Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Käynnistykseen mikä??

Aloittaja molkaski, 11.09.05 - klo: 20.40

molkaski

Eli kannattaako edes harkita porakone käynnistystä, esim. tämä
http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=s681

Vai onko parempi parempi vaihtoehto ostaa suoraan käynnistysboxi esim.
http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=09.4028


Ja mielellään jos saisi perustelujen kera että että kumpi.

EDIT : Jos jollain on myynnissä käytetty starttiboxi tai tietää muuten paremman, halvemman kuin tuo esimerkki niin meilissä kannattaa tarjota..
TT EB4 S2 Pro / kuski ei ole pro..

Juuzmo

Tiger drive on kyllä aika kätsy ja tulee paljon halvemmaksi  :wink:
RB,the power of champions.

Divi

kyllä normaali naru-startti on paras

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "Divi"kyllä normaali naru-startti on paras
:lol:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

waltt

Lainaus käyttäjältä: "Divi"kyllä normaali naru-startti on paras
Pihasudittelussa, Kyllä...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Juuzmo

Ei edes siinä,taitaa olla useimmiten hajoava ja hermoja raastavin käynnistys väline  :roll:
RB,the power of champions.

molkaski

lisättäköön vielä että kisoihin ois tarkoitus mennä ensikesänä kokeilemaan..
Eli ottakaa ne huomioon jatkossa jos kommentteja tulee lisää..
TT EB4 S2 Pro / kuski ei ole pro..

Juuzmo

Lainaus käyttäjältä: "molkaski"lisättäköön vielä että kisoihin ois tarkoitus mennä ensikesänä kokeilemaan..
Eli ottakaa ne huomioon jatkossa jos kommentteja tulee lisää..
Roto start,tiger drive tai startti boksi,noista minä ottaisin mieluiten tuon tiger driven...
RB,the power of champions.

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "molkaski"lisättäköön vielä että kisoihin ois tarkoitus mennä ensikesänä kokeilemaan..
Eli ottakaa ne huomioon jatkossa jos kommentteja tulee lisää..
Kisoihin on starttiboksi ainoa oikea vaihtoehto.

Tom Byron

Lainaus käyttäjältä: "molkaski"Eli kannattaako edes harkita porakone käynnistystä, esim. tämä
http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=s681

Vai onko parempi parempi vaihtoehto ostaa suoraan käynnistysboxi esim.
http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=09.4028


Ja mielellään jos saisi perustelujen kera että että kumpi.

EDIT : Jos jollain on myynnissä käytetty starttiboxi tai tietää muuten paremman, halvemman kuin tuo esimerkki niin meilissä kannattaa tarjota..

Jos auto on krossari niin ehdottamasti boksi. Ei tarvi kun heitää auto laatikon päälle ja painaa alaspäin. Mutta, jos auto on toi TT + vakio kone vetostartilla niin joudut hommaamaan matalamamman moottoripukin , uuden takalevyn(ilman reikää) ja kampiakselin koneeseen, koska se narustartille tehty kampiakseli on liian pitkä(muistaakseni), eli se kiertokangen akseli ottaa tod.näk. siihen uuteen takalevyyn kiinni. Tietysti sitä voi dremelöidä lyhemmäksi, mutta kannattaa harkita samalla uutta konetta.
Eli boksivaihtoehto tulee kalliinmaksi, mutta on loppupeleissä kätevämpi ja parempi.

molkaski

Joo siis kone on se vakio TT:n kone vetostartilla, mutta eikös se onnistu jos jättää tuon muovisen takakopan ja sulkee sen naruaukon liimalla tai vastaavalla..

Moottoripukin joutuu vaihtamaan matalemmaksi?? mitähän sellainen maksaa ja onko varma että joutuu vaihtamaan? aika lähellä pohjassa olevaa reikää tuo ratas nyt on jo..

Mutta siis käyttääkö kaikki kisoissa boxia vai onko noita "porakone" käynnistimiäkin siellä??
TT EB4 S2 Pro / kuski ei ole pro..

Sakkeri91

Ja boksistahan ei minun tietääkseni mene varmuudella yksitie laakereita ja tiger drivestä kun sellainen menee niin pitää ostaa taas koko laitos.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "molkaski"Joo siis kone on se vakio TT:n kone vetostartilla, mutta eikös se onnistu jos jättää tuon muovisen takakopan ja sulkee sen naruaukon liimalla tai vastaavalla..

Moottoripukin joutuu vaihtamaan matalemmaksi?? mitähän sellainen maksaa ja onko varma että joutuu vaihtamaan? aika lähellä pohjassa olevaa reikää tuo ratas nyt on jo..

Mutta siis käyttääkö kaikki kisoissa boxia vai onko noita "porakone" käynnistimiäkin siellä??

Krossikisoissa kaikki käyttää boxia.
Ei mitään muuta startti systeemiä.
Ja kisakoneisiin harvemmin muuta käynnistys systeemiä saakaan kuin boxin.

Jotkut on tainnu ajaa HoBao Cupissa vetokäynnistimellä, mutta taitaa jäädä yhteen tai kahteen henkilöön.

Tom Byron

Lainaus käyttäjältä: "molkaski"Joo siis kone on se vakio TT:n kone vetostartilla, mutta eikös se onnistu jos jättää tuon muovisen takakopan ja sulkee sen naruaukon liimalla tai vastaavalla..

Moottoripukin joutuu vaihtamaan matalemmaksi?? mitähän sellainen maksaa ja onko varma että joutuu vaihtamaan? aika lähellä pohjassa olevaa reikää tuo ratas nyt on jo..

Mutta siis käyttääkö kaikki kisoissa boxia vai onko noita "porakone" käynnistimiäkin siellä??

Onnistuu tietysti, mutta turhaan se ylimääränen massa siellä koneessa pyörii. :D

Kyllä joutuu, koska boksin kumi ei muuten ylety vauhtipyörään. Tietysti sitä nykyistä pukkia voi madaltaa...

molkaski

Noh TT:n oma boxi hommattu kun käytettynä löytys..pukkia en viitsi madaltaa ja paloja ei hyllyssä ollut valmiina..niinpä sitten hiukan suurennetaan auton pohjassa oleva aukkoa..
TT EB4 S2 Pro / kuski ei ole pro..

rc-apina

mun mielestä starttiboksi on hyvä  :!:
hot bodies lightnin stadium ft. o.s rg & jumbo kong
        &         tamiya clodbuster

Mr.4tc

Kestääkö tua tiger startti  :?:

Divi


R/C hirmu

Saanut TigerDrivestä joskus huonoa komenttia... Itsekkin olen miettinyt.
Keksin kuitenkin tälläisen jokamiehen patenttiratkaisun.

1. Halakaisin puukolla ja varasalla vanhan pilalle räimityn jääkiekon kahtia.
2. Porasin lennokkistartterin akselin kierreosan kokoisen reijän keskelle kiekkoa ja sitten vähän isommalla  terällä vielä n. 1/3 kiekoon asti.
3.Isommalla terällä tehtyyn syvennykseen laitoin prikan.
4. Prikkapuoli edellä akselille.
5.Mutteri perään ja käynnistelemään!!!

Startteri laitetaan auton pohjaan ja painetaan jääkiekon puolikasta vauhtipyörää vasten startteria surruuttaen.

Nopeaa ja tuunikia...  :lol:
ThunderTiger EB4 S2 pro / hyper port8
Uudet kotisivut avattu: www.koti.mbnet.fi/tanu-89

Divi

se vaan että tuo ei toimi monsteriin ja kaikilla ei välttämättä oo lennokin startteria...

rc-apina

kai se  tiger-drive parempi on,mutta  ei boksikaan huono ole
hot bodies lightnin stadium ft. o.s rg & jumbo kong
        &         tamiya clodbuster

MarkusH

Boxi on ehdottomasti paras!!!

Hotti

Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"Ja boksistahan ei minun tietääkseni mene varmuudella yksitie laakereita ja tiger drivestä kun sellainen menee niin pitää ostaa taas koko laitos.

pitääkö tämä paikkansa?
-Team lapsena liian vähän leluja-

ropsan

TigerDrivessä on helposti vaihdettava yks´suuntalaakeri.(kaikissa tyypeissä ei ole yks´suuntalaakeria lainkaan)
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Hotti

ei vaan satu kohdalleen rattiden välys tigerissä..autona revo ja tigerin malli s682...
-Team lapsena liian vähän leluja-