Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Bensa-autot

Aloittaja pfohr, 01.01.06 - klo: 11.38

Jingizu


heiksa

Lainaus käyttäjältä: svg27 - 21.11.07 - klo: 18.07
Renkaista kyselisin...

Pitääkö bensa-autoissa ja nitro-autois liimata renkaat niinkun vanteeseen kiinni?

En ole ihan perillä tästä.



No se että pitääkö, on (niinkun) jokaisen oma asia (kukaan ei kai pakota), mutta kyllä niin on yleensä tehty. Sähköautojen (ainakin isompien) renkaatkin on yleensä liimattu (niinkun) kiinni vanteeseen. Renkaaseen (niinkun) kannattaa myös tehdä "henkireikiä"
FG Marder - FG Comp

svg27

Juu tänks luulette mua aivan pöhköks, varmistin vain asian.

Onko suomessa tehyt pakoputkt vai ulkomailla tehyt putket kestävämpiä?

Ulkomail on aika hinnakkaita osa ainaskin,
|HN X2|Slash|

savage23

#933
Sehän riippuu ihan mitkä putket on kyseessä..
E. Nuo suomessa tehdyt putket taitaa olla vähän harvinaisempi tapaus
Rc18t FT
Futaba Savage x

svg27

Nii unohin et ne o samat putket ku ulkomailkii..
|HN X2|Slash|

TheArska

 :grin: älä tapa mua nauruun..     sori OT..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

bluebeetle

Ja rengaskysymykseenkin tulee mitä sattuu vastaukseksi....

Suurimmassa osassa bensa-autoja renkaat liimataan vanteille, mutta ei kaikissa. Nimittäin bajassa on beadlockit, eli renkaita pitelee ruuveilla kiinnitettävät vanteet, EI liima.

Ei vastailla ellei tiedetä, ja maailma on taas paljon parempi paikka asua ja harrastaa.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

svg27

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 21.11.07 - klo: 22.49
Ja rengaskysymykseenkin tulee mitä sattuu vastaukseksi....

Suurimmassa osassa bensa-autoja renkaat liimataan vanteille, mutta ei kaikissa. Nimittäin bajassa on beadlockit, eli renkaita pitelee ruuveilla kiinnitettävät vanteet, EI liima.

Ei vastailla ellei tiedetä, ja maailma on taas paljon parempi paikka asua ja harrastaa.


Kiitti tiedosta beetle, marderis on sitte liimalla, onko tietoa? Mutta eihän ne näin talvella varmaa kummiskaan iha heti kulu jos et turruuta pelkästää paikallaa.
|HN X2|Slash|

svg27

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 21.11.07 - klo: 21.53
:grin: älä tapa mua nauruun..     sori OT..


Esim se hobbylinnan putki on kuulemma sama kun ulkomailla, mut sielt saa kate halvemmal.. :shocked:
|HN X2|Slash|

svg27

Kestääkö noi halvemmat putket sitte mtää siis joku 80e putki?

Ja oon kuulu että jetpro, ja samba ois hyvä putkia?!

Jetproon putket kin on tuolla yli 200 euroo.

Jotkut putket on kaij kromattuja? Lukee siel joissai chromed, ja mustat putket on halvempii. Ja tekeekö niissä putkissa kormi hintaa vai laatu, ovatko sitten muutenkin laadultaan parempia?

Onko noissa putkissa teho eroja? Saisko jollain 80-150 hyvän putken? Esim jos joku sellanen musta putki mikä on halvempi?

|HN X2|Slash|

miksalo

#940
kaikkihan ne putket kestää mutta ei nekään ikuisia ole.(riippuu käytöstä)
oot kuullu aivan oikein että jetpro ainakin on hyvä putki.
siellähän ne hinnat liikkuu.(hyvästä kannattaa maksaa)
kyllä se cromi tekee putkesta paremman koska silloin tulee autoon vähän blingiä!!!!
teho eroja todellakin on ja suht isoja..
älä nyt vielä virittele autoos kun et ole sillä vielä edes ajanut.
kohta taas kiukuttelet että ostat sähkön ku ei bensa auto lähe käymään..... :p
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

svg27

Oon vaan katellu, en ookkaa mitää  viel ostamassa , mutta pakko kai tuon nyt on käydä vielä bensakin kun on.
|HN X2|Slash|

miksalo

ei ne kaikki 1/5 ja 1/6 bensa autojen tehoputket käy toisiinsa.jos sitä meinasit???????????????????
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

svg27

Lainaus käyttäjältä: miksalo - 22.11.07 - klo: 09.02
ei ne kaikki 1/5 ja 1/6 bensa autojen tehoputket käy toisiinsa.jos sitä meinasit???????????????????


eij eij...tosta auton käymisestä sanoin. ptääks bensa-autois mitää mäntää laittaa ala-kuoloo?
En oo siihe viel perehtyny, ja pitääkö muuta ajon jälkee tehä? Tietty putsata jos likanen, ja putsaria kans..
|HN X2|Slash|

TheArska

Lainaus käyttäjältä: svg27 - 22.11.07 - klo: 07.36
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 21.11.07 - klo: 21.53
:grin: älä tapa mua nauruun..     sori OT..


Esim se hobbylinnan putki on kuulemma sama kun ulkomailla, mut sielt saa kate halvemmal.. :shocked:
Älä nyt, etteikö suomea varten tehdä ihan omat putket.. :grin:
Ja se putki minkä linkin laitoin toiseen topicciin..mikä siitä huonon ja heikon teki?  (musta väri?)..joo, ei se varmaankaan jonkun jet proon veroinen ole, mutta ei ole hintakaan..ja pliis, oon jo puol kuollu..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

svg27

ei se nyt ookkaa paha, sillo näytti vaa.

elä kuole hyvä ihminen...viel on elämää jälellä sullaki varmasti.

Ei sil hobbyn putkel kyllä hirveesti hintaa oo, puolet jetproon putkesta :shock:

Vaan kun näkis sen autossa kii, saksan sivuilla näkyy mite se on irrallaan ja sitten autossa kiinni aika fiksusti ajateltu :p


e: arska oot ollu joskus itekkin alottelija...
|HN X2|Slash|

bluebeetle

Marderissa liimalla joo, ymmärsit oikein.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

svg27

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 22.11.07 - klo: 11.22
Marderissa liimalla joo, ymmärsit oikein.


hyvä tietää tuo juttu.
|HN X2|Slash|

svg27

on muuten tehokas peli!

Muute toimii hyvi mutta käynnistysnaru ei palauta ku jousessa saattaa olla likaa, ja kiristää ehk pitää...kun kokeiltii vähä kiristää paremmin toimi.

Sinne meni jaskaa varmaa paljo kun ajoin loskalla ja oli hietikkoo yms...

Mutta o hyvä peli, tulihan se kivikin jo huuleen kun vähän suttailin :)
|HN X2|Slash|

svg27

Kyllä nyt toimii vetokäynnistinkin.

Etu-tukivarren kiinnitys sinne renkaan luo, niin siitä varmaan menny vähä jengat, kuulin että pikaliima pitäs jonkin aikaa!? Mitenkäs kuumaliima?
|HN X2|Slash|

miksalo

vähän vaikee tietää et mitä osaa tarkotat.kuumaliima ei kyllä taida olla paras vaihtoehto.

mihin oot jo törmänny ku auto rikki????
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

svg27

en mihinkään, ajelin vähä tuossa raktorin kovilla jälillä, saatto tulla vähä sivuluisussa ja siinä mennyt kun jäässä oli ne jäljet, heikkoja nuo muovi osat. Pitää laittaa pikaliimalla, jos kestäsivät...


Paljokohan maksaa alumiiniset tukivarret, vai hyövyttääkö se jos ne muoviset kierteet on siinä pyörän navassa,  ylä ja alpuolelta tulee kuusikolo pultit ja ne on vastakkain, niissä muoviset kierteet :sad:
|HN X2|Slash|

chef

Lainaus käyttäjältä: svg27 - 24.11.07 - klo: 15.50
en mihinkään, ajelin vähä tuossa raktorin kovilla jälillä, saatto tulla vähä sivuluisussa ja siinä mennyt kun jäässä oli ne jäljet, heikkoja nuo muovi osat. Pitää laittaa pikaliimalla, jos kestäsivät...


Paljokohan maksaa alumiiniset tukivarret, vai hyövyttääkö se jos ne muoviset kierteet on siinä pyörän navassa,  ylä ja alpuolelta tulee kuusikolo pultit ja ne on vastakkain, niissä muoviset kierteet :sad:

Kannattaa ilman muuta hankkia alumiiniset pyörännavat. Ne muoviset tukivarret kestää ihmeen hyvin.

Jantsa

Alumiiniset ala/ylä tukivarret maksavat n.30-50€/kpl.

Alumiiniset pyörännavat: +30€/kpl.
Fg Baja.
Losi micro-baja/Xcelorin 10250kv Brushless.  Fgclub

Nikke92

Jep, pyörän navat voi vaihtaa alumiinisiin, tuki varsia ei oo järkeä vaihtaa. Itekkin paukutin samoilla tukivarsilla puolitoista vuotta ja välillä otti lentoa silleen että heikompia hirvittää.
Traxxas Revo 2.5

svg27

niin ei ole tukivarsii järki kylläkään vaihtaa, pitää mietii jos ostas alumiiniset navat.

Laitoin liimaa nyt siihe, kahtoo jos kestää jos vaikka tilais ensviikol alumiiniset niin kestäsivät jtn!
|HN X2|Slash|

Catiska

Päivittelin viime yönä tuota Carsonini voimansiirtoa. Hieman joutui näyttämään sorvia ilmeisesti FG:lle tarkotetuille diffeille, kun Carsonin isommat rattaat ei muuten mahtuisi pyörimään. Mutta, pienellä sorvailulla siitä tuli oikein hyvä. Keskidiffi oli helppo nakki, se on suunniteltukin aluperin Carsoniin.

Lisää kuvia ja tarinaa niistä kiinnostuneille täältä: http://www.lynxracing.net/25

päivittelen sivuja kunhan ehdin käydä ulkona testaamassa uusien diffien toimintaa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

svg27

Joo aika kestäviä nuo muovinavat  :undecided:, eilen se liimaus ei pitäny noh siellä oli vielä vara napa jonka vaihoin.

Äsken kävin kokeilee ja ajelin 5-10min niin tiellä lens ympari katollee epätasasuuksien vuoks ja katoin no nih sieltähän se irtos uusiks...ei näy kestävän nuo muoviset!

Miksköhän se ylätukivarren kiinitys mikä tulee siihen napaan niin on paljon lyhyempi kun alatukivarren? siis se pultti ottaa ehk 2-3cm niille jengoille kun taas alhaalla varmaan tuplasti enemmän. Kestäs varmaa vähä enemmän jos ottas niin kuin ala puoleltakin!?

Se on tehty varmaan silleen ettei voi olla niin pitkä siinä, muuten ottaa kiinni sinne, luulisin.

alumiinisissahan ne pysyy paremmin? vaiko yhtä huonosti pysyvät jos vähän katollaan käypi yms?!

Ja paljo maksaa ne navan laakerit siinä, kun nekin vois ostaa kun toinen ei oo ehk ihan huippu enää..

Ja saako täältä niitä vetostartti juttuja, siis niitä osia mitkä tekee sen liikkeen siellä että saa käyntiin, ovat ehket kuoleutuneet hieman tai sitte pitäs uus naru vaihtaa.
Moottorisahan naru 'täl hetkel mut on vähä paksumpi  ja jää ulos roikkuu vähä, mutta sama silleesä ku sil vanhalla narulla...
|HN X2|Slash|

jarkko_h5

Minusta tuntuu että on käyttäjässä vikaa kun ei pelit kestä.  :huh:
LRP shark 1/18,
Thunder Tiger SSK Monster Truck

svg27

öhöm, miten auto ei kestä tiellä ajamista, ja tökkäs johki kovii hiekka/ möhkyröihin ja katolleen ja takas siinä meni toi napa, ainaskin kierteet heikkoni! en oo varma menikö iha sököks en oo viel kokeillu.

No ei se koneen tultuaan kaa vetänyt hirveen hyvin...ja sielt on kulunu ne jotkut osat ku on niin monta kertaa joutunut aikasemaan, pitäs ostaa varmaa joku suojapussi siihen kun niitähän myydään esim saksas yms! Ei kai se mun vika oo jos ei pelitä, joku siel mättää ku ollaa kiristetty jousta ja jonkun aikaa veti kokonaan sisään mutta sitten taas tupes temppuilee, ja normaalisti oon vedelly käyntiinkin...
|HN X2|Slash|