Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Onko Traxxas niin hyvä kuin väitetään?

Aloittaja tenu, 29.10.05 - klo: 02.41

tenu

Olen aikeissa ostaa 4-Tec sähköversion jolla olis sitten tarkoitus ajella talvet voimistelusalissa? Mites ton auton kanssa pärjää sisäkapinoissa?
Varaosapuoli ainakin näytti olevan kyseisessä kaupassa hallinnassa joten ainakin niiltä osin näyttää hyvältä. :)

Catiska

No, mites hyväksi sitä väitetään??

PS. katso kisatuloksia, ne kertoo jo jotain, etenkin kun katsot muutakin kuin vai kärkikolmikon.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Jankka

jos meinaat sähkö touringeilla kisailla, niin melkeimpä kannattaisi kääntää katse Asson,X-Rayn tai Losin suuntaan, ei tuolla Traxxasin 4-Tecillä noille pärjää, mut muuten se on ihan hyvä auto aloittelijalle ja kestävä.

-SS-

Lainaus käyttäjältä: "Jankka"jos meinaat sähkö touringeilla kisailla, niin melkeimpä kannattaisi kääntää katse Asson,X-Rayn tai Losin suuntaan, ei tuolla Traxxasin 4-Tecillä noille pärjää, mut muuten se on ihan hyvä auto aloittelijalle ja kestävä.

Samaa mieltä äsköisen kanssa. Todellisuudessa Traxxasin autoilla ei ole mahdollisuutta Assoa, Losia tai X-Rayta vastaan.

Mutta hei! Ulkona voi aivan hyvin ajaa talvella, jos on auto jossa on tehoa, mahdollisuutta ajaa ulkona! Suurinosa porukkaa lopettaa ajamisen talven tultua, mutta siinä ei ole mitään järkeä!

Riskillä vaan!

RaDon

Jos touringista puhutaan, niin homma jatkuu talven tultua sisätiloissa...!

Hermanni

RC Car Action lehdessä on RTR touring vertailu. http://www.rccaraction.com/rc/articles/4wd_shootout.asp
Eikä mikään yllätys että asso oli paras käsiteltävä, 4-tec oli autoista ylivoimaisesti nopein (Asso 14.27mph, Cen 16.84mph, Kyosho 14.27mph, Ofna 15.08mph, Tamiya 15.67mph, Traxxas  21.5mph).
Totta niinkuin stone bomber sanoikin, ei näillä RTR autoilla ole viivalle lähtemistä "oikeiden" touring autojen kanssa, mutta "kaverikapinoihin" pihalla ovat omiaan.
Eikä esim hiilaripohjalevy ole kauan kaunis pomppuisella asfaltilla ajettaessa......
Mutta jos kisata tosissasi meinaat kannattaa katsoa muita merkkejä niinkuin jankka ja stone bomber tuossa edellä mainitsikin (Lukuunottamatta Revoa ja Jatoa, mutta se onkin eri juttu).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Catiska

Niin, ja Asso, mikä oli vertailussa, on vanha malli, jota saa enään jostain alennusmyynneistä, mutta pärjäsipä silläkin ihan hyvin.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

tenu

Ostin  4-TEC kin asiaa mietittyäni tulin siihen tulokseen, että tarkeintä on varaosien saatavuus siltä missä ajetaan (Salossa rc-hobbytech) ja lisäksi pääsin testaamaan autoa käytönnössä. Ihan hyvältä se kuitenkin vaikutti ja kulkupuoli oli mulle kyllä yllätys. Myyjä vakuutti auton olevan täysin vakion eli mistään harhaanjohtamisesta ei ollut kyse. Aiut mikä häiritsee on liian nopea ohjaus. Eli kun ajaa pitkää kaarretta auto hieman puskee ja kun hieman lisää siihen tehoja se välittömästi yliohjaa ja korjausliike ei nopean ohjauksen vuoksi onnistu. Onkos tohon olemassa jotain konstia millä ohjausta sais hitaammaksi? Autossa oli renkaina kun ajettiin sisällä sellaset huoparenkaat että ei jäkiä lattiaan. Vakio kumirenkailla jäis aika viirut.

No Ensviikonloppuna olis tarkoitus mennä Pajulan koululle tastailee jos synttärikemuista ennätän.

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "tenu"Ostin  4-TEC kin asiaa mietittyäni tulin siihen tulokseen, että tarkeintä on varaosien saatavuus siltä missä ajetaan (Salossa rc-hobbytech) ja lisäksi pääsin testaamaan autoa käytönnössä. Ihan hyvältä se kuitenkin vaikutti ja kulkupuoli oli mulle kyllä yllätys. Myyjä vakuutti auton olevan täysin vakion eli mistään harhaanjohtamisesta ei ollut kyse. Aiut mikä häiritsee on liian nopea ohjaus. Eli kun ajaa pitkää kaarretta auto hieman puskee ja kun hieman lisää siihen tehoja se välittömästi yliohjaa ja korjausliike ei nopean ohjauksen vuoksi onnistu. Onkos tohon olemassa jotain konstia millä ohjausta sais hitaammaksi? Autossa oli renkaina kun ajettiin sisällä sellaset huoparenkaat että ei jäkiä lattiaan. Vakio kumirenkailla jäis aika viirut.

No Ensviikonloppuna olis tarkoitus mennä Pajulan koululle tastailee jos synttärikemuista ennätän.

Joo ylivoimaisen nopea se on testin mukaan muihin verrattuna (Vaikka ei päässyt luvattuun 24mph lukemaan).......
Ensimmäistä kertaa luen että joku "valittaa" nopeasta ohauksesta (Yleensähän ostetaan vain nopeampia servoja).  :lol:
Ei sille paljon tetävissä ole, ainut mikä tulee mieleen olisi juottaa servo moottorille sopiva vastus jännitteen alentamiseksi.....
Suosittelen kuitenkin opettelemaan auton alustan säätämistä, sillä voi vaikuttaa todella paljon auton ajokäytökseen.
Mutta säädä vain "yhtä asiaa" (camber, caster tai auraus) kerrallaan (Ja vain joko etu tai takapäästä) ja ajat kierroksen tai pari jotta "näet" vaikutuksen. http://www.traxxas.com/ftp/4tec_mov/trx_4-tec.wmv
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Anzka

Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "tenu"Ostin  4-TEC kin asiaa mietittyäni tulin siihen tulokseen, että tarkeintä on varaosien saatavuus siltä missä ajetaan (Salossa rc-hobbytech) ja lisäksi pääsin testaamaan autoa käytönnössä. Ihan hyvältä se kuitenkin vaikutti ja kulkupuoli oli mulle kyllä yllätys. Myyjä vakuutti auton olevan täysin vakion eli mistään harhaanjohtamisesta ei ollut kyse. Aiut mikä häiritsee on liian nopea ohjaus. Eli kun ajaa pitkää kaarretta auto hieman puskee ja kun hieman lisää siihen tehoja se välittömästi yliohjaa ja korjausliike ei nopean ohjauksen vuoksi onnistu. Onkos tohon olemassa jotain konstia millä ohjausta sais hitaammaksi? Autossa oli renkaina kun ajettiin sisällä sellaset huoparenkaat että ei jäkiä lattiaan. Vakio kumirenkailla jäis aika viirut.

No Ensviikonloppuna olis tarkoitus mennä Pajulan koululle tastailee jos synttärikemuista ennätän.

Joo ylivoimaisen nopea se on testin mukaan muihin verrattuna (Vaikka ei päässyt luvattuun 24mph lukemaan).......
Ensimmäistä kertaa luen että joku "valittaa" nopeasta ohauksesta (Yleensähän ostetaan vain nopeampia servoja).  :lol:
Ei sille paljon tetävissä ole, ainut mikä tulee mieleen olisi juottaa servo moottorille sopiva vastus jännitteen alentamiseksi.....
Suosittelen kuitenkin opettelemaan auton alustan säätämistä, sillä voi vaikuttaa todella paljon auton ajokäytökseen.
Mutta säädä vain "yhtä asiaa" (camber, caster tai auraus) kerrallaan (Ja vain joko etu tai takapäästä) ja ajat kierroksen tai pari jotta "näet" vaikutuksen. http://www.traxxas.com/ftp/4tec_mov/trx_4-tec.wmv

Eikös se oo vähä niinkin et jos oikeen hyvä ohjain esim.
http://www.futaba-rc.com/radios/futk15.html
toi.

Isoveljelläni on tommone ja tolla mun mielest pystyy jotenkin säätämään sitä kääntöservonnopeutta.
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Catiska

Onko varma, että ongelma on liian nopea ohjaus, eikä liian levoton kaarrekäyttäytyminen, ja siksi liian äkkinäiset liikkeet? Noissa alustan säätöasioissa kannattaa kysellä muilta samalla autolla ajavilta, mitkä olisi sopivat säädöt/säätöosat autooon, ettei tarvitse heti alkuun ostaa valtaisaa läjää säätöosia, sellaisiakin, mitä ei tarvitse. Kuitenkin, alussa kannattaa pyrkiä vain miellyttävään ajettavuuteen, hakee sitten myöhemmin vasta sitä nopeutta autoon, kun sitä on oppinut ajamaan.

Tuo huippunopeus näissä turistien testeissä on muuten aika turha asia, kuinka moni kuskeista ajaa autonsa alkuperäisellä moottorilla/säätimellä? Minä en tunne ketään. Tärkeämpää on ajettavuus, varaosien saatavuus ja säätövinkkien saatavuus.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

artov


Anzka

Lainaus käyttäjältä: "artov"Liian nopea ohjaus :mrgreen:
Ja jos auto puskee paljon niin auraus kulmat voi olla päin per*****

Niin ja sillä futaban ohjaimella pitäisi pystyä säätään servon nopeuden.
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv