Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

hihna veto vai ratas?

Aloittaja jukeli, 10.11.05 - klo: 21.54

jukeli

Siis kumpi on parempi. Hyviä ja huonoja puolia olisi kiva tietää.
Kyosho alpha 3 & tami TNX

Juuzmo

Riippuu millanen auto,missään maastoautossa ei ole hihna välttämättä kätevä kun menee hiekkaa ja sellasta sinne hihnan väliin?
RB,the power of champions.

tapsa92

Rattaat on parempia maastossa, hihnavetosiin autoihin menee helposti kiviä ja kaikkea muuta kivaa, mutta hihnavedossa on vähemmän kitkaa :)
- Tapsa

Vanilla

mun autos on 3 hihnaa, toivottavasti ei kaikki hajoa kerrallaan! myytäisköhän suomessa noita duratraxin hihnoja?
jos jokin asia on varma, nii se on täysin varma.

MikaelY

#4
.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "jukeli"Siis kumpi on parempi. Hyviä ja huonoja puolia olisi kiva tietää.

Molemmissa on puolensa. Keppiveto kestää paremmin likaisia olosuhteita, mutta hihna on hiljaisempi ja "klappi" on helppo säätää pois. Suomen oloissa noin yleisestiottaen kardaanit on parempi. Jotkut lisäksi väittävät että kardaanin aiheuttama kiertoliike "vääntäisi" autoa ajaessa, toisin kuin hihnat taas ei. Menee kyllä hienosäädön puolelle lähinnä touring autoissa. 1/8 rata-autot toimivat kaikki hihnoilla, crossit kardaaneilla. Touring autot joko tai.