Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tamiyan autot

Aloittaja Futaba, 25.10.05 - klo: 20.42

tumppi91

spurrin ja pinjonin koko vaikuttaa ihan mukavasti nopeuteen ja kiihtymiseen.

Futaba

Mutta voiko samalla "vaihdolla" tulla lisää nopeutta ja parempi kiihtyvyys? O_o eikös se oo vähän joko tai
| Academy | Axial |

OttoL

Lainaus käyttäjältä: "Futaba"Mutta voiko samalla "vaihdolla" tulla lisää nopeutta ja parempi kiihtyvyys? O_o eikös se oo vähän joko tai
Ei voi...

Futaba

Luultavasti myyn nyt jo tän auton ja jään käyttämään PureTenAlpha 3:a. Tän auton laatu jäi vähän odotusten alle...ei öljyiskareita, kököt muoviset laakerit, muovinen kardaani, yksinkertaisesti sanottuna kaikki muoviset osat rattaista lähtien. Diffit toimii huonosti, ja siitä en tykkää. Toiseen suuntaan voi tehä "donitsia", toiseen ei, auto ei yksinkertaisesti lähde sladiin.
| Academy | Axial |

Vecculi96

Lainaus käyttäjältä: "Futaba"ei öljyiskareita, kököt muoviset laakerit, muovinen kardaani, yksinkertaisesti sanottuna kaikki muoviset osat rattaista lähtien. Diffit toimii huonosti, ja siitä en tykkää.

Onko tuo malli jota kommentoit TT-01, onko XB mallissa mitä eroa tähän?
Olen harkinnut juuri TT-01 tai XB hankkimista, mutta taidampa jättää ainakin tuon TT-01 pois harkinnasta :roll:

Futaba

Taitaa olla samat jutut kaikissa Tamiyan autoissa.
| Academy | Axial |

Vecculi96

Lainaus käyttäjältä: "Futaba"Taitaa olla samat jutut kaikissa Tamiyan autoissa.

Entä nuo Kyoshon autot, onko niissä sama juttu? joku kirjoitti niistä että merkki maksaa laatu sama tamiyan kanssa, pitääkö paikkansa?

Divi

EI... kyllä kiosot on täysin hintansa arvoisia... hyvistä osista ja laadulla valmistettu. se tosin näkyy hinnassa...

Futaba

Joo kyllä mun PureTenAlpha on ihan eriluokkaa ku tää Tamiya. Vaan ei tamiyasta vauhtia puuttunu. Tosin vakio-osilla ois varmaan Nikkokin mennyt ohi.
| Academy | Axial |

JVL

tere
itselläni ei kokemuksia tt-01 alustasta, mutta TA-01 ja TA-02 alusta ainakin toimii toimii ja kestää verrattuna PTA2 ep.hen (joka oli kyllä nopeampi). jos haluaa todella hyvän ralli tai touring auton niin TB-01 ja TB-02 on paras vaihto ehto. kunnon suojaukset ja kuulalaakerit vakion. maksaa kyllä vähän enempi.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

tapsa92

PureTenAlphan virittäminen hyväksi ja nopeaksi autoksi maksaa saman verran suunnilleen kyöstin hinnoissa, kuin uusi auto :lol:
- Tapsa

Futaba

Mutta siihen käy muutkin ku kyoshon moottorit :wink:
| Academy | Axial |

tapsa92

Kyllä mä sen tiedän, mutta viritys motista ei oo mitään hyötyy, jos et osta uutta noparii, tai kyllähän sä voit pitää vanhan säätimen, jos ostat esim. viritetyn 27 lankasen putnamin motin, tai jonkun trinityn :roll:
- Tapsa

ClodZ

Millaiset odotukset teillä on uudelle 1/10-skaalan autolle, jos 99 euron hinta sisältää elektronisen noparin? Onko hiilikuidun ja titaaniosien puuttuminen yllättävää, pöyristyttääkö kuulalaakerien puuttuminen?
XC - Poor boys Bruiser

Futaba

Clodz, se auto oli tarjouksessa. Hintaa oli alennettu 50%, eli oikea hinta lähes 200€. Eli ois voinu periaatteessa odottaa enemmän ku Kyoshon pure ten alpha 3:lta, sillä toi 200€ ei sisältäny radioita, kuten PTA3.
| Academy | Axial |

Futaba

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Kyllä mä sen tiedän, mutta viritys motista ei oo mitään hyötyy, jos et osta uutta noparii, tai kyllähän sä voit pitää vanhan säätimen, jos ostat esim. viritetyn 27 lankasen putnamin motin, tai jonkun trinityn :roll:
Kyllähän ne erimerkkiset noparitki siihen sopii. Mä sain 100€ PALJON lisää vauhtia mun pta3.
| Academy | Axial |

tapsa92

Kyllä mä tiedän että erimerkkisetkin sopii :wink:
- Tapsa

Futaba

Joo mutta puhuit siitä kuinka viriosat maksaa yhtä paljon ku uus auto, mutta toi 100€ on vasta puolet sen auton hinnasta :wink:
| Academy | Axial |

tapsa92

Niin, kyllähän pelkkiin sähköihin saa kulumaan enemmän rahaa kuin auto maksaa :wink: Näin ainakin mun kohdalla, sain asson hintaan 100e (Factory Team malli) ja sitten nopari makso 90e (sain tingittyyn hintaan), moottori makso 25e (siitäkin sain hintaa pois), vastari 25e (tingítty hinta), servo~20e (en saanut hintaa alemmaksi) ja sitten akut 120e :roll: Ja sitten toi auto kyllä oli käytetty, mutta noilla sähköjen yhteisellä hinnalla saisi uudenkin asson :wink:
- Tapsa

Futaba

No joo jos puhuit kaikista sähköistä. Saahan sitä tuhlattua monta sataa pelkkään nopariinki  :mrgreen:  Nyt menee vaan pikkasen ohi aiheesta.
| Academy | Axial |

waltt

Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Futaba

Jo :wink: päätin sittenkin pitää PureTenAlpha 3:n, ja hommata siihen joulun jälkeen ehkä harjattoman motin.
| Academy | Axial |

tapsa92

Kannattaa ostaa PTA:han kuulalaakerit, niin sitten se ainakin kulkee pikkasen paremmin :wink:
- Tapsa

Futaba

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Kannattaa ostaa PTA:han kuulalaakerit, niin sitten se ainakin kulkee pikkasen paremmin :wink:
Ne löytyy jo :wink: ekana ostin ne kuulalaakerit. Mulla on jo PTA:ssa 13x2 motti ja 8,4 V akku, mutta ei se vauhti riitä koskaan :) Taas livettiin aiheen ohi.
| Academy | Axial |

tapsa92

Muuten, kannattaa ostaa jonkun muun merkin, kuin kyöstin motteja, esim. LRP:llä on hyviä :wink: Sori OT...
- Tapsa