Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Bensa-autot

Aloittaja pfohr, 01.01.06 - klo: 11.38

bluebeetle

Mun puolesta aihe on loppuunkäsitelty, ilmeisesti tuli raapaistua väärää p*skakasaa...

Ilmeisesti pitää harkita vielä ammatinvaihtoa, tuskin pystyn enää toimimaan mp/pienkonekorjaamolla kun pelkkää sontaa suustani suollan.

Pari kolmosen lämpöarvolla olevaa tulppaa löytyisi, kuka haluaa testata autossaan jossa vakiona on seiskan tulppa?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Tumphu

Mä voin ottaa testiin. Itse en edelleenkään kyllä jaksa lämpöarvoja katsella, jos tulppa hajoaa niin haen tilalle mankin tulpan niinkuin olen ennenkin hakenut... Mitään sen erikoisenmin tutkimatta... Mulla varmaan on sitten niin hyvä tuuri joten luotan siihen vastaisuudessakin.
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Catiska

Jos tutkisi niitä lämpöarvoja, niin ei ehkä olisi niin huonoa tuuria niiden hajoavien tulppien kanssa... Jos moottori on säädöissään ja ehjä, tulppa oikeanlainen niin ne kestää todella paljon bensalitroja.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Tumphu

#1143
Noh... Nykyinen tulppa ollut autossa lähes 2vuotta. Ostin käytettynä -> kaadoin komeasti kiveen ja tulppa hajos. Siitä lähtien ollu mankin tulppa -> Ei ongelmia.

Myös kaverilla kenen kanssa ajellaan on autossaan samasta paikasta ostettu, samanlainen tulppa. Kummallakaan ei oo koneet vielä hajonnu, mutta ei se mitään... Odotellaan niin eiköhän se siitä  :grin:

Auto ei tietenkään jokapäiväisessä ajossa, mutta on sillä litroja kyllä reilusti huristeltu...

EDIT: Typoja korjailtu
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

bluebeetle

Johonkin FG:hen menee joo mankinkin tulpat, eikä lämpöarvo heitä kuin yhden pykälän...

MUTTA, ne ei ole ainoita bensa-autoja, esim bajaan ei todellakaan mene...

Tuossa fotossa kokovertailua, kaikki C-kierteellä olevia tulppia...

Ensin CR6HS, sitten CR6HSA eli sama tulppa hieman lyhyempänä, ja sitten AINOA bajaan mahtuva eli CMR7H, jossa kokoeron jo huomaa selvemminkin....


Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Tumphu

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 17.12.07 - klo: 11.33
Johonkin FG:hen menee joo mankinkin tulpat, eikä lämpöarvo heitä kuin yhden pykälän...
MUTTA, ne ei ole ainoita bensa-autoja, esim bajaan ei todellakaan mene...

Ei mene koon puolesta vai lämpöarvon?

(Toisaalta ei merkitystä koska parilla FG:llä ajelen, ja HPI en sorru joten asia mun puolesta loppuunkäsitelty)

Mistäs seuraavaksi väiteltäis?
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

bluebeetle

Nimenomaan fyysisen koon mukaan, ei se lämpöarvo heitä Bajassakaan kuin yhden pykälän. Ja meidän polttoaineilla ja varsinkin kylmemmillä keleillä laitteet yleensä toimivatkin paremmin kuutosen tulpalla kuin seiskalla.

Ja FG ei tosiaan ole ainoa bensa-auto, mikä ilmeisesti selvisikin jo.... Ja silloin tää jankkaaminen loppui....

Löytyy myös erikoispitkiä tulppia samalla kierteellä, joissa on vielä tiivistyskartio juuressa, etc etc.

Näistä on oikeasti ihan turha jankata, ei se että sinulle on käynyt mankin tulppa tarkoita sitä että sopii kaikille...

Onnea ja menestystä, nakutuksilla tai ilman.

Piste.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Tumphu

*Delete näppäintä ja piste pois*

Senverran täytyy vielä haavoja aukoa että kuten tosta pari sivua voi taaksepäin lukaista, niin tiedossa kyllä on että näitä 2T autoja on muitakin kuin FG... Eihän FG taida olla edes ensimmäinen ketä näitä on tehnyt... Ei se sen takia loppunut...

Kummasti juttu muutti asianyhteyttään matkanvarrella...

No nyt voi pistää sen pisteen.
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Jantsa

Lainaus käyttäjältä: Tumphu - 17.12.07 - klo: 15.01
Kummasti juttu muutti asianyhteyttään matkanvarrella...


Sen se näytti tekevän. :shocked:

Itse en kyllä pidä vieläkään merkitystä lämpöarvolla koska kyseessä ei ole korkeasti viritettyä moottoria.

Piste.
Fg Baja.
Losi micro-baja/Xcelorin 10250kv Brushless.  Fgclub

bluebeetle

Ok, muuttihan se.... Mutta vain koska pari asiantuntijaa eivät ole koskaan kuulleet 2T-koneiden "nakuttamisesta". Joka on ihan oikea ilmiö, johtuu mm. väärästä lämpöarvosta ynnä muusta.

Tulppien pituuksiin oli puututtava, ettei turhaan ruveta sitä monkeyn tulppaa bajaan vääntämään, kun se ei sinne kokonsa puolesta mahdu.

Ja btw, ellei 20K kierrosta pyörivä, monta hevosvoimaa tuottava nyrkinkokoinen bensakone ole korkeaviritteinen, niin mikä sitten on?????

Tästedes kukin täyttäköön sylinterikannessa olevan ammottavan aukon millä haluaa, ei puristele mun palleja.


Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

hessuboy

Sain juuri uuden FG:n, aika mahtava peli. Vastaanottimessa ei ole virtakatkaisijaa. Katkeaako virta, kun ohjaimen sammuttaa vai pitääkö akun johto vetäistä irti, jotta välttyy sen tyhjenemiseltä?

TheArska

Ei katkea....ota johto irti..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Valde

Lainaus käyttäjältä: Tumphu - 17.12.07 - klo: 11.09
Noh... Nykyinen tulppa ollut autossa lähes 2vuotta. Ostin käytettynä -> kaadoin komeasti kiveen ja tulppa hajos. Siitä lähtien ollu mankin tulppa -> Ei ongelmia.

Siis hä?

Nyt pitää ihmetellä :roll: Siis etkö ole edes putsannut tai säätänyt kärkiväliä?
Kokemusta mulla on vain omasta moposta (siitäkin kohta 15 vuotta aikaa), mutta siinä huomasi selvästi eron, kun tulpan säädöt oli kohdillaan. Tosin se vakiotulppa oli ehkä Suomeen liian kylmää sorttia ja siksi karstottui.
Schumacher Cougar 2 Works ´94

Elvisrc

Mitäköhän tollasen hpi bajan vannereikä? Onko se 17mm hexi vai millanen?

Näyttää kovin samalta http://www.bigscaleraalte.nl/PICT0555.JPG

svg27

Lainaus käyttäjältä: Valde - 18.12.07 - klo: 15.40
Lainaus käyttäjältä: Tumphu - 17.12.07 - klo: 11.09
Noh... Nykyinen tulppa ollut autossa lähes 2vuotta. Ostin käytettynä -> kaadoin komeasti kiveen ja tulppa hajos. Siitä lähtien ollu mankin tulppa -> Ei ongelmia.

Siis hä?

Nyt pitää ihmetellä :roll: Siis etkö ole edes putsannut tai säätänyt kärkiväliä?
Kokemusta mulla on vain omasta moposta (siitäkin kohta 15 vuotta aikaa), mutta siinä huomasi selvästi eron, kun tulpan säädöt oli kohdillaan. Tosin se vakiotulppa oli ehkä Suomeen liian kylmää sorttia ja siksi karstottui.


En mäkää oo koskenu  moponi tulppaa ja viimekesänä ostin eli yli vuos sitte, ja tosin viel käytettynä et se oli ollu sillä entiselläkin omistajalla ehket, en oo jaksanu koskee ku on hyvin pelittäny.
|HN X2|Slash|

Habaku

Sitte ihmetellään kun se tulppa sattuu sen ensimmäisen kerran hajoamaan vanhuuttaan, esim. se kärki tippuu koneeseen. Se on sit
sillä selvä se kone. Kyllä ne tulpat on ihan kulutus tavaraa.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

svg27

Lainaus käyttäjältä: Habaku - 18.12.07 - klo: 16.36
Sitte ihmetellään kun se tulppa sattuu sen ensimmäisen kerran hajoamaan vanhuuttaan, esim. se kärki tippuu koneeseen. Se on sit
sillä selvä se kone. Kyllä ne tulpat on ihan kulutus tavaraa.


Jaah eipähän tuo oo viel mikskää menny.

Ei kellää ois myydä käyttämätöntä fg marderin starttia koppinee päivinee, kun ois tarvis ja hobbys ei oo ku jonkun muun koneen, ja onko teitoo ku joku laitto sen linkin saksan sivuille ja siinä oli se vetostartti systeemi niin onko käypänen marderii, ei tuo mailin vaihto niitten kaa ehket ois mun alaa:O ja en haluis että jouluna auto makaa puol kuolleena pukin päällä---->huono joulu
|HN X2|Slash|

TheArska

Jos et ole koskenut tulppaan niin mistä tiedät ettei ole mennyt miksikään..
..ja ei niitä eri lämpöarvoisia tulppia sen takia ole ettei insinööreillä parempaakaan tekemistä ollut..ja munkin puolesta kukin voi ajaa millä tulpalla haluaa :wink:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

chef

[quote/]Ei kellää ois myydä käyttämätöntä fg marderin starttia koppinee päivinee, kun ois tarvis ja hobbys ei oo ku jonkun muun koneen, ja onko teitoo ku joku laitto sen linkin saksan sivuille ja siinä oli se vetostartti systeemi niin onko käypänen marderii, ei tuo mailin vaihto niitten kaa ehket ois mun alaa:O ja en haluis että jouluna auto makaa puol kuolleena pukin päällä---->huono joulu[/quote]

Katso siitä moottorista mikä moottorimalli/merkki sinulla on ja sen mukaan sitten käynnistin niin varmasti sopii. Pelkkä auton malli ei määrää moottoria.

miksalo

Lainaus käyttäjältä: svg27 - 18.12.07 - klo: 16.41




Ei kellää ois myydä käyttämätöntä fg marderin starttia koppinee päivinee, kun ois tarvis ja hobbys ei oo ku jonkun muun koneen, ja onko teitoo ku joku laitto sen linkin saksan sivuille ja siinä oli se vetostartti systeemi niin onko käypänen marderii, ei tuo mailin vaihto niitten kaa ehket ois mun alaa:O ja en haluis että jouluna auto makaa puol kuolleena pukin päällä---->huono joulu
[/quote]

mikä siinä sun startissa on rikki??hobbylinnassa on kyllä varaosia noihin starttinaruihin ettei tarvii välttämättä ostaa koko pakettia.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

tupsu^^

Lainaus käyttäjältä: historia - 10.12.07 - klo: 19.06
Pitääkö bensa-autot sisäänajaa? Periaatessahan ei(?) kun eihän autojakaan sisäänajeta, vai onko näissä sellainen niinkuin mopoissa että pitäis ajaa alku rauhallisesti että moottori tavallaan tottuu käyttöön eikä ala savuttaa?


kaikki polttomoottorit täytyy sisäänajaa tai ainakin kannattaa ja oikeat autot ajetaan myös

svg27

#1161
nuista nastarenkaista, kun nyt on renkaat poissa vanteilta niin nyt pitäs laittaa ruuvit, mutta minkä kokoset, marderin renkaat on aika ohkaset.

Kuulin että maks 1cm, jantsa oli laittanu 30m mutta monsun kumit paksummat varmaa?
Sehän  ei saa olla liijankaa pitkä muuten han se on vaa ruuvien varassa. Tässä ois 10mm ruuvi ja 19mm ehket. Pääseekö se ruuvi siitä kumista sitten menemään niin kuin alaspäin eli lyhenee ja menee vannetta vaste? Vai työntääkö joku pakovoima ne ylös ettei ne oo alhaalla, sanokaa te viisaammat mitkä on hyvät. Ja miten kannattaa laittaa niitä ruuvia?

E: sit on viel pitempii nyt vasta kuulin että kuvioo kandee tehä minä tyhmä luulin että voi tehä tuohon "paljaalle" kun aattelin ettei tuohon kuvioo:(
|HN X2|Slash|

heiksa

Lainaus käyttäjältä: svg27 - 18.12.07 - klo: 16.41
Ei kellää ois myydä käyttämätöntä fg marderin starttia koppinee päivinee, kun ois tarvis ja hobbys ei oo ku jonkun muun koneen, ja onko teitoo ku joku laitto sen linkin saksan sivuille ja siinä oli se vetostartti systeemi niin onko käypänen marderii, ei tuo mailin vaihto niitten kaa ehket ois mun alaa:O ja en haluis että jouluna auto makaa puol kuolleena pukin päällä---->huono joulu

Se vetostartin sopivuus on kiinni ennen kaikkea siitä, mikä moottori sulla siinä on. Mittaa nyt aluksi vaikka sen käynnistimen kopan kiinnitysruuvien ristimitta  :lol:
FG Marder - FG Comp

svg27

Lainaus käyttäjältä: heiksa - 18.12.07 - klo: 20.52
Lainaus käyttäjältä: svg27 - 18.12.07 - klo: 16.41
Ei kellää ois myydä käyttämätöntä fg marderin starttia koppinee päivinee, kun ois tarvis ja hobbys ei oo ku jonkun muun koneen, ja onko teitoo ku joku laitto sen linkin saksan sivuille ja siinä oli se vetostartti systeemi niin onko käypänen marderii, ei tuo mailin vaihto niitten kaa ehket ois mun alaa:O ja en haluis että jouluna auto makaa puol kuolleena pukin päällä---->huono joulu

Se vetostartin sopivuus on kiinni ennen kaikkea siitä, mikä moottori sulla siinä on. Mittaa nyt aluksi vaikka sen käynnistimen kopan kiinnitysruuvien ristimitta  :lol:


Jooh mulla on tuon koneen kyljes ollu tarra missä on merkki ja se on sama mutta 260, eli g260rc1, taitaa sitten sopia kun siinä taitaa olla 230/260? Ja muutenkin näyttää kovasti samalta

Näitä autojahan pitäs olla monta että vois ajaa :O ei loppus ajo, tylsä joulu kun en varmasti mistää saa starttia, noh ei vcoi mittää:(
|HN X2|Slash|

hessuboy

Kuinka failsafe kytketään?

bluebeetle

Vastaanottimen ja kaasuservon väliin. Ja ohjeiden mukaan ohjelmoidaan haluttuun asentoon, EI kuitenkaan täysjarrutukselle. Koska jos unohdat virrat autoon päälle niin palaa kaasuservo.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

jeejee

Nyt on tännekkin kotiutunut fg monsu beetle/hummeri, etujarrut, tehari, boost botle, alumiininen etupää, alumiiniset moottoripukit, alu taka ohjauspalat, spektrumit yms kivaa.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

MarkusH

Ilmeisesti ei ole ollut keskustelua mutta http://www.finedesignrc.com/ct-hpi-hotbodies.asp sivun alalaidassa on E-Baja konversio :roll:

jeejee

Millaisia talvirenkaita olette tehneet näihin? Kestääkö jos vain peltikattoruuvit ruuvaa harkoista ulkopuolelta läpi että kuusio kanta jää "piikiksi"? Ei jaksaisi alkaa keittelemään renkaita irti kun niin iso homma ja iso kattila. :)
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Nikke92

Mulla oli monsu renkaissa viime talvena ruuvattu peltiruuvit ulkoapäin kuvioihin ja hyvin kesti. Paranti pitoa huomattavasti, mutta ei se silti kummoinen ollut. Yhtään ei lähtenyt irti, sisäreunassa olevat kuluvat vaan niin paljon että oli työlästä saada irti.
Traxxas Revo 2.5