Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Schumacher Havoc

Aloittaja Joona H, 08.09.05 - klo: 19.43

Täikampa

Mitä servoja ja ohjainta suosittelisitte Havocciin?

Täikampa

Onko toi diffi helppo vaihtaa/huoltaa, jos jollain on kokemusta?

Joel P

Jotain rajaa! Laittaisit kysymyksiä samaan viestiin, eikä kolmea viestiä, vaikka noi kaksi onkin aikaa sitten.

Ja, sori, leikin modea  :police:

Täikampa

Pakko sanoa. Tämä diffi juttu tuli jonkun aikaa sitten, myöhemmin noihin toisiin juttuihin verrattuna. Joten en ole varmasti tehnyt mitään väärin! :sad:

tuplaesa1

#184
Havociin ehdottomasti kunnon radiot.
Futaba 3PM esim. Sitten servoiksi ohjaukseen Futaba S3305(vääntävämpi) tai S3010(nopeampi).
Mulla on itellä Hitec CRX FM40 ohjain ja traxxas t-maxxin servot toistaiseksi.
Siis tuo Hitec CRX on huippuradio näistä halvoista harrastelijavehkeistä, noi Traxxasin servot aika kehnot, tosi epälineaariset.

Kuuladiffi on helppo huoltaa, siinä manuskassahan on ohjeet.

-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

hc cob

Olisko toi kuinka hyvä 2:ks autoks oon vaa miettiny jos ostas tommosen kesäällä...  :cheesy:

hc cob

käviskö tähän nosramin 28 evo moottori hobbylinnassa 160e?

make xd

Minä omistan kyseisen auton ja ainakin tähän asti ei ollut mitään kauheita ongelmia auton kanssa  :wink: Tuosta moottorista en tiedä, että käykö se tohon. Mutta kyllä suosittelen autoa sulle  :lol:

need4speed

Myynnissä palstalla kyseinen ARR kaupan.

make xd

Osaisko joku kertoo mitkä on Schumacher Havocin vakio koneen tehdassäädöt?

Yritin etsiä netistä, mutta en löytänyt, eikä manuaalikaan kerro niitä säätöjä  :undecided:

nik-92

Eiks sulla oo niitä ohjeita???
E-Havoc|Lrp shark|

make xd

Lainaus käyttäjältä: nik-92 - 04.05.08 - klo: 20.02
Eiks sulla oo niitä ohjeita???

Ei niistä ohjeista löydy noita tehdassäätöjä  :cry:

nik-92

Pää neula ainakin pari kierrosta auki ja se ala neula silleen ihan siihen pinnan lähelle.
E-Havoc|Lrp shark|

Platinum

nostellaas pikkuisen...nyt olis tulossa kyseinen auto ja varaosia tarviis saada...suomesta ei taida mistään löytyä..? 

nik-92

eipä taida ei mitäs vara osia kaipailisit multa saattaa löytyä nurkassa makaavasta havocista?
E-Havoc|Lrp shark|

make xd

Nyt kokeneemmat tarvitsen kipeesti teidän apuanne!

Eli ongelman nimi on tämä: Autona siis Schumacher Havoc ja moottorina Thunder Tiger 28 Pro, 1,5 gallonaa ajettu.

Kun auton käynnistää se rupee huutamaan hirveillä kierroksilla ja sen jälkeen sitä ei meenaa saada sammumaan ollenkaan.

Viime viikonloppuna kävin autoa perusteelisesti läpi ja luulin löytäneeni vian tälle ongelmalle --> pakoputkeen oli jostain syystä pakkautunut hirveä määrä polttoainetta joka oli ajan myöty muuttunut kalvoksi ja tukki näin pakokaasun pääsyn ulos.

No tämän jälkeen taas kone käyntiin, mutta ei, huutaa vieläkin niin pirusti  :undecided:

Tulppaa on testattu vaihtaa, säätöjä testattu ihan laidasta laitaan, mutta ei vaikutusta. Luisti on tyhjäkäynnillä semmosen 1-2 mm auki, joten en voi tajuta miten se rupee huutamaan silleen.

Kone on purettu ihan osiksi eikä mitään vikaa löytynyt, kone ja kaasari on tiivistetty viimesen päälle hyvin.

Letkut ja tankki on tarkastettu, ei niissäkään mitään vikaa.

Kertokaa ihmeessä, mulle mitä muuta mun pitäis vielä tarkastaa, jotta saisin ton auton toimimaan!

Kiitos!

chimairarocks

Katohan nuo kannen tiivisteet, jos sieltä puuttuu joku niin se voi vaikuttaa... :huh:
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

make xd

Lainaus käyttäjältä: chimairarocks - 28.09.08 - klo: 14.29
Katohan nuo kannen tiivisteet, jos sieltä puuttuu joku niin se voi vaikuttaa... :huh:

Katsottu on ja kyllä ne siellä oli.

hc cob

jos luisti aukee heti kun moottori käynnistyy esim. radiohäiriöstä?
tai vauhtipyörä  ei kunnolla kiinni niin ei hidasta konetta?
moottori irti niin liikkuu käynnistettäessä?

make xd

Lainaus käyttäjältä: hc cob - 30.09.08 - klo: 18.57
jos luisti aukee heti kun moottori käynnistyy esim. radiohäiriöstä?
tai vauhtipyörä  ei kunnolla kiinni niin ei hidasta konetta?
moottori irti niin liikkuu käynnistettäessä?

Kaikki nää on kunnossa, joten ei johu näistäkään.

Ehdotelkaa lisää vaaan  :wink:

tuplaesa1

Ilmavuoto: vetää polttoaineseoksen liian laihalle ja siksi huutaa ku syötävä.

Tarkistaisin sinuna ensin motin takalevyn ns. porakonestartin tiiviyden, ehkä o-rengas kulunut?
Tai sitten kaasutin vetää ilmaa jostain puolelta, esim. siitä haitarikumista.
Veikkaisin ilmavuotoa kuitenkin.

Saat moottorin varmasti toimimaan kun varaat pari tuntia aikaa, purat koko koneen, huollat sen ja kasaat hötkyilemättä ja tarkasti. luulis toimivan tuon jälkeen.
Mullakin havoc oli ja täytyy sanoa että alkuun oli kenkkuileva moottori, kun sai sisäänajon suoritettua ja vähän maileja alle niin iloisesti kulki.
Hi-Speed spurrilla loppu äkkiä semmonen 80-100m tienpätkä kesken, jos oli pitoja. :)
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

make xd

Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 01.10.08 - klo: 13.43
Ilmavuoto: vetää polttoaineseoksen liian laihalle ja siksi huutaa ku syötävä.

Tarkistaisin sinuna ensin motin takalevyn ns. porakonestartin tiiviyden, ehkä o-rengas kulunut?
Tai sitten kaasutin vetää ilmaa jostain puolelta, esim. siitä haitarikumista.
Veikkaisin ilmavuotoa kuitenkin.

Saat moottorin varmasti toimimaan kun varaat pari tuntia aikaa, purat koko koneen, huollat sen ja kasaat hötkyilemättä ja tarkasti. luulis toimivan tuon jälkeen.
Mullakin havoc oli ja täytyy sanoa että alkuun oli kenkkuileva moottori, kun sai sisäänajon suoritettua ja vähän maileja alle niin iloisesti kulki.
Hi-Speed spurrilla loppu äkkiä semmonen 80-100m tienpätkä kesken, jos oli pitoja. :)

Nyt on asia sen verran muuttunu, että enää kone ei huuda, mutta nyt se ei pysy ollenkaan käynnissä. Joten parempaan suuntaan ollaan menossa  :wink:

Tota porakonestartin tiivistettä en oo kyllä tarkastunu, mutta sen olen huomannut, että kun koneessa on paljon polttoainetta niin se ylimääränen aine tulee ulos nimenomaan tosta porakonestartin kohalta. Pitää tiivistää se silikoonilla ja testailla konetta uudestaan käyntiin.


junttapave

ja sitten uudestaan säätöihin niin pääset vielä tuhoomaan sen tonne radalle ennen ku kausi on ohi kokonaan :grin:
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

tuplaesa1

Selevä pyy, eli koneen pyllystä tulee nestettä, siinä on ainakin pahvitiiviste, tuosta o-renkaasta en muista oliko sitä starttiakselilla..
Mullakin kyllä pukkas löböö persuuksist hajonneen tiivisteen takia, vaihdoin uuden tiivisteen ja mosa toimi ihan yhtä hyvin/huonosti. Se joskus meinas kenkkuilla, harvoin tosin.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

qisakuski46

Morjesta. Täällä kirjottelee helikoptereista autoihin siirtynyt nyyppä. Tuollasen Schumin Havocin ostin, onko täällä ketään tallikavereita? Tarttis jakaa kokemuksia, ja renkaita siihen pitäsi saada. Vanteet vaan niin ihmeellisellä kiinnityksillä kiinni että siihen ei mitkä tahansa vanteet passaakkaan. Eli kokemuksia, ja mistä renkaita?

-todellinen Qisakuski