Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Akku talven yli

Aloittaja zzs, 30.11.02 - klo: 23.25

zzs

Mitä pitää tehdä ajoakuille pitkän säilytysajan aikana? En pääse ajelemaankaan sisäradoille, joten pitää odottaa lumien sulamista.

Eli pitääkö latailla/purkailla aika ajoin, pitää tietty jännite päällä (eli ei tyhjänä tai täytenä) vai mitä pitäisi tehdä?
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

VesaK

NiCd-akut voidaan varastoida, ja niitä suositellaan varastoitaviksi aivan tyhjinä. Kirjallisuus neuvoo purkamaan jokaisen kennon erikseen pienillä vastuksilla aivan nollille. Jos on kysymys säilömisestä vain talven yli, riittää, kun purat akut normaalisti, mutta kunnolla.  
Kun sitten taas otat ne käyttöön, älä hermostu, jos ne heti ekalla kerralla eivät suostu ottamaan kunnolla virtaa, eivätkä ekassa ajossa tunnu niin hyviltä, mitä olivat olleet. Ne piristyvät kyllä seuraavilla latauskerroilla.

NiMH-akkuihin neuvotaan jättämään pieni lataus. Niiden kanssa olen itse pelannut kovin vähän, mutta luulisin, että latauksen itsekseen purkautuessa sitä on aika ajoin tarkistettava/laitettava lisää, esim. kuukauden-parin välein.

RChullu

tuo oli hyvä tietää :)
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

Toke

Aivan täysin akkuja ei kannata talveksi unohtaa vaan ladata esim. kerran kuussa ja taas tyhjätä että säilyy kunnossa.

kimppe69

paikkansa pitää !!!  :lol: