Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Lämpötilan mittaus...

Aloittaja mikko93, 22.11.05 - klo: 21.40

mikko93

Kun mittaa koneen lämpötilaa niin olen hoksannut, että mittaus kohta vaikuttaa ratkaisevasti lämmön korkeuteen.
Siksi kysyisin, että mistä kohtaa ns. ammattilaiset mittaavat lämpötilan? :?:

waltt

Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

MarkusH


mikko93


jerzirccar1

Minä laitan sormet kannen päälle niinkuin monet kokeneet kuljettajat tekevät.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

JupeR

Mä myös, jos heti polttaa nii kuuma(ko?) ei oo kertaakaa palanu :D
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

HelpDesk

Eikä eikä, Kyoshon kaikissa ohje kirjoissa varotetaan että moottori on tuli kuuma ajon jälkeen. Ainakin mun ja kaikkien kavereitten autoissa polttaa näpit ku on ajanut. Mutta se riippu ajo tyylistä myös. Ja tulpasta ja säädöistä... Noh en mäkään välillä polta mutta pitkän ja kovan ajon jälkeen polttaa kyllä.  :wink:
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

jerzirccar1

Jos se moottori on noin kuuma että polttaa niin laita rikkaamalle tai vaihda tulppa tai polttoaine tai nosta kannen puristuksia poika.  Kansi pitää olla semmoisessa lämmössä että voit ottaa kannesta kiinni koko kädellä, jopa cmb moottorit ovat alle 80C lämpöisiä ja niihin voit laittaa kielen kiinni jos haluat (lohkoon meinaan, mutta älä nyt sitä kokeile kuin minä sen kerroin)
Jerzi

PS Oletkos koskaan kuullut kuin ollaan puhuttu hyvistä kyosho moottoreista, ei millään pahalla niitä kohtaan
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

HelpDesk

Ainakin kaupassa ja kyoshon ohje kirjoissa sanoo että ei kannata koskea moottoriin ajon jälkeen...ja sit siin lukikin vielä HOT!
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

JupeR

Ne nyt sanoo mitä sattuu :mrgreen:  Eka kokeillaan, hajotetaan ja sit vasta luetaan ohjeet :wink:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

JK Nitro

No, HPI:n K4.6 moottorien käyttöohjeessa on turvalliseksi moottorin lämpötilaksi ilmoitettu 99-135 C-astetta, tuota 135C olen pitänyt ehdottomana kattona omassa autossa, yleensä lämmöt pitelen kuitenkin alle 125 C-asteen. Syksyllä ensimmäisiä ajoja ajellessa, säätelin moottorin tasaseen 125 asteen lämpöön, ulkolämpötilan ollessa 20 asteen luokkaa ja haaveri pääsi siinäkin sitten kokemattomuuttani käymään:

Seisoin Savagen oikean kyljen puolella, oikealla kädellä taivutin auton vasenta helmaa ja vasemmalla piti sammuttaa virrat ja kuinkas siinä kävikään. Vasemman käden sisäfilee otti kiinni jäähdytyskanteen ja seurauksena puolikas kannen kuva ja myöhemmin mahtava vesikello käsivarteen, siinä on jälki vieläkin muistona, eikä varmaan ihan heti tule poistumaankaan. Että kyllä varmasti +100 asteisella jäähdytyskannella ihon ruvelle saa, varovaisuutta peliin.

Ikuisuusneuvo kaikille: Pykälä pois nopeutta on pykälä lisää huolellisuutta.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

JupeR

Huomaa et ei se sekunnissa sormea polta...
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!