Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Monster ja Arena Truck luokan autot

Aloittaja Hermanni, 20.10.05 - klo: 22.39

Joel N

Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Tounison

Lainaus käyttäjältä: "Jankka"Sais tulla Xraylta Truggy kanssa, niin ei tarvis miettiä minkä ostais. :wink:

Eikös se sieltä tule, jos rivien välistä lukee

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Niko"Noi truggyt menee muuten aika lujaa kunnon kisakiukaalla. Hyvä 21 pata on parempi ku kassillinen noita halpismonsterimoottoreita.
Niin se taitaa olla. Taitaa kuitenkin nämä isommat hyötyä isommasta lohkosta, esim.Sirion .28 Sti tai RB 928 vois olla mielenkiintoisia kokeilla. Ei sikseen hyvinhän tuo SBK evokin lennätti tuota kärryä.
Samalla vois mainita että vaikka en ole juurikaan pitänyt Kyoshon aiempia ReadySet malleja kisakelpoisena niin nämä "US" tuotokset ovat kyllä sitä. Niillä pääsee pienemmälläkin budjetilla mukaan ja geometria autossa on sama kuin "R" mallissa ja päivittää tietty voi jos siltä tuntuu.

Niko

Piccon 28 moottori on ainakin vissiin melkoisen tehokas. RB:n monsterikoneet ei oo niitä tuttuja Novarossi RB koneita vaan tehty Siriolla. En oo kuullu niistä juuri mitään. O.S. monsterikoneesta ei oo kanssa kokemusta vielä. GRP:n prototyyppi 28 kone meni Italiassa ainakin Boeron hanskassa kovaa, mutta tuotantovehkeet ei sit mennykkää.

Mitäs näitä muita kunnon kisa 28:ja sit onkaan. Ei taida olla sit muita kun noita jotain kaiken maailman kiinalaisia mistä ei oo mihinkään.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Joona H

Kaipa tämä Thunder Tiger ST-1 Pro voidaan laskea myöskin uutuudeksi:


Ja laitetaan nyt sitten pari Xtreme-RC:n online arvostelua:
Jammin aka Hong Nor X1CRT
Kyosho ST-R
Mugen MBX-5T
HPI Hellfire (RC-Universen versio)
GS Racing SUT Pro (tämä on siis vähän vanhempaa mallia kuin uusi XUT)

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Niko"Mitäs näitä muita kunnon kisa 28:ja sit onkaan. Ei taida olla sit muita kun noita jotain kaiken maailman kiinalaisia mistä ei oo mihinkään.

Ehkä Collari/Werks


Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "Niko"HoBaokin taitaa viimeinkin saada Truggyn valmiiksi.

RC-Car.com on jo testannutkin sitä http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=932



Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Niko"HoBaokin taitaa viimeinkin saada Truggyn valmiiksi.

RC-Car.com on jo testannutkin sitä http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=932  
Niin tai he ovat nähneet kun Kortz on testannut sitä, tekstissä ei ainakaan mainita että joku "ulkopuolinen" olisi ajamaan päästetty :wink:

Kyseinen uutinen on muuten jo aika wanhahko, pieniä muutoksia on nähtävissä kun verrataan noihin uudempiin kuviin.

Niko

LainaaNiin tai he ovat nähneet kun Kortz on testannut sitä, tekstissä ei ainakaan mainita että joku "ulkopuolinen" olisi ajamaan päästetty :wink:

Kyseinen uutinen on muuten jo aika wanhahko, pieniä muutoksia on nähtävissä kun verrataan noihin uudempiin kuviin.

Olet täysin oikeassa :)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Hermanni

Pistääkin miettimään, ei se Mugen loppujen lopuksi älyttämän kallis ollutkaan, Mugen Seiki MBX5T Chassis Kit Saksassa vain 425€ http://www.asnet-online.de/shop/shop/USER_ARTIKEL_HANDLING_AUFRUF.php?darstellen=1&Kategorie_ID=227
Laadukkaasta autosta ei lainkaan paha hinta. ;)
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Mika R

Hey guys,

jos olisitte hommaamassa nivelvetareita niin mitä suosittelette?

Tossa ST Sportsissahan on perinteiset dogbonet ja Kyoshon oma vanteen kiinnitys/mitoitus. Se ei ole ilmeisen yhteensopiva muiden kanssa.

Optiona kuitenkin löytyy noi ST-R:n 17mm krossityyppiset hubit ja sitten T-Maxx/Revo -tyyppiset 14mm vanteen kiinnityksen omaavat nivelvetarit.

Kumpaa suosittelette? Onko tuo 14mm lähinnä jenkkimarkkinoille vai löytyykö Suomestakin paremmin 14mm kiinnitykselle sopivia vanteita kuin varsinaista truggy, ainakin vielä?

Mielipiteitä.....

Jankka

14mm ja 23mm hexille löytyviä monsterin vanteita on varmaan eniten ja samoten myös rengas vaihtoehtoja, mut noi Truggyjen vanteet on yleensä 17mm hexillä. Itse siirryin Revossa 14mm ---> 17mm hexiin ja en ole katunut päätöstä. Vanteina olen käyttäny ST-R:n vakiovannetta ja renkaina Prolinen Maxx sarjan Crime Fighteriä.

Mika R

Tänks. Miksi et ole katunut - Onko kestävyys parempi vai saatavuuden suhteen vai miksi?
Varmaan tulee nuo 17mm vetarit jossain vaiheessa hommattua mutta katellaan...

Niko

Toi 17mm yleistyy vielä koska kaikissa kisatruggyissa käytetään 17mm heksaa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Jankka

Jotkut noista 14mm hexeillä olevista monsterin vanteista on aika pehmeitä ja niissä hexin kolot on arkoja pyöristymään jos mutteri pääsee aukeemaan ja varsinkin jos autossa on alumiini hexit kiinni. Muovisilla hexeillä tätä ongelmaa tuskin on, mut jos taas käyttää muovisia hexejä niin se vetoakselin tappi hakkaa helposti ne kolot väljiksi.

23mm hexejä en taas käytä sen takia etten viitti 8kpl muttereita kiristellä 4 sijaan, eli ensiksi kiristelet ne normaali pyörän mutterit jotka pitää ne 23mm hexit kiinni ja sit vielä kiristelet ne 23mm mutterit ,... ei kiitos.

17mm hexit on taas ajaneet asiansa hyvin, ... kiinni ovat pysyneet ja niille löytyy mieleisiä rengas/vanne settejä radalle juuri noiden Truggyjen ansiosta.

Mika R

Allright. Kuulostaa järkeenkäypältä. Ja kuten Niko sanoi 17mm vanteita saa varmaan kohta parhaiten näiden yleistyessä.

moukari

Varmaan kaikissa truggyissä on se 17mm, ja tuntuu että suosiota olisi noille vehkeille täällä härmässäkin pikku hiljaa.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Jankka

Kyllähän se Truggy varmaan tuon Revon tilalle tulee....

Joona H

Eipä näytä olevan hinnalla pilattuja nämä uudet truggyt.
GS XUT moottorin kanssa alle 500€!
Hong Nor saman verran!
HoBaon luulisi asettuvan samaan hintaluokkaan.
Ja puhutaan siis Suomen hinnoista!
Huh huh!


Harmi vaan että rahat on näillä näkymin menossa kevariin.......hmmm vai tekeeköhän noilla kakspyöräsillä sittenkään mitään?
:)

moukari

aiva turhaa mäkin myin just omani pois
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Mika R

Vähän turhan kauan vaan saadaan venata että päästään taas radalle

Itse leikin tolla nelarilla hetken mutta sitten laitan sen ratakuntoon ihan normi .21 koneella

Inferno ST US on reilu 500 hyvillä Sanwa radioilla ja muutenkin ihan kisakelpo!!

Niko

Jolukuussa pääsee Valkeakoskella ajamaan sisällä polttiskrossareilla ja miks ei truggyillakin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

moukari

Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Mika R

Ai niinkö? Laittakaapa infoa kilpailijoiden kanavaan vaikka, tänks (vai onko jo?)

Joona H

Täältä löytyy kiintoisa Hong Norin ja Kyoshon vertailu, ainakin saksankielen taitoisille.

moukari

Katohan vaan niillä on ollu HN:n RTR testissä eiks toi kyosho ST-R oo se kisa malli? Mika?
Mutta hyvähän se on että näitä laitetaan viivalle :)
Mutta komiasti se RTR pärjää täysveriselle kisa mankelille mutta olisivat laittaneet nyt edes Pro mallin. Pitäsköhän mailaa tonne toimitukseen ja tarjota omaa kilpuria niille :mrgreen:  :mrgreen:  Olisiko joku ystävällinen saksan taitoinen ketä vähän jaksaisi suomentaa sieltä täältä.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

*HOKE*

Jaa että on jälleen kerran verrattu kössön pro autoa jonkun toisen RTR versioon...

Ja vaan 200 kalliimpi härveli ollu samalla viivalla...
No kuinka arvattavaa...

Laittais edes yhden kerran saman arvoset autot samalle viivalle...

No mutta eihän se käy.

Jokaisessa testissä pitää olla kössöltä aina se paras malli ja muilta malli joka jää testin puitteissa jalkoihin.

Oli miten oli niin pakko sanoa että väitän tuon Hognorin auton olevan kaikissa olosuhteissa nopeampi auto vaikka RTR mallina kuin kössön tämänhetkinen PRO auto...

hmmm... mikähän merkki se onkaan kun maksaa suurimmat mainosrahat näille testimestoille...  :wink:

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "moukari"Katohan vaan niillä on ollu HN:n RTR testissä eiks toi kyosho ST-R oo se kisa malli? Mika?

ST-R on tosiaankin 777 pohjlle tehty kisamalli. RTR ei ole läheskään sama auto, iskareissa häviää mutta puoleen hintaan ja radioilla ja moottrilla varustettuna ei huono sekään. Testi ei kyllä tossa suhteessa ole tasapuolinen. Jenkit kyllä tetaa RTR malleja ja Car Actionin RTR testin K voitti mutta varmaan se oli maksettu testi niin yllä kirjoitetaan.

Vaan mitäpä tuosta. HN/Jammin sai XTremeltä parhaan 2006 Truggyn arvon ja Honorable mention oli ST-R ja MBX-5T, ihan järkevältä kuulostaa

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "moukari"Katohan vaan niillä on ollu HN:n RTR testissä eiks toi kyosho ST-R oo se kisa malli? Mika?

ST-R on tosiaankin 777 pohjlle tehty kisamalli. RTR ei ole läheskään sama auto, iskareissa häviää mutta puoleen hintaan ja radioilla ja moottrilla varustettuna ei huono sekään. Testi ei kyllä tossa suhteessa ole tasapuolinen. Jenkit kyllä testaa RTR malleja ja Car Actionin RTR testin K voitti mutta varmaan se oli maksettu testi niin kuin edellä kirjoitetaan.

Vaan mitäpä tuosta. HN/Jammin sai XTremeltä parhaan 2006 Truggyn arvon ja Honorable mention oli ST-R ja MBX-5T, minusta ihan järkevältä kuulostaa. En tiedä mihin esim. CENin uusi Arena oli unohtunut mutta se on kyllä aika uus juttu vielä kuten moni muukin.

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "Joona H"Eipä näytä olevan hinnalla pilattuja nämä uudet truggyt.
GS XUT moottorin kanssa alle 500€!
Hong Nor saman verran!
HoBaon luulisi asettuvan samaan hintaluokkaan.
Ja puhutaan siis Suomen hinnoista!
Huh huh!


Harmi vaan että rahat on näillä näkymin menossa kevariin.......hmmm vai tekeeköhän noilla kakspyöräsillä sittenkään mitään?
:)

Joo ei pahan hintasia ole, GS XUT olisi sitten minun valinta.
Ainakin autoa katsellessa se kuuluu leveimpiin ja pisipiin mitä akseli ja raidevälin mittoihin tulee.
Myös tukivarret ovat pisimmästä päästa, jos ei jpa kaikkista pisimmiät (Pyörän kulmat muuttuvat joustoliikkeen myötä vähemmän, mekaaninen pitohan on silloin parempi), myöskin olkapoikkeama on pyörän/vanteen sisällä (Ohjausgeometria on silloin hyvä).
Ihmetyttää vain noiden paino, miten ne voivat painaa yli 4kg?
Mutta hyvinhän sillä on pärjätty. ;)


6th Round Indonesia National Truggy Championship 2006
At Tajur RC Track - Bogor (West Java) on 5 Nov 2006

Denny Boy (GS-XUT & Picco P7R Evo 2) is TQ and 1st Position Win!

AMain
Pos /Name / Laps / Car / Enggine
1 Denny Boy / 65 / XUT / Picco
2 Wijaya H /65 / Mugen / OS
3 Chopin / 60 / Hong Nor / Boss
4 Andre P /58 / Hong Nor / OS
5 Herman / 56 / XUT / Picco
6 Ario / 56 / HPI / OS
7 Firman / 45 / SUT / OS
8 Pipi / 37 / Kyosho /OS
9 Farid / 28 / Hong Nor / Nova
10 Asep T / 26 / HPI / RB


B MAIN

Pos / Name / Car / Enggine
1 Budi / SUT / OS
2 Toar / Hong Nor / Sirio
3 Willy / Mayheim / JP

CMAIN

Pos / Name / Car / Enggine
1 Budiman / Lossi / Rb
2 Aldi / HPI / Picco
3 Neneng / Kyosho / JP




Kestävyydestä radalla ei sitten ole hajuakaan, se selvinnee varmaan kun saan auton. :D
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.