Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TT DUCATI 999r testasretta

Aloittaja .21, 08.10.05 - klo: 21.50

.21

Lainaus käyttäjältä: "Pinkki"
Lainaus käyttäjältä: ".21"
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Olin paikan päällä kattomassa ajoa, hyvinhän se alko kulkee  8)

Jännä homma se tosiaan oli ohjauksessa kun piti ohjaimesta kääntää vipu reserve asentoon, eli kun pyörää piti kädessä ja käänti vaikka oikealle niin rengas kääntyi vasemmalle. :shock:  Niin hullulta kun se kuulostaakin niin ajossa se toimi aina sen vähän mitä pystyi ajamaan.  :mrgreen:

just prätkäkortin ajaneena. kuulostaa kyllä tutulta.
Eli perustuu siihen että pyörä ikäänkuin lähtee alta ja kallistuksen kautta kääntyy oikeaan suuntaan=vastaohjaus

Jotain tälläista mietittiinkin että miten se oikeassa motskarissa tapahtuu. Eli pitäisi ainakin olla ihan oikein säädetty ohjain, no treeniä lisää ja lisää. :wink:

EDIT: löytyihän netistä vihdoin tämä sivu missä on todella paljon hyödyllisiä vinkkejä näihin motskareihin. Suosittelen hanzu12 tutustumaan löytyy muuten aika paljon nippeli tietoa myös sinun tulevasta kyosho pyörästä.

http://www.steliosh.net/rcmoto/

kamikazair

(sori offist)hieno javakello tuolla rcmoto sivulla.
jos näet lukea tämän ja jätät menemättä asiattoman kerhon sivuille olet liian lähellä, mutta kuitenkin liian kaukana

koivisi

Terve .21 rc-moottoripyörän omistaja. Ihmettelit miten rc-pyörän ohjaus toimii. Minulla on yhden kesän kokemus akkukäyttöisestä rc-moottoripyörästä parin kesän takaa. Soittele tai tule näyttämään pyörää niin kerron mihin fysiikan lakeihin perustuen rc-pyörä kääntyy.

Terveisin
Ilpo 0400-668987

.21

Lainaus käyttäjältä: "koivisi"Terve .21 rc-moottoripyörän omistaja. Ihmettelit miten rc-pyörän ohjaus toimii. Minulla on yhden kesän kokemus akkukäyttöisestä rc-moottoripyörästä parin kesän takaa. Soittele tai tule näyttämään pyörää niin kerron mihin fysiikan lakeihin perustuen rc-pyörä kääntyy.

Terveisin
Ilpo 0400-668987

Kiitos ilpolle puhelin palvelusta moton ohjaus fysiikan suhteen, tosiaan tuli pieni oppitunti kuinka rc moottori pyörän ohjaus todella toimii. Eli jos oikein käsitin kuinka ohjaus tapahtuu niin esim: jos servo vipu kääntää etu haarukkaa takaa niin että pyörä kääntyy oikealle niin sen tuottama voima pakottaa runkoa silloin vasemmalle.  :?:  :shock: En ole varma käsitinkö oikein mutta jos jollain on lisättävää niin korjatkoon, no mutta nyt on ainakin uudet säädöt taas seuraavaa kokeilu kertaa varten tehty joten nähtäväksi jää kuinka homman käy. Tuli myös lesjoförs springiltä uusi suoja jousi etujarru vaijerin päälle joka on kuin mitta tilaustyönä tehty, tilasin vähän mutu tuntumalla 300mm pätkän joka osoittauitui juuri optimaaliseksi pituudeksi. Tässä vielä ilpolta saatu hyvä linkki rc moottori pyörä sivulle josta löytyy hyvää tietoa aina ohjausksesta nippelitietoon.


http://www.teambenwell.co.uk/

warthog

Radio-ohjattavia moottoripyörää en oo koskaan ajanut. Mut oikeista mp:stä on yli 6 vuoden kokemus. Ja varmaan ihan tismalleen samat fysiikan lait pätevät pienempiinkin pyöriin.

Tässä on suomenkielinen linkki vastaohjauksesta ja vähän mp:n geometriastakin.

http://www.bajahill.net/mpohjaus.html

.21

Lainaus käyttäjältä: "warthog"Radio-ohjattavia moottoripyörää en oo koskaan ajanut. Mut oikeista mp:stä on yli 6 vuoden kokemus. Ja varmaan ihan tismalleen samat fysiikan lait pätevät pienempiinkin pyöriin.

Tässä on suomenkielinen linkki vastaohjauksesta ja vähän mp:n geometriastakin.

http://www.bajahill.net/mpohjaus.html

Tämä oli todella hyvä linkki, johan ne minua jo töissä hulluksi luulivat kun kerroin mitä olin kuullut.  :D Nyt saavat oikein todisteita. :wink:

Juuzmo

Mulla on jokin nikko rc moottoripyörä (sähkö) niin siinä ei sarvet käänny servolla,eli menee lötkönä sarvien mukana,miten tänä siis toimii?   :shock:
RB,the power of champions.

tumppi91

mulla taitaa olla sama merkki on vaan tyco "radio ohjattavien ykkönen" siinäki on samat oireet ku juuzmolla :mrgreen:

warthog

Jos ei sarvet käänny servolla niin onko siellä paino sisällä tai jotain muuta sellaista. Ja tuohon vastaohjaukseen tarvitaan riittävästi vauhtia
(->hyrrävoimat).

Juha.N

Prätkää ohjataan vastaohjauksella tosiaan nopeiten kovissa vauhdeissa, hiljasessa köröttelyssä voi käydä huonosti. Mutta tosiaan tollaselle pienoismalliprätkälle ei oikein muuta keinoa kääntämiseen ole, koska ketään ei siinä kyydissä pääse painoa siirtämään.

MarkusH

Eiköskin joissakin pienoismalleissakin olekin ukkokin siirtämässäkin painopistettäkin sivuillekin :winkin:

Mika R

Kyoshossa taitaapi olla, vaikka taitaapi olla enemmän visuaalinen efekti vain

Jonni

Kyoshon pyörää nimenomaan ohjataan kuskin kääntelyllä. Etupyörä kääntyy vapaasti.

Mika R

No hyvä Jonni että korjasit, minulla ei ollutkaan asista tarkkaa kuvaa, sorry disinfo. Sepäs hieno.

wictro

ja aika helppo toteuttaa oikeastaan, servosta varsi  ukon takamukseen. eli ukkeli on kokonan servon varassa. tarvii vaan sopivan painoisen ukkelin.
-Lithium Love Racing-

hanzu12

Nyt kokeilin ajaa kyoshon pyörällä. Etuhaarukka taittuu sivulle päin samas kuin ukko kallistelee. Vauhti ei päätä hurmaa noin juosku vauhtia (uus motti lähtee tilaukseen). Asfaltti oli märkä niin ei käännökset oikeen onnistunu kun perä lähti alta. Pyörä suoristui hitaasti voimakkaampi servo voi korjata asian.

Nyt pitää otta moottorin koko selville ja tilata ehkä harjaton.

jannu

Lainaajos servo vipu kääntää etu haarukkaa takaa niin että pyörä kääntyy oikealle niin sen tuottama voima pakottaa runkoa silloin vasemmalle.

Noinhan se oikeissakin moottoripyörissä toimii kun ajaa suoraan ja kääntää tankoa niin pyörä kallistuu nimenomaan toiseen suuntaan.

Mika R

Aika viileetä tuning palaa tuolla http://www.crazynutracing.com/
Katos kenen auto on etusivulla ;-)
Dave Z laitto sinne esille ku lähetin sille kuvan lopputuloksesta  8)

.21

No on kyllä tosiaan sellasta palikkaa että kyllä varmasti jossain vaiheessa täytyy jotain pientä tilata.


Mika aika halvalla lähtee tuo sinun auto, sopiiko että noudan huomenna. :D  :D  :D

Mika R

Haha :lol:
Ton kannen perusteella luottaisin muuhunkin laatuun

.21

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Haha :lol:
Ton kannen perusteella luottaisin muuhunkin laatuun

Katsoin varsinkin vanteita sekä rattaita niin näyttävät todella hyvin viimeistelyiltä, onko mika tuossa sinun kannessa jopa jonkun näköinen kromaus kun katsoin tuohon pyörään vanteita niin ovat ainakin hyvin lähellä jopa kromauksen kiiltoa.

Mika R

Olisko vain polished alloy eli killotettu mutta pinta on kyllä kuin peili eli lähellä kromattua pintaa

J-P

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Olisko vain polished alloy eli killotettu mutta pinta on kyllä kuin peili eli lähellä kromattua pintaa

Ja noihin kiillotettuihin alumiini-osiin kun laittaa kunnon vahan(esim. Simoniz-keltainen karnaubavaha) päälle niin pysyvät kiiltävinä eivätkä rupea hapettumaan(alumiinin luontainen suojautumismekanismi).
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Mika R


.21

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Olisko vain polished alloy eli killotettu mutta pinta on kyllä kuin peili eli lähellä kromattua pintaa

OK taytyy kyllä katsoa jos tuolta firmasta ottaisi nuo vanteet, en ole vielä noin kiiltäviä nähnyt missään muualla.


J-P tuo simonizin keltainen on kyllä sellaista kamaa levittää/kiillottaa että kyllä hiki lentää kun koko auton sillä vahaa. (siis 1:1) Onneksi veljeni sen hoitaa yhdestä mäyrästä. :mrgreen:  :lol:

-PM-

LainaaJos näkyy niin siinä on vielä sisäänajo kesken ja pientä kaasuttelua vain

selkee desmo! kuulee kaukaa jo.. :mrgreen:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

J-P

Lainaus käyttäjältä: ".21"J-P tuo simonizin keltainen on kyllä sellaista kamaa levittää/kiillottaa että kyllä hiki lentää kun koko auton sillä vahaa. (siis 1:1) Onneksi veljeni sen hoitaa yhdestä mäyrästä. :mrgreen:  :lol:

Yksi sana: mylly! Ihan ehdoton tuon vahan kanssa jos jotain 1:1 kokoluokkaa rupeaa vahaamaan(tai lähinnä sen kiillottaminen), mutta kyllä se sitten kiiltääkin.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Speeder

Mitäs moottoripyörälle kuuluu? Koska nähdään ajovideota jossa palaa nakki ja keula nousee?  8)

.21

Mopo on viettänyt pitkän talven vitriinissä ja odottelee lumien sulamisia. Tässä talven aikana tuli sitäkin aika ajoin ruuvailtua ja testailtua kaiken näköisiä virityksiä. Varmasti tulee kumin poltto videoo kun uudet renkaatkin on valmiiksi odottelemassa paketissa. Mutta aivan ekana ennen mitään muuta sillä olisi tarkoitus myös oppia ajamaankin kun se jäi viime vuonna vähän myöhäseksi ennen kuin oli jo talvi.

.21

Terve: ensiksi täytyy sanoa että sori kaverit että en saanut vieläkään videota tältä päivältä, tosiaan käytiin tänään tattarin radalla hieman kokeilemassa pyörää. Moottori lähti taas todella nätisti käymään ja muutenkin toimi moitteettomasti, siinä alkuun muutaman testi rundin pyöräytin ennekuin uskalsin lähteä ihan rataa kiertämään. Pyörä toimi ainakin omasta mielestä vähintäänkin kohtalaisesti ottaen huomioon että ei ole hirveästi kertynyt kokemusta rc pyöristä. Ehkä hieman liian loivat käänökset olivat mutta se pitäisi hoitua ihan ohjaus kulman säädöllä, täytyy kyllä sanoa että sen muutaman rundin mitä ajoin niin oli kyllä todella kauniin näköinen menemään radalla jopa pari sauvakävelijää kävivät ihmettelemässä radan päädyssä että mikä pieni se siellä sirisee. Mutta tämän jälkeen sitten astui murphyn laki voimaan, ei saakeli olisi pitänyt toiselle harrastelijalle mennä kehumaan tuota moottoria että kun se toimii niin varmasti ja hienosti :evil:  kun siinä seuraavaa kertaa oltiin starttailemassa niin moottori ei edes luvannut lähteä käyntiin sekä kaasuttimen juuresta vuotaa aivan solkenaan fuilia pihalle aina pyöräyttäessä moottoria. :shock:  Siis aivan käsittämätöntä juurihan se puoli tuntia sitten oli kuin pakasta vedetty, siinä kun ruvettiin tutkimaan konetta niin ensiksi epäilin että kaasutin on vain löysällä tai joku letku vuotaa yms yms. Loppujen lopuksi purettiin koko moottori irti radalla ja oli todettava että etu laakeri oli syynä paineen ja fuilin karkaamiseen, mutta kotiin tultua ja vielä enemmän tutkittua myös tiger drive tyyppinen käynnistys mekanismi oli todella jäykän oloinen pyörittää, luulen että tuosta jäykästä käynnistys akselista lähti alun perin koko "tapahtuma" sarja liikkelle joka johti loppujen lopuksi laakerin väljystymiseen. :roll:  :?:  :|  Mutta tässä pari kuvaa jotka kerkesi veli ottamaan ennekuin leikki loppui, saatta mennä vähän aikaa ennekuin tuota mopoa seuraavan kerran lähden kokeilemaan. Sen verran jäi ajo himot päälle että täytyy käydä ensi viikonloppuna ottamassa ekat testi talven jälkeen kasi autolla. :wink: