi ku reiskan kanssa.

Ja kössö on yliarvostettu.

Muuta vikaa siitä en sitten keksikkään.

driver

ei kyosho tartte mitää hiilikuitua tai mitää viriosia mitä muihin merkkeihin näyttää tulevan koko ajan :?  ja eikä minusta tähtipää ruuvit huonoja ole :!:  ja ainakin omalta osalta se hinta varaosissa ja auton hinta  itse  niin voi olla vähän korkeahko mutta on kyllä maksanut itsensä moninkertaisesti takaisin....ja sama RB:n koneet käy ja laulaa nätisti eikä ole muuten omaa kaan autoa tarvinnut koskaan kantaa varikolle vaan se on ajettu sinne  :wink:  mutta tämä on minun oma mielipide mutta tyytyväinen on saanut olla ja tulen olemaan tyytyväinen kyoshoon ja RB:hen jatkossakin :D
CEN | RB | FUTABA |

Jartsa


HelpDesk

No kyosho ei ole hintansa arvoinen. mutta se on olevinna "laatu merkkiä" ja kaikista suosituin ja "paras" rc merkki. Ja kaikista "isoin", Ja se on "rikkaitten merkki". Nämä ne hintaa tuovat kuulkaas..
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

tapsa92

Mun mielestä autossa ei ole mitään huonoa kuin se, että diffeissä on jotkin vaseliinit ja sitten auton hinta, 2 palakytkin, ei moottoripukkeja, varaosien sairaat hinnat, sinielaksoitu alusta, ei kallistuksen-vakaimia, muovinen pääratas, mootti :lol: . Siinä oli ne huonoimmat yksityiskohdat :wink: .
- Tapsa

tux10

Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"No kyosho ei ole hintansa arvoinen. mutta se on olevinna "laatu merkkiä" ja kaikista suosituin ja "paras" rc merkki. Ja kaikista "isoin", Ja se on "rikkaitten merkki". Nämä ne hintaa tuovat kuulkaas..

Faktat on faktoja!

Lainaus käyttäjältä: "tux10"
1) Junnumestarin auto : Kyosho + RB

2) Vantaan A-finaali : kahdeksan ensimmäisen joukossa, viisi Kyoshoa RB:n motilla

3) Yleisen SM-lopputilanne : seitsemän ensimmäisen joukossa, viisi Kyoshoa RB:n motilla
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

-PM-

-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Jartsa


Timo

Kannaattaa kuitenkin muistaa, että iso osa Infernosta valmistuu Hobaon tehtaalla.  :wink:

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "Timo"Kannaattaa kuitenkin muistaa, että iso osa Infernosta valmistuu Hobaon tehtaalla.  :wink:
Haha no tuohon täytyy ees jotain kommentoida! Muotti voi olla sama, muuta en sano  :mrgreen:

tapsa92

Okei, ehkä inferno (siis 7.5 Sport) ei ole ihan maailmain surkein krossari mitä on ollu, mutta ei sitä kauheen laadukkaaksi voi sanoa, mun edellisen viestiin viitaten :lol: . Triplaseiska on ainakin mun mielestä huippu auto, joten ei kyösti nyt niin huono ole :) .
- Tapsa

tux10

Lainaus käyttäjältä: "Timo"Kannaattaa kuitenkin muistaa, että iso osa Infernosta valmistuu Hobaon tehtaalla.  :wink:

Esimerkiksi?
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

blenheim

kerpele, köyhät kyykkyyn jos ei kyosho kelpaa. Ja tapsa ysikakkoselle voisin sanoa semmosen tiedon että hiilikuitua näkyy jopa omassa MP-5:ssa. Notta sitä vois myös perustaa kommenttinsa faktoihin eikä ladella mitä sylki suuhun tuo. Häpeähän!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

tapsa92

Okei, kyllähän mä voin olla kirjoittamattakin noita viestejä tähän topikkiin, mutta oon ite nähnyt mun kaverilla ton auton ja todennut noi asiat tosiksi.
- Tapsa

MarkusH


JQ

TUX10 elvistelee joillain Suomen kertsikisa tuloksilla. OK, katsotaan hieman maailmalle, isojen kisojen tuloksia:

kisa-voittoauto

EM warmup- HoBao
EM- Crono
Offroad meeting- Crono
Efra GP Italy- HoBao
Indoor Holland- Mugen
PM-Hobao
Melkein kaikki kisat USA:ssa,-Kyosho syy: Jared Tebo, maailman taman hetken PARAS polttiscrossajaa.
HoBao masters- Thunder Tiger
Asian mestaruuskisat- Hot Bodies
USAn mestaruuskisat - Kyosho

EM finaalikalusto: 4 Mugen, 2 Crono, 2 Kyosho, 1 HoBao, 1 Thunder Tiger

nyt ei tule mieleen muuta.

Kumpi on parempaa, suklaa vai vanilja jaatelo?
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Timo

Melkein kaikki muoviosta ovat Infernossa Hobaon valmistamia.

*HOKE*

No ensivuonna korjataan tuo tuloslista...

Jos vahingossa sattuu käymään kisat kohalleen niin kärjessä komeilee HoBao... Ja muutama muu HoBao siinä lähimaastossa.

Vuoden päästä en ole ekaa kautta ajamassa (kuten ei Arikaan) ja ei ole kaudella ollut kahta erilaista uutta autoa joita pitää ihmetellä ennenkuin niillä pääsee kovaa (myös Ari on ajanut kahta eri merkkiä tällä kaudella).
Kokeilkaa itse ajaa eka kisa uudella itsellenne tuntemattomalla autolla ja kun se alkaa yhtään istua käteen niin vaihtakaapas taas uuteen autoon...

Ei vaan meinaa onnistua.


Kuten jo sanoin niin odottakaa vaan rauhassa ensikautta.  :wink:


Ps: mikä ihme siinä muuten on että aina tästä samasta asiasta pitää alkaa vääntämään jotain ja aina se aloittaja on Kyössö kuski...
Muut tietävät ne oikeat faktat, eli Kyosho ei ole sen parempi auto kuin muutkaan, mutta kössö kuskeilla on joku uskomaton todistelun tarve.

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "Timo"Melkein kaikki muoviosta ovat Infrnossa Hobaon valmistamia.
Infernossa ne on Kyoshon valmistamat ;) No eipä noista tiiä, pääasia että toimii

Timo

Kyosho ei valmista itse osiaan vaan tuotta ne alihankkijoilla. Tässä ehkä yksi syy miksi Kyosho on hintavan puoleinen.

*HOKE*

Ne on Jartsa ihan vaan HoBaon valmistamia...  :wink:

Fakta.

blenheim

Antakaa perkule jotain todistettaki muuta ko parin jantterin sana että tosi on tosi on.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!