Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Bensa-autot

Aloittaja pfohr, 01.01.06 - klo: 11.38

svg27

Lainaus käyttäjältä: mkuu - 08.09.08 - klo: 19.29
FG:hen saa laparenkaat kun hankkii ensin Bajan laparenkaat ja "heksi" adapterit. esim. http://www.davesmotors.com/store/product2688.html

Livenä nähtynä voi vain yhtyä kaverin kommenttiin: " bajan hyppää kuin lankunpätkällä."
Kyseisessä Bajassa oli laparenkaat ja tehoputki. Lienee nuo laparenkaat, jotka rokottivat aerodynamiikkaa kohtalaisen voimakkaasti. tai sitten se h******n yksinkertainen vaihteisto.

Marderi on simppeli peli ei montaa ratasta ja muutenkin aika vähän purettavaa.  Kestää röykytystä kuopalla ja radalla. Heikoin lenkki autossa taitaa olla moottori, oman kokemuksen perusteella.

Baja on ehkä paremmin tuunaus auto. ei taida olla osaa jota ei saisi kivalla karkkivärillä sävytettynä alumiinisena.

Mutta toisaalta eihän näitä voi oikeasti verrata.  Molemissa omat hyvät puolensa.



Mulla marsun koneesta oo sanottavaa ( huonoa siis) Nyt männöö jo 3:lla omistajalla ja hyvin pelittää ja jotain 20L oli ajettu mun kohalla.


|HN X2|Slash|

Somnium

Lainaa
Mulla marsun koneesta oo sanottavaa ( huonoa siis) Nyt männöö jo 3:lla omistajalla ja hyvin pelittää ja jotain 20L oli ajettu mun kohalla.
Nyt tullut varmaan jo 5 litraa lisää vielä tuohon. Kerran olen purkanut koneen paloiksi, kun oli putsari ruvennut soramontulla ajaessa irvistämään. Hiukkasen oli imassut pölyä kitusiinsa, vahinkoja ei tosin ollut tullu. Samalla herkisteltiin karstasta juuttunut männänrengas. Seuraavan kerran kun ruvetaan purkamaan niin vaihtuu samalla isolohko paikalle  :cool:

svg27

Jep! Mulla taitaa olla tehoo tarpeeks vakio koneella ja viriputkella.
Just monsullla kävin ajelemassa omalla pienellä radalla, joka ei oo ihan tarkotettu sille.
Vaikka aluksi teinkin sen RC:lle, mutta bensahökkyrällä vähän huono kun aika kova pohjanenkin on..
Tehari irtos ajon tiimalluksessa, muttei onneks menny rikki.
Nää ei meinaa kestää sitä, että otetaan 3-5 volttia.
|HN X2|Slash|

jesi

#1653
onkos kukaan hypistelly tota LDS-diffiä?




Mahtaako tuo olla jousi tuos välis?

(Kyseessä siis MCD diffi)
/ Jere Siirilä

svg27

Vaikuttaako muuten kaasarin vaihto vähän isompaan paljonkin?

Ps. Jos jollain sattuu löytyy FG:seen sopiva virikassu halvalla niin voi tarjoilla.
|HN X2|Slash|

mkuu

pahasti ainakin näyttäs jouselta.

kiihdytys pumpullisen kaasarin saat varmaan helpoiten elfwingracingin kautta. taitaa Tonilla olla yks vielä hyllyssä tai sitten tilaat tonin kautta davesilta tai miksei suoraan. taitaa tonin seuraava tilaus lähteä ensiviikon alkupuolella.
Eikä ollut mikään pahan kallis muistaakseni.

meinas unohtua kyllä se kaasarin vaihto vaikuttaa ihan huomattavasti.

jesi

#1656
Onhan tuo tietty ihan toimivaa että luodaan diffiin teennäinen sisäinen kitka, mutta voi sitä hinkkauksen määrää, huoltoväliä ja metallihilettä?
Emt, kuullostaa aika tervolta.

Kuten tässä:
http://www.rc-car-online-shop.de/lshop,showdetail,23036,e,1220620606-23181,carson.carson_aluteile.carson_tuning_diff_bremse.4wd,y0929,,Tshowrub--carson.carson_aluteile.carson_tuning_diff_bremse.4wd,.htm
/ Jere Siirilä

svg27

Lainaus käyttäjältä: mkuu - 10.09.08 - klo: 18.29
pahasti ainakin näyttäs jouselta.

kiihdytys pumpullisen kaasarin saat varmaan helpoiten elfwingracingin kautta. taitaa Tonilla olla yks vielä hyllyssä tai sitten tilaat tonin kautta davesilta tai miksei suoraan. taitaa tonin seuraava tilaus lähteä ensiviikon alkupuolella.
Eikä ollut mikään pahan kallis muistaakseni.

meinas unohtua kyllä se kaasarin vaihto vaikuttaa ihan huomattavasti.



Lähinnä jos käytettynä sais, kun ei nyt huvittas kaikkee rahaa laittaa tohon autoon. Kummiskin uutena joku kassu oli ainaskin FG:seen jotain 60e. Eikä tuo kaasari ole pakollinen, vinkuu FG:n omalla teharillakin jo kivasti. Rupee paikat enemmän vaan rupeaa kulumaan kun tehoa lisätään. Ja lopulta se meneekin sitten nokka kohti taivasta ja päin seinää kun ohjaus häviää yht äkkiä, koska eturenkaat onkin ylhäällä eikä maata vasten ohjailemassa :)
|HN X2|Slash|

Catiska

jesi, tuossa linkkaamassasi Carsonin diffissä ei varsinaisesti hinkata kahta liukupintaa vastakkain, vaan diffin jäykkyys säädetään laakerin esijännitystä säätämällä. Joten, ainakaan minulla ei ole vuoden käytön jälkeen esiintynyt metallihileitä eikä lyhyitä huoltovälejä. Tuohon toiseen diffiin en ota kantaa, en tiedä onko siellä painelaakeria tms. vai onko siellä oikeasti sitä hinkkausta...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

JariV

#1659
Kyllä se jousi on ja nimenomaan kitkalevylukko tollanen on tyypiltään. Vastaavaa ratkaisua käytetty jo yli parin vuosikymmenen ajan henkilöautoissa jotka varustettu tasauspyörästön lukolla. Kuvasta ei tosin näe missä kitkalevyt on mutta oletan niidenkin tuolta rasvan uumenista jostain löytyvän.

Muitakin lukkotyyppejä löytyy mutta itse näkisin ton selkeesti parhaimpana ratkaisuna rc-räpättimiin.
Just joo.

jesi

Joo, nytku otin silmän käteen niin onhan tuola tuo laakeri välissä.
My bad.
/ Jere Siirilä

.21

CAD powerilta tullut ulos näköjään oma versionsa uudesta zenoahin moottorista.

http://www.rc-car-online-shop.de/lshop,showdetail,4160,e,1222966752-4746,motor.motor,cad_240_270,,Tshowrub--motor.motor,.htm

Jos yhtään on samanlainen kuin mitä se vanha niin kierroksia on riittävästi :wink:.



Ps: tais just löytyä ensi kauden moottori harmiin, vanhan cadin tilalle.

jaakkimo

Hei! Olen tässä jo jonkin aikaa miettinyt säästäväni tälläiseen bensa autoon ja kysyisin, että onko nämä FS Racingin autot hyviä ja kestäviä??? :police:

Catiska

#1663
Mikäs olisi "unelmienne moottori" crossiajoon? Kaivataan siis vääntöä mutta myös tehoa... Siis, sellaista haen mikä on ihan rahalla ostettavissa...

Edit: Lisänä, tietääkö kukaan tuon MCD:n LDS-diffin jousen ja kitkalevyjen varaosanumeroja?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

janitor

Jos jatkaisin bensa-autoilla kisailua niin Dark Soulin Beast olisi "SE" kone.
http://www.darksoulracing.com/DarkSoulRacing/Completeengines.html

jaan


janitor

Mutta ei tuo ole unelmien moottori, koska meillä on kummallakin jo tuollaiset.

jaan

Aivan.. Olis tarvinnut ampua hivenen yli tuohon settiin.
Tarvii tehdä auton koppaan kattoon luukku. Hätäpoistumistie sylinterille jos sinne lisää paukkua alkaa tekemään..

timhei

Onko tuollasella kokoonpanolla OIKEASTI kuinka paljon etua kulussa esim vakio 26cc
koneeseen teharilla? Ja puhutaan nyt rr autosta niin kuin teilläkin :azn:

jaan

Jos sulla Mcd on ja tulet meidän kanssa radalle. Tilaat ainakin isomman pytyn, kahden ajokerran jälkeen. :laugh:
Kyllä siinä eroa on vakioon nähden. Ero ei ole mitään ihan järjetöntä mutta riittävä.
Mikä malli sinulla on?

janitor

No sehän sanoo että sillä on RR.
Mun mielestä ensisijaisesti tärkeintä on laittaa tehari, filtteri ja kytkin heti alkuunsa. Väljällä vakio 26-kuutioisellakin pärjää silloin, jopa minä pärjäsin.

Kisakytkin on puolet kevyempi kuin vakio, kytkeytymiskohta on säädettävissä ja lisäksi se ottaa kiinni tasaisesti eli kone pyörii tasapainossa ja alakerta kestää paremmin.
Sitten kun kone vetelee viimeisiä ja tulee remppa eteen niin laittaa kampuran ja pytyn uusiksi siinä vaiheessa.

Budjettikuski laittaa tämän pytyn:
http://www.davesmotors.com/store/product1923.html

Laitoin elämän risaiseksi ja ostin kaksi tuollaista.  :grin:
Asvaltilla tavataan, alusta ja renkaat on jo laitettu. Koska bensa-autoa ei kukaan halunnut "ostaa" niin näillä mennään.

svg27

#1671
Iltoja!

Pitää apua kysästä, kun itekkään saanut selvitettyä.

Elikkäs:
Mistä johtunee "raksuminen" kun ajaa tuolla Fg:n monsulla epätasasella?
rattaat ok, välyksiäkin säätänyt--->ei auttanut,
Vetarit+kupit ok.

Tuskinpa mikään "ominaisuus" on.
Luulin aikaisemmin et johtui muovirattaassa olevasta pienestä lohkeamasta, muttei johtunut-->tällä hetkellä kaikki rattaat terästä.

Eli ei tarvii kuin vähä pomppia ja rutisee kaasua antaessa!?
help?
|HN X2|Slash|

bume

Oletko katsonu onko vetokäynnistimen kopan sisällä mitään ylimääräistä? Itsellä menny niitä siivekkeitä poikki ja ne aiheutti kolinaa.

Jantsa

Ei se kuitenkaan sellainen ääni olisi että kytkinkellossa olisi kivi?
Fg Baja.
Losi micro-baja/Xcelorin 10250kv Brushless.  Fgclub

svg27

Miten se ääni tulisi sitten vain epätasasella, jos olisi kivi? Luulisi, että kivi kolisis? Pitää huomenna tutkia vähän. Katsoa ettei startterin sisällä oo mitään.
|HN X2|Slash|

jaan

Tarkista akselin laakerit, spurrilta pinjonille joka pyörittää diffiä. Ja tietenkin diffin laakerit pukista.
Vaikka olet säätänyt välyksen kohdilleen, eri rasituksella laakerin väljyys voi tehdä kyseisen äänen, ja lopulta kamat lentää pihalle laakerista.

Nm. Näinkin on käynyt

timhei

Minkälaisilla vietereillä / iskareilla olette tota krossi sarjaanne alelleet Race Runnereilla?
Tuntuu noilla vaki säädöillä olevan välillä vähän sekaista meno kun pohjailee koko ajan:)
Vai korvaatteko kädellä sen mitä alusta ei anna myöden:)

janitor

Jäykemmät jouset ja öljyt iskareihin niin ei pohjaa. Laita vakiojousien tilalle jäykemmät hopeanväriset tai King Cobran palloiskarit. Älä vedä takaiskareita liian kireäksi, alkaa pompottaa herkästi ja voi jopa heittää kuperkeikkaa (kuten jaan). Mulla on takaiskarit alhaalta uloimmassa reiässä, tuntui toimivan parhaiten.

jaan

Lainaus käyttäjältä: janitor - 20.10.08 - klo: 22.29
Älä vedä takaiskareita liian kireäksi, alkaa pompottaa herkästi ja voi jopa heittää kuperkeikkaa (kuten jaan).

Köh..
Tarkentamisen tärkeys.. Ei ollut sitten niiden jousien säädöistä kiinni vaan virtauksista ja öljyistä.
Jousen säädöt edelleenkin samoissa.

timhei

Tuntu jousien löysääminenkin auttavan jonkin verran pompotukseen.
Vielä kun saadaan toi kulku puoli pian kuntoon kiitos Tonille, niin eiköhän tämä tästä.