Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Pahimmat törmäykset SÄHKÖAUTOLLA!!!!

Aloittaja Anzka, 12.11.05 - klo: 20.16

Bagi

:mrgreen:  Mun vuoro ajaa eikun mun sä ajoit äsken nyt se on mun vuoro  :mrgreen:   No onneks oli "vaan" nikkoja
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

waltt

Lainaus käyttäjältä: "Bagi"No onneks oli "vaan" nikkoja
On muuten kalliita Nikkoautotkin nykyään... :shock:  :mrgreen:
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Hount

Tamiyan Monster Beetle QD, törmäsi rengas edellä tolppaan josta ilmalennon saattelemana laskeutui pehmeästi niin syvään vesilammikkoon että jäi kellumaan taivasta kohden osoittavista renkaistaan... kaikki sähköt moottoria ja akkuja lukuunottamatta rikki.

Ei harmita enää, eikä silloin 10 vuotta sittenkään, kun oli toinen varaosa-auto mistä ruuvasin korvaavat osat kiinni akkujen latautumista odotellessa.

- Hount

Sami S

Tossa kuukausi sitten tuli ajettua turisti patterin alle 2kertaa kerhoillassa.
Ekalla kerralla irrotettiin n.5min ja toisella kerralla n.10min.
Mitään ei hajonnut, ainoastaan koriin jäi patterista valkoset viivat :lol:

Speeder

Sami S , olisitte vain repinyt sen sieltä niin olisi nopeesti tullu.  :lol:

Mutta joo kun puhe kerran sähköautoista niin ultima aikoina muutaman kerran meni pahemmin ryttyyn se peli.
Tässä yksi hauskimmista kerroista: äitini tuli autolla pihaan , minä ajoin siinä vieressä utimalla, äiti huusi että älä pelleile siinä ja minä tietysti jatkoin ja ultiman eturengas jäi mersun alle. Tuloksena meni vain etuvanne ja rengas säpäleiksi, muuten selvisin säikähdyksellä.  :lol:  
Tosta on aikaa kyllä joku vuosi tai jotain..

Sami S

Lainaus käyttäjältä: "Speeder"Sami S , olisitte vain repinyt sen sieltä niin olisi nopeesti tullu.  :lol:



no ei sitä uskaltanu repii ku muutenkin pelkäs et koko etupää jää siihen :mrgreen:

Joonas.O

|Sekanen Hamsteri Racing Manager|S-Grafix|

cooper

pahin törmäys oli kun ajoin minillä taka suoralle. Touring tuli perässä touring ajoi perääni ja mini lensi koko radan halki. No ala tuki varsi poikki ja keula irti ei siinä pahemmin käyny :grin:

Zakko

Botniatrack kisaa 2003 vuonna tehdessä kokeilimme kuinka kauas virituristilla voi ajaa. Toisesta päästä urheiluhallia palatessa muutaman metri ennen kun piti jarruttaa lähti purkasta kirjottaa ja korokeen tolpan(50x50 profiili) ympärille pysähty TC3. Päivän päästä piti vielä samalla autolla ajaa kilpaa joten uutta kasaan.

nbm

Pahin mulla oli kun revo 1/16:a kokeilin huippuja ja aivan yllättäen joku puskassa vaaniva polkupyöräteline hyökkäsi keskelle ajolijaa ja auto siellä välissä  :roll: servon linkit ja runko poikki ja toinen etuiskareista korkkasi ei sentään sen pahempaa  :afro:
Team Losi Mini Baja, Revo 1/16, hong nor crt x2 pro konversio, xray xt8e, raivo apina, E-Maxx, ATX

A.Loiske

Umpiteräksinen futismaalin tolppa hyökkäsi täyttä vauhtia kiitävän autoni kimppuun hiekkakentän laidalta. Kuva puhukoon puolestaan:

https://drive.google.com/file/d/0B91MDcIUItj0b1VMUC1SWEJ1LTQ/edit?usp=sharing

Rikki ainakin:

Iskaritorni halki
Gearbox halki
Etummainen pohjalevy poikki
iskarin yläpään kiinnitys poikki
steering slider halki
Ohjauksen turnbuckle poikki


4wdkanootti

#71
Itse sähköistetty inferno sai kuuman lopun eräänä talvena.
Tyhmyyttäni, osa 1, olin tehnyt alupellistä akkukotelon. Jääkökkäreeseen törmätessä akku ryhmähti niin äkkiä eteen, että kotelon reuna viilsi alta pluspiuhan eristeet puhki.
Toinen virhe oli huolimattomuus: tiesin yhden koneen vaihejohdoista olevan eriste puhki, mutta nähdäkseni mikään ei voinut osua ko kohtaan. Vaan enpä tarkistanut kallistuksenvakaajan liikerataa.
Kovasti kiihdytettäessä se vakaajatanko kytki johdon kontaktiin pohjalevyn kanssa.

Yhdistelmävikana auto kiihtyi hyvin vajaalla kaasulla ja sileällä jäällä, mutta tuntui puutuvan jos oli pitoa.
Minäpä laitoin uuden täyden akun vikaa korjaamaan.

Sitten akku reuhahti osin siniliekkiseen tuleen polttaen ittensä lisäksi muoviosat keskirungosta, Bk 6s/120A noparin, vastarin, ja becin. Servo jäi toimimaan (eri johdolla), mutta sen kuoret oli sulaneet niin, ettei sisältöä saanut uusiin kuoriin ehjänä, joten sekin sittemmin menetettiin.
Pohjalevyn reunalla oleva levike oli palanut reijälle, ja luistinradan jää oli sulanut yli parin vaaksan matkalta niin syvälle että avoveden alle sai (palovammaisen)peukalon ekaan niveltä asti hiekkaan!
Infernaalista energian poistumista?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

el_guido

kesäl hyvinkääl euro rc kisan eka harjotuskierros ja eka hyppyri josta tulin alas toiselle takarenkaalle, takaiskari tuki poikki.  molemmat harjotuserät ja yks kisa erä sitä pajotettiin ja saatiin viel viimesiin eriin mukaa.
Team associated B6.2D

RC-mafia

eka rc auto(hbx), eka ajokerta. Keskellä parkkista vesilammikko, siihen sitten tuli ajettua(kerennyt ajamaan jopa 2min). Yritin jarruttaa, mutta auto pysähtyi vasta sinne lammikon pohjalle. Sen verran syvä lammikko olikin että koko auto hukkui sinne. Äkkiä kaasu pohjaan ja pois lammikosta. seuraavat kymmenen metriä savun saattelemana, kun nopari suli muodottamaksi. Pistin s-postia liikkeeseen josta auton ostin, ja sain tilalle uuden noparin(huijata piti). Sittemmin en ole sateen jälkeen ajellut
LRP S10 blast tc drifteri

TeroP

Lainaus käyttäjältä: RC-mafia - 13.11.13 - klo: 20.15
Sen verran syvä lammikko olikin että koko auto hukkui sinne. Äkkiä kaasu pohjaan ja pois lammikosta. seuraavat kymmenen metriä savun saattelemana, kun nopari suli muodottamaksi. Pistin s-postia liikkeeseen josta auton ostin, ja sain tilalle uuden noparin(huijata piti).
Siis itse rikoit nopeudensäätimen ja "huijasit" myyjäliikettä, että pääsisit ilman kuluja mokastasi? Rehellisyys maan perii...
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

tumpu

Käy se joskus niinkin päin että auto porsii itsekseen ja liike ei korvaa mitään. OT minun osalta tässä.

Itse en kauaa vielä ole harrastanut, mutta pahin on varmaan kun ajoin hevosaidan tolppaan ja takaa hajosi muovinen alatukivarsien bulkki. Varaosa oli 200 km päässä joten insinöörin alkuna veistin uuden puusta... :D Yhden akkuparin se kesti ja toisella hajosi, mutta kannatti kuitenkin vääntää :D
Hpi trophy buggy flux, Xray 808 2009spec sähkökonversio.

miorgog

#76
Pari kertaa tippusi sillalta mutta onneksi oli lehti kasa alla ja ei käynyt kuinkaan.  :tongue:

polle

Ajoin joskus mankilla slashin kopan yli :afro:
Ite olen kyllä hyppiny slässykällä vähän turhankin paljon, ihan hyvin se on kuitenkin kestänyt.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Mazza

RC10L, 4300kV ja 3S. Gepsi kerkesi kellottaa 78km/h, jonka jälkeen otti ilmaa alleen ja päätyi parinkymmenen metrin ilmalennosta suoraan ojan vastapenkkaan. Yllättävän vähillä vaurioilla selvisin, ainoastaan "ylädekin" iskarinkorva repesi ja pari ruuvia katkesi niin, että perä irtosi rungosta.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

ukki

4s lipoilla hana pohjassa lentopalloverkon tolppaa päin.Alatukivarsi poikki..vetari säilyi . Eipä muuta. HONG  NOR.
TEKNO EB410.2.    Xray xb4c 23

TheJR

Lapseen törmäys eilen tiksissä pääsuoralla hana pohjassa ei kerenny tekee mitään enne kuin losahti onnneksi ei käynyt mitään HUH :sad:
Fg Mini#84 White

polle

Hyvä ettei lapseen sattunut.
Joskus hyppyytin slashilla täydestä vauhdista (N. 70Km/H) omatekoiseen hyppyriin. Pohjalevy meni rikki ja tasauspyörästön kotelo.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

TheJR

Joo onneksi ei kyl se vähän hirvitti kun lapsi lensi aika hyvin.
Fg Mini#84 White

r1205

Lainaus käyttäjältä: Divi - 12.11.05 - klo: 23.56
Noh, sprintti ei oo kyl vielä suurempia kärsiny. Kerran meinas käydä sähköille huonosti kun ajelin tuossa tiellä. Tien vieressä oli melko syvä oja, kaasu pohjassa ihan kiitettävää vauhtia, vähän jarrua ja perä lähti alta. Siitä sitten perä päin ojaa, siinävaihessa ei lievä mitään hätää mutta sitten tuli aika jarruttaa. Kaasuahan sitä olis pitäny painaa kun mennään 50km/h pakilla ojaa päin mutta polttiksiin tottuneena jarru pohjaan (pakki)... siitä sitten vauhdilla syvän ojan pohjalle, juosten ojan reunalle katsomaan. HUH, Oja oli kuiva!!!  :mrgreen:  normaalisti tuolta ojasta löytyy muutama kymmenen senttiä vettä.  :D

Kaverin sähköllä kans ajelin pari kesää sitten, Auto Tamiya Blackfoot mekaanisella noparilla. Lähdin siitä sitten kaasu pohjassa peltoa pitkin poispäin, kantomatka loppu ja kun oli mekaaninen nopari niin auto jatkaa menoaan. Siitä sitten juosten perään, kiinnihän sitä ei tietenkään saatu mutta ihmeteltiin sitten kun yhtäkkiä pysähty... Akun liitin ei yhdistäny  :mrgreen:  Noin vuotta myöhemmin sitten selvis sekin miks kantomataka loppu melko lyhyeen, antenni oli juurestaan poikki...

Itellä tommoista mokaa ei voi käydä että lähtis pakittaa koska jarru on turistin vakio varuste ei pakkia turistissa käytetä(mikäli kisa sallittu auto) jä kätevähän se jarru on paitsi pakkikin tuo lisä iloa kun ajaa seinään ja pitäisi päästä poies niin pakki auttaa mutt 7 vuotta ajanut pakittomalla autolla niin siihen ei ole kaipausta ja lisäksi en ole käyttänyt tietääkseni pakillista autoa.

Hegetus

Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

rcpoju


r1205

Meni aikamoista siksakkia ei ihme et kolaroi :D  :evil: :lipsrsealed:  :undecided:

neruda

Tuli kyllä aikamoinen äkkipysähdys :D

Itselläni pahin törmäys taisi olla aikoinaan Marui Big Bearilla. Vanhanaikainen tekniikka, niin siinä vaiheessa kun ohjauksen kantama loppui, autoon jäi kaasu päälle. Auto meni sitten täysillä vauhdeilla muovisen roskiksen alle (sellainen pyörien päällä oleva roskis). Onneksi roskis oli sen verran korkea, että ainoat "damaget" oli koritolppien katkeaminen.

Tosin nyt vasta on oikeasti hieman pirteämpi auto alla, joten enköhän minä tähän topikkiin palaa hetken kuluttua tilittämään :)
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Lassi

Pahimpia törmäyksiä taitaa olla edesmenneellä Hyper7 brushlesilla lipeeminen about täydestä vauhdista kakkosnelos aidan pylvääseen. Kerkeshän siin ehkä 0.2s olla jarrupohjassa vauhtia gps päivän testien mukaan niillä välityksillä noin 95km/h.

Tähän nojaten yllättävän pienellä selvittiin toisaalta koskaan en ole saanut näistä krosseista kun yksittäisiä osia hajalle vaikka on välillä pieniä törmäyksiä tullutkin eli melkosen kestävii kapistuksia tuoli toki jo hieman liikaa :)


Listalle taisi kertyä:
- runkolevy kieroksi
- takaiskari torni kieroksi.
- takatukivarsien yläpään kiinnitykset repesi
- etupään C pala hajalle.
- muutamia muita pieniä osia mitä en muista.. noh auto oli kuitenkin 1h päästä taas ajossa eli ei sen isompaa hätää :)

https://www.dropbox.com/sh/t1p5cmvec3hpcux/HqKGunIxzl

emppu99

Mulla ei oo kovin suuria törmäyksiä sattunut..Yleensä ne on ollu, että auto kaatuu ja taka iskaritorni mutkalle yms.

Mutta jos "pahinta" etsitään niin ehkä DBX:lla viime kesänä täydestä vauhdista päin puuta ja edestä vasemman puolen ylä-ja ala tukivarret katki, ja vetari mutkalle. Seuraavalla ajolla meni sitten vetarikuppi,voi olla että sekin "haurastui" puuta päin ajaessa joten ei siitä nyt niin hirveää laskua kuitenkan tullut.
EXC125